Blog >> alpine >> connection

>> Tuning és extrapedrobaa // Alfa GT 1.9 JTD Distinctive // 2015-04-11

Szép szombat délutáni idő volt, így nekiláttunk Hifit építeni. A gyári Bose cucc meglepően szépen muzsikál egy jó fejegységgel, de a láda borzasztó kevés így előkaptam a 156-ból kimentett HiFi-t.
Vettem új connection kábelszettet és egy szintén connection, 5.5m-es RCA-t, mert a teljes kábelezést benne hagytam a 156-ban, főként lustaságból, nem akartam szétbontani a kocsit.

Elsőnek kikaptuk a Bose mélyládát, azonban sajnos mögötte nincs teljes kárpitozás, így látszik a Bose Erősítő és a mélyláda rögzítésének helye is. A rögzítőpanel kiszereléséhez az egész csomagteret szét kell kapni, nem jó móka. :)
Utána lekaptuk a küszöböket, tulajdonképpen sikerrel, csak 1 patent tört el és az is orvosolható volt helyileg. :)
Útkeresés a motortérből viszonylag zökkenőmentes volt, bár olvastam, hogy mások találtak bemenetet a vezető oldalon is, én az anyós ülés előtt, egész a szélvédő alatt találtam egy szép nagy használaton kívüli gumidugót, így ott jutottunk be a kocsiba.
Anyós oldalon elment a betáp, a túlparton pedig a jel és a signal kábel az erősítőhöz.

Az eredmény:
A Bose hangszórók elég szépen muzsikálnak, nekem elég tiszta és erőteljes is. A most bekábelezett erősítőről pedig csak a DLD mélyláda megy. Az egészet egy Alpine CDR-195BT vezérli, szerintem hangzatos, az összhatás egész kellemes.
Az alap koncepció az volt, hogy az egész Bose cuccot kiszedem és kap Hertz szórókat az utastér, de nem vagyok biztos benne, hogy érdemes cserélni, majd meglátjuk idővel.

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-03-21

Jó időnek tűnt (0321), hát kimentem, hogy visszaszereljem a hátsó üléseket az autóba, mert tegnap este már hideg volt és sötét, hogy végére érjek a mélyláda RCA kábelének a behúzásával járó rumli rendbetételével. Ha már kint voltam, nem tudtam beérni ennyivel, kicsit állítgattam az új rádiót (nagyon komolyan szól..), és ha már úgyis kint bütykölöm a vasat, akkor már épp ideje volt kicserélni az oldalindex izzót, mert több mint 4 hónapja a kézifékkar mögötti tárolóban gurulgat jobbra-balra. Hiába, a jó időre vártam:) Kormány elfordít tökig, dobbetét tartó csavar ki, indexbúra le, régi izzó ki, új be, aztán 'mindent vissza' (!:). Amiért cserélni kellett, az jól látszik a képen. Egyébként még világított :)

Később kerülnek fel képet a beszerelt fejegységről is. Gyönyörűszép:)en szól:)