Blog >> 67930
Műszaki ember lévén, pár dolog nem hagyott nyugodni miután a motorvezérlés át lett írva. Mivel józan gondolkodású embernek vallom magam, így nem volt teljes az örömöm, mikor az 1.9-es dízel motorommal, 3 literes gázolajos autókat szégyenítek meg (persze közbe örült a fejem). De folyton ott motoszkált bennem, hogy vajon milyen áron....az egyik, és szemmel látható változás, a 2500 fölötti füstfelhő padlógáznál. A korom mint tudjuk, csak rosszat jelenthet minden autónál. Ahol csak tud, lerakódik: kipufogó, turbó, EGR-szelep.
A tuning után 2 héttel, történt, vmi ami miatt majdnem megingott a bizalmam az ATC iránt. A turbóm feladta a harcot. Fura jelenség volt, mert előző este, elég keményen meghajtottuk a vasakat BeeGee kollégával és semmi nem mutatkozott, talán az h kicsit gyengébbnek éreztem a kocsit. Aznap este hazamentem, beálltam a garázsba, és csak másnap délután indítottam be, mikor már úgy indult, h lehetett hallani ahogy a turbinalapátok beleérnek a házba. Rögtön felhívtam, 1 szerelő ismerősömet, aki mondta, hogy ne reckírozzam, inkább rögötn vigyem el neki, megnézi és ha tényleg a turbó az, akkor van Dunakeszin 1 jó turbósa.
Rövdre fogva, csapágyas volt a turbó. Másik érdekes dolog, hogy gyárilag a Garett 17-es turbó van a kocsiba, de a házba a G15-ös alkatrészei vannak. Lényeg, hogy minden ki lett cserélve a G22-es alaktrészeire.
Féltem, hogy esetleg a turbó nyomás meg lett emelve, a chip által, de ezt sajna ott nem tudták lemérni, mivel a szívó csöveknél nincs sehol bekötési pont ahová be lehetne tenni a mérőt. A tubós kolléga mindenesetre azt mondta ránézésre, hogy nem volt nagy a nyomás, ugyanis több ilyen esettel is találkozott, hogy nagy turbóba kisebb cuccok vannak (opel, saab, stb). Mindenesetre szerettem volna leméretni.
Amire tegnap sor is került az Istvánkó féle szervízben.
A turbó-nyomással minden ok, hozta a gyári adatokat, amivel viszont gond volt az a károsanyag-kibocsájtás. A megengedett értéket, túllépve teljesített, amire persze a füstből is lehetett következtetni. Ezen a padon, csak 168 LE-t és 388 Nm-t mértek az autón, ami azért furcsa mert előtte, BeeGee autójával próbálgattuk egymás mellett a 2 autót és fej-fej mellett mentek, talán alsó fodulatokba az enyém kicsit jobb volt, de csak hajszálnyival, (és az övét 175 LE-re, és 400 Nm-re mérték).
Na most akkor mi van?
Ma visszamentem az ATC-s fiúkhoz, akikkel jó pár beállítást próbáltunk végig padon, ill. jó pár áttétel módosítást is megnéztünk, hátha ott van a kutya elásva, de sehogy se adta azt az alacsony teljesítményt amit az Istvánkóéknál.
Ma ismét írtunk 1 új programot, ami most már szigorúan füst mentes, igaz gyengébb is mint az előző (sajna érezhetően). Ez 186 LE és 403 Nm. Volt 1 kicsit erősebb változat is, kb 5%-al tudna többet, de ott már van 1 kis füst. Majd meg látom mi lesz belőle, egyenlőre higgadtan haladunk előre :) A koromfüstmentes életért :)