Blog >> saválló
Munkahelyem által adódott a lehetőség, hogy elkészítsem az autó alá a nyitott saválló kipufogó rendszer. Cső, ívek és szerszám adott, csak pár kiegészítő kellett. Tömítés, gumitartók és egy toldóbilincs.
Elsőnek leszedtem a gyári rendszert a flexi cső után. Elöl meghagytam a katalizátort, hogy ne üvöltsön és azért valami szűrje a kiáramló kipufogógázt.
Az első csatlakozókarimát plazmával vágtam ki. majd ezután jöhetett a csövezés. Sajnos egyedül voltam, így elég szenvedős volt összeállítani.
Mikor összeállt minden akkor körbevarrtam mindent. Közeledett az este, így próbáltam sietni, hogy össze tudjam rakni még sötétedés előtt.
Sajnos nem lett egy míves munka, de próbának jó lett. A hegesztések jók, leesni nem fog. A hangja is tetszik. Normál használatnál nem üvölt.
Tudom, nem a legszebb és legjobb így, de így sikerült. Amíg nem esik le addig marad alatta :D
Ha már én mostanában kevesebbet foglalkozom a géppel, azért "ő" úgy tűnik folyamatosan résen van. A beépített szervízesedékesség jelző újra működésbe lépett. :)
A kipufogóval kapcsolatban azt monda elég, ne tovább! Így úgy döntött hogy inkább végre szét esik!
Így is lett, Vasárnap este 2 utcával a lakhelyemtől a katalizátor mögötti összetételnél leszakadt a cső. Megálltam az utcában és otthagytam a kocsit.
Másnap szóltam Vittorio pajátsnak hogy levinném a műhelybe a kocsit, és riasztani kéne a kipufogós ismerősünket, azaz "Csöves Imit".
Kedden be is indult a munka.
"Csöves Imiről" tudni kell hogy saválló dolgokat hegeszt AWI-val, meglehetősen magas színvonalon. Gyakorlatilag bármit elkészít, csöveket, kipufogó dobokat, végeket, mindent. Természetesen nem ez a fő profilja, ez csak kiegészítés.
A terv az volt már régen, hogy újra kell tervezni a leömlők és a katlizátor közti csöveket, mert túl alacsonyan futottak, pótolni kell a hiányzó felfüggesztéseket, be kell építeni egy kzépső dobot mert inkább szerényebb hangot szeretnék, és akkor már egy új hátsó dob is illő lenne.
Nos ebből az első rész a bonyolult, ugyanis nagyon passzentos a hely, sokat kell számolgatni, méricskélni hogy kiadja. De a mesternek ez nem akadály.
Miután leszereltem a renszert, döbbenetes látvány fogadott, sokkal több helyen küszködött hiányosságokkal az egész mint gondoltam. Lukak mindenütt, gányolt varratok, kilapult cső, rozsda és sorolhatnám, de beszéljenek a képek helyettem.
Miután mára végztek én még maradtam és leküszködtem az összes tartó konzolt beleértve az üzemanyag szűrőjét is hogy elvihessem galvanizátatni őket.
Folyt. köv
Nos a megoldás egy saválló csövek gyártásával foglalkozó ismerőstől jött. Mivel más megoldást nem láttam gondoltam próba szerencse, nézze meg aztán meglátja mit tud tenni.
Elsőre úgy láttam megrettent, de 2x1,5 óra méregetés, rajzolgatás, próbálgatás után megtalálta a méretet, szöget, úgyhogy elkezdhette legyártani.
Ráadásul a szívócsöveket is bevállalta hogy felpolírozza.
A végeredmény látható, szerintem szép lett, és a féltengely bilincsek is jól mutatnak.