Blog >> külső
Egy ideje nem írtam ide,mert sok dolog volt a kocsival kapcsolatban amit szerettem volna be fejezni a találkozóig,de már vége lett az Alfa citynek így újra van időm :) . Régóta vártam már rá és sokat is készültem. Rengeteg autó volt, körbe se tudtuk járni a területet akkora volt a rendezvény is szuper volt egyszóval minden élvezetes volt. Ez volt az első Alfa találkozó,de nem az utolsó :)
Az autó azóta is tökéletesen teszi a dolgát,hiba mentesen. inkább csak külső esztétikai dolgokat csináltam rajta.
Első körben a fékeket fújtam át fehérről narancs sárgára, aztán jött az ihlet ,hogy tovább megyek. elől az orr részen a két lámpa közt lévő műanyag részt fújtam át majd jött a pajzs. Vettem egy sérült darabot, annak ki vágtam a középső kettő keresztben lévő dísz rész és be került egy gravírozott plexi.Fel került a koptató is,igaz csak ideig lenesen,mert nemsokára megy fényezőhöz és végül fel került a matrica a cityre is :) . tettem bele ledes helyzetjelzőt,ami egyben index modul is. Valamint led tompított izzókat is,erős fénye van szépen vetít. Folyt.köv.
km: 220000km
Múlt héten egy zsákutcába tolattam be, amikor az út szélén parkoló autónak kinyitották az ajtaját amibe a bal oldali tükröm beleakadt és szét is tört a belseje. Nemcsak előre/hátra lehetett hajtani, hanem felfelé is... Gyorskötözővel rögzítettem ideiglenesen. A burkolata amúgy is lötyögős volt, most eljött az ideje a cserének. A jobb oldalon bevált és olcsó Alkar tükröt szereztem be bal oldalra is. Szerencsére a csere nem bonyolult, csak egy burkolat, három csavar meg egy csatlakozó amit meg kell bontani, pár perc alatt megvan... :)
Eléggé kivoltak már a kormányösszekötő gömbcsuklók, főleg a külsők, de az egyik belső is igencsak... Úgy döntöttem mennie kell mindnek és jöjjön az új... Albaautó szállította is. :)
Nem volt egyszerű a csere számomra, de meglett, mégha némi telefonos segítséget is kellett kérnem (Ferke), és a komplett kormányművet is kikaptam, bezsíroztam, de a végére minden a helyére került és zajmentes. :)
214060 km
Tükröt is kellet cserélnem. A jobb oldalit hiába fordítottam teljesen be akkor sem láttam benne az autó oldalát, de a jobbra mellettem lévő sávot is éppen hogy alig... Viszont az anyósülésből nézve teljesen jól beállítható volt a tükör... Valaki ügyesen egy jobbkormányos autóról bontott tükröt tett fel...
A bal tükör háza meg lötyög és repedt...
Egyelőre csak a jobb oldali lett cserélve Alkar "márkájúra". Teljesen jól üzemel, még a külső hőmérséklet is működik...
Eljött az ideje a küldő műanyagok ápolásának. Fekete pigmentes műanyagápolóval az összes külső elemet ápoltam, de igazán látványos változást az ablaktörlők alatti műanyag elemeken lehet megfigyelni. Nagyon ki voltak már fakulva, nagyon látszott rajtuk hogy elütnek a kocsi többi műanyagának a színétől. Most a felújítás után pedig pont ugyanolyan színűek mint minden más.
Amióta nálam van az autó, a 3 darab tekergethető fűtés/klíma szabályzó közül az egyikben ki volt égve a világítás, ami eléggé zavart, főleg hogy télen a sötétben nem világított. Mivel hogy tudtam, hogy az egész középkonzolt szét kell szedni a művelethez, nem siettem el a dolgot. Azonban egyszer csak kiégett a fordulatszámmérő egyik izzója, nem volt zavaró de gondoltam akkor rászánom magam a dologra. Vettem kb. 20 darab rizsszem izzót, hogyha már ennyire szét kell szedni a dolgokat, kicserélem az összes izzót, nem csak a rosszakat.
A fordulatszámmérővel kezdtem, elképesztően egyszerű és komplikáció mentes az izzócsere ennél a műszernél, sok más autótípus megirigyelhetné. Persze az is igaz, hogy a cső/henger kialakítás miatt ilyen egyszerű. Gyorsan megvolt.
A középkonzol szétszedésem sem bonyolult, főleg ha az ember nem elsőre csinálja (elsőre azért eltart egy ideig mire mindenre rájön az ember). A lényegre térve, a tekergetős gombok egy fehér dobozhoz tartoznak, amit nem könnyű kiszedni (el kell forgatni jobb kéz felé, majd óvatosan kihúzni). Aztán a dobozt kell szétszedni, itt ért a meglepetés. A dobozban lévő izzók egyrészt nem szabványos rizsszem izzó méretűek, hanem kicsit kisebbek, másrészt foglalatban vannak (mindenhol máshol csak simán foglalt nélkül vannak). Szóval a foglalatba még bele se nagyon lehet passzítani a kicsit nagyobb izzókat, valami áthidaló megoldást kellett találni. Tudom, hogy sokan beleforrasztják valahogy, én azonban a ragasztás mellett döntöttem. Szerencsére a rizsszem izzóknak szabadon van a 2 db lába, amit széthúztam, méretre vágtam, belehelyeztem a lyukba, hogy érintkezzenek a lábak, majd egy kis cellux darabbal rögzítettem. Ezután kipróbáltam a kocsiban, hogy működnek-e. Miután láttam hogy igen, ragasztó pisztollyal leragasztottam a lábakat. A foglalatokat beleragasztottam a doboz tetejébe, hogyha kellenének meglegyenek. Összességében elég masszív, működő megoldásnak tűnik a ragasztás, remélem hosszútávon is beválik :)
Ezek után összeraktam a középkonzolt, ha már szétszedtem alaposan kitisztítottam mindent. Pl lemostam a műanyag borítást, és kitisztítottam sűrített levegővel a hőmérőt (állati poros volt).
Ha már benne voltam, kicseréltem a hátsó rendszámtábla világítást is, mert az egyik izzó nem égett. Mostmár szerencsére kint, és bent is minden szépen világít :)
Update (2011.11.20): a ragasztó nem vált be, sorra kialudtak az izzók pár hét után. A ragasztót leszedtem, és ezúttal forrasztással rögzítettem az izzókat. Jó masszívak lettek, minden szépen világít ismét, remélem ez már végre tartós marad. Új képet raktam be.