A GTA küszöb spoiler sztori folytatásaként a hónap első napján (0801) megérkezett húgomékhoz a csomag, ahonnan nyaralásukkor elhozzák Horvátországig, majd onnan egy barátjuk által elkerül Magyarországra. Legalábbis így volt tervezve.. csak aztán nem fért be a barát-autójába és tetőcsomagtartó híján vissza kellett vinniük húgoméknak Kölnbe.. A következő lépésként a szeptemberi hazalátogatásukkor (esküvő) próbálják majd repülővel elhozni, ahol újabb költségek merülnek majd fel..
Az olasz utunk előtt át akartam nézetni a kipufogórendszert is. Egyeztettem időpontot Dinamitékkal, ahol anno a dupla kivezetés is készült. Elvittem a megbeszélt időpontra (0801), majd kiderült, hogy a rezonátor csövön kívül minden rendben van. Pedig számoltam vele, hogy ha a dobot nem is, de csövet biztosan kell majd cserélni. Szerencsére nem. A még tavaly ősszel lerohadt kipufogó tartó konzolt is visszahegesztették és kicseréltek két rögzítő gumit. A főnöknek nem tetszett a hegesztés, ezért leszedette, majd újra hegesztette a konzolt, majd csak miután tökéletesen sikerült, utána adta át az autót. A kellemetlenségért még kedvezményt is kaptam. Tetszett ez a hozzáállás. Ha már úgyis ott ügyködtek, lemérettem a katalizátort is: mérete kb. 65 cm a két csatlakozás között.
km óra állás: 203.957 km
Pár napra rá elvittem az autót Ignáchoz is, hogy a lakatos (Gyuri) megnézze az autó alját – most jött el az idő, hogy rászántam magam az alvázvédelemre. Viszont kiderült, hogy a védelem előtt még itt-ott hozzá kellene nyúlni az alvázhoz is.. ekkor már kezdett körvonalazódni a fejemben, hogy olaszba nem a 156-ossal megyünk.. A két első taposólemez állapota elég gatya, a küszöb állapota a spoiler lekerülése után derül majd ki. Kb. másfél hét alatt készülne el (délutánonként), ami kb. annyi idő, amíg elutaznánk.. Még alszom rá pár napot, aztán később visszatérünk a témára.
A rugócsere után, most (0808 8:00) vízhűtő cserére vittem Német Misiékhez az autót, mely néhány óra alatt el is készült. A piros színű (alumínium barát:) hűtővíz most is maradt a régi. Állítólag minden ok vele és -25 fokig bírja, úgyhogy ám legyen. Épp időben történt a csere, mert a napokban már tenyérnyi piros folt volt az autó alatt, amely miután feltöröltem, másnapra újra keletkezett.. A szervizben beállították a jobb első kilincset is, mert nem nyílt rendesen az ajtó a csere óta. Majd mielőtt beálltam a garázsba felmostam a szennyeződéseket brigéciollal, hogy ha bármilyen új folt keletkezik, lássam. Remélem nem lesz ilyen egy jó darabig..
km óra állás: 204.137 km
A jó időre való tekintettel már nem csak a jobb oldalon, hanem a balon is elkezdett ropogni (0809) a futómű.. Megőrít!
Ignáccal és Gyurival megegyeztem az alváz rendbetételét illetően. Annyi kérésük volt, hogy mielőtt átadom az autót, vigyem el egy alvázmosásra (0814). A legközelebbi mosóban (OMV) kiválasztottam a ”legnagyobb” mosást, melyben természetesen alvázmosás is volt. Ezelőtt évek óta nem jártam gépi mosóban.. Mire végeztünk elkezdett csöpörögni az eső is, úgyhogy ennyit a mosásról.. Elvittem Ignáchoz az autót, ahol egyből neki is láttak a munkának. Lekerült a 2009-ben toto által készített küszöb spoiler. Alatta a küszöb teljesen épnek tűnt. Szerencsére.
km óra állás: 204.417 km
11 napra rá (0825) - és egy olaszországi nyaralás után - mehettem is az elkészült autóért. A két első taposólemez nagy része és a jobb oldali küszöb vége volt, ami javításra szorult. Majd a teljes alváz egy speciális, rücsis, gumis védelmet kapott. Viszont az autó vastagon poros volt kívül-belül, így az első utam hazafelé egy autókozmetikába vezetett, ahol kapott egy alapos belső ápolást, bőr és műanyagápolással, külső-belső ablakpucolással, ajándék illatosítóval. Tipp-topp lett. Ezt már szeretem.. :)
Ebben a hónapban is megérkezett Helembai Zolitól a szokásos alkatrész adag, melyek az autó felújításához kellenek, köztük most egy hibátlan 16"-os alu felni, a jobb első helyére amelyen nem régiben leeresztett a gumi szó nélkül..
Hónap végére (0831) kiégett a jobb első helyzetjelző izzóm.. csak hogy ez a hónap se teljen el izzócsere nélkül..
[Költségeim: rezonátorcső csere 18000, vízhűtő cserés szerviz 20000, alkatrészek 19690 postával, alvázmosás 1999, lakatolás 80000, alvázvédelem 50000, takarítás 5350]