Blog >> tct >> váltó

>> AutóápolásKristyon // Alfa Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT // 2021-12-29

Dec. 27.
Néha visszaváltásnál voltak fura felpörgései a motornak, és kis rántással zárta a kuplungot többnyire hármasból vissza kettőbe. Ez egy körforgóban, csúszós úton nem tűnik túl egészségesnek.
Gépre köt, volt tárolva hiba, engedte törölni, majd figyelgetni kell, hogy vissza jön-e.
Elvégeztem egy gyártósor végi/szerviz önbeállítást a váltón. Valahol azt olvastam a Selespeednél tízezrenként nem árt megcsinálni, golndoltam itt is jótékony hatása lehet, bár a Multiecuscan erre nem tér ki.
Érdekes, és egyben para volt számomra, hogy a folyamat elindítását követően megszakad a kapcsolat a program és az autó között. A váltón lehetett hallani, hogy dolgozik, az írt öt perc helyett kb. hárm perc alatt végzett. Azért kivártam az öt percet, és csak ekkor vettem le a gyújtást. Gép vissza csatlakoztat, hiba nincs, és nem hajlandó sbességbe rakni a váltót, csak a P és az N fokozat volt. Motor leállít újra indít, ugyan ez. Elvégéztem újra az egész műveletet, ugyan ez a helyzet. Már beparáztam, hogy nem kell menni sehova az autóval, de csak piszkálta a fantáziámat, ha hiba nincsen tárolva, akkor csak jónak kell lennie. Amit nem ír le sehol, a folyamat végén meg kellett nyitni a sofőr ajtótó, majd visszacsukni, és már működött is a váltó, ahogy kell...
Dec. 29
Megérte úgy tűnik megszűnt a visszaváltásnál jelentkező felpörgés, és mintha a többi váltás is finomodott volna.

Ui:
Ma kerek egy éve vettem meg a Multiecuscan regisztrációját, még éppen engedte is frissíteni 4.8-ra :)