Blog >> átépítés
Nos a megpróbáltatások nem értek véget!
Hétvégen szép napos idő volt elmentünk hát kirándulni egyet a Bükkbe, a párom barátnője és párja is velünk jött, egyértelmű volt hát hogy lesz valami baj, ez egy igazi geci ez az "autó", mindig engem akar beégetni! Odafelé semmi baj nem volt, hazafelé ahogy ereszkedtünk lefelé viszont már éreztem a fagyállót. Elhesegettem a gondolatot hogy baj lenne, nyilván megint nyomott ki magából egy kis vizet a radiátor. -----
--- Erről jut eszembe, eltűnt a folt a lábtérből, mintha most nem szivárogna a csapnál a víz, én ezt nem értem már. Illetve van egy összeesküvés elméletem... :D Nyáron észrevettem hogy nagyobb terhelés után átmelegszik a középboxom, a váltókar, a készifékkar, stb. Gondoltam a kipufogótól jön. Csináltattam is egy szép hőterelő részt oda, nagyon baba lett. Viszont mostmár azt gondolom hogy nem a kipufftól melegszik az, hanem a fűtőradiátorhoz lehet köze. Azt még nem tudom hogyan lehet ez, de rá fogok jönni!! ---------------------------------------------------------------------------------
Szóval jöttünk lefelé, megálltam egy kereszteződésnél, éééés dőlt a gőz a kocsiból, na mondom fasza, a vízhőmérő szerint nem melegedett, de néha visszaesett a mutató 70 fokra, ebből nyilvánvaló volt hogy levegős valahol, viszont vízcsíkot nem húztam. "Gyorsan" legurultam a hegyről be egy parkolóba, ahogy megálltam már jött a gőz, le is állítottam. A tűzfaltól gőzölgött, meg hagyott egy kis tócsát. El nem bírtam képzelni honnan gőzölöghet. Hát a fűtéscsövektől. Ráöntöttem 2 L vizet, és nem csöpögött, megtöröltem a csövet, nem vizesedett. Elindultunk, ugyanaz a tünet!!! Na mindegy valahogy haza hoztam, túl sok víz nem is ment el, csak ugye pont a leömlőre ment egy része, így rögtön füstölt. Nagynehezen rájöttem hogy valószínüleg a gumiscső hozzáért a leömlőhöz, ezért kilukadt. Holnap szétszedem, aztán csere.
Fagyálló 1,5 L - 1.800 HUF
Fagyálló 1,5 L - 0 HUF (ajándék)
Gumicső + bilincs - 2.200 HUF
Ion víz - ?
Hát eljött a nagy nap és elkészült a nagy mű. "Il dottore" (aka Führer Zoltán) visszaszolgáltatta Giuseppét.
Az új motortól szinte kiszaladna vezetője alól ha tehetné, olyan harapós (igaz, az elmúlt 1 hónapot egy Punto igyekezett kellemesebbé tenni, dehát nem összemérhető a két erőhatás).
Óramű pontos duruzsolás, gyönyörű Twin Spark morgás. Minden a helyén van, minden fantasztikus pontossággal vissza lett szerelve. Olyan érzésem van a motortérbe és az autó alá nézve, mintha egy svájci óra fedele alá leshetnék be. Ezek után sose bíznék másra ekkora munkát. Egyrészt, mert iszonyat meló egy ilyen (nem is gondoltam volna) és ha nem rettentő alapos és lelkiismeretes szerelő végzi, jóval rosszabbul járhat az emberfia, másfelöl, mert mindezt nagyon korrekt áron sikerült új alkatrészekből megoldani, semmi sufnituning, semmi buherabazár. Ezt nagyon szeretem.
Külön köszönet illeti Scold cartársat aki időt, pénzt és fáradtságot nem sajnálva, teljesen karitatív módon (!) részt vett az átépítésben és a villamossági dolgok átszerelésében, rendbehozatalában. Nem felejtem el neki az MCU csatlakozó javítást sem, aminél az izgalomtól csak sziszegni tudtam, de megszólalni nem :) Hibátlan az egység azóta.
Ilyen barátokat kívánok mindenkinek :)
Szóval mától újra tiporjuk a kilométereket Giuseppével (a futóműjavítást picit elnapoljuk, barátkozom a nyekergő szilentekkel addig :D) remélem még nagyon-nagyon sokáig.