Megjött a gyári Alfa csomagolású NGK platina gyertyaszett... na, hát tényleg kellett neki. A fogyasztás is leesett és a "menetélmény" sem épp ugyanaz, mint előtte :)
Sikeresen átléptük a 200.000-et és ennek örömére mindjárt meg is ejtettem egy nagyobb szervizt. Komplett vezérlés, ilyen-olyan görgők és ehhez kapcsolódó apróságok, tömítések, vízpumpa, ez-az... ripsz-ropsz meg is volt a 200 000 forintban is :) Lényeg, hogy minden klappol. Már csak egy gyertyaszettel kellene megajándékozni a kicsikét... elég jól bírják a 100e km-re garantált NGK-k, de nem akarom ezt sem húzni a végtelenségig :)
Szóval ez a következő program.
Egy új szervószivattyú és egy kormánymű csere után ismét fittek vagyunk (érdekes, hogy a barázdák a Hungárián már nem akarják kitépni a kormányt a kezemből... fantasztikusan jó érzés ahogy kapaszkodik az útba). Még egy komplett fékcserét adok a kicsikének a szülinapom alkalmából (mivel rajtam nincs mit cserélni) aztán már igazán semmi kifogásolnivaló nem marad...
Múlt héten kikerült az utolsó "használt" darab is a futóműből (a bal első-alsó lengőkar és a jobb stabrúd-összekötő), úgyhogy elmondhatom, hogy az első futóművem az elmúlt 1 év alatt teljesen újra cserélődött minden alkatrész tekintetében, beleértve a lengéscsillapítókat... Nem mondom, durván új autó feelingje van ahogy eltűnt minden nyekkenés és gumihang... csak az új autókra jellemző kárpitragasztó-szag hiányzik :D:D
Hát eljött a nagy nap és elkészült a nagy mű. "Il dottore" (aka Führer Zoltán) visszaszolgáltatta Giuseppét.
Az új motortól szinte kiszaladna vezetője alól ha tehetné, olyan harapós (igaz, az elmúlt 1 hónapot egy Punto igyekezett kellemesebbé tenni, dehát nem összemérhető a két erőhatás).
Óramű pontos duruzsolás, gyönyörű Twin Spark morgás. Minden a helyén van, minden fantasztikus pontossággal vissza lett szerelve. Olyan érzésem van a motortérbe és az autó alá nézve, mintha egy svájci óra fedele alá leshetnék be. Ezek után sose bíznék másra ekkora munkát. Egyrészt, mert iszonyat meló egy ilyen (nem is gondoltam volna) és ha nem rettentő alapos és lelkiismeretes szerelő végzi, jóval rosszabbul járhat az emberfia, másfelöl, mert mindezt nagyon korrekt áron sikerült új alkatrészekből megoldani, semmi sufnituning, semmi buherabazár. Ezt nagyon szeretem.
Külön köszönet illeti Scold cartársat aki időt, pénzt és fáradtságot nem sajnálva, teljesen karitatív módon (!) részt vett az átépítésben és a villamossági dolgok átszerelésében, rendbehozatalában. Nem felejtem el neki az MCU csatlakozó javítást sem, aminél az izgalomtól csak sziszegni tudtam, de megszólalni nem :) Hibátlan az egység azóta.
Ilyen barátokat kívánok mindenkinek :)
Szóval mától újra tiporjuk a kilométereket Giuseppével (a futóműjavítást picit elnapoljuk, barátkozom a nyekergő szilentekkel addig :D) remélem még nagyon-nagyon sokáig.
Hát megvolt a naaagy vétel. Kb. mint Whoopie Goldberg a Ghost c. filmben amikor átadja az apácáknak a rettentő sok pénzről szóló csekket, megvettem az új motort... elméletileg most hétvégén lesz meg a szívműtét és bekerül a paripába az új szív...
A régi blokkot kicserélem és felújíttatom normálisan, ha kész lesz, lesz egy eladó 156-ba való 2.0L 16V Twin Spark motorom :)
Beszámolok az eredményről és a kis "műveletem" végösszegéről is majd ugyanitt.... jajajj, előre fáj...
A kora reggeli diagnosztika szerint (jól esett erre ébredni) elszállt egy hajtókar és kiütötte a motorblokk oldalát.
Innen "A" terv, motorblokk javítás, 4 új hajtókar, 4 új hajtókar-csapágy, új tömítésgarnitúra, olaj, szűrő, stb.
"B" terv, komplett új motorblokk.
Ha bárki tud bármelyikben segíteni, nagyon hálás lennék :((
A paripa ma megadta magát :( A gyöngyösi talira tartva egy veszett hangos kerregő hang kíséretében elnémult a bestia és kiömlött minden hűtővíze. A talira már nem ért oda. A tréler elvitte a szerelőműhelyhez, bennünket meg Scold cartárs teleportált a talira... szomorú este ez a mai, amit a megnyitón levő elbűvölő hosztesszek sem tudtak azért elfeledtetni...
Remélem sikerül életet lehelni bele hamar :(((