A pótkulcs elkészítése során derült ki, hogy az ajtó zárját nem nyitja a kulcs mechanikusan, más a zár benne, mint a gyújtáskapcsolóban. Távirányítóval nyílik, így ez eddig nem derült ki, viszont most, hogy már tudtam róla, zavart a dolog, mert mi van, ha lemerül az akksi a kocsiban, vagy elromlik valami a központi zárban, így a zárbetét átalakítása (átlamellázása) mellett döntöttem. Szerencsére elmeséltem a sztorit egy barátomnak, aki egyből az Autókulcs Centrumot ajánlotta, mivel már csináltatott velük ilyet.
A zárhengert az Autokulcs Kft. webshopjából rendeltem innen.
4500 ft volt maga az üres zár, 1500 a GLS boxba szállítás, és másnap reggelre már nálam is volt a cucc, így be is adtam a kulcs-specialistához a Népstadionhoz. Másnapra el is készült, 11000 forint volt az átalakítás, így már csak a beszerelés volt hátra. Ez sokkal egyszerűbb volt, mint gondoltam, a Youtube-on talált videók segítségével csináltam. Egy T20-as torx kulccsal kell a zárat kilazítani oldalról az ajtó peremén lévő lyukon benyúlva, majd lazítás után kissé befelé kell nyomni a csavart a csavarhúzóval, így a zár elenged, szépen ki lehet húzni az ajtóból. A kilincset nem kell kiszedni.
A zárhenger cseréje már nem volt ilyen könnyű, erről nem néztem videót, úgyhogy jobban szétbontottam, mint kellett volna, de végül nagy nehezen össze tudtam szerelni. Utána egy perc alatt ment vissza a helyére és szerencsére tökéletesen teszi a dolgát.
Nagyon örülök, hogy egy újabb hibát vagy hiányosságot húzhatok le a listaról.
Az Amore-n sokan panaszkodnak arra, hogy 156-osukon a vezetőajtó nyitása után a nyitó gomb beragad, és csak kínlódások árán ugrik vissza a helyére. Ilyenkor mindenki WD40-et és zár olajozót ragad, de ez sem vezet eredményre.
Így jártam én is múlt héten. 10 és fél évig kibírta problémamentesen, de most eldobta magát. Gondolkodtam, hogy talán magát a zárat kéne lefújni, ami a B-oszlopon lévő kampóba akad be, de az sem segített, így végül elhatároztam, hogy ki fogom szedni a kilincset és megvizsgálom. Nagy kockázattal azért nem járt, mert nekem van itthon a lakásban egy kifogástalanul működő másik (dísztárgyként funkcionál), így ha máshogy nem sikerül, végül beszerelhettem volna azt.
Amikor a kilincs zárastul a kezemben volt, már egyből láttam, hogy a zár egy darabja rendellenesen becsúszik egy résbe, és ettől megszorul, nem jön vissza magától alaphelyzetbe. Gyorsan szétszedtem, és akkor láttam, hogy a zár körüli szigetelő gumigyűrű van elszakadva. A tartalék kilincsemről tudtam pótolni, és összerakás után már hibátlanul működött, pont mint régen.
A szétszerelés rávilágított arra, hogy a zárba, vagy köré fújt bármilyen csodaszer teljesen hatástalan, mert körbe van szigetelve a beázások elkerülése végett. Úgyhogy azt senki ne tegye, főleg azért, mert ha nincs szerencséje, a lecsurgó folyadék nyomot hagyhat a fényezésen is akár. Nincs mese, szét kell szedni, és egy bontott kilincsről áttenni a tömítő gyűrűt.


