Sajnos finomhangolás vált szükségessé(192500km). Elkezdett rángatni a kincsem, leginkább gyorsításkor, ill. 2500-as fordulat alatt. Kutató munka következett, melynek eredményei a következők voltak:
Gyertyák cseréje: 10.000 – ideje volt.
Nem lett jobb a helyzet, így folytatódott a nyomozás. Vmaast-nak köszönhetően az LMM működését nagyon gyorsan ellenőriztük, az rendben. Közben mentünk egy picike próbakört légszűrő nélkül. Eszembe jutott a 155-ösöm hangja. Szívóhangot és sportlégszűrőt akarok! Kész vagyok. Két bökkenő van: 1.a 164TS karakteréhez szerintem nem illik;2: Zé letekerné a fejem, s kitiltana a műhelyéből, ha a jó állapotú motorommal ezt művelném. A további nyomozás alapján cserélve lett egy gyújtáselosztó. A rángatás még mindig tartott. A megoldást az hozta, amikor Zé és Dekka elmentek egy körre.
- Hogy sikerült megoldást találni? – kérdi Levi
- Az egyik kanyarban elhagytuk. – válaszolt Zé, közben Dekka sokat sejtetően mosolygott
- Ne szivassatok mán’, akarom tudni, hogyan gyógyult meg!
- Ha elmondanánk, meg kéne ölnünk téged…
A megoldás az volt, hogy az 1-es henger vezetékét a 4-es hengerhez kellett csatlakoztatni és fordítva. Hülye olaszok…
Viszont életben hagytak :-)
Elérkezett a lambda szonda cseréjének az ideje. Km: 189.500, ktg.: 30.000
- klíma: 2 x töltés, 1db tömítés: 14.000
- j.e. ablakemelő szerkezet bontottan: 8.000
- kipufogó mókolása: 5.000
- generátor felújítása: 20.000
- akkumulátor csere: 15.000
- olaj, szűrők csere: kb. 20.000
- emelő szerkezet pótlása: 5.000
- klíma kijelző csere: 2.000
Szépészeti és állagmegóvó beavatkozások:
- felni felújítása, autó színére fényezése: 50.000
- bontott ködlámpák+első lökhárító fényszórómosósra cserélése fényezéssel: 35.000
- alvázvédelem, szelepfedél tömítés: 25.000
Idáig a költségeimet összeadva sajnos elég nagy összeg jön ki, de:
- a ktg-knek csak egy töredéke a tényleges meghibásodás(a két és fél évre kb.150.000), a többi kötelező szervíz(olaj), vagy elkerülhetetlen kiadás (gumi, fék, akku), vagy a tökéletes autóra való törekvés következménye(felni felújítás, ködlámpák, xenon, alvázvédelem, stb.)
- ennek az autónak az értékvesztése gyakorlatilag közelít a nullához, ha megőrzöm és/vagy javítom az állagát
- más autónak az értékvesztése annyi, mint nekem a szervíz, s még azt is kell szervizelni...
- következtetés: a suzukisok, asztrások, japósok, stb. biztosan érzelmi alapon ülnek azokban a lélekkel teli, szép, jó, izgalmas és egyedi autóikban:-)
Km óra állása a megvételkor: 152.000
Az első kb. 1,5 év szervizköltségei:
- elöregedett gumicsövek cseréje: 10.000
- olaj, szűrők cseréje: 20.000
- hátsó futóműben szilent csere: 35.000
- új Good-Year nyári garnitúra(15''), szereléssel: 60.000
- új Debica téli garnitúra(15''), szereléssel: 50.000
- téli gumihoz lemezfelni: 5.000 - köszi alfás testvér
- katalizátor: 10.000
- fűtőradiátor: 20.000
- riasztó: 20.000
- xenon: 20.000
- első fékbetét csere: nem emlékszem
A múlt héten összeszedtem mindent, ami szükséges ilyenkor. A szíjak kérdését függőben hagytam, az előző gazdája megbízhatónak tűnt, aki azt mondta, kb. 10e km-el ezelőtt történt a csere. Ferikével megnéztük, és tényleg, ezért egyelőre nem nyúlunk hozzá. Valószínűleg nem fogok további 50 ezret várni vele, hanem majd valahol félúton kicserélem. Amennyit jelenleg autózom, ez másfél-két év is lehet. Időközben megtörtént a névadás, a Lucia nevet kapta a keresztségben.
Szombaton végül olaj- és váltóolaj csere /szinte kár volt, annyira szép volt az olaj a váltóban/, légszűrő és pollenszűrő volt napirenden. Végül a pollenszűrő nem lett cserélve, mert a boltban nem hozzávalót adtak. Mindent átnéztünk, és néhány apróságot leszámítva nagyon egyben van a gép, ezeket ráérek szépen apránként megcsinálni.
Óraállás: 206.100
Nem úsztam meg, új akksit kellett venni. Viszont levásárolhattam az elnézett szíjfeszítő árát, ígymár csak egy ezrest kellett hozzátenni.
Ma végre sikerült lerendezni a futóművel kapcsolatos teendőket. Tegnap reggel elvittem Szigethyékhez. Kora délután kiderült, hogy a nagykerben balos helyett jobbos lengőkart kaptam /nincs benne politika/. Balos viszont nincs sehol. Aztán valahol mégis, de 30K. Ráadásul utángyártott. Na, akkor szilentezünk 6600-ért, lerendeltem, este 8-ra mentem érte a Meteorba. Viszont a jobbost lengőkart megtartottam, jó lesz az még :) Reggel vittem az újonnam megszerzett cuccokat Szigehyékhez, akik délutánra elkészültek. Most már olyan, mint amilyennek lennie kell. Ferieke pedig nemsokára itt van, és elviszi a nagyszerviz további mutatványaira, meg műszakizni, zöldkártyázni. Hullanak a Deákok.
Egyebkent koszonom szepen mindenkinek a segitseget. A szinte 0 erteku valaszok amit a kerdeseimre kaptam bebiztositott arrol, hogy a regebbi alfak mar nem is szamitanak itt semmit, hogy sz*rtok a dizelesekre meg azokra szegenyebb retegekbol szarmazo, valamint felvideki emberkekre mint en. Ugy latom, hogy nem vagytok jobbak mint a tobbi forumozo. Akinek nem millios erteku autoja van vagy nem valami kulonlegesseggel all elo, az mehet a francba. Ugyhogy kosszoepen :-(
0
486
Fórum
Friss topicok
- 159
- Forma-1
- Találkozások
- AlfaCity 2025 - július ...
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Filmek
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám