Blog >> alkatrészek

>> SzervizFairlane // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 2.0 // 2011-01-13

Ismét csomagot hozott a postás a szigetlakóktól :)))

Ventilátor kapcsoló, légbeömlők rostélya, két külső díszb@szás a C oszlopra, vasbú készült régi vágású alfa romeo felirat, és végül, de nem utolsó sorban, egy szinte új hátsólámpa. Utóbbi miatt jelentem ujjongok :)))))))))

>> EgyébKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-07-23

Már rég óta tervezem, hogy ki kellene cserélni a jobb első dobbetétet, mert el van törve és berúgózáskor mindig beleér a kerék és a gumi mintája beleakad, aminek elég csúnya hangja tud lenni.. Tegnap megrendeltem és ma (0723) el is mentem érte Vácra a Lavinába.

Ezen kívül megvételre került még egy pollenszűrő is, mert ami benne van, már jó koszos lehet.. Érezni még nem érezhető, de már több mint egy éve lett cserélve (2009.05.26). Ráfér.

[Költségeim: dobbetét 4510Ft, pollenszűrő 1445Ft]

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-03-27

(0327) új GTA style első lámpák akciósan :) 27475 /pár, csere 4000, diffúzor lemez matt feketére fújása, helyére illesztése 10000, jatt 1000

..szöveg, stb később..
..telefonnal készült képek, fényképezősök még később:)

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-06-08

Csomagom érkezett szerdán (0603) Erhardtól, benne az új lengőkarokkal, de nem voltunk itthon, így a postára kell érte mennem majd valamikor. De ebbe inkább bele sem megyek, hogy hogy tud az emberfia elmenni egy csomagért hétköznap, munkaidőben, mert ugye a posta is akkor van nyitva nálunk, egy perccel sem tovább, vagy még akkor sem.. Mindegy, megoldottam, hétfőn (0608) elhoztam a cuccot, köszi Erhard, minden rendben találtatott. :) A jobb alsó (első) OCAP, a jobb felső (első) pedig gyári darab lesz. Jövőhéten reményeim szerint beszerelésre kerülnek.

[Költségeim: OCAP alsó 26.000Ft, gyári felső 15.900Ft, összesen: 43.000Ft postával együtt, előre utalva.]

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-05-16

Gerissimóéknál kicseréltettek ma (0516) a beteg lengéscsillapítók kevésbé betegekre. Ugyanis a bontóban vásárolt gátlók nem éppen örvendnek a legjobb egészségnek. Egyik pl. be sem lett szerelve, mert a bal hátsó gátlóm még mindig jobb állapotban volt mint az 'új'. Mondjuk azzal nem is volt gondom sosem. A jobb hátsó pattogott a kelleténél jobban már az olaj-eresztés előtt is. Ezért ki is lett cserélve - egy gázosra. Legalább ha már nem is új, nem fog szivárogni belőle az olaj:) Mondjuk nem épp a legelegánsabb megoldás ez részemről, de amíg be nem szerzem az új Monroe sport gátlókat, addig csak kibírja..

A stabilizátor rudakkal már kevesebb gond volt, hiszen azok újak voltak, a hátsók könnyen cserélődtek, de az elsőknél volt szükség bőven csavarlazítóra és egy helyen még a flexet is elő kellett szedni. De mostmár ezek is újak, úgyhogy nem lesz velük gond egy darabig.

Az összhatás sokkal jobb lett mint volt, hacsak az olajfoltokat nézem, már annyival is kevesebb:) De az eleje tényleg sokkal stabilabb lett, a kisebb gödröket finomabban adja át mint eddig, de a hátulja még el-el pattog. De már nem sokáig:)

Gergőéket megkértem, ha lesz idejük (szombati nap lévén..) akkor nézzenek rá egy-két dologra a gátlókon kívül. Hát nézzük sorban, miket találtak:

Először is, aminek végre sikerült véget vetni, az a motortérből származó csörgő zaj. Ezt akkor tapasztaltam, mikor piros lámpánál megálltam, és visszaesett a fordulat alapjáratra. Ha a klíma is ment, akkor még erősebb volt a csörgés. Én úgy gondoltam, hogy kilazulhatott valami és a rezonancia miatt csörög, mikor alacsony a fordulatszám. De pl. kettesben is eljátszotta, ha nagyon lassan mentem. Viszont szerencsére megtalálták a bűnöst és már nem borzolja az idegeimet:)

A fékeket is kértem, hogy ellenőrizzék, mert egy 3-4 hónapja el kezdtek csikorogni kicsit, igaz, hogy nem mindig és csak halkan, de az előtt nem csinálta. A fékerővel sincs gondom, de azért jó ha ránéz valaki, ha már a kerekeket úgyis le kellett szedni. Az eredmény; 40%-os, úgyhogy a novemberi műszaki vizsga előtt azokat mindenféleképpen ki kell cserélnem majd, a gumi fékcsövekkel együtt, mert azok is eléggé el vannak öregedve. Tehát új nyergek, új tárcsák. Előre biztosan.

A következő észrevétel az a rezgőtag (rezonátorcső) volt, a kipuffogó csövön. Kicsit beteg már, úgyhogy ideje lesz lassan kicserélni, azt mondták.

Aztán a kormány egy fokkal balra áll, mikor egyenesen megyek. Kértem, hogy ennek is nézzenek utána, hogy mi lehet az oka. Azt mondták el kell vinni az autót futóműveshez, mert balra húz, ott meg fogják tudni oldani egyúttal ezt a problémát is. Pedig én észre sem vettem, hogy balra húzna, mert a városban olyan nyomvályúsak az utak, hogy hol balra, hol jobbra húz.. De legalább most már ezt is tudom, aztán egy jobb minőségű úton le is tesztelem. Mikor a kormányművet nézegették, a bal oldali kormányösszekötőnél találtak a porvédőben néhány csepp olajat. Legközelebb ezt is tüzetesebben át kell nézni, hogy mi okozhatja.

A vezérlés miatt már régóta dízel hangot ad az autó indításnál egy 2mp-ig, aztán elhalkul. Ezért cserélnem kell majd a vezérlésmódosítót. A vezérlést is át kell nézni majd rendesen legközelebb, mert valami nem volt 100%-os Gergőék szerint a vez.módon kívül. Én úgy vettem az autót, hogy a 120ezres szervizt megcsináltatta a srác (116ezernél), amiben benne volt a vezérléscsere is, szíjak, feszítőgörgők, stb. De úgy látszik valami mégsem százas.. Kiderül.

A kipuffogónak meg már nincs olyan szép alfás doromboló hangja, mint az előző hátsó dobbal volt. Azt hittem valahol lyukas vagy kifúj. Átnézték Gergőék ezt is, a rezgőtagon kívül nem találtak hibát, úgyhogy a hátsó dobon belül kell keresni a megoldást. A megoldás viszont már csak jövőre vagy talán vmikor késő ősszel érkezik; egy dupla kivezetésű új rendszer személyében. Addig pedig marad ez a hang.

Az autó kicsit gyengének tűnik számomra. Ami lehet a vez.mód és a kipuffogó hibája is talán. De nincs kizárva egy LMM csere sem.. Persze nem ezzel fogom kezdeni:)

Hát ezeket találták. Nem kevés, bár egyik sem olyan, hogy azonnal cserélni kellene, de szép lassan minden cserélve / javítva lesz.

[Költségeim: 20.000Ft munkadíj + 2.000Ft]

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-05-15

Vác - Meteor Kft. (0515) első - hátsó stabilizátor rudak vétele - Lucky Engineering (Made in Italy). Kicsit kételkedem a 'márkában', de olyan rossz nem lehet, mert ez volt a legdrágább. Lehet, hogy nem mindig az ár számít, de mondtam nekik, hogy most már olyat adjanak, ami nem megy tönkre fél év után. Ugyanis az előzőek, amiket vettem tavaly (hátra), az a legolcsóbb kategória volt. Igaz, hogy fele annyiba sem került mint ez, de nem is bírta sokáig.. Ja és 10% kedvezmény is járt, mert '99-es az autó és már 2009-et írunk. Tehát.. ahány éves, annyi % :)

[Költségeim: első stabilizátor rúd 7.706Ft /db, hátsó stabilizátor rúd 7.122Ft /db (-10%)]

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-05-14

Csereérettek lettek a lengéscsillapítóim (0510) (lásd: "888"-as blog-bejegyzés). Az első gátló pár már megvolt egy fél éve kb. András bácsitól. A napokban lecsiszoltam és lefújtam őket feketére. A két hátsó gátlót az 'ipacsfá'ból szereztem be tegnap (0513), ma felújítottam kicsit azokat is. Persze az utolsó előtti darabnál elfogyott a spray, így mehettem venni még egy flakonnal. Ha minden jól megy, holnap Gerissimoék ki is cserélik őket.

[Költségeim: 1pár hátsó, gyári, bontott gátló 24.000Ft, Maistro matt fekete festékspray 1.100Ft]

>> EgyébFerke // Alfa 146 1.7 16v Boxer // 2009-03-04

Belső tér bontása folyt.

>> EgyébFerke // Alfa 146 1.7 16v Boxer // 2009-02-26

16v motor + váltó kibontása

>> EgyébFerke // Alfa 146 1.7 16v Boxer // 2009-03-03

Belső tér alkatrészeinek bontása