Fórum >> Típusok >> Stelvio

Kazes☻2020-10-18 20:31:07 // 1513

Csüccs! :)
Kazes☻2020-10-17 14:00:39 // 1512
Grat és sok boldog km-t kívánok vele! :)
chendo2020-10-17 13:55:47 // 1511
Sziasztok!
Új fiú vagyok itt, de remélem sokáig maradok! Idáig "Alfaszűz" voltam, még olasz autóm se
volt soha. Két éve egy tesztvezetésen estem szerelembe vele(Stelvio 280Le).
Azóta filmszakadás, más autóra se nézni se gondolni nem tudtam.
Idén júliusban végül megrendeltük, augusztus 24.-én rendben meg is született.
Három hete vettük át (piros, 200Le,19-es classico felnik, piros féknyergek.. egy gyönyörűség).
Azóta sikerült 2500km-t beletekerni.
Imádjuk!! :)
Botond12222020-10-17 11:33:42 // 1510
Én is a bakra gondoltam..de 1.5 éves es 40eKm.. Kicsit kevés ehhez
pettinke2020-10-17 10:34:04 // 1509
40e km elég kevés, nem hinném a turbót. Talán inkább gyertya csere, mert elhasznált gyertyától szokott fura rezonancia lenni, vagy esetleg motortartó bak.
Botond12222020-10-17 10:22:13 // 1508
Szisztok Stelvio 2.0TB 280LE az alany. 40eKm. Erőteljesebb gyositáskor 2750-3000 között búgó hang kiséretében minden esetben berezonal (morgó hangot produkálva ) a kasztni a motor felől, enyhe nyekergő hanggal kombinálvaa műszerfal felől, de ez lehet vakami kábel a rezonalas hatasara. (talan inkább a baloldaról érzem de nem biztos). (kis gáznál nem csak fél gáznál nagyobb esetben) Nem sebesség, hanem fordulatszám függő tehát nem a kardán. Elviszem majd szervizbe de esetleg valam tipp? Ha a kipufogó ér oda valamihez akkor miért csak ebben a tartományban es nagyobb gáznál ? Lehet hogy a turbó? Köszi a tippeket.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-09-21 11:29:19 // 1507
ha így haladnak a mostani modell utánit nem élem meg :DDD
Giuntini2020-09-21 10:47:22 // 1506
Az nem tetszik, hogy a Giorgio padlólemezt, amelyik az Alfáé, mindenki lenyúlja, még ha a Maserati is!
Tudjuk, hogy a franciáknak ez a szándékuk. Annak idején is ezt csinálták a Maserati V6-al, ani a Citrom SM-be került, majd mikor ugyanez a motor megjelent a Lancia-ban és a 155DTM alapjának is ez szolgált, akkor azt mondták hogy Peugeot motor. A k...va anyjukat! Ez olyan mint az 1,9 diesel, de főleg a 2,0 Opel motor. Ja meg az 1,3 is az! Meg a Common railt is a németek meg a franciák találták ki. Meg a közvetlen befecskendezésű dízelt is. Nem a Cromában volt először??? Erre a németek! Nem nem!!!
Na mindegy! Viszont egy pozitívumot kiolvasok ebből! A Maserati nem akar foglalkozni felső-közép kategóriával. Azt meghagyja az Alfának, és a Ghibli utód, egy 166 utód lesz.
Ha már az MC20 egy Alfa Romeo 8C, Alfa fejlesztés, csak az Alfa elengedte....
RomeoOne2020-09-21 09:38:03 // 1505
4 éve érkezett 2 modell, ne legyél telhetetlen :D
Erhard 242 (Pure Energy)2020-09-21 09:12:44 // 1504
mikor érkezik valami Alfa, Alfa alapokon?
Kazes☻2020-09-21 08:38:39 // 1503
Hopp...!

Ilyet is tud. :)
RomeoOne2020-08-09 12:31:23 // 1501
Azóta javították
alfa147,Gt2020-08-08 21:03:39 // 1500
Arra gondoltam én is.
Piritu - 1.000.0002020-08-08 08:52:24 // 1499
Az első kommentben szóltak is a cikk írójának, mégsincs visszacserélve...
RomeoOne2020-08-07 23:26:39 // 1498
WoW, már van magyar MY20 Stelvio Q tesztautó? :O

És pont az autonavigator.hu kapta meg először? Hu, akkor biztos jönnek majd a tesztek sorban a többi újságtól is.
Ez az új, kontrasztos hátsó lámpa nagyon jó. Sokkal jobban néz ki, mnit az eddigi full piros búra...
RomeoOne2020-08-07 23:25:26 // 1497
A teljesítmény- és a nyomatékcsúcs fordulatszámát összekeverték, amúgy helytállók az adatok.
alfa147,Gt2020-08-07 23:15:19 // 1496
És mennyire hiteles a leírás?

Árak
Tesztmodell alapára29 190 000 Ft (2020.08.07.)
Tesztautó ára32 090 000 Ft (2020.08.07.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:2891 cm3

Teljesítmény:375 kW (510 LE) 2500 1/min-nél

Nyomaték:600 Nm 6500 1/min-nél
zümi1662020-08-07 21:13:25 // 1495
Fogjuk fel dicséretnek ezt az izzadtságszagú kötözködést, a lelke mélyén a tesztelő is tudja: ebben a kategóriában a Stelvio a No.1 :-))
gradvolttomi2020-08-07 20:59:34 // 1494
Pont ezen gondolkodtam én is, miközben olvastam. Már minden autótesztben az van hogy mit hogyan kell nyomkodni, milyen a tolatókamera képe (há' nézzé' hátra...), stb... ??!!
zümi1662020-08-07 20:04:43 // 1493
Sokat mondó, hogy semmi másba nem tudtak belekötni, mint hogy magas. No de Istenem, egy SUV mégis milyen legyen...? Erre van kitalálva, magasnak kell lennie. Na mindegy...
A kütyüket meg otthon kell nyomkodni, aki egy ilyen szintű autóba a kütyüket tartja a legfontosabbnak, hát ott vannak bajok, nem kicsik...!
Tommi2020-07-07 17:24:53 // 1490
Ígértem Nektek, hogy írok majd a Kjust utazó táskákról, ha "felavattuk" őket. Múlt héten voltunk egy néhány napos osztrák turnén és végre kipróbáltuk a szettet :)

Az 5 táskából 4-et vittünk, elég volt annyi is, természetesen a másfél éves kislányunknak volt a legtöbb cucca :) Nagyon jó minőségűek a táskák, strapabíró, igényes anyagokból készültek, praktikusak (a két legnagyobb gurulós, kényelmesen lehet velük közlekedni), élmény volt pakolni őket. Annyiban picik mások, hogy az átlagos sporttáskák szélesebbek, laposabbak, ezek pedig keskenyebbek és magasabbak, kicsit "tornyozva" kell beléjük pakolni. A csomagtartóba nagyon szépen stimmelnek és nem kellett azon izgulni, hogy befér, nem fér, nem kellett sakkozni, hogy melyik táska hova kerüljön. Összességében nagyon jó választás volt, ajánlom mindenkinek, vegyétek bátran :)

RomeoOne2020-06-13 21:34:24 // 1489
Persze, értem, Emil. Csak én kicsit máshogy gondolok a zászlóshajóra, mint fogalom. De ne offoljuk szét a Stelvio topikot. Bár, legalább most pörög ez is :D
Giuntini2020-06-13 16:19:13 // 1488
Ne haragudj Feri, tényleg nem vitatkozom! De van egy szegmens, ahol nincs jelen az Alfa Romeo! Ez a felső-közép. Onnantól lehet zászlóshajónak titulálni egy modellpalettát!
Mentél Olaszországban az autópályán a 90-es években a 164-es Alfa után? Na az egy zászlóshajó a világ legszebb farával, mint egy lesőharcsa ahogy ráborult az aszfaltra. TS motor vagy V6 QV nem osztott és nem szorzott! Ugyanaz volt a hatás. A 164-esek elől mindenki félreállt! Iszonyú tisztelete volt azoknak az autóknak. Akkor befejezett volt a gamma, ahogy az olasz mondja. Ma nem!
Beígérték mint Ghibli testvérmodellt az új Alfettát! Mi lett belőle? Valaki hülye azt mondta, hogy a több hengeres dízel nem kell, pedig a Giulia és a Stelvióba megígérték a VM V6 dízelt. Valaki 6 hengeres dízelt akar? Menj a BMW-hez, símán elengedik. Ez itt a nagy baj! Most lassan mar nem lesz mas csak SUV, mert most ez megy. Már belenyugszom abba is ha kijön a Castello a nagy SUV, csak legyen mar valami! Le kell mondani az Alfettáról, a végén mar az Audi több sportos autót fog gyáttani mint az Alfa! Vicc!
RomeoOne2020-06-13 14:51:28 // 1487
Ez már nagyon elkanyarodott a tárgytól, hogy mi a zászlóshajó definíciója. Bár nem hiszem, hogy egzakt fogalom lenne, de azt sem gondolom, hogy a legnagyobb méretet jelentené. Ez csak egy analógia, nem kell szó szerint venni a hajót :)

A Cambridge-i értelmezőszótár szerint:
Flagship
the best or most important product, idea, building, etc. that an organization owns or produces

azaz:
Zászlóshajó:
A legjobb vagy legfontosabb termék, ötlet, épület stb., melyet egy szervezet birtokol vagy előállít

Ez arra rímel, amit lentebb is megfogalmaztam. Szerintem egyértelmű, hogy ez jelenleg a Quadrifoglio paletta az Alfánál. Egyetértek, hogy a GTAm vagy a 8C sosem volt az. Azok egzotikumok.
Giuntini2020-06-13 10:02:04 // 1486
Zászlóshajó a legnagyobb méretet jelenti, legnagyobb térkínálatot, és nem a motorteljesítményt! A BMW-nél.a legerősebb az M5, futóműben, motorban a legfejlettebb, mégsem az a zászlóshajó hanem a 7-es sorozat. Az Alfának sajnos befejezetlen a kínálata, mert nincs ami valóban a kínálat vezérhajója lehetne, ezt el kell fogadnunk tetszik vagy nem tetszik! Kifutó Giulietta, egy középkategóriás, mégha a legjobb is a világon, és egy világverő középkategóriás SUV. Itt nincs zászlóshajó!
Mindig volt az Alfának zászlóshajója! Sőt a 159-est is valahol lehetett zászlóshajónak tekinteni, mert sok karosszéria variánsa volt. Súlya kiállása miatt is! A Giulia hozzá viszonyítva egy könnyed középkategóriás!
Hatvanas evek, ha csak a berlinákat nézzük! Nem volt alsó kategóriás autó! Viszont széles sportautó választék volt. A hetvenes évek közepéig volt a Giulia mint középkategóriás, és felette állt az 1750/2000 páros, amit zászlóshajónak kellett tekinteni, pedig ott volt a Montreal is! De az egy sportautó volt!
Aztán mindig voltak igazi zászlóshajók a kínálatban: Alfasud/Giulietta/Alfetta kiegészülve később az Alfa 6-al!
Majd a 33/75/90 es még egy ideig gyártásban tartott 6!
Majd a 145-146/155/164! Aztán a 147/156/166!
A zaszlóshajók fel voltak szerelve a Bissókkal, 164 QV igazi zászlóshajó volt!
Ha ezt végignézzük, be kell látnunk, hogy a jelenlegi kínálatban hianyzik a szó szerint értelmezett zászlóshajó!
A Fiat-nál is mindig volt zászlóshajó! 130/Argenta/Croma! Felosztották a márkákat, az Alfát kijelölték a sportkocsik es sportsedánok márkájának, a Lanciát meg az elegancia képviselőjének. Hol vannak a tervek?
Szerintem felesleges itt zászlóshajóról vitatkozni! Egyetlen tény van, a jelenlegi kínálat legdrágábbja a Stelvii Quadrifoglio! A 8C-t sem lehetett zászlóshajónak tekinteni, mint ahogy most a Giulia GTA-t sem!
Kócosw2020-06-13 05:29:49 // 1485
és klatty egy carbon tető
Kócosw2020-06-13 05:13:49 // 1484
csak ezért alapáras. Ha megnézed a kocsikat hogy lakkozzák a gyárban már tudod is miért feláras 😉☺️
Me ugye a kocsikat már nem Jürgen vagy Giovanni pesszenti a fabrikban.
klatty
RomeoOne2020-06-13 00:47:15 // 1483
Mondjuk a Stelvio Q-nak sincs ködlámpája (bár sztem az inkább csak a dizájn miatt), de akkor mondom a hatalmas, funkcionális diffúzort, és a leburkolt hasat, hogy lamináris áramlást generáljon a kocsi alatt és a végén felfele dobja ki a levegőt a leszorítóerő növelésére.
RomeoOne2020-06-13 00:42:27 // 1482
A Stelvio Q műszakilag többet tud? Ezt viccből mondod? :D
A Giulia Q volt a fejlesztések középpontjában, légcsatornás aerodinamikai fejlesztés, aktív légterelő, masszív karbonhasználat (ami sokkal magasabb szintet képvisel, mint az alumínium) és a végtelen optimalizáció.
A Stelvio azért született, mert az most a divat és valamiből eladást is kellett (volna) generálni. Így belepakolták egy emelt kasztniba a Giulia Q hajtásláncát, raktak alá egy jó futóművet, de semmi karbonhasználat, vagy kioptimalizált aerodinamika, aktív légterelők vagy az az ezernyi apró megoldás, amiből látszik, hogy a végtelenségig reszelték (ködlámpák hiánya az intercooler beömlők szükségessége miatt, vagy a két részre szedett toronymerevítő, mert annyi hely sincs már a motortérben, hogy egy merevítővel biztosítsák az első futóműgeomteria rögzítését stb., stb.).
Egy összkerék hajtástól nem lesz műszakilag több, az csak kötelező kelléke egy ilyen SUV-nak.
És a 0-100-as gyorsulás sem igazol semmit. Amúgy ettől függetlenül is a véleményem, hogy a 0-100-nak a sportautóknál valamikor 25 évvel ezelőtt lejárt az érvényessége, mint hivatkozási alap. Ilyen 4 sec alatti időknél már nem a teljesítmény, tömeg és az aerodinamika a meghatározó faktorok, hanem már lényeges tényezőkké válik egy csomó másik dolog is. Pl. hogy hol kapar, milyen gumival szerelik, milyen a talajfelület és még ezer dolog. ilyen 400 feletti lóerőknél már simán a 0-200, amit nézni kéne. Ott már újra az autó mérnöki munkával kidolgozott attribútumai válnak meghatározóbbá. De ez már másik téma.
Egyébként az Alfa a Quadrifoglio-kra együtt tekint, mint zászlóshajóra, nem csak a Giulia-ra és én sem mondtam mást. Egyébként a zászlóshajó az én értelmezésemben (és sztem ez a legáltalánosabban elfogadott értelmezés) azt jelenti, hogy ez a brand csúcsteljesítménye, és ezt tolják előre, ha meg akarják mutatni, hogy ezek vagyunk mi, ezt tudjuk mi. Ha a Stelvio Q-t butítanák, az sem tetszene. Csak egyelőre a Giuliára vetül ennek a veszélynek az árnyéka.
Giuntini2020-06-12 22:26:48 // 1481
Igaz! Meg az ár is!
Mondjuk egyik sem igazi zászlóshajó Alfa szinten! Az egyik egy középkategóriás autó, a másik meg egy SUV! Igaz, a 166 óta nem volt igazi zászlóshajó.
Halesz2020-06-12 22:12:11 // 1480
Amúgy miért a Giuliára tekintünk zászlóshajóként? Ha a tudást nézzük - és leszámítjuk a karbontető hiányát - műszakilag többet tud a Stelvio. Gondolok itt az összkerékhajtásra és az annak köszönhető jobb gyorsulási adatra :)

A kérdésem csak elméleti :)
RomeoOne2020-06-12 20:12:56 // 1479
Tudom, ez meglepő dolog, ha először találkozik vele az ember, de ez így volt régen is. 800 ezret elkértek azért, hogy NE fessék le a tetőt a Giulia Q-n. A tavalyi VTT-n beszéltük pont valamelyik Quadrifoglio tulajjal, hogy mekkora nonszensz ez. Akkor már fényezzék le, és karbonfóliát kell rárakni. Így megvan az optika, a tető meg úgyis karbon.
Ezért nem találok én ebben semmi meglepőt most sem, csak eddig ez az opció nem volt kihangsúlyozva, most meg valamiért ezt előtérbe tolták.
De kíváncsi vagyok, hogy tényleg meg merik-e ezt lépni, hogy elkezdik a zászlóshajó műszaki tartalmát degradálni...
Giuntini2020-06-12 18:42:29 // 1478
Mondjuk nehezen tudnám elképzelni, hogy eddig karbon volt, és most alu lesz. De minden elképzelhető!
Ugyanakkor az is nehezen érthető, hogyha lefényezik a tetőt, az alapáras, ha meg csak úgy szabadon hagyják 800 ezerbe kerül? Ez olyan lenne, mintha a fényezetlen lökhárító feláras lenne... Biztos hogy érdekes lesz az igazság...
G-MANN🍀2020-06-12 17:47:18 // 1477
Akkor ez olyan, mint régen a Brerám. Belső elektromos roló és üvegtető nélkül rendeltem, de mindegyiket üvegtetővel küldték, csak bent teli tetőkárpit volt.
Kárpit kivág és máris lett üvegtetőm. Álom volt👍
RomeoOne2020-06-12 17:24:52 // 1475
A Stelvio-k új árlistája már fent van az importőr honlapján:
Stelvio árlista
RomeoOne2020-06-12 17:03:38 // 1474
Várjuk meg majd, hogy mi lesz a hivatalos adat, mert én továbbra is azt látom az eddigiekből, hogy itt félreértés van és sokan most fedezték csak fel azt a nonszensz opciót az árlistán, hogy iszonyat sok pénzért NEM festik le neked a tetőt, ha kéred. Próbálja most mindenki megracionalizálni, hogy miért kerül annyiba, mert józan ésszel nehéz felfogni, hogy bizony a semmire ilyen nagy pénzt elkérnek, ha te mindenáron japánosan látszókarbon tetőt akarsz.
R33Z2020-06-12 16:57:10 // 1473
A borultakon sajnos, de latszik, hogy a fenyezett teto idaig carbon volt 😕
torott Giulia Q
RomeoOne2020-06-12 16:22:09 // 1472
Én az olasz katalógusban ezt látom: Tetto in carbonio a vista. Ami eddig ugyanaz, mint ami eddig volt.
Halesz2020-06-12 14:50:05 // 1471
Szerintem az általatok nézett külföldi árlista is az én infómat támasztja alá.
Alapból alumínium tető, +2500 euro pedig a fényezetlen karbon tető.
Giuntini2020-06-12 13:30:09 // 1470
Sok újdonság is elérhető: karbon külső tükrök, a pajzs kerete is karbonból és egyéb újdonságok....
Giuntini2020-06-12 13:28:26 // 1469
Az viszont a Motori1 tesztjéből kiderül, hogy lesz Akropovic! Ahogy Halesz is mondta valszeg később lesz elérhető ősszel, az új színekkel.
RomeoOne2020-06-12 13:24:57 // 1468
2019-es árlistából:
Erhard 242 (Pure Energy)2020-06-12 13:17:05 // 1467
jah érdekes volna :DDD
RomeoOne2020-06-12 13:12:09 // 1466
Eddig is ezt tették. 800.000 forint volt a fényezetlen tető a magyar árlistában. Erre mondtam, teljesen nonszensz opció volt. De így volt eddig is. Ráadásul a német árlistában most látható kódja, a 4GS, pont ugyanaz, mint a magyar árlistában volt a fényezetlen karbontető: 4GS
Giuntini2020-06-12 13:01:58 // 1465
Tetto in fibra di carbonio, ami annyit jelent: karbon tető. 2500€. Én nem hiszem, hogy képesek elkérni 2500€-ot egy fényezés elhagyásáért. Ez nonszensz!
Halesz2020-06-12 12:48:50 // 1464
Furcsa lenne, mert ez konkrétan benne van a tájékoztató anyagban, hogy széria az alumínium tető, és opció a fényezetlen karbon tető. Reméljük elírás, vagy félreértés, de nekem nem annak tűnik. De majd kiderül a végleges Giulia árlistából.

Akrapovic nincs a magyar árlistán, szerintem ez későbbi rendelhető extra lesz, mint az extra színek is.

Érdekes, hogy az olasz árlistán nincs rajta, a németen pedig igen...

Remélem hamarosan felkerül már valamelyik kereskedés honlapjára a Stelvio árlista és akkor láthatjátok Ti is.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.