Fórum >> Típusok >> 155

afri2010-01-14 17:08:48 // 91260
öcsémhe!!!

emléxetek, a multkor írtam, hogy megadta magát az egyik xenon izzóm (kifehéredett a belseje és nem ég)! akkor visszaraktam mindkét oldalra a gyári égőket, de így xenon után sz@rt se láttam az esőben, ugyhogy visszaraktam a bal oldalra a még működő xenont! Még azzal az eggyel is 1000x jobban látom magam előtt az utat, mint a gyáriakkal!! :-) Azóta már Egerben mindenhol utánanéztem de 55wattosba (ilyen az enyém) 6000Kelvines sehol sincs, rendelni tudnak, de azóta se szóltak még sehonnan sem! tehát jobban jártam volna anno, ha 35Wattosat veszek, mert abból lett volna mindenhol zsákszámra!!
Lényeg, ami lényeg, hogy vettem 1 hónapja a TESZKÓból 1db pilácsot (képen), hát eddig tartott, ma reggel kiégett!!! :-( Még jó, hogy volt másik égőm, ami a gyári lehetett benne, azt raktam vissza!Tehát most is felemás lámpával járok, de szeretnék majd venni a trafókhoz minél kisebb Kelvin-számú xenonizzót venni!!!

A kifehéredett izzó égett ki, ez a doboza! Az van ráírva, hogy: H1 xenon+ (de még a fehér színhez sincs semmi köze!!) :-))) Amugy csak azért vettem ezt a sz@rt, hogy ne legyen a két oldali égő között olyan nagy színkülömbség, de kár volt!

és itt van kép arról, hogyan néz ki 1 xenonnal (6000K) és 1 gyári izzóval!!
süsnye2010-01-14 16:51:48 // 91259
'szittem, már megen MOD(hsz,1000)=0 ;))
afri2010-01-14 16:49:21 // 91258
az én voltaaam ... :-DDD
Buksi2010-01-14 16:40:39 // 91257
Buksi2010-01-14 16:19:23 // 91256
Na ugye! :-))
SD2010-01-14 15:51:13 // 91255
azbeszt meg a fél herémet odadanám egy ilyen kégliért, nappaliban a ferrari:O
cac2010-01-14 15:35:49 // 91254
But I'm too young to die. :))
süsnye2010-01-14 15:25:24 // 91253
jaj már de problémás vagy... :)) múltkor itt valaki már hegesztett lejjeb rugótányért a telón, mennyivel bonyolultabb ráhegeszteni egyet? :))))
cac2010-01-14 15:21:26 // 91252
:D
Nade kialakításában is más a hátsó teló. Többek között az elsőnél van egy horony kialakítva a rugónak.
Úgy rendelték, hogy "afffához első teló bazz". :)
süsnye2010-01-14 14:54:29 // 91251
egyébként meg kíváló alkalom, h megültesd az elejét... :PP :))
süsnye2010-01-14 14:51:20 // 91250
nade ki rendelte meg? rendeléskor azért az árból, már lehet sejteni vmi gixert, ha túl olcsó :)
cac2010-01-14 14:32:11 // 91249
Hogy nőjön köröm az összes Unixos farkára banyek!
Most hív a szerelőm, hogy nem lesz olyan egyszerű az első gátló csere, mert hátsót hoztak az agyhalott junikszosok.
Én kis buta meg még örültem, hogy ilyen olcsón megúsztam, erre kiderült, hogy 17 ropi kedvezménnyel együtt 1db első teló.
Az Unix monnyon le!
süsnye2010-01-14 13:06:08 // 91246
ez jó :)))
cac2010-01-14 12:36:53 // 91245
Nagyon faszányos kis stuff. :)
Nekem néha alapjáraton, helyben állva szokott szépen halványodni, erősödni minden (fényszóró, műszerfal). Nagy eséllyel nekem is a generátor lesz a ludas.
süsnye2010-01-14 11:54:17 // 91243
jah, még conradtól vettem :))) igazság szerint megfelelő mérési pontok kialakításával, sok érzékelőt lehetne ezzel vizsgálni menet közben (asszem 4 bemenet van), csak ezen pontok kialakítása nem oly egyszerű, de a generátor esetében ez nem probléma :)
cac2010-01-14 11:52:53 // 91242
Ez engem is érdekelne. :)
Miféle cumó ez?
Fairlane2010-01-14 11:40:25 // 91241
Vazz, milyen kincseid vannak :)
süsnye2010-01-14 11:39:10 // 91240
hmm, akkor lehet most beüzemelem a pár éve vásárolt data logger eszközt, úgyse nagyon használtam még :) Azzal tudnám loggolni a fesz értéket...
Fairlane2010-01-14 11:27:59 // 91239
Nekem is generátorgyanus....

Próbálj meg az akkutol két drótot behozni, csak úgy az ajtó mellett, azt ezekre meg menet közben egy mutimétert kötni, és figyelni a feszkót.
süsnye2010-01-14 11:11:33 // 91238
a windows-os módszer már megvolt menet közben, de nem segít :))
SD2010-01-14 11:05:59 // 91237
Szerintem úgy lehetne tesztelni ha elkezd vibrálni ki kapcsolod, vagy rákaccsolsz minden fogyasztót és változik-e? Pl: fűtő venti maxra, ablakfűtés, ablakhúzó nemtom, vagy rámérsz a genyóra , esetleg kiugrasz eléfutsz, és úgy kapcsolgatsz:D nemtom
süsnye2010-01-14 10:59:27 // 91236
igen, ez esetben még az is lehet, de mondjuk akksin nem lehet észrevenni...
cac2010-01-14 10:46:03 // 91235
Ingyen stroboszkóp! :D
Ha mind a kettő csinálja, akkor kicsi az esélye, hogy mindkét trafó meghibásodott. Nem lehet, hogy a generátor kezd gyengélkedni?
süsnye2010-01-14 10:43:45 // 91234
végülis igen, csak nemtom mit csináljak most...
xenon oldalról végülis három dolog jön a szóba az izzó, a trafó meg a kábelek (bár ez utóbbinak elég kevés esélyt adok)
Namost, hogy még egyszerűbb legyen a dolog, természetesen csak menet közben produkálja a dolgot, azt is csak egy darabig. Álló helyzetben nem sikerült előidézni, akármit mozgattam, kapcsoltam. Az az érdekes, hogy jellemzően, akkor csinálja, mikor van terhelés, de esik a fordulatszám (tehát mikor kezdem visszavenni a gázt, de még nem motorfékkel megy). De ekkor sem mindig.
Azon gondolkodtam, hogy esetleg még a feszültség szabályzó szarakodhat, de az az érdekes, hogy semmilyen más fogyasztón nem érzékelem ezt e jelenséget (belső világítás, esetleg megtorpanás stb.) Szal, eleddig sztem a trafó a legesélyesebb, de azt sem tudom megállapítani, hogy csak az egyik vagy mindkettő, mert csak menet közben csinálja, valamint csak egy pillanatra.... viszont ha mind2 scinálja egyszerre, akkor meg már gyanús, hogy nem trafó probléma, mert azt azért nem hiszem, hogy tök egyszerre megy tönkre a kettő...
na befejezem mielőtt átmegyek SDbe és még írok két oldalnyi merengést.. :)))
Fairlane2010-01-14 10:24:09 // 91233
Legalább lesz tartalék :)
süsnye2010-01-14 10:20:37 // 91232
vazzze.olcsóbb ha szettet veszek, mint egy db trafót....
pedig olybá tűnik a xenon oldalon van vmi gixerem, mert a lámpatest+kábel csere után, 1-2 héttel megint előjött a vibri... :(
süsnye2010-01-14 10:10:49 // 91231
igen, sajna a 6000K-snál én is azt tapasztaltam, hogy intenzív esőben nem a legjobb...
Abarth2010-01-14 09:02:42 // 91230
Be fogom nyújtani a bkvsoknak a benzinszámlát! Marklar valahogy irányítsd Budakalász felé a metrót! Annyi gomb meg kütyü van nálad azon a nagy panelon biztos tud ilyet! :D
Abarth2010-01-14 09:00:30 // 91229
Be van kábelezve minden! Csak a 16v-nél nem megy az olajszint mérő (ill. megy mert folyton világít :) ) mert nincs helye a gombának a mocin.
Buksi2010-01-14 03:42:55 // 91228
Ja, hát a kényszer az nagy úr! :-/
Buksi2010-01-14 03:41:01 // 91227
Maradjál csak az Alfánál! ;-))
Marklar1552010-01-14 01:16:06 // 91226
De ez nekem jó:))
Marklar1552010-01-14 01:00:34 // 91225
Ja ja:)))
De Én ma nem strajkoltam:)
Azt mégis engem basztattak...
cac2010-01-13 23:57:50 // 91224
Természetesen kicsit sarkítottam, de a lényeg, hogy nem valami összetett dologról van szó.
Én úgy tudom, hogy nem mindenhol van ballaszt. Ezért említik bizonyos helyeken, hogy több perc kell míg eléri az izzó a maximális fényerősséget.
Mondjuk konkrétan tudom (ugyebár hátsó ablak párátlanító), hogy mekkora mutatvány az időzítés megoldása. Tehát ezzel együtt sem akkora ördöngösség szvsz.

Persze biztosat csak valami elektronyikai szagember tud mondani. :)
Fairlane2010-01-13 23:18:59 // 91223
Hát, azért ennél több talán :)

A ballaszt egy bizonyos ideig nagyobb feszültséget ad, amíg felfűt rendesen az égő. Eztán visszábbvesz. Az egésznek viszonylag nedvesség ellenállónak, tömitettnek kell lennie, a csatlakozóknak is, különben kijön a füst :) Az égőhöz menő kábelek nálam úgyrémlik ceruzányi vastagok, a gyertyakábelhez hasonló szilikongumi szigetelésüek.
Gondolom az egész trafó méretezése sem smafu, ha túl nagy értéket ad le, kihal az égő, ha kicsit, nem lesz ívfény....

Hirtelen ennyi :D
cac2010-01-13 22:07:13 // 91222
Egyébként fillérekért meg lehetne oldani szerintem a xenonosítást. Tulajdonképpen 2 db transzformátort kell csak építeni.
afri2010-01-13 21:30:47 // 91221
ezt azért jól tudni!! ;-)
nem voltam én se egészen biztos benne!!
cac2010-01-13 21:03:17 // 91219
Egyetértek!

Sajna kivették alólam a kölcsöngarázst. Kb 50-60k-t simán ki tudtam volna még szerelni belőle, és szerintem még mindig elvitték volna 50-ért.
Szorított az idő. :(
Thomika2010-01-13 21:02:19 // 91218
Nekem sem az óra mellett vannak azok a visszajelzők. Ezért nincs szerencsére foly. világító pont.
Thomika2010-01-13 21:00:11 // 91217
Ezzel pont így vok én is! :(( Sajna úgy néz ki, mindkét helyzetjelző foglalatom szétéett a ledes izzótól :( még meg kell nézetnem a sógorral, ő villanyász, csak tud csinálni vele vmit?! :/
Thomika2010-01-13 20:57:47 // 91216
Egy dolog, mondjuk érdekelne! Vajon ha váltani akarnék 4300-asra, akkor csak a xenon izzót kell kicserélnem?? A többi beépített cucc maradhat?
Thomika2010-01-13 20:55:30 // 91215
Van olyan is?? :P
Thomika2010-01-13 20:55:03 // 91214
Nem kék az, fehér!!! Majd néz meg az enyémet :)
afri2010-01-13 20:54:16 // 91213
akkor 3000K -eset veszek! :-DD ;-)
Thomika2010-01-13 20:51:42 // 91212
muszáj! most cserélem majd vmikor a kipuffot is, csak az sok zseton! A többi meg 2 haverral való trécselés közben volt 2 óra :)
Thomika2010-01-13 20:50:41 // 91211
Ugyan már! Majd talin meglátod, ohgy ha Fairlane-nel egymás mellé állunk ,Te az életben nem fogod látni a különbséget a 6000-esem és az Ő 4300-asa között! :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak