Fórum >> Típusok >> 155

Longman2009-05-21 15:56:31 // 79458
Round 2, FIGHT:

Okoskáim szerintetek a turbo-t csak az olaj hűti?????
SD2009-05-21 15:54:47 // 79457
A napszél hatására a feketelyuk tágul vagy szűkül? Vagy az a napfing?:D
norbee2009-05-21 15:53:29 // 79456
Egyelőre Te vagy, akinek válaszokat kell adnia. ;)
SD2009-05-21 15:49:47 // 79455
FIGHT!!!

Szerintem hőtágulást szenved el a ventilátor idő intervallum:)
süsnye2009-05-21 15:49:08 // 79454
nemtom levezetni, de ezek szerint az egyetértés megvan ;)
süsnye2009-05-21 15:47:14 // 79453
ha már itt tartunk

1. honnan tudod, h menet közben kezdett szivárogni

2. ha még menet közben is durrant, ez azt jelenti, h csakis menet közben durranhat el egy vízcső?

3. szted mi répáért kapcsol be sok autón a ventillátor, akkor is ha leállítottad a motort?

4. szted amikor pont akkor állítod le az autót, amikor bekapcsol a venti, majd egyből visszaadod a gyújtást, miért jár 3-4x annyi ideig a 2. fokozat, mint járó motornál?

nah, lökjed :))
norbee2009-05-21 15:45:01 // 79452
Nem, azt mondtam védd meg az elméleted, mutasd be a nyomásváltozást járó motornál, különböző hőmérsékletnél, aztán mutasd be, álló motornál, mennyivel nő.
SD2009-05-21 15:43:40 // 79451
biztos beragadt a kajabáló gombja:)
süsnye2009-05-21 15:43:35 // 79450
viccelsz? Paksra járok tankolni... ;)
süsnye2009-05-21 15:42:45 // 79449
mit kell ezen levezetni? nehogy aszond h 110en kisebb a nyomás(?) :DD má' így is felhúztak a mítingen...
norbee2009-05-21 15:40:27 // 79448
Nem kő kajabálni... :))))
norbee2009-05-21 15:40:11 // 79447
Szánalmas vagy, ugye Te is tudod? :)))))
süsnye2009-05-21 15:40:08 // 79446
te mé' ordibá'sz? :))
süsnye2009-05-21 15:39:36 // 79445
persze, mert amikor előtte leállítottad, a nyomás kifárasztotta. ;DD
SD2009-05-21 15:38:52 // 79444
"A reaktor bármilyen okból történő leállításának alapszabálya az, hogy az aktív zóna hűtését folyamatosan biztosítani kell, mert – bár a láncreakció leállt – a fűtőanyagban az üzem során keletkezett hasadványok bomlása miatt a leállítás után a névleges hőteljesítmény kb. 7%-át elérő maradvány (remanens) hő keletkezik."

Süsnye neked atommeghajtásos a géppéjármű? :)
Gyozi1552009-05-21 15:38:52 // 79443
AZTAT MAJD HA HAZAMENTEM VIZSLATOM MEG.... EGYNYÓCCAL GYÖTTEM, NEMM MERTEM AZZAL....
norbee2009-05-21 15:36:55 // 79442
Pont ezt mondom. Nekem sem megállás után durrant el a gumicső, hanem már menetközben, pont azért álltam meg, mert bejelzett a hűtőszint lámpicsku.
norbee2009-05-21 15:35:37 // 79441
Dr. "havisszajövökkioktatlak" Süsnye, védd meg az elméleted. :) Vezesd le egyenletmegoldásokkal, mekkora nyomás van a 155 hűtőrendszerében 70 és 110 foknál.
norbee2009-05-21 15:33:47 // 79440
"Én jó vezető. Igyunk kávé!" :))))

Ezzel még mindig azt mondod, nagyobb nyomás alatt van üzemen kívül a blokk, mint üzemben. ;)
süsnye2009-05-21 15:33:33 // 79439
hát nyilván jobb:)
de miért gondoljátok, h a hűtő nem fáradhat el? 12-17éves autókról beszélünk...
SD2009-05-21 15:31:10 // 79438
a csernobili atomerőmű esetében a megfáradt anyag némiképp reagált a nyomásra, de ez anyag és nyomás kérdése:)

én azt mondom a megfelelő rencer a megfelelő anyaggal töltve, az életperiódusán belül xarik a leállítás utánni hő-baxra, ha meg megpunnyad jobb ha a parkolóban mint ha az út szélén:)
süsnye2009-05-21 15:30:29 // 79437
végülis, kinek mi a rohamos csökkenés. ;)
SD2009-05-21 15:28:19 // 79436
Én nem akarok vitatkozni:) de 65 fok fölött kézrátéttel mért eredmények hitelességét kétségbe vonom:)

Teszteltem: mikor megfogtam kémia órán a vas 3lábat főzőcske után, még semmit nem éreztem de már hallottam sercegni a bőröm, aztán 8napon túl gyógyult:)

Szóval 60-70 fok után egy féle hibajelzést tud a gyári rendszernük, mégpeddig: ez qva meleg bazzeg:D
süsnye2009-05-21 15:26:41 // 79435
és a fáradóban lévő anyag teljesen érzéketlen a nyomásra, he? :)
SD2009-05-21 15:23:51 // 79434
Amway, szerintem az élet egy szopás amúgy is:) :D
süsnye2009-05-21 15:22:35 // 79433
rohamosan? fogtad-e már meg a blokkot fél órával leállítás után mondjuk 25-30C-s kinti hőmérsékletnél, olyan használat után, h a az olaj is elérte az üzemi hőmérsékletet?

egyébként ne vitatkozzunk. Próbáltjátok meg egy ilyen használat után, h leállítjátok, de mikor leállítod nézd meg mit mutat a hőmérő, majd nézd meg egy perc múlva. Melegebb lesz. Zárt rendszer->melegebb víz->térfogat növekedés->nyomás növekedés.
Az részemről csak egy 5let volt, h ez a nyomásnövekedés okozhat eldurranást. ;)
norbee2009-05-21 15:09:13 // 79432
Anyway, Te láttad, hogy előtte nem szivárgott? :P
norbee2009-05-21 15:08:26 // 79431
Az elpukkant hűtő nem azt jelenti, hogy darabokra szakadt, hanem hogy egy pontban az anyag elengedte magát. Ha a nyomás miatt lenne, akkor levált volna az oldala Teeee...
Anyagfáradás. Pont mint az én, vagy HSFAT hűtőcsöve.
Fairlane2009-05-21 15:00:11 // 79430
Beparáztál tőle, mi? :)

Hogy magyarázod meg Thomika leállás után eldurrant hűtőjét?
norbee2009-05-21 14:47:48 // 79429
Nem veszünk össze, csak szívjuk egymás vérét. :))

Mi baja van? Meg kéne vizslatni, honnan folyik, nem? :)
Gyozi1552009-05-21 14:46:39 // 79428
most akkor szerintetek mi baja van? :D
amúgy látom jó témát dobtam, bírom mikormajdnem összevesztek ilyeneken ::D
norbee2009-05-21 14:45:09 // 79427
Erről van szó. Hogy a picsában nőne ott a nyomás leállítás után, ha nincs ami forralja?
SD2009-05-21 14:41:49 // 79426
szerintem mivel keringés megáll, a motorblokkban lévő lé pár fokot átvesz még az utolsó pár tűzlabdacsból, a hűtőben meg rohamosan hül, de a következő szekundumban már a hő utánpótlás híján, a teljes motorblokk felülete mint lehűlőfelület ontja a hőt és rohamosan csökkenni kezd, aztán meg a víz is kóborol előre-hátra fel-le de ez már lassabban mint annak előtte, nyilván a melegebb víz elkezd felfele áramlani, a hidegebb meg lefele, ép melyik merre talál magának utat. De mivel nincs hőtermelés már annál a minimális melegedésnél tovább nem tud hevülni, ami közvetlen a leállítás után bekövetkezend. De mivel a rendszer feltételezhetően annak előtte sem a szétvetődés, határán, a motorblokk sem lehet több 110 foknál, annak is csak az égéstér közvetlen közelében lévő része, nyilván a kipuf és a hengerfal lehet melegebb is de az meg rögtön hül ha nem robban. Na most akkor mi? :)
norbee2009-05-21 14:32:11 // 79425
Rezsőt ne keverd ide. :)
A kiegyenlítő tartály és a motorblokkban lévő víz hőmérsékelete között nagyjából 10 fok van, és a kényszerített keringtetés leáll, véleményed szerint mi fog történni?
Fairlane2009-05-21 14:19:24 // 79424
Ha nem gázt zárod el alatta, hanem egy antik villanyrezsót, aminek párcenti vastag vaslapja van, akkor az még bír melegíteni egy ideig :)

Amugy sztem a lábos pont nem jó példa...
Ott a lábosfal hőtároló kapacitása szinte elhanyagolható a benne levő liter vizekhez képest.

Viszont ha egy motort nézel, ami mondjuk 200 kiló átmelegedett fém, és van benne 5 liter wásszer, ott megfordulnak az arányok.
SD2009-05-21 14:14:40 // 79423
csak akkor már a vizpumpa nem keringeti, de igazából ez lelki ügy mert ha tűréshatáron belül van tökmind1 szerintem hogy épp 95 v. 85 fokos a víz mikor leállítod, mert annantól nincs hőtermelés tehát pár perc múlva hülni kezd az biztos

de én azért megvárom:)

de én mindig járó motornál nyitom a garázsajtót is hogy az az 1 perce meglegyen egy helyben járó motorral semmiféle terhelé nélkül:)

dobjatok dulván a földre, biztos háklis vagyok:D
RoliQ42009-05-21 14:14:24 // 79422
de ha leállítod akkor nem kering a víz és az olaj ugygogy fölöslegesen megy a venti!
SD2009-05-21 14:11:49 // 79421
tetejin:)
Gyozi1552009-05-21 14:01:38 // 79420
így van, én ha kicsit megtekerem akkor utánna mindíg várok vele kb. 2 percet, hogy hűljön de ha nem és úgyállítom le hogy megy a venti, nekem utánna is megy miután leállítotttam....
norbee2009-05-21 13:59:48 // 79419
Elszaladsz? :P :))))))
norbee2009-05-21 13:59:09 // 79418
Miért, ami a zárt rendszerben van, azt fújogatják a hidegmanók? :)

A hőáramlás

Folyadékokban és gázokban a hő általában áramlással terjed. A melegítés révén a folyadékban helyi sűrűségváltozás következik be, ennek következtében anyagáramlás léphet fel. A melegebb térfogatelemek áramlással szállítják a hőt a hidegebb tartományok felé. Ha az áramlás nem alakulhat ki, akkor a folyadékban a hő vezetéssel terjed.

Ahogy azt százötvenötösös az előbb teljesen jó példával megfogalmazta, ld. időjárás.
süsnye2009-05-21 13:58:13 // 79417
egy óra és jövök, megyek meetingre, majd kioktatlak nebuló ;)
süsnye2009-05-21 13:57:37 // 79416
hát te hüle vagy... :) a lábosban melegített víz hol van hűtve? :)
SD2009-05-21 13:56:46 // 79415
igazából szerintem azért tud pont leállítás után megpunnyadni a hűtő, mert az egy extra igénybevétel az anyagnak ha felmelegszik majd lehül, és lehet pont akkor pukkan szét, úgyan úgy mint pl: előző héten öcsém lerobbantotta a hűtőjéről a csövet, mondjuk ő megforralta.
norbee2009-05-21 13:54:30 // 79414
Ezek szerint, ha lábosban vizet melegítesz, majd elzárod a gázt alatta, akkor az tovább fog melegedni, vagy csak tartja egy elhanyagolható ideig az addig felvett hőmérsékletet? ;)
SD2009-05-21 13:54:25 // 79413
A motorban lévő melegszik a hűtőben meg hül, de vízpumpa nélkül is cirkulál csupán a hideg és meleg homogén közegek kölcsönhatásai szerint.

lásd: időjárás:)
süsnye2009-05-21 13:51:06 // 79412
jár a motor -> víz hűtve van, a víznek alacsonyabb a hőmérséklete, mint a motornak, ez a cél.
Leáll a motor, a víz elkezdi átvenni a motor hőmérsékletét... mit nem értő'? ;)
norbee2009-05-21 13:44:40 // 79411
Mármint az olaj. :)
SD2009-05-21 13:42:54 // 79410
A turbósakat a turbó miatt kell hűteni:) mert a kipuffgáz akár izzásig hevítheti a turbo-t és környezetét, és ha így áll le az nem gyó.

De én is meg szoktam várni hogy leálljon a venti ha bekapcsol épp akkor.
norbee2009-05-21 13:11:08 // 79409
Te fizikából csak a centripetális erőhöz értesz, azt is csak azért, mert a rúd miatt kénytelen voltál vele szembesülni, b*szod. :)))) Mitől melegedne, ha leáll az áramlás, professzor úr????
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak