Yoyo2006-08-16 12:53:04 // 9188
Azt kicseréltem, mert valóban repedt volt meg az alatta lévő kis vákuumcsövet is. Amúgy az alapjárati motor az a közös levegőcsatornán levő két cupkás egy elektromos végű bizbasz, ugye?
GEORGE2006-08-16 12:52:20 // 9187
Akkor más a baj!! .-)))
SD2006-08-16 12:46:53 // 9186
nekem tisztítás után volt ez amikor a szívó csonk alatti hosszú kartel gáz cső eltört
napi első indításnál, majdnem visszafulladt, aztán beállt rendes alapjáratra, mert nem kapta a kartel gázt.
Yoyo2006-08-16 12:41:53 // 9185
Velem mindig imád autókázni:))
Yoyo2006-08-16 12:41:20 // 9184
Most festettem át az alu dolgokat a motoron, mindent átnéztem kitakarítottam azt hittem meg is oldódik a dolog, azóta annyival lett jobb, hogy nem ingadozik az alapjárat és jobban húz!
GEORGE2006-08-16 12:38:25 // 9183
lehet, hogy nem akar autókázni és egy kicsit durcás a drága....:-)
SD2006-08-16 12:37:13 // 9182
Aalapjárati motor tisztítás volt? Kartel gáz cső nicsncs elrepedve, kap kenést?
Yoyo2006-08-16 11:31:28 // 9181
Sziasztok!
Következő a helyzet, mivel itt többen vagytok akik nálamnál jobban vágjátok a 155-öst így tőletek kérek segítséget!
A hiba: Elindítom a gépet természetesen gáz nélkül a motor felpörög 1100-1200rpm/min-re majd leáll, következő próba szintén zenész harmadikra felpörög, majd leesik a fordulat 500-600rpm/min-re onnan beáll a helyes alapjáratra nem is ingadozik és innentől kezdve nincs gond. Vagyis az első pár gyorsításnál egy kicsit torpanós, rángatós. Ez melegen nem jelentkezik. Mi lehet a baj?
Marklar1552006-08-16 00:58:23 // 9179
Látom ismét téma volt a lambda.
Szóval amig én nyaraltam az autóm szerelőnél volt.
Ugyanis az utóbbi másfél-2 hónapban határozottan megnőtt a fogyim.
Itt pesten 11,5-12l (finoman!!! használva) a korábbi 9,5-10l hez képest (határozott dinamikusabb autózással).
(ügye 300+ a benya) :(((
"Szervíz könyvemben" lapozgatva épp a kipuff csere utánra, datálhatóan...
Sóval:
1.Befecsi szerelő, lambdát megmér...rossz.
A tűzfalnál lévő csatik nem jól vannak összedugva sem! ???
Nem tudom, hogy ezt ki húzta elötte még szét.? Mert ügye még rendessen működött.
2.Újabb időpont, saját lambdával megjelenés aknában látja, hogy nem tudja kivenni. A szupermega kipuff klinikában, (Gazdagréten) úgy rakták fel a rendszert, hogy nem figyelték, hogy a lambda épp a váltó rudazat alatt van.
Mível kerűlt a kat helyett lévő cső helyre egy dob, ezért kb 2cm volt a távolság a vezeték és a rudazat között. Meg kértem is még, hogy az egész rendszert minél feljebb helyezzék.
Mindenféle szaron le is ért az a dob s épp őssze verődött a vezeték a rudazattal.
3.Időpont kipufosokkal...
4.Másnap hajnali (8h) megjelenés. (Másfél év garanciát vállaltak a szerelésre).
S már 2x voltam elötte garis javításon, mert letőrtek a tartófülek hátúl. Természetessen nem volt olyan "anyája" amit oda kell hegeszteni a lambdának. Én mentem el esztergályoshoz csináltattni.
(1000ft!!! egy menetes perselyért)
Azt a dobot végűl is kihagytuk, s ismét egy csövet raktak oda.
Megpróbált még 5k ra lehúzni 40' szerelésért és 50cm csőért.
2,5ben megállapodtunk, mert ügye hazavágta a lambdámat és kellemettlenséget okozott...
5. Vissza a befecsi szerelő. Tartalék lambdám betesz. Méricskél...
nem működik. Polcon lévő új (NGK 18k) valamit dolgozik, de nem az igazi.
6. megállapít, hogy valószínű a compúter a hibás. Előfordúlt már, hogy a referencia testen, kábelen keresztűl valami elszállhatott...
7. épp volt egy tartalék máshol hibás compúterem. 2in1
Most érezhetően harapósabb, s még a chips tuning is megmaradt;-)
+10k volt a szerelés:(
Marklar1552006-08-16 00:30:33 // 9178
Jelentem visszatértem Korfuról.
5-6 db 155-öst láttam. abból csak 1db volt olasz rendszámos.
16V-s de törött volt a Bh sárvédője:(
Többi ALFÁs élményem megírom a "Találkozások+ Offos verdák" topicba.
Marklar1552006-08-16 00:27:45 // 9177
Ezt így nehéz...
Csúszik a kuplung.
Cirka 60k szereléssel:(
Gyozi1552006-08-15 23:20:25 // 9176
Sziasztok! Már ismét hozzátok fordulok, mert felfedeztem egy újabb próblémát. Mikor elkezdem húzatni a kicsikémet akármelyik sebességi fokozotban, 3000-5000 furdulat között olyan hangja van mintha csúszna a kuplung, aztán visszaesik 3500-4000-re és újra normálisan húz!
Na ez mi ez? Segítsetek lécci! Remélem nem az amire én gondolok! Csáó!
GEORGE2006-08-15 21:55:04 // 9175
Egy szerényebb kategóriában nem megy a kukába a motor mondjuk egy 156 futamon akkor csak 1 verseny 1olaj dolog áll fenn!
perdix1552006-08-15 21:34:32 // 9174
És azt honnan tudom hogy nekem../végül is nem nekem hanem a vasnak..hehehehehe/ mellik van? Dióda? vagy ellenállás? Egy biztos..amiota megnövekedett a fogyim...az a motorfelujitás...és akkor cserélték fel...fura lene ha pont akkor döglene be a szonda..véletlen egybeesés? Nem hiszem!!! Aztán kituggya! Mindenesetre ezalatt a 1.5 hónap alatt már legalább 6szor maradtam az országuton...mert kifogyott a benya....pl.ma is!!!! Még jo hogy felkészülök a betyár mindenit..és van a csomiban kannya!!!!!hehehehheehehe
Selmak2006-08-15 16:44:17 // 9173
Attól függ hogy termoellenállás vagy Termodióda mert utóbbinak nem mindegy a polaritása.
Fairlane2006-08-15 16:41:36 // 9172
ja, es ami lemaradt, ma kezdtem az uj melohelyemen, egyelore tetszik
a parkoloban lattam par alfat, majd jol bekartyazom oket :))
Fairlane2006-08-15 16:40:25 // 9171
haj evribadi
megint produkalt a verda
nem megy a legbefujas
azaz a 1-es fokozatban a kapcsolot mozgatva, nyomkodva meg valahogy ra lehet birni a ventit, hogy mennyen, 2-esben mar kevesbe, 3-4 -ben nem akarodzik...
ilyenkor a kapcsolo halodhat? gondolom, ha biztositek, vagy szakadas lenne, akkor semelyik fokkozatban nem lelegeztetne... (?)
mszabika2006-08-15 10:23:25 // 9170
Háeztetköll e!! :))
norbee2006-08-15 10:05:47 // 9169
Háésezkőcsinánie?? :)))
norbee2006-08-15 10:04:11 // 9168
Öööö... kiváncsiságból utánnanéztem ennek a perdix dolognak. :) Asszongya a manuál, hogy minél alacsonyabb a motor hőmérséklet, annál kisebb az ellenállás mértéke. Hogyaszongya konvergál a 0 felé, csak hogy a műszakisok is ércsék. :) Namost mivel két derót megy belőle, megcserélés esetén nem tom okozhat-e bajt ez, merhogy a derótok vége ott landol a kompjúteren.
granturismo2006-08-15 10:02:41 // 9167
Az szívás..:-(
mszabika2006-08-15 09:43:02 // 9166
Mostvanegykisidőm e! :))
norbee2006-08-15 09:40:25 // 9165
Moskellfigyelni e? :))
mszabika2006-08-15 09:17:32 // 9164
milyen neonokat???? milyen fóóóóliááátttt???? :DDDDDD
mszabika2006-08-15 09:15:44 // 9163
az új katalizátortól hátrafele 35-40k között mozog (Zara) L+K-ba vettem.
norbee2006-08-15 09:11:43 // 9162
Valamelyik tag regelt ilyennel pár hónapja, akkor volt szó róla. Mind1. Menj, azt look 4... :)))
András bácsi2006-08-15 09:05:31 // 9161
Ez meg könnyűfémöntvény. :(
granturismo2006-08-15 08:11:53 // 9159
Szia Roli.
Vizsgáld meg a kartert, mert általában a karter csavar nincs fixen a karterben hanem egy fémkalickában alakkal kötő biztosításban az elfordulás ellen. A kalicka megemelhető és a csavar cserélhető. Általában 4 lapfejű anya. Bár tény, hogy nincsen külön cikkszáma, de mégis cserélhető.
Ez a lemezkerteresekre igaz.
Roli2006-08-14 22:00:54 // 9158
Még az elöző gazdájánál törtönhetett mert én friss olajal vettem , ott volt az olajcsere cetli is meg minden. Dátummal meg óraálással, meg eszméletlen korrekt embertől vettem, igy meg is bíztam benne hogy tényleg elvégeszték az olajcserét. Csak sajna aki csinálta az annyira nem figyelt oda a dolgokra, de majd megoldjuk, igaz eddig is szivárgot ott az olaj de olajfolt soha nem volt alatta.
Selmak2006-08-14 21:54:29 // 9157
Komolyan ismeretlen szerelőhöz vinni kell a nagybatát és ha rosz mozdulatot kíván tenni... többit gondolom kitaláljátok.
Paco2006-08-14 21:49:35 // 9156
nem, a racingban neked van igazad az 10w-60 én emlékeztem rosszul.
Roli2006-08-14 21:42:42 // 9155
Hali Kartársak
Na ezem az olajcsere beszélgetésen felbuzdulva lecseréltem az olajat, és jól be is szívtam. Az olaj leeresztő csavar meg volt szakadva csak valami okos szaki ahelyett hogy megcsinálta volna rendesen beleragasztotta a leeresztő csavart. Na én most visszatekertem de meghuzni már nem tudtam rendesen.
Megszorulgat de szépen finoman ereszti az olajat, most alá raktam egy tálat. Reggelre meglátom mennyi olajat enged el, ha nagyon sokat akkor le kell vennem a kartelt és el kell vinnem megcsináltatni. Valószínűleg nem szorakozgatok a hegesztéssel hanem elviszem a szakihoz és rakatok (ragasztatok) bele egy rendes fém perselyt amibe nem tud elbaszódni a menet.
Szóval mindenki vigyázzon arra a leeresztő csavarra és nem kell megtépni mint egy állat, inkább meg kell kenni valami tömítő anyaggal meg jó lágy rézalátétet kell odarakni, különben hamar megszakad az aluba a menet!
Mindenki inkább saját magának csinálja, tanuljatok az én káromból ne hadjátok senkinek se ezt megcsinálni mert elbassza, utána meg ti szophattok vele!
Selmak2006-08-14 21:34:50 // 9154
Verseny után meg dobod a kukába a motort, mondjuk DTM és hasonló szinten ez nem szokatlan.
GEORGE2006-08-14 21:32:56 // 9153
Igen írja is a leírás az utolsó sorban!!
Felhasználás: Kifejezetten versenycélra Specifikáció: SEA 5W-20
Selmak2006-08-14 21:31:03 // 9152
Huh a 20as melegoldali viszkozitás már nagyon húzós, szvsz teljesen alkalmatlan köznapi használatra.
GEORGE2006-08-14 21:28:15 // 9151
A Racing az 10W60-as!!!! Én ezt használom!
Aztán van az új SELÉNIA SPORT 10W60-as szintén.
Aztán az új SELENIA SPORT PURE RACE ami 5W20-as
Leírás: Speciális verseny motorolaj, mely lehetővé teszi a motor azonnali maximális teljesítmény leadását. Biztosítja továbbá az állórajtból való jobb gyorsulási képességet, rendellenes kopások elleni rendkívüli védelmet és az extrém külső behatások iránt való ellenállóságot. Kifejezetten versenyzési felhasználásra javasolt. Jellemzői: A Selenia Sport Pure Race műszaki tulajdonságai nagyobb teljesítmény leadását tesznek lehetővé. Az újító Alacsony Súrlódási Adalék (ASA) 80%-kal csökkenti a súrlódási együtthatól a normál verseny motorolajokhoz képest. Ezáltal lehetővé teszi a motor teljesítményének hatékonyabb kihasználását és az alapteljesítményhez képest további +4 extra lóerőt tesz elérhetővé. Az alacsony viszkozitás és a specifikus adalékanyagok azonnali teljesítmény leadást tesznek lehetővé, az alacsony sűrűségi együttható miatt. Nagyobb terhelés esetén magas szintű ellenállóság jellemzi még nagyon kemény versenykörülmények között is, megtartva a motorolaj folyamatos kenőképességét.A motorolaj nem szokványos szintetikus alkotónyagai biztosítják: a magas hőmérsékleten való kicsapódás teljes mentességét, az oxidációval szemben való ellenállóságot, a forgó-mozgó részek maximális kenését, a magas viszkozitás stabilitást. Felhasználás: Kifejezetten versenycélra Specifikáció: SEA 5W-20
Selmak2006-08-14 21:25:52 // 9150
A racing az nem 10W60? Akkor keverem a Castrollal.
Paco2006-08-14 21:21:31 // 9149
Tévedsz.
A Selenia 20k az félszint 10w-40 a racing pedig 10w-50 - csak hogy segítsek eligazodni közöttük.
Gyozi1552006-08-14 20:50:17 // 9148
Okke! Azért köszi! Megyek hunyni,holnap meló, vmiből fennt kell tartani a kicsikét :D Pás
Selmak2006-08-14 20:45:22 // 9147
Sajna a vezélésmódosítóról nem nagyon tudok mit mondani mert én se vagyok régi Alfás és nekem sima kétszelepes JTDm van.
Gyozi1552006-08-14 20:39:46 // 9146
Szerencsére nem eszi az olajat!
Akkor köszönöm szépen a tanácsot!
És a dízel hangról tudnál mondani vmi érdekeset?
Tényleg vez.módosítót kell benne cserélni?
Vagy egyszerűbben is meglehet oldani ezt a zavaró problémát?
Selmak2006-08-14 20:30:59 // 9145
Mivel 16 szelepes a motor, látatlanba fél vagy teljesen szintetikus 10W40 vagy 5W40re szavaznék, ha nincs olajfogyasztás. Ha van akkor 10W40 vagy 10W60 (bár utóbbi ritkább és drágább is)
GEORGE2006-08-14 20:29:55 // 9144
Ő vele fogunk csevegni a neved alatt?? :-)))
Gyozi1552006-08-14 20:27:22 // 9143
Selmak olyanom nincs :D
perdix1552006-08-14 20:14:44 // 9142
igen enyém lassan darabosan járt.....ideje tserélni! De azért egy telitank erejéig megvároma fejleményeket! Üdv:perdix155
Mostí átadom Perdixnének a gépet..mert rögvest lenyel......ugyhogy viszlát később...A presto!
GEORGE2006-08-14 20:11:10 // 9141
Igen a szondának 'aktívnak" kell lennie...
Min és max közt kell járkálnia a mV-nak, ha "darabosan" mozog tuti ,hogy nem jó....... a dús ,szegény,mérsékelt feliratoknak is sürün kell váltaniúk egymást..
perdix1552006-08-14 20:05:16 // 9139
Igen igazad van..sajnos..és ha abból indulok ki hogy 1,5 éve vettem a trencsik féle bontóba HASZNÁLTAN..akkor lehet hogy a szinda lesz..és még vmi fura: már mikor megvettem a hasznalt szondát..és rátettük motordiagnosztikára: kilendült az érték..mert ugye akkor jo ha 2 szélsőséges érték között "ugrál" a jel..és nekem alig ugrált...hasonló értékeket adott jo volt..de ahogy mondták..nem az igazi...tehát lehet hogy most halt meg a szonda!!!