Yoyo2006-08-17 11:18:39 // 9346
De akkor úgy nézett ki, hogy fogott:DD
mszabika2006-08-17 11:12:53 // 9345
meg van még 1 sztorim, amin 3napig vistottam, de azt majd inkább holnap személyesen! ;)
mszabika2006-08-17 11:12:06 // 9344
azzal biztos h nem, mert a jobb oldala nem fog :DDDDDDD
mszabika2006-08-17 11:11:33 // 9343
erről jut eszembe, valamelyik mercis megtalált, fiatal gyerek j-s rendszáma van jw vagy mi... állandóan pávázik, meg a le-alá, és megakart enni pfffffff nagyon erőszakosan seggembe jött és előzni akart, de úgy állt neki mintha leakarna tolni a parasztja, több se kellett az agyamnak... vissza basztam 2be és teli.
na az ember csak nézett, én meg ablak le ki a kéz tenyér felfele, ez van! :DDD
beszopta a köcsög... utálom ha leakarnak tolni a halála az embernek.
Yoyo2006-08-17 11:07:59 // 9342
Persze nem szokta csapatni csak mikor erőmű látogatáson voltunk kézifékessel fordult ki az OMV kuttól:)
mszabika2006-08-17 10:50:39 // 9341
jaaaaaaaa lehet, h én vagyok?!
tesztelni kell... :D
GEORGE2006-08-17 10:38:45 // 9340
Ne dumálj akkor ki állatkodik 1 Rosso 155-el Pakson??? :-DDDDD
mszabika2006-08-17 10:37:00 // 9339
háááát' őőőőő, nem! :D
GEORGE2006-08-17 10:34:50 // 9338
Nem nyomod neki mi???? Kac kac.... :-)
mszabika2006-08-17 10:00:59 // 9337
van még 1 vadi zsír kuplungszerkezetem 8V-be. doboza is megvan még :)))
mszabika2006-08-17 09:59:51 // 9336
Spanok!
Nincs szükségetek 4db használt Monroe gátlóra?! Az enyémbe voltak, de még jók, de fel is újíthatók.
mszabika2006-08-17 09:39:11 // 9335
nem tudom nem vezetni :))))
norbee2006-08-17 09:29:56 // 9334
Munkaidőben körbe-körbe furikázol a kerítés mentén, vagy mivan? :))))
mszabika2006-08-17 09:29:38 // 9333
kül ezért hallgatom hangosan a zenét, mert ha egyszer is hallom a mocit, tuti h valami hang nem tetszik :DDDD
és akkor jön a bug, kiszállok belőle megsasolom, utána meg rádöbbenek h csak feature :)
mszabika2006-08-17 09:25:24 // 9331
Sport-ot vagy a Racing-ot használod?
A Racingon én is gondolkodtam, csak gyorsan pörögnek a kilóméterek és én nem nyomom neki... :DDDDDDDDDDDDDD
mszabika2006-08-17 09:21:27 // 9330
kész az ember!!!!!! :DDDDDDDDDDDD
de bekell csövezni az alfááááááááát :))))
Yoyo2006-08-17 09:21:05 // 9329
Igen az az előírt, de én inkább teszek bele 10W60-at, kényeztetem a drágát és különben is nyomom mint az atom:))))
norbee2006-08-17 09:19:08 // 9328
Na urak, megvan, bebizonyosodott a tegnapi ultimate solution: ebben a kocsiban minden bug igazából feature. Mszabika, nesze Neked röhögés! :)))
otos_2006-08-17 09:16:02 // 9327
Valóban pontatlan voltam:) Én a motorháztető alatti katilkában levő mókusra gondoltam, ami hajtja a vasat.
Az utastérben néha megtalálható állatkákra (mókus, cica, rövidebb nyakú zsiráf...) nem gondoltam, mert azok főleg dekorációra, társalgásra és vérnyomásfokozásra valók, és legfeljebb szóval serkentenek gyorsabb közlekedésre.
mszabika2006-08-17 09:12:50 // 9326
norbee2006-08-17 09:09:53 // 9325
A mókuska nincs mindig a kocsiban, azt ez mégis mindig csinálja... Miről beszélgetünk? :)))
otos_2006-08-17 09:07:10 // 9324
Ismerős:) Tipikus jelenség, hogy alapjáraton 5-10 másodpercenként kicsit akad a motor. Ennek az az oka, hogy a mókuskának is kell levegőt vennie, és a levegővételkor nem teker egyenletesen. Az, hogy hány másodpercenként van ilyen, attól függ, hogy a mókus tüdeje mekkora, mennyit evett. Egyébként magasabb fordulatszámon is van ilyen a levegővételeknél, de azt csak szakértő fül veszi észre:)
norbee2006-08-17 09:05:34 // 9323
Azt meg ne halld, hogy valami zúg jobbról, mert utánna jövök én is... :)))
Yoyo2006-08-17 08:58:57 // 9322
így van 10W60-at bele!
mszabika2006-08-17 08:57:47 // 9321
Én is Selénia-t használom, ez a gyári, direkt ezekhez a motorokhoz gyártják, szvsz ennyi nekem elég ahhoz h eldöntsem :)
mszabika2006-08-17 08:56:13 // 9320
para van mi???? :DDDD
én pedig olyat vettem észre, amikor beindítom és még hideg, gázt adok, és hallom a kormányfelől h valami folyadék bugyog, minél nagyobb gázt adok annál jobban :))))
aztán 2-3perc múlva már nem is hallom :)
mszabika2006-08-17 08:53:41 // 9319
Te még mindig nem pihented ki magad???? :DDDDDDD
Yoyo2006-08-17 08:53:37 // 9318
Nem hinném, hogy csapágy lenne, mert annál nem ilyen a jelenség a szíjnak meg hangja lenne.
norbee2006-08-17 08:45:49 // 9317
Yoyo :)))
Ami viszont régóta piszkálja a csőröm: alapjáraton, állva, 10 mp-enként végigfut egy nagyon finom rándulás a gépen. J1-ről nem is érezni, inkább csak a pedálokon. Valami csapágy, esetleg generátorszíj?
Yoyo2006-08-17 08:41:46 // 9316
Jó van na, már leesett:D
norbee2006-08-17 08:38:40 // 9315
Reggel van még a viccekhez, úgy látom... :)))))
Yoyo2006-08-17 08:36:18 // 9314
A lánchoz nem kell hozzányúlni, az soha nem fog átugorni, vagy elszakadni, akkor kell vele foglalkozni ha elkezd zörögni, de nagyon arra se számíts:)))
norbee2006-08-17 08:11:13 // 9313
Éccakaji műszak. :)
Én parás vagyok. Cseréltetek szíjat is, görgőt is. Monnyuk ez láncos, tehát fel lesz adva a szerelőnek a lecke... :)))
Roli2006-08-16 22:46:10 // 9312
Jó persze, megértelek nem is azért írtam, igaz én tisztába vagyok azzal hogy milyenek az autószerelők ( én is annak tanultam ).
Kicseréltetnek az emberrel mindent aztán még a felét se cserélik ki csak kiszámlázzák. Ez a vízpumpa meg feszítő görgö csere dolog is olyan hogy illik kicserélni mert azt javasolják. Mivel nem látunk bele ezekbe az alkatrészekbe nem tudjuk megfelelően megálapítani hogy indokolt a csere vagy sem. Én ugy gondolom hogy nem minden esetbe kell ezeket kicserélni vezérműszíj cserénél. Én most cseréltem a Off-os Peugeot 405 automon szíjat és semmi mást nem cseréltem ki csak a szíjat. Kapot jó kis Good Year vez szíjat a görgője meg a feszítőjét leszedten, megvizuáltam és úgy találtam hogy semmi baja nincs. Szépen forogtak, nem rágtak, nem lötyögtek így vissza tettem őket. Vízpumpa tengely sem mozgot nem eresztett az is maradt. Egyébként a vízpumpákkal akkor szokot baj lenni vez. szíj csere után ha "nagyon" meghuzák vagy az elöző is nagyon meg volt huzva, mert akkor folyatni fog.
Elöző szintén Off os kocsinknál igy jártam Peugeot 309. Ott kicseréltem a vez szíjat, görgö feszítő akkor is maradt összeraktam elindítottam és már gyöngyödzöt is ki a víz, na ott indokolt volt a csere.
A 309-en 2 szer cseréltem szíjat egyszer szíjat meg vízpumpát, egyszer meg szíjat meg feszítőt görgöt. Aztán utána gazdasági totálkáros lett :(
Na kicsit szét offoltam a topicot de okosan "sok" pénzt meg lehet takarítani.
Ezt az is bizonyítja hogy 1 forint ráfordítás nélkül "megjavítottam a karterem.
Műhelybe tudom mit csináltak volna komplet csere, 10.000 nem álnak azok ott neki tisztítgatni "ragasztgatni" hogy pénzt sporoljanak a kuncsaftnak.
Egy szó mint 100 csak rafkosan és ügyesen mindenkinek ezt javaslom!
Selmak2006-08-16 22:20:16 // 9311
Agész abból indúlt ki hogy győzi155 végre benzinre is szeretni pénzt költeni nem csak szervízre. Én meg próbáltam neki segíteni.
Roli2006-08-16 22:10:42 // 9310
Ennyit rugozni ezen a hülye olajtémán :) Mindenki olyat tegyen bele ami neki tetszik ( természetsen az alap dolgokat figyelembe véve) meg amit megenged a pénztárcája. Én ezt hamar megoldottam vettem MOL olajat mondjuk úgy "jobbfajtát" egy üveg STP olaj adalékot ezt belehörpintettem aztán majd megközelítőleg 10000km után kicserélem!
Ha tehetném Seleniat tettem volna bele de sajna én ezt a jót jelenleg nem adhatom meg a verdának. De lehet a következőnél majd azt kap.
Én a leeresztő csavarral többet szívtam mint azzal hogy eldöntsem milyen olajat tegyek bele. köszönetően annak az állatnak aki az aluminium karterba megtépte a leeresztő csavart és utána szépen beleragasztotta.
Na én megoldottam rendesen beleragasztottam :) :) :) :) :) :)
Sok sikert mindenkinek aki olajat akar a közeljövőben cserélni!
Selmak2006-08-16 21:51:31 // 9309
JTDvel kapcsolatban kikértem SLX véleményét. SLX véleménye az volt hogy gyakolatilag bármilyen ACEA A3/B3/B4 minősítésű olaj használható. Márkát meg döntse el pénztárca. Többi az meg mint CALGON. PR és nem több.
granturismo2006-08-16 21:48:39 // 9308
Maistro! Vagy menjünk át az itteni olajos topicba vagy mailben tárgyaljuk ki a témát, de itten eléggé eltértünk a 155 témától, a fejünkre koppintanak.
granturismo2006-08-16 21:44:47 // 9307
Bocs az Off ért.
Selmak2006-08-16 21:44:40 // 9306
Most néztem a 146 olaj ajánlását bezinmotorra kéri az ACEA A3-t
granturismo2006-08-16 21:44:10 // 9305
Ja ha Te a saját autódra gondolsz akkor az egy szép JTD, abba egy Selenia WR Diesel 5W40, ACEA B3/B4, és itt valóban van gyári előírás, ez a FIAT 9.55535-M2 (alkalomadtán majd mutassál olyan Castrol olajat ami le van minősítve erre az előírásra). Ha ilyen olajat veszel akkor abban a szerencsében lehet részed, hogy a dobozán rajta lesz, hogy kimondottan a Fiat csoport JTD motorjai számára lett ez az olaj elkészítve.
granturismo2006-08-16 21:30:00 // 9304
Ez igaz. Dehát itt Győzi autójáról van szó amely jelenleg talán valóban mutat dieseles vonásokat, de csak addig amíg a vezérlésmódosítója ki nem lesz cserélve.
Onnatól egy fajtiszta TS mindenféle beütés nélkül:-)
granturismo2006-08-16 21:26:10 // 9303
"Ha csak a viszkozitási tartomány számítana" Én nem írtam ilyet, hogy csak az számít. Én csak azt mondom, hogy az is egy fontos előírás, legalább olyan fontos mint az ACEA és az API minősítés.
Te írtad" nem elsősorban SAE viszkozitás az érdekes" Én ezzel vitatkozom és azt állítom legalább ugyanolyan fontos.
"De azonos viszkozitási osztályon belül lehetnek nagy eltérések ACEA minősítések között.."
Ezzel szintén vitatkozom.
gazából azonos viszkozitási oszályban az ACEA és az API minősítések általában megegyeznek.
Ha most konkrétan a megemlített Castrol Dynatec GTX 5W40 motrolajról beszélünk (amely már nem ugyanaz a viszkozitási tartomány, mint az előírt), de ennek ellenére még ott is ACEA A3, API SL tehát teljesen azonos a Selenia 20K for Alfa Romeo olajjal.
Megjegyzem, hogy ez a Castrol olaj sem fullszintetikus hanem egy hidrokrakkolt azaz az ásványi összetevő jellemzőit egy spec eljárással módosítják.
Ha valóban azonos viszkozitási tartományú Castrol olajat nézel akkor a GTX5 magnatec olajat kell megemlítenünk amely ugyanolyan félszintetikus mint a a fent jelölt Selenia, API és ACEA minősítései is megegyeznek azzal.
Leírom azért a TS motorra a gyári előírást: 10W40 API SH vagy jobb (Selenia 20K Alfa Romeo) ACEA-t nem említ. Hidegüzem (tartós -20fok alatt) (5W30 Selenia Performer), sportos használat 10W60 (Selenia Racing). Ez utóbbi olaj egyébként semmiféle ACEA és API előírás szerint nincs minősítve, ezért a gyári előírás is csak a viszkozitási osztáyt jelöli meg.
Végezetül ajánlom az álatalam is nagyra becsült SLX350 mester 2513, 7580, 8595, és 9462 sz. hozzászólásait az index "olajos" topicban.
Selmak2006-08-16 20:56:53 // 9302
pl. Selenia 20K nak nincs diesel minősítése (nem is használható diesel motorhoz)
Selmak2006-08-16 20:53:29 // 9301
Ha csak a viszkozitási tartomány számítana a Tesco gagyi 20 éve elavult szabványu olaja is megfelelne. De azonos viszkozitási osztályon belül lehetnek nagy eltérések ACEA minősítések között..
granturismo2006-08-16 20:21:06 // 9300
Ebben tévedsz. Az előírásban mindig az első a viszkozitási tartomány és sohasem marad ki.
Ezután jöhet az API és az ACEA (vagy azelőtt CCMC) előírás.
És ha van még szerepel a gyártó speciális saját szabványa. lyen van a VW-nél Porsche-nál BMW-nél Opelnál stb. Régebben a Fiat-nál is volt, de igazán a VW csontozta ki ezt a dolgot.
Selmak2006-08-16 20:16:06 // 9299
Győzi jobban jár ha olajügyben az indexen megkeresed SLX350-t és tőle kérsz tanácsot eddig mindenkinek segített.
GEORGE2006-08-16 20:03:17 // 9298
Akkor továbbra is SELÉNIA!! :-)))))
Selmak2006-08-16 20:02:34 // 9297
Vitát döntsük el: gépköny elő milyen nemzetközi és gyári specifikációt kér a motor annak megfeleően kell választani és itt nem elsősorban SAE viszkozitás az érdekes hanem az ACEA API és egyébb gyári különleges értékmérők.