Fórum >> Típusok >> 155

Longman2009-05-21 21:38:04 // 79508
lehet..
10 L körül, annyit benyel.
Inter156 (il mascalzone)2009-05-21 21:19:38 // 79507
Előbb-utóbb vele is felveszem majd a kapcsolatot,de ez most így egyszerűbbnek tűnt :))))
Inter156 (il mascalzone)2009-05-21 21:15:58 // 79506
Nem igazán értettem,de cserélni kellett!!!:))
Thomika2009-05-21 21:12:16 // 79505
Próbálgassad!! Menjél vele többet, akkor vszeg újra előjön a hiba. Egyébként nálam végül is az utántöltő tartály kuapja volt a ludas, nem engedte le a fölös nyomást... lehe,t hogy Nálad is ez a gond! Nézd meg mozog-e a belső része. Ha nem akkor csere!!
Thomika2009-05-21 21:05:55 // 79504
12000 Ft ???? Te jó ég!!! Ebből már Markalrnál összeraktál volna egy teljes műszerfalat középkonzollal együtt.
Thomika2009-05-21 21:01:44 // 79503
Akkor mákod volt! :) 3.0 literesben mennyi víz van?
Buksi2009-05-21 19:53:36 // 79502
X-akták? :-)
TSiga ( I am the TSIG)2009-05-21 19:51:57 // 79501
Nem ment...

Vagy egy stekker...
Gyozi1552009-05-21 19:49:56 // 79500
na srácok, feltöltöttem fagyállóval a gépet, járattam, de sehol egy csöppenés, szal nem értem... az pedig tuti h fagyálló volt....
Buksi2009-05-21 19:44:51 // 79499
Mi volt a baja? :-)
Inter156 (il mascalzone)2009-05-21 19:42:56 // 79498
Kész lett hosszas szenvedés után a kil.méter órám!!! 12000Ft volt a műtét. Most már én is tudni fogom mennyivel megyek:)))))))
Buksi2009-05-21 19:11:53 // 79497
Egy új kipuff már nekem is elkellne! ;-)
Buksi2009-05-21 19:08:16 // 79496
Részvét, remélem nincs nagy baj! :-((
Buksi2009-05-21 19:05:54 // 79495
Akkor majd szól, ha kell neki! :-))
norbee2009-05-21 17:04:38 // 79494
Áááááá... :)))
süsnye2009-05-21 17:03:33 // 79493
ezért kell a gumiabroncsba is vizet tölteni :)) te nem szoktad? :))
norbee2009-05-21 16:58:03 // 79492
Majd ahogy sikerül... :)))
norbee2009-05-21 16:57:37 // 79491
Belegondoltam, mi lenne, ha egy hétig állna az autóm... Fölfűvódna? :))))
süsnye2009-05-21 16:56:28 // 79490
jó'van, bár nekem jobban teccene strandkorlát-kéken, de majd viszek azt is, oszt e'döntjük :))
süsnye2009-05-21 16:55:26 // 79489
na, látom kapizsgálod már ;DD
norbee2009-05-21 16:55:19 // 79488
Sötétkéket. T'od, olyan... buszkéket. :)))
süsnye2009-05-21 16:54:38 // 79487
na, az mégjobb, akkor viszek hemörájtot is ;))
norbee2009-05-21 16:49:44 // 79486
Az má' nem referencia, majd megszerzem az alapozós színűt! :)))
norbee2009-05-21 16:48:59 // 79485
Mert felelőtlen állat vagy, egész nap állt az autód, termelődött a víztérben a nyomás, elindultál, elkezdett csökkenni, és a vákuum szanaszéjjel vágta a hűtőrendszered! :))))
Longman2009-05-21 16:48:46 // 79484
Megcsinálhatnánk egy esetleges 155 talin a piroson azt, amit az Odtimer expon talán egy Minivel, szétszedték, restaurálás, összerakás.
Szóval V6 átépítés lenne a bemutató. Szétszednénk, elkezdenénk összerakni, félúton megunnánk, és otthagynánk... :DDDDD
süsnye2009-05-21 16:46:23 // 79483
júniusban megyek, addig szerezz egy 155-t prezentáció céljából, én viszem a popcornt, te meg hozzá' bort... ami a 155-t illeti én egy piroson probálnám ki, az tekinthető referenciának ;))
Longman2009-05-21 16:45:25 // 79482
Amúgy nekem is volt hasonló pár hete. Minden előjel és húzósabb gyorsítás nélkül eccercsak fagyálló szag terjengett a kocsiban, és a vízhőmérő lecsúszott 70 fokra, aztán 90, aztán megint 70.....
Na itt baj van, leálltam az első kútra, néztem az utat, szép vízcsíkot húztam magam után, kis gőz a motortérből, felnyitottam, minden csupa fagyálló..
Na fasza, de nem volt olyan nagy gond, egy vízcső (a termosztát és a hengerfej közötti) lecsúszott kicsit a helyéről..
norbee2009-05-21 16:45:04 // 79481
"tképpen délután nem dolgoztam semmit miattad"

Ne hízelegj, a lányokat szeretem. :)))))
süsnye2009-05-21 16:44:01 // 79480
namost erre mit mondhatnék? :DDD tképpen délután nem dolgoztam semmit miattad és megint itt tartunk :)))
ráadásul a tőzsde is visszakorrigál.. :(
Thomika2009-05-21 16:41:27 // 79479
Srácok!

Irdatlan nagy faxságon vitatkoztok ám! Sztem teljesen mnid1 kinek mit mutat a műszere! Az enyém speciel vszeg xar és ezért nem azt mutatja amit kéne. A fáradt anyag meg amikor úgy gondolja megadja magát, oszt kész. Ha mázlid van, épp nem egy dugó közepén ülsz. Nekem akkor adta meg magát, mikor felálltam a helyemre a ház előtt. mondhatni szerencsém volt....utána már nem így gondoltam, mikor a 16V bontott hűtőt próbáltam bele, meg persze szétszedni sem tudtam a ház előtt.. így egy csekély összeg ellenében el lett furikázva a vas a szervízbe.
norbee2009-05-21 16:34:48 // 79478
Gyere haza. Most. :))))
norbee2009-05-21 16:34:14 // 79477
Leállítás előtt vagy után? :))))
süsnye2009-05-21 16:32:37 // 79476
Már megint nem arról beszélsz, amiről szó volt. :)

"bár én ha leállítom a gépet, és 2 perc múlva beindítom, érdekes módon mind az olaj, mind hűtővíz mutató alacsonyabb értéket mutat"

ki beszélt itt újra beindításról? Arról volt szó, h leállítod és kész. fél-1perc málva ráadod a gyújtást, és megnézed mit mutat. Ha 2 perc múlva újra beindítod, jóhogy alacsonyabb hőmérskéletet mutat, mivel már beindul a keringés...
süsnye2009-05-21 16:29:26 // 79474
"süsnye szerint ez olyan nyomásváltozással járhat, hogy eldurranhat a hűtő."
az alatt, h eldurranhat a hűtő, nem azt értettem,h felrobban, hanem egy fáradt részen, ami nem bírja tovább elkezdi kinyomni a vizet.
norbee2009-05-21 16:25:43 // 79473
Ezzel azt akartam mondani, hogy a blokk külső fele kurvaforró, és a levegőt melegíti. :)))
Itt nem az volt az alapvető probléma, hogy a keringtetés nélküli rendszerben pár fokot még melegedhet a víz (bár én ha leállítom a gépet, és 2 perc múlva beindítom, érdekes módon mind az olaj, mind hűtővíz mutató alacsonyabb értéket mutat... :P), hanem az, hogy süsnye szerint ez olyan nyomásváltozással járhat, hogy eldurranhat a hűtő.
Thomika2009-05-21 16:24:38 // 79472
Pontosan az oldala engedte el magát, mert nem bírta már a régi hűtő ezt a nyomást!! Kb 6-7 helyen volt rajta repedés oldalt....
süsnye2009-05-21 16:24:35 // 79471
OK, maradjunk annyiban, h nézd meg hőmérődet, ha nem hiszed el. Én tudom, h igazam van, nem tudsz meggyőzni, hónapokat bíbelődtem a hűtésemmel, tapasztaltam a jelenséget, amiről beszélek.
Azzal meg, hogy szted egy zárt rendszerben szted nem változik a nyomás, ha emelkedik a víz hőmérséklete, nem tudok mit kezdeni.
Vedd elő azt az említett fizika könyvet :))
Egyébként ezt támasztja alá Gyozi sztorija is. Azért csapott ki a víz, mert felffort a víz leállítás után. Csak ez esetben a nyomásnövekedést nem bírta el a rendszer, mert nyitva maradt...
Thomika2009-05-21 16:23:20 // 79470
Ehh.. látom, még mindig ez a téma :)

Amúgy szép napot Urak!

Norbee már engem is leoltott, szerinte baromság, hogy leállítás után 2-3 perc múlva újra indításnál már melegebbet mutat a műszer..... nálam ez tény!! aztán lehet nyugodtan cáfolni, ez akkor is így marad! bármikor szívesen tartok belőle prezentációt :P
norbee2009-05-21 16:22:53 // 79469
2, én sem. csak paraszt vagyok, és paraszti logikával esek neki a dolgoknak. :))))
3, semmi baj, ezzel csak azt akartam mondani, hogy nagyjából halottnak a csók az a megoldás.
4, te tereled folyamatosan. :)
5, Hol csapott ki?
6. Pontosítsunk: zárt rendszerben a víz forráspontja egyéb adalék anyagokkal - pl. fagyálló - eléri a 115-120 fokot. Értelemszerűen nagyobb nyomás működik zárt rendszerben mint az atmoszférikus. De
6/a még mindig nem adtál értékeket és forrásmegjeleőlést
6/b ebből kiindulva ha X bar nyomás alá helyezek egy lábos vizet, akkor annak előbb-utóbb forrani kellene? :)
Longman2009-05-21 16:18:33 // 79468
A Te jeladód tudtommal nem mérvadó, de lehet, hogy kavarlak valamelyik másik elvetemült átépítőssel. :)))

:) Hehe, kis övönaluli:
De már az egy ideje hála az égnek.. :))


A többi része pedig a blokk kölső felületen távozik, illetve ott folyamatos hőleadás van.
Ezt nem értem ezzel mit akarsz mondani, a lényeg az szerintem hogy nincs ami visszahűtse a vizet, hisz nincs keringés, ergo átveszi azt a 110-120 fokot..
Valami olyan példán át vezesd már le az ellenkezőjét (mivel én mindig tanulni akarok), amiben szerepel a motor és az autó, nem a lábas, meg a tepsi.. :D
norbee2009-05-21 16:12:54 // 79467
A hengerben meg konkrétan 1800-2200 fok a robbanáskor, nem ennél álltunk meg.

"akkor a hengerfejben 110-120 fok is lehet."

Erre mondtam, hogy a tágulási tartályban mért hőmérséklet kábé 10 fokkal kisebb, mint a blokké.

"Ha leállítod az autót, nincs keringés, nem hűti vissza a hűtő, a víz pedig felveszi a motor hőjét. "
A többi része pedig a blokk kölső felületen távozik, illetve ott folyamatos hőleadás van.

A Te jeladód tudtommal nem mérvadó, de lehet, hogy kavarlak valamelyik másik elvetemült átépítőssel. :)))
süsnye2009-05-21 16:11:06 // 79466
2. már válaszoltam, nem vok, fizikus

3. neked is tudnod kéne, h az alfa (legalábbi a 155 még biztos) azon kevés márkák közé tartozik, melyeknél a hűtővíz hőmérséklet kijelzés nem indirekt. Tudomásom szerint a VW-nél indirekt, és nem aktuális értéket mutat

4. ne tereld a témát :)

+

5. nekem eddig 2x forrt fel a vizem hegymenet után. Mind2x leállítás után kicsivel csapott ki a víz (igaz az még a régi hűtővel, de ez nem azt jelenti, h hűtő nélkül)

6. a 70-110 es kérdésre, meg legyen annyi elég, h a 110C-t csakis a környezeti nyomásnál magasabb hőmérsékleten érheti el víz forrás nélkül

70C-s víz nem forr nyomás nélkül (értsd: nem zárt rendszerben)
110C forr (ha még látod :) ) nyomás nélkül, 110C-s víz nem forr nyomáson->110Cnál nagyobb nyomás van a rendszerben... elég képlet helyett?
Longman2009-05-21 16:09:01 // 79465
OK, csak te is olajat írtál vissza, meg a SD is, nagy hirtelenben.. Gondoltam szólok.. :)
Longman2009-05-21 16:07:57 // 79464
Ne lábasokról beszéljünk vazze..

"a motorblokk sem lehet több 110 foknál,"

Akkor úgy látom ezt okozza nálatok a képzavart.. :)

De igenis az, mikor a vízhőmérőd 90-95 fokot mutat, és már nagyon megyeget a ventillátorod, akkor a hengerfejben 110-120 fok is lehet. Ez saját tapasztalat. Más OFF verdákon is 110 fok körül van az üzemi hőmérséklet. Ettől még a hűtővíz 90 fokos, mert a hűtő visszahűti.
Ha leállítod az autót, nincs keringés, nem hűti vissza a hűtő, a víz pedig felveszi a motor hőjét.
Nekem valamiért a termosztátban lévő jeladó elég "közvetlen", így ha jó meleg motornál leállítom, majd 10 percen belül ráadom a gyújtást, azonnal kiszalad a mutató 100-105 fokra, miután beindítom, pedig szépen visszamegy 3 másodperc alatt 90re.
norbee2009-05-21 16:03:01 // 79463
Szmájli lemaradt, sorry. :))))
norbee2009-05-21 16:02:26 // 79462
Olaj és víz, de kit érdekel ez most?
norbee2009-05-21 16:01:02 // 79461
Nem válaszoltál, sehol nem látom a képleteidet és a levezetést. Sz*rban vagy öcsi. :)))
norbee2009-05-21 16:00:21 // 79460
De hogy boldog legyél:

1, előtte nem volt vízfolt, mentem vele 15 kilométert, 14,5-nél felvillant a lámpa, megállás után látszott, hogy intenzíven csurog a víz belőle.
2, itt kéne bizonyítanod, hogy nagyobb a nyomás üzemen kívül, mint üzem alatt, és akkor nem-et mondok.
3, szerinted mi a répáért van az, hogy pl. a Volkswageneknél 3-4 perc után a mutató 90 fokon van, holott a víz még a közelébe nem jár. Nyugtassuk az ügyfelet.
4, Te ilyen hülyeségeket nézegetsz a csajok helyett? Sosem mértem, meg fogom nézni.

:)
süsnye2009-05-21 15:56:33 // 79459
már megadtam... te jössz ;)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak