Fórum >> Típusok >> 155

atesssz2009-12-19 07:18:54 // 89610
Mindig olyan rossz érzés fog el, összeszorul a gyomrom, mikor Marklar belinkeli a bontott/törött/szétrohadt 155-ösöket :))))))
Longman2009-12-19 00:32:56 // 89609
azé ennek nem is olyan vészes a hátulja
Marklar1552009-12-19 00:22:49 // 89608
Finom smirgli, satu+ 5k/db ért felújító készlet:)
Meg egy nem sietős szakember:)
10k lenne Neked az a 2db féknyereg...:)
Marklar1552009-12-19 00:20:28 // 89607
ÁÁÁ
B+.
Csak nálam ilyen lassú?
12' ig tartott mire ezt a hszt+11 képet felraktam:(
Marklar1552009-12-19 00:18:06 // 89606
A mai elrettentő képek:)
96 os 1,8 16V
Longman2009-12-19 00:08:38 // 89605
Hogy lehet felújítani?
És a 16V mért jobb?
:)
Majd a légszűrőházzal megveszem. Most téli felnire meg olajcserére gyűjtök.. :S
Longman2009-12-19 00:07:12 // 89604
sztem én is hamarabb tankolok mint kéne. mikor már világít a sárga lámpa, onnantól rettentő pontatlan lesz az óra. nem értem miért.
Marklar1552009-12-19 00:04:00 // 89603
B+.
Én már 300km nél parázok. 400km nél tankolni szoktam. Pedíg elvíleg 20-25l nek még olyankor is kell lennie benne:)
Lehet, hogy csak a lábad lett más anyagból! :)))
Marklar1552009-12-18 23:58:19 // 89602
Az osztrák V6 ban volt egy ilyen hátsó nyereg pár:

Neked occo. :)
Érdemes felújítani és úgy berakni. Utána a sajátot felújítani és meleg polcon tárolni:)
A legjobb megoldás, az a 2,0 16V é. De azt már félre raktam magamak:)
Fairlane2009-12-18 23:57:13 // 89601
Számolom, még 550 km se volt benne. 650-680at szokott tudni.... A hideggel kurvára felment a fogyasztása ezexerint
Marklar1552009-12-18 23:52:08 // 89600
Helyes!
Még épp van egy légtömeg mérőm hozzá:)
Marklar1552009-12-18 23:50:36 // 89599
Mé csórikámra fogod, hogy nem számolod a km ereket is, s csak 1 műszerre bízod az arcüreged? :)))
Amúgy ma 3h-t sétálgattam Érden fel,s alá. Én már edzésben vagyok:)
Holnap is kint kéne lennem 3-4h-t. Mert kedden vinnék CAC ex donorját a cigók a vasba:(
Marklar1552009-12-18 23:46:19 // 89598
Van bontott gólyalábam:)
Új csapággyal érdemes elől foglalkozni.
De a Te "Ex" donorodban egész jónak tűnik még a gátló...
10k/pár ért vissza adom:9 Eljöhetszérte hlnap. Legalább elviszed azt a gáz cuccost is:)
Longman2009-12-18 23:37:31 // 89597
igaz bontottra, de a nyerget is nemrég cseréltem. meg mondom, ez kifejezetten a kézi berántására jelentkezett, és azóta a kart kb. 1,5 cm-t fel tudom húzni anélkül hogy bármi történne, azelőtt meg rögtön fogott..
Marklar1552009-12-18 23:37:17 // 89596
Nem kell ahhoz hó, hogy feltorlódjanak. Sokan így is akkor keresik a váltókart, mikor már ződ a lámpa...
20-22 ével ezelött örűltünk, ha nem Viktória gumit kaptunk a Wartburgra. nem, hogy téli/nyárit.
Ettől függettlen jó(bb) az a téli gumi télen...
Ha valaki nem akar nagyzolni, akkor:
Van még 4db 185/60R14" os Matador AR felnin. 35k Gyári dísztárcsával 40k/4db
2db egy szezonos 185/55R15" os Hankook 8k/2db
2500ft/db ért 14" os acélfelnik...:)
cac2009-12-18 23:34:24 // 89595
Akkor a nyereggel lehet a baj, ahogy Fairlane is írta. Esetleg, amit én írtam 2. esetnek, de annak szerintem nem ez lenne az előzménye.
Azért gondoltam bowdenre, mert csak az függ össze a kézifékkel. A nyereg hibájának szerintem sima fékezéskor is elő kellett volna jönnie.
Longman2009-12-18 23:18:49 // 89594
úúú, tényleg ottvan, ottvan.. !!! :)))))))))
Longman2009-12-18 23:17:02 // 89593
Teljesen új a bowden..
Baxy2009-12-18 22:59:24 // 89592
Amúgy,ha megnézed d.boy oldalát (Ő Hari fia,tag itt nálunk) nála találsz egy képet,de abból tényleg nem derül ki semmi
Baxy2009-12-18 22:53:10 // 89591
Hát sajna én sem mostanában járok arra.2 napja jöttem vissza afgánba,majd csak márciusban megyek haza.Addig az enyém is nála van,átnézi meg lesz pár módosítás meg csinosítgatás rajta.
Amúgy a képekből sokat nem tudnál meg,mert külsőre nincs rossz állapotban.Hari nagyon érti a dolgát csak sajnos a saját autóira sosincs ideje.Pár napja voltam nála akkor is 4-5 alfa várt javításra nála.
cac2009-12-18 22:47:17 // 89590
A bal oldali körrel lesz szerintem a baj, mert azt át kell vezetni a kipufogónál. Szoktak ugyan hőszigetelést tenni a bowdent burkoló gumikábelre, de az idővel megadja magát. Ilyenkor kiég a gumi a kipufogótól, és a bekerülő mocsok megakasztja a bowdent.
Amikor hozzám került a verda, ez volt az első probléma, amivel találkoztam. :)
Esetleg az is lehet, hogy a fékhenger akad be (ez volt a második :))) ), ez akkor van, ha kilyukad a gumiharang, és koszolódik a dugattyú.
Az előzményből kiindulva szerintem az első lesz a gond. Próbáld meg kiakasztani a bal hátsó bowdent, vagy ha nem megy (és meggyőződtél róla, hogy tényleg cserés) akkor akár el is csípheted úgy könnyebb.
Longman2009-12-18 22:41:49 // 89589
:) ez jó..
Longman2009-12-18 22:41:29 // 89588
Azt gondoltam hogy nála jó kezekben van, de ahogy idáig jutott amiatt.. noh mindegy.
Kíváncsi leszek ha megbontja mi lesz a következtetés mi miatt ment ennyire tönkre. A srác állítólag - akitől Hari vette - azt mondta szar volt a futóműve, váltója, meg ilyenek. Nem értettem mert fél éves Kayaba gátlók voltak benne, új SKF kerékcsapágyak, lengőkarok, szilentek mikor eladtam.. A váltóval sosem volt gond, még csak nem is hallottam ilyenről 155 esetében.. Nah, mindegy is ez.
Egy dologra megkérnélek: ha Harinál jársz készíts nekem a kocsikáról néhány képet akármilyen ramaty is most, és tedd fel ide, vagy mailben, mert látni akarom! Nagyon megköszönném.. !
J-Imi2009-12-18 22:36:22 // 89587
csütörtökre már 10fokot mondanak...:)
Baxy2009-12-18 22:35:51 // 89586
Szerintem megnyugodhatsz,nála a legjobb kezekben van!Rendbe fogja hozni...persze csak miután végzett az enyémmel! :D
Longman2009-12-18 22:33:47 // 89585
A kézifékkötéllel lesz a baj, mert a kar útja is érdekes lett.. Pedig direkt kiengedett kézivel állok mindig.. Pedig ez is új, úgyhogy gondolom hogy befagyott.
De hogy lehet leolvasztani? :)
Fairlane2009-12-18 22:31:08 // 89584
Berohadt a nyereg, vagy nedvesség volt a kézifékkötélben...

Gyorsmegoldásként kiolvasztani, és utána nem használni a kéziféket.
Véglegesként felújítás csere.

Ha menet közben befogó fékkel jársz, elkopik ésvagy megég a fékpofa, meghullámosodhat, elkophat a tárcsa. A folyamatos súrlódás szép hőt bír termelni, ami kiolvaszthatja a kerékcsapágyból a zsírt, ezáltal tönkrevágósik idővel a csapágy is.

Ezzel is szívtam már....
Longman2009-12-18 22:30:27 // 89583
Igen, végül sikerült kinyomoznom hogy hozzá került. És vérzik a szívem.. :S
Baxy2009-12-18 22:29:10 // 89582
Hali!

Ugye a Tiéd volt az a 155-ös ami most Hari mesternél van?
Kazes☻2009-12-18 22:26:22 // 89581
Tudom, hogy ez nem vigasztal, de én erre azt dolgoztam ki, hogy figyelem a napi számlálót amit tankolásnál nullázni kell és persze az sem hátrány ha ismered nagyjából, hogy mit fogyaszt az autó. Mondjuk akkor van gáz, ha az sem műkszik. :)))
Longman2009-12-18 22:22:53 // 89580
Hali!
Kb 10 km autókázás után egy jobbosban húztam egy kézit. A bal hátsóm azzal a mozdulattal meg is szorult - befagyott ? Mit kell ezzel kezdeni?? :)
Longman2009-12-18 22:21:20 // 89579
Üdv!
Szép a gép!!
Baxy2009-12-18 22:18:47 // 89578
Jó estét Uraim!

Van még egy hely a 155-ös bandában?Beszállnék egy 2.5 TD-vel! :)
cac2009-12-18 22:16:47 // 89577
Fel a fejjel! Ez a szintjelző csak egy kis apróság. Ha legközelebb figyelsz rá, nem lesz semmi gond.
Mondjuk elhiszem, hogy idegesít, de vannak ilyen napok. Én is gondolkoztam már, hogy milyen érzés lehet nap mint nap hosszú éveken keresztül úgy kocsiba ülni, hogy nem kell arra gondolnom, hogy vajon elindul e. :)
Ha más nem a remek társaság majd vigaszt nyújt. :)
Fairlane2009-12-18 21:40:57 // 89576
Ma hazafele az M3 kivezetőn elkezdet elerőtlenedni a gép, lekanyarodtam a Szentmihályi út fele, ahol a rendőrlámpánál kakukk leállt, és nem indult újra.

Egyedül toltam visszafele egy százmétert, mire találtam egy helyet ahova le tudtam parkolni.
Próbáltam nézelődni a motortérben, meg a biztosítékok közt, de nem találtam semmi látványosat.
A leállás jellegéből úgy gondoltam, hogy nem kap üzemanyagot. A benzinmutató negyed alatt állta valamivel. Valahogy arra jutottam, hogy lehet kifogyott a benzin, gyalogoltam vagy kétkilométert egy benzinkutig vettem egy kannát, megtöltöttem majd vissza. Bele a gépbe, és elindult.

A szájbabaszott kurva benzinmutató, vagyis valszinüleg a szintjelző valahogy megakadt a negyed állás körül. Általában szokott bent lenni egy kanna benya, de valahogy pár napja kikerült a csomagtartóból.

Úgynézki a tolásban meg a sétában kurvára megfáztam, lüktet az agyam, szétmegy az arcüregem.

Kibaszottul berágtam, hogy ebben a baszom autóban hetente, kéthetente megadja magát valami apróság, ami hol többé hol kevésbé idegel ki.
Nem kizárt, hogy eladom a picsába, ha valakit érdekel, szóljon.
cac2009-12-18 20:41:11 // 89575
Spantól kérdeztem, hogy szokták e a gátlókat felújítani, de azt mondta, hogy utoljára ilyet a pannóniánál hallott. Ezek szerint nem volt jártas a témában. :)
Ez egyébként bevett szokás/érdemes megpróbálni?

Én nem zárkózom el sem az új vételétől, sem a felújítástól, sem a bontottól, sem a Tieidtől. :)
Két szerelővel beszéltem, és ők azt mondták, hogy egy tengelyre mindenképp ugyanolyan gátlót tegyek. Egyrészt a garancia is így érvényes rájuk, másrészt a csillapítás mértéke is így garantált, hogy ugyanakkora lesz.. Szóval így kicsit mégis elzárkózom a Tieidtől. :)
A bontókat holnap körbetelózom, úgyis munkanap lesz.. A felújítás szimpi egyébként, szerintem egy kicsit tán ültetnék is rajta, ha már ott van, csak félek bevállalni a lötyögő csapágyakkal Gödöllőig az utat. Erre még alszom egyet.
A mostani szerelővel eddig nagyon pozitív tapasztalataim vannak. Pontos, szavahihető, korrekt...és 500 méterre van tőlünk.

Azért köszi a tanácsot, megfontolom!

ui:most látom írtál privátot is, mindjárt megolvasom
afri2009-12-18 20:12:31 // 89574
ja és ez a szerviz Gödöllőn van!!! ;-)
afri2009-12-18 20:11:02 // 89573
ha nem akarsz ujat venni, vagy ha az enyémeimet se, akkor a legjobb megoldás szerintem a RAJ-lengéscsillapító felújítás!!!

Én is itt tuningoltattam ugye, de ha nem is akarod keményíttetni, vagy alakíttatni, csak eccerűen fel akarod újíttatni, nyugodtan vidd ide!!
A csávó nagyon érti a dolgát!!!
Ha csak magában a gátlókat viszed el, akkor megúszod olyan 7ezerből darabját, de ha viszed a kocsidat is, és nekik kell kiszerelni, akkor már szerelési költséget is felszámolnak!!!
Na mind1, ez csak egy tipp volt!!! ;-)
Sok gátló-felújító "műhely" létezik az országban, ami lehet olcsóbb is, ÉN ezt tudtam ajánlani, tehát ujat semmiképp se vennék!!!
Buksi2009-12-18 19:24:23 // 89572
Én a csapágyakat (jobb-bal) 15600 ft-ért vettem! Egy dobozban volt egy csapágy, egy féltengely anya és egy biztosító gyűrű a csapágyhoz! :-)
cac2009-12-18 19:18:58 // 89571
Na Urak!

Felhívott a szerelő. Az első tengelyen a csapágykészlet, és a jobb gátló (ebből adódóan a bal is) cserés. Munkadíjnak 18-20k mondott. Egy tőle független boltban 18k-t mondtak a gátló darabjára. Ennek még nem jártam utána, tán van olcsóbb is.
Szerintetek a fenti árak korrektek? A csapágy mennyi lehet készletben (tudtommal 2 db)?
Buksi2009-12-18 18:56:00 // 89570
Kéne, mi? :-DD
cac2009-12-18 18:34:41 // 89569
Már mindkettőt láttam régebben. Mit is mondjak...az Evanescence még mindig jól játszik.
Egyébként igazi hatásvadász, klisékből építkező, polgárpukkasztó snittek. :)
Buksi2009-12-18 18:05:20 // 89568
Ez nagyon komoly!
Buksi2009-12-18 17:58:38 // 89567
Egyenlőre nem lesz bontás! ;-)))))
Buksi2009-12-18 17:57:53 // 89566
Hazafelé még volt pár kilinccsel előrehaladós kanyarvétel! :-)))))))))
süsnye2009-12-18 15:15:18 // 89565
süsnye2009-12-18 14:58:15 // 89564
SD2009-12-18 14:48:26 // 89563
Forgolódtam én éccaka de mintha 5k-val több lett volna:)
Longman2009-12-18 14:42:53 // 89562
akkor hagyd meg Vasárnapi ebéd utánra, akkor jó lesz..
Neked nem egy email-t kellene írnod amúgy? rémlik valami? :)
SD2009-12-18 14:31:46 // 89561
érdekes? :) losta vok elolvasni így pénteken:D
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak