sprint832011-02-06 18:24:29 // 110552
Most nekem eszembe jutott, hogy van egy vásárlóm akinek szoktam targoncába elektromos cuccokat rendelni. Ők gyártanak kabinokat is, majd megkérdezem, hogy abba milyen kéderek vannak. Meg, hogy honnan szerzi be hátha lenne onnan a 155be megfelelő is.
Fairlane2011-02-06 18:18:41 // 110551
A műszerfalroppanás is sztenderd sajnos...
Fairlane2011-02-06 18:17:52 // 110550
Kösz Buksi, ez most jól jött :)
Fairlane2011-02-06 18:16:34 // 110549
Úgy három karton púrhabbal szerintem ki lehet nyomni a komplett utasteret.. :))
Úgy egy éve én is veszettül hajtottam ilyen gumikédert, de igazából nem találtam elérhető áron. Oldtimerperfekt, vagy vmelyik hasonló cég állitólag tud minta alapján rendelni kintről, de gondolom horror áron.
Én akkor elmentem Marklandba, és összevadásztam az öt legjobbat :)
Úgy egy éve én is veszettül hajtottam ilyen gumikédert, de igazából nem találtam elérhető áron. Oldtimerperfekt, vagy vmelyik hasonló cég állitólag tud minta alapján rendelni kintről, de gondolom horror áron.
Én akkor elmentem Marklandba, és összevadásztam az öt legjobbat :)
sprint832011-02-06 17:39:51 // 110548
A szélzaj nekem is megvolt rendesen. A jobb1nél csak úgy süvített a levegő. Ott azt csináltam, hogy levettem a kédert és a lemezt amire a kéder felpattan picit kifelé hajlítottam. Így jobban odasimul a kéder az ajtó keretéhez és meg is szűnt a szélzaj.
sprint832011-02-06 17:37:11 // 110547
Jó tippek, köszi! Elsőnek az ajtókárpitokkal kezdek, azok nyikorognak a legjobban, aztán jöhet a többi. A céges kocsim egy ford 0 km-es kora óta vezetem, most van benne 37ezer és 2 éves. Abból is jönnek néha olyan hangok, pedig újkorába nem volt semmi. Most meg ráadásul be is ázik. Az ajtókédernél jön be a víz.
Joecee2011-02-06 17:21:28 // 110546
Az enyém pontosan ugyanezt a hangot produkálja, fűszerezve azzal, hogy a szíjtárcsa előre-hátra ugrálva jár.
És amióta feszítettek a szíjon, sokkal rosszabb lett. :(
És amióta feszítettek a szíjon, sokkal rosszabb lett. :(
DeezL2011-02-06 16:53:52 // 110545
csak kérdeztem:D amúgy aztaz egyet nem tudom hogy van-e benne tükörfűtésem....mert látom Abarth autója fenntvan és az is SPort felszereltségű és ő írja....az enyém 1 évvel öregebb
afri2011-02-06 16:18:48 // 110544
ezeket tök jól leírtad, de tényleg!!
hasznos tippeket adtál! ;-)
hasznos tippeket adtál! ;-)
Buksi2011-02-06 14:25:43 // 110543
Longman2011-02-06 14:21:02 // 110542
Egyébként az összes zajt nem tudod megszüntetni már sajnos. De egy új autó közelébe lehet hozni azért. Ott is vannak zörgések.
Ami nagy különbség, hogy a mi autóinkban sokkal öregebbek a műanyagok, tehát pl. villamossínen mindig lesz hangja vminek.
Én most a szélzajjal szeretném felvenni a harcot. Az első lépés az szélvédő újratömítése lesz..
Ami nagy különbség, hogy a mi autóinkban sokkal öregebbek a műanyagok, tehát pl. villamossínen mindig lesz hangja vminek.
Én most a szélzajjal szeretném felvenni a harcot. Az első lépés az szélvédő újratömítése lesz..
Longman2011-02-06 14:16:54 // 110541
SDre ne is hallgass, ő úgyis csak azt tudja hajtogatni h ez nyári autó, hideget nem szereti, szereljünk ki belőle mindent ami elektromos, hadd zörögjön úgyis öreg, stb, stb.
Mint tudjuk úgyis csak nézni szereti.. :DD :P
Szóval, én szintén elég háklis vagyok ezekre, így sok mindent kipróbáltam. Most elég csendesnek nevezhető nyikorgás-nyekergés ügyileg, dacára a kőkemény futóműnek.
Amik kritikus pontok:
'A' oszlop-műszerfal találkozás, oda raktam filc-szalagot, nem feltűnő.
Kesztyűtartó felső éle, és a mechanikája, ott érdemes vmilyen kenőanyag spray-t használni.
Műszeregység 'fészke', ott is végig lehet fújni vagy filcezni.
Ajtókárpitok, passzentos, jó állapotú patentok, és szintén filc vagy vékony 2 oldalas szivacsdarabkákkal a körülrakni a patentok helyét.
A 'B' oszlop takaróval patentjaival ugyanezt.
Egyébként zsírspray-vel is átfújtam ezeket a pontokat, szintén akadályozza a nyikorgást.
Klímavezérlő panel keretét a műszerfalban szintén át lehet fújni, vagy végig ragasztani szalaggal.
Nekem nagyjából ennyi volt, ennyi kellett. Ha javarészt kussban van sokminden már, akkor jobban meghallod ha valahol még nyiszog. Nekem pl. valahol a műszerfal szokott még roppani egyet, de nagyon ritkán.
Amivel sokat szívtam az ajtózárak elöl. Sokáig azt hittem a B oszlopból jön egy borzasztó idegsítő nyüszögés, kopogás, de nem találtam az okát. Aztán rájöttem a zár az. Fújkálhattam akármivel max. 2 napig volt kussban. Vettem hozzá gyári új csavarokat mert azt hittem nem áll fixen, menetrögzítővel összeraktam, az sem ért semmit. Bandázzsal áttekertem a B oszlopon lévő "kampót" amibe zár, de az sem segített. Végül rájöttem a zárnyelv mozog benne, ki van kopva. Kiszedtem, megmutattam a lakatos kollégáknak, mondták h nem lehet szétszedni magyarul nem lehet feszesebbre állítani. Van ugyan rajta 2 kis kampó szerűség azokon tudtunk feszíteni. Végül átmostam alkatrészmosóban az egész szerkezetet, rengeteg mocsok jött ki belőle, és mikor megszáradt, telenyomtam fehér zsírspay-vel. Azóta - kb. fél éve volt ez - meg sem mukkan se hidegben se melegben.
A többi zaj szerintem már szűrhetetlen és nem fontos annyira. Pl. most használtam egy zsír új Fabia RS-t, és tök hangos volt belül, főleg a futómű irányából. És bár az is kemény felfüggesztésű, még így is barátibb mint az enyém. Így teljesen meg vagyok nyugodva, pedig ez nagy vesszőparipám.
Azért lehet fokozni még ezt, autóhifiben használatos zajcsillapító panelekkel, stb. Vannak technikák bőven.
Mint tudjuk úgyis csak nézni szereti.. :DD :P
Szóval, én szintén elég háklis vagyok ezekre, így sok mindent kipróbáltam. Most elég csendesnek nevezhető nyikorgás-nyekergés ügyileg, dacára a kőkemény futóműnek.
Amik kritikus pontok:
'A' oszlop-műszerfal találkozás, oda raktam filc-szalagot, nem feltűnő.
Kesztyűtartó felső éle, és a mechanikája, ott érdemes vmilyen kenőanyag spray-t használni.
Műszeregység 'fészke', ott is végig lehet fújni vagy filcezni.
Ajtókárpitok, passzentos, jó állapotú patentok, és szintén filc vagy vékony 2 oldalas szivacsdarabkákkal a körülrakni a patentok helyét.
A 'B' oszlop takaróval patentjaival ugyanezt.
Egyébként zsírspray-vel is átfújtam ezeket a pontokat, szintén akadályozza a nyikorgást.
Klímavezérlő panel keretét a műszerfalban szintén át lehet fújni, vagy végig ragasztani szalaggal.
Nekem nagyjából ennyi volt, ennyi kellett. Ha javarészt kussban van sokminden már, akkor jobban meghallod ha valahol még nyiszog. Nekem pl. valahol a műszerfal szokott még roppani egyet, de nagyon ritkán.
Amivel sokat szívtam az ajtózárak elöl. Sokáig azt hittem a B oszlopból jön egy borzasztó idegsítő nyüszögés, kopogás, de nem találtam az okát. Aztán rájöttem a zár az. Fújkálhattam akármivel max. 2 napig volt kussban. Vettem hozzá gyári új csavarokat mert azt hittem nem áll fixen, menetrögzítővel összeraktam, az sem ért semmit. Bandázzsal áttekertem a B oszlopon lévő "kampót" amibe zár, de az sem segített. Végül rájöttem a zárnyelv mozog benne, ki van kopva. Kiszedtem, megmutattam a lakatos kollégáknak, mondták h nem lehet szétszedni magyarul nem lehet feszesebbre állítani. Van ugyan rajta 2 kis kampó szerűség azokon tudtunk feszíteni. Végül átmostam alkatrészmosóban az egész szerkezetet, rengeteg mocsok jött ki belőle, és mikor megszáradt, telenyomtam fehér zsírspay-vel. Azóta - kb. fél éve volt ez - meg sem mukkan se hidegben se melegben.
A többi zaj szerintem már szűrhetetlen és nem fontos annyira. Pl. most használtam egy zsír új Fabia RS-t, és tök hangos volt belül, főleg a futómű irányából. És bár az is kemény felfüggesztésű, még így is barátibb mint az enyém. Így teljesen meg vagyok nyugodva, pedig ez nagy vesszőparipám.
Azért lehet fokozni még ezt, autóhifiben használatos zajcsillapító panelekkel, stb. Vannak technikák bőven.
SD2011-02-06 13:23:24 // 110540
Ki kell öntni betonnyal:)) Ferlénnek van keverője:D
Őszintén szólva ilyenen már én is gondolkoztam:) Már nem a betonyon, hanem hogy ha nem lakna benne ennyi tücsök:P
Viszont azt is vedd számításba hogy azért télen megkeményednek a műanyagok és sokkal inkább ciceregnek mint nyáron, ergo, nyári autó:D
Én ha nekikezdenék az ajtó kárpitoknál kezdeném, meg a kédereknél. Tehát az ajtó kárpitok éleire vagy az érintkező potokra ragaszanék valami filcet talán az ajtóra. Ez már biztos sokat segítene. Aztán meg jönne a végtelen játék hogy lokalizálás megszüntetés:D
Tehát a tücskök jó haverok:D
Őszintén szólva ilyenen már én is gondolkoztam:) Már nem a betonyon, hanem hogy ha nem lakna benne ennyi tücsök:P
Viszont azt is vedd számításba hogy azért télen megkeményednek a műanyagok és sokkal inkább ciceregnek mint nyáron, ergo, nyári autó:D
Én ha nekikezdenék az ajtó kárpitoknál kezdeném, meg a kédereknél. Tehát az ajtó kárpitok éleire vagy az érintkező potokra ragaszanék valami filcet talán az ajtóra. Ez már biztos sokat segítene. Aztán meg jönne a végtelen játék hogy lokalizálás megszüntetés:D
Tehát a tücskök jó haverok:D
sprint832011-02-06 12:40:45 // 110539
Mondjon nekem valaki tuti módszert amivel meg lehet szüntetni az összes belső nyikorgást, kopogást, zajt. Tavasszal meg kell csinálni, idegesít, a sok kis apró nyikorgás. Ja, meg honnan lehetne ÚJ gumikédereket venni?
SD2011-02-06 12:32:02 // 110538
Hát ennyi ha normális gazdái voltak, karban van tartva akkor ér valamennyit:) De miért adod el?
DeezL2011-02-06 12:31:03 // 110537
igazad van!hát az enyém nincs lelakva belseje se meg a kasztni se ,most lesz majd kivülrőlkis festés motorháztető....meg hát nem fos mert ami szar volt az kilett cserélve...normális embertől is vettem....ő hirrdeti am a másik alfáját 430körül az az 1.8as láncos ezüst használtautón...
SD2011-02-06 11:45:20 // 110536
Ja és extrák sztem egy ilyen autónál szintén kérdés hogy érték-e vagy nyűg.
Extra meg ugye inkább egy jó fényezés, egy jó belső, vagy ilyesmi, ami hobbista szemmel érték:)
Extra meg ugye inkább egy jó fényezés, egy jó belső, vagy ilyesmi, ami hobbista szemmel érték:)
SD2011-02-06 11:42:40 // 110534
Hát ezeknél az auzóknál pont nem a kor számít már, szinte biztos hogy minegyikben egy csomó alkatrész felújított, cserélt. Én az mondom inkább az állapot a döntő, de ugye 300 körül meg nem nagyobb válogatnak az emberek, de az is igaz hogy aki 300-ért vesz autót inkább egyszerűbbet vesz.
Szóval ezeknek az autóknak igazán eszmei érzékük van csak, és az is csak annak aki mondjuk tudja, ismeri, és sok éve használja.
Ettől függetlenül az enyém 92-es és előző tavasszal vitték volna 500-ért, csak nem volt szívem oda adni.
Az állapot a fő szempont. De mára elérték azt az értéket hogy már nem nagyon van értelme eladni ha amúgy jó, ha meg nem jó akkor ugye miért érne többet két fabatkánál?
Szóval ezeknek az autóknak igazán eszmei érzékük van csak, és az is csak annak aki mondjuk tudja, ismeri, és sok éve használja.
Ettől függetlenül az enyém 92-es és előző tavasszal vitték volna 500-ért, csak nem volt szívem oda adni.
Az állapot a fő szempont. De mára elérték azt az értéket hogy már nem nagyon van értelme eladni ha amúgy jó, ha meg nem jó akkor ugye miért érne többet két fabatkánál?
DeezL2011-02-06 11:30:18 // 110533
jaja azttudom csak tudod az enyém 96os és ezért kérdeztem... és ha egy 93asért elkérnek ami mondjuk 1.8as kevesebbextrával meg stb talán több km-el 400kröül akk az enyém csak megér 450-500at felújítva persze....
Fairlane2011-02-06 09:57:28 // 110532
Sajnos valszinüleg sokkal többet nem... :/
600 körül már 156osok is kezdődnek...
600 körül már 156osok is kezdődnek...
DeezL2011-02-06 09:54:33 // 110531
kiváncsiságból kinek mennyit érne meg az autóm?mert néztem ezeket az autókat használtautón és van aki 92-93as 155ösért elkérne 400ezerFt körül
Longman2011-02-06 09:50:18 // 110530
Jah tényleg..
Fairlane2011-02-06 09:34:58 // 110529
Hirdetésfigyelő rulez.... :P
Egyébként ez asszem Gery83-ék másik vasa...
Egyébként ez asszem Gery83-ék másik vasa...
Longman2011-02-06 09:22:22 // 110528
Olcsó széles 16V..
Ez is lila, fa műszerfalas.. :)
Ez is lila, fa műszerfalas.. :)
Longman2011-02-06 09:20:27 // 110527
Longman2011-02-06 09:14:16 // 110526
Nem baj, a képek nekem jól jönnek.. :) Azért sajnállak.
Zsolt1552011-02-06 08:44:54 // 110525
Én még ültem is benne. Ez is nálad végezte be???
Gyozi1552011-02-06 08:27:04 // 110524
húú bamme, mibefájt?
Svéd2011-02-06 07:14:52 // 110523
következö feladat:váltóolaj,hogy lehet ezt a leggyorsabban,és legegyszerübben megoldani?beraktam az egy darab motorháztetö teleszkopót is,kell majd még egy,bár egylenöre egy is megtartja.
Marklar1552011-02-06 01:25:53 // 110522
Név nélkül.
Nagyon utálom, ha megbeszélek valakivel valami "bizniszt". 1 hete! Akkor szóban rábolintott. Én épp emiatt is vágtam bele,mert pár hónapja mondta, hogy szóljak, ha van olyan ami Neki kell... . Utána 2 nappal a konkrét biznisz elött felhívom,hogy pontosítsunk. De már ekkor, himmeg-hámmog, vetít. Nem képes arra sem, hogy felhívjon, egyeztessen, módosítson. Utána a biznisz napján baszik felvenni a telefont (kb 15x hívtam), s még vissza sem hív!
Ráadásúl így + költségbe is ver, + kellemetlen helyzetbe is hozott!
Ezek a képek Neki készűltek...
Nagyon utálom, ha megbeszélek valakivel valami "bizniszt". 1 hete! Akkor szóban rábolintott. Én épp emiatt is vágtam bele,mert pár hónapja mondta, hogy szóljak, ha van olyan ami Neki kell... . Utána 2 nappal a konkrét biznisz elött felhívom,hogy pontosítsunk. De már ekkor, himmeg-hámmog, vetít. Nem képes arra sem, hogy felhívjon, egyeztessen, módosítson. Utána a biznisz napján baszik felvenni a telefont (kb 15x hívtam), s még vissza sem hív!
Ráadásúl így + költségbe is ver, + kellemetlen helyzetbe is hozott!
Ezek a képek Neki készűltek...
Marklar1552011-02-06 01:14:08 // 110521
Marklar1552011-02-06 01:09:32 // 110520
Marklar1552011-02-06 00:56:17 // 110519
Én a feléért hoztam el a következő Marklar155 öt. Már költöttem rá. (Pl riasztó) Meg befizettem az illetékeket, de még nincs rajta vizsga. Várom a jóidőt...
Alkatrészem meg van hozzá:)
Alkatrészem meg van hozzá:)
Marklar1552011-02-06 00:46:42 // 110518
Nekem meglepően kellemes volt a 2,5TD...
Fairlane2011-02-05 23:48:46 // 110517
Kell az a csík, hogy be tudd lőni a horizontot, ha alacsonyan repülsz... :P
TSiga ( I am the TSIG)2011-02-05 23:05:49 // 110516
Valahogy én is így vettem. Megérte. Kell majd kicsit WD40-elni a vezető oldali karral, mert szemmagasságban hagy egy csíkot, de azért jó :-D
Fairlane2011-02-05 23:04:04 // 110514
3 rongy.. végülis két valamirevaló lapát is ennyi...
Longman2011-02-05 23:00:56 // 110513
mennyi vót a gumi?
Longman2011-02-05 23:00:15 // 110512
Conduttore - vezető
Passeggeri - utas
Passeggeri - utas
TSiga ( I am the TSIG)2011-02-05 22:40:06 // 110511
Én is ott vettem. Nem érdekelt az ára csak visszakerülhessenek a gyári lapátok. Holnap megmondom, mert ezzel szenvedtem én is. De asszem a C a sofőr a P az utas oldali.
Fairlane2011-02-05 22:37:30 // 110510
Egyébként ma betévedtem a norautóba, és szembetalálkoztam egy pár valeo ablaktörlőgumival, ami direkt a 155re szabott, a gyári ablaktörlőkarjaiba fűzhető.
Meg is vettem, már befűztem a helyére, holnap ledobom a kampós végűeket...
Egyébként hogy is van, a P jelü megy a sofőr elé, a C jelű meg az utasoldalra? vagy fordítva?
Meg is vettem, már befűztem a helyére, holnap ledobom a kampós végűeket...
Egyébként hogy is van, a P jelü megy a sofőr elé, a C jelű meg az utasoldalra? vagy fordítva?
Longman2011-02-05 22:34:42 // 110509
Lehet hogy becsapja a szemem, bár élőben egyértelműnek tűnik. No meg ott a hang is, pedig befújtam kenőanyaggal is..
Megrángatni nem próbáltam, egyébként a kerék felől könnyen hozzáférhető.
Megrángatni nem próbáltam, egyébként a kerék felől könnyen hozzáférhető.
Fairlane2011-02-05 22:20:36 // 110508
Most lehet hülyén hangzik, de így a videók alapján nem lehet, hogy csak a szemedet csapja be valami folt, vagy kopás?
Mérőóra kell oda....
Próbáltad egyébként megrángatni?
Kerék felől ez nem hozzáférhető valamennyire?
Mérőóra kell oda....
Próbáltad egyébként megrángatni?
Kerék felől ez nem hozzáférhető valamennyire?
Longman2011-02-05 22:12:23 // 110507
valószínüleg..
TSiga ( I am the TSIG)2011-02-05 22:07:23 // 110506
Akkor van azért jó hír is :-)
Ebben az a jó, hogy nekem is van torpanás hidegen, méghozzá 1500-2000 között. Nyomom és megtorpan, de aztán összeszedi magát. Akkor nekem is ez a bajom :-D
Ebben az a jó, hogy nekem is van torpanás hidegen, méghozzá 1500-2000 között. Nyomom és megtorpan, de aztán összeszedi magát. Akkor nekem is ez a bajom :-D
Longman2011-02-05 22:03:48 // 110505
Még ötletelek. Úgyis csak jövőhéten tudok vele foglakozni..
Viszont arra is rájöttem mitől torpan 2000-2500 között, jéghidegen meg 0-2500 között de nagyon. Hőm. jeladó. Ma lehúztam, "megjavult". Csak így hidegen nem indul. :)
Szerencsére ez meglesz 4-5000 HUF-ból..
Viszont arra is rájöttem mitől torpan 2000-2500 között, jéghidegen meg 0-2500 között de nagyon. Hőm. jeladó. Ma lehúztam, "megjavult". Csak így hidegen nem indul. :)
Szerencsére ez meglesz 4-5000 HUF-ból..
TSiga ( I am the TSIG)2011-02-05 22:01:21 // 110504
Általában nagyjából egyformán kopnak a betétek. Jó lenne egy fékhatás-mérést csinálni.
TSiga ( I am the TSIG)2011-02-05 21:59:45 // 110503
Azért látszik valami.
Nem lehet esetleg ha csak leveszed és egy esztergán megpörgetni?
Nem lehet esetleg ha csak leveszed és egy esztergán megpörgetni?