Robiik2011-02-02 14:32:18 // 110351
hátigen, ha beleszámolom a műhely bérlést is akkor egy új generátor áránál járok... és most nem azt mondták, hogy szétégett, hanem hogy elég csúnyán lett összerakva. :(
NaTo2011-02-02 14:31:00 // 110350
SD: "Elektromos hibák nálam annyiban kimerülnek hogy néha nem forgat elősre (a felújított) indító motor de már ez is be van határolva hogy kb mi miatt"
Nekem is volt ilyen, és ez gyújtáskapcsoló probléma volt... kikopott :)
Ekkor iktattuk ki, és gombos indításom lett :) AZt viszont imádtam! :)
Nekem is volt ilyen, és ez gyújtáskapcsoló probléma volt... kikopott :)
Ekkor iktattuk ki, és gombos indításom lett :) AZt viszont imádtam! :)
Fairlane2011-02-02 14:22:43 // 110349
vazz :S
A multkorival együtt akkor ez már igen csúnya összeg...
A multkorival együtt akkor ez már igen csúnya összeg...
SD2011-02-02 14:13:19 // 110348
Hát eloxidálódott testelési pontok, eltört kábelek okozhatnak túlterhelést zárlatot simán...
Szerintem a kasznihoz csatlakozó pontokat nézd meg.... meg a csomitartóba futó kábelköteget, az szokott eltörni.
Ha riasztó van annak a bekötését, bizti tábla környékét, kábel dzsuvát.
Én nekem mióta kiiktattam a kesztyűtartóból a nyitó világító bizbaxt, és kikukáztam a rádiót az autóból nem merült le az akksi, pedig van hogy hónapokig áll...
Ezen kívül meg a hátsó kábelt javítottam.
Elektromos hibák nálam annyiban kimerülnek hogy néha nem forgat elősre (a felújított) indító motor de már ez is be van határolva hogy kb mi miatt... de ezt 5 éve húzom:D:D:D
ha a te autód sem volt kettétörve és nincs mindenhol szigszalaggal toldozott kábel akkro mást már nem nagyon tudok elképzelni elektromosilag:)
Szerintem a kasznihoz csatlakozó pontokat nézd meg.... meg a csomitartóba futó kábelköteget, az szokott eltörni.
Ha riasztó van annak a bekötését, bizti tábla környékét, kábel dzsuvát.
Én nekem mióta kiiktattam a kesztyűtartóból a nyitó világító bizbaxt, és kikukáztam a rádiót az autóból nem merült le az akksi, pedig van hogy hónapokig áll...
Ezen kívül meg a hátsó kábelt javítottam.
Elektromos hibák nálam annyiban kimerülnek hogy néha nem forgat elősre (a felújított) indító motor de már ez is be van határolva hogy kb mi miatt... de ezt 5 éve húzom:D:D:D
ha a te autód sem volt kettétörve és nincs mindenhol szigszalaggal toldozott kábel akkro mást már nem nagyon tudok elképzelni elektromosilag:)
SD2011-02-02 14:08:48 // 110347
Kiderül mi lakozik a zord bajszos külső mögött:D
Haro2011-02-02 13:31:39 // 110346
Lokfernek is tetszett mikor egyszer kipróbálta::))))))
Robiik2011-02-02 13:17:55 // 110345
42e lesz most, 2 csapágy, diódahíd, feszszabályzó, állórész. javasolták, hogy nézessem át az autót, mert lehet valami gubanc a tyúkbelekben ami megöli a generátort...
SD2011-02-02 13:08:48 // 110344
Vagy mondjuk az ami kivágta a dióda hidat, az kivágja az újat is:D:P
Na de inkább drukkoljunk:)
Jó lesz az:) De azért nem occsó.. 30k és legutóbb mit csinált?
Na de inkább drukkoljunk:)
Jó lesz az:) De azért nem occsó.. 30k és legutóbb mit csinált?
Fairlane2011-02-02 12:46:04 // 110343
Csapágyak még meghalhatnak... :P
SD2011-02-02 12:33:25 // 110342
A szerelők monnyanak le, én szerencsére találtam megbízhatót.. nem tudom mi lenne ha máshova kéne vinnem...
Amúgy meg ezért ilyen állapotúak a magyar autók..
- a márkaszervízben amellett hogy lenyúlnak még ki is lopják a szemedet
- a sufni szerelő 5 perc nem odafigyeléssl okoz neked akkora kárt hogy utána hónapokig az nyögöd...
- valahol ott van a kulcs hogy olyan szerlő kell aki nem pénzéhes, és ha kedvel akkor normálisan átnézi az autódat...
a generátor meg Bosch:)
Amúgy meg ezért ilyen állapotúak a magyar autók..
- a márkaszervízben amellett hogy lenyúlnak még ki is lopják a szemedet
- a sufni szerelő 5 perc nem odafigyeléssl okoz neked akkora kárt hogy utána hónapokig az nyögöd...
- valahol ott van a kulcs hogy olyan szerlő kell aki nem pénzéhes, és ha kedvel akkor normálisan átnézi az autódat...
a generátor meg Bosch:)
Robiik2011-02-02 12:29:21 // 110341
értem, nem is azzal van baj, hogy hozzá kell nyúlni az autóhoz, csak a szerelők hozzáállása bosszant, nem kicsit, nagyon :D vigyázok is rá, a legnagyobb baja szerencsére, hogy nincs rendesen kikormolva, meg lassan cserés lesz az első futómű, talán a lengők is.
és így ahogy mondod a 30e körüli felújítás tényleg baráti :)
és így ahogy mondod a 30e körüli felújítás tényleg baráti :)
SD2011-02-02 12:21:30 // 110340
Hát van esély rá ha elment egy darabig elmegy még egy darabig:D
Nekem is 25k volt a felújítás, és sztem dióda hidat nem cseréltek... csak forgó bizbaszokat.. de az is lehet hogy csak átnézték és megtisztították.
Minden esetre lett rá fél év gari.. természetesen csak arra értve amit ők cseréltek, tehát gondolom a tisztításra, de kopp-kopp azóta jó:) ez olyan 10k km-t helenthet? vagy 20 nemtom...
De ezen fölösleges mérgelődnöd tizenX éves autónál ez a helyzet, lefekszik egy alkatrész az visz egy másikat. Aki relatíve hibamentesen használ egy ilyan autót, az általában ráérzett, mi az ami halódik arra vigyáz, és amúgy is ésszel használja. Aki úgy akarja használni mint egy új autót, az állandóan falba ütközik. Mert felújítja az egyik berendezést, a másik meg lehúzza.
és egy generátor csere nem egy nagy ügy még ha szopacs akkor sem..
Csak hasolítsuk ahoz hogy pl: egy 2001-es Baxátban a generátorba van integrálva a fordulatszám jeladó.. Zárlatos lett a forgórész... Az új genyó úgy fél milla... (alfába 200k, puntóba 40k) Tehát mit lehetett csinálni a sokmilliós német technikával? Fogni egy bontott forgórészt, 150k-ért!!! és belerakni.. és gari? az nincs jó amíg jó..
ehhez képest egy 30k-s szerelés szerintem lófax:P örüljó hogy nincs széthajtva a motor meg nem kell vezérlést gyógyítani, az is benne vana apakliban.
vagy új buzuki:D:D:D
Ez ilyen vigasztalás féle akart lenni:)
Nekem is 25k volt a felújítás, és sztem dióda hidat nem cseréltek... csak forgó bizbaszokat.. de az is lehet hogy csak átnézték és megtisztították.
Minden esetre lett rá fél év gari.. természetesen csak arra értve amit ők cseréltek, tehát gondolom a tisztításra, de kopp-kopp azóta jó:) ez olyan 10k km-t helenthet? vagy 20 nemtom...
De ezen fölösleges mérgelődnöd tizenX éves autónál ez a helyzet, lefekszik egy alkatrész az visz egy másikat. Aki relatíve hibamentesen használ egy ilyan autót, az általában ráérzett, mi az ami halódik arra vigyáz, és amúgy is ésszel használja. Aki úgy akarja használni mint egy új autót, az állandóan falba ütközik. Mert felújítja az egyik berendezést, a másik meg lehúzza.
és egy generátor csere nem egy nagy ügy még ha szopacs akkor sem..
Csak hasolítsuk ahoz hogy pl: egy 2001-es Baxátban a generátorba van integrálva a fordulatszám jeladó.. Zárlatos lett a forgórész... Az új genyó úgy fél milla... (alfába 200k, puntóba 40k) Tehát mit lehetett csinálni a sokmilliós német technikával? Fogni egy bontott forgórészt, 150k-ért!!! és belerakni.. és gari? az nincs jó amíg jó..
ehhez képest egy 30k-s szerelés szerintem lófax:P örüljó hogy nincs széthajtva a motor meg nem kell vezérlést gyógyítani, az is benne vana apakliban.
vagy új buzuki:D:D:D
Ez ilyen vigasztalás féle akart lenni:)
Robiik2011-02-02 12:00:36 // 110339
Alig 10000km-el ezelött teljesen lehalt a generátor, elvittem egy villamosságishoz, forgórészt cserélt meg fesz-szabályzót, erre most meghalt az állórész és a diódahíd. van más is egy generátorban ami meghalhat, vagy mostmár végre rendesen össze lesz rakva??? nagyon mérges tudok lenni, mikor egy szaki úgy csinálja meg hogy legyint egyet, hogy jólesz az egy darabig most működik... miért nem lehet rendesen megcsináni??? ezért szarozzák az alfákat, mert alig van szerelő aki hajlandó normálisan megcsináni, és ezért nem viszem szerelőhöz inkább megcsinálom magamnak...
katbal2011-02-02 12:00:09 // 110338
Sajna nem olcsó a felújítás! Úgy rémlik 18 ropi volt minden szükséges alkatrész. Diódahíd, csúszógyűrű, szénkefék, csapágyak. A többit magam csináltam. Ha 18 csak az alkatrész, akkor szervízben simán lehet 30 pénz körül munkadíjjal cakkpakk.
SD2011-02-02 11:46:04 // 110337
Szerintem újíts, és vegyél egy bontottat tartalékba.
Nekem mikor megmakkant raktam bele egy bontottat, jó volt, de csináltattam egy felújítottat, mielőtt elindultam 3000km-es túrára, azóta az van benne, a bontott meg tarcsi.
Nekem mikor megmakkant raktam bele egy bontottat, jó volt, de csináltattam egy felújítottat, mielőtt elindultam 3000km-es túrára, azóta az van benne, a bontott meg tarcsi.
Robiik2011-02-02 11:27:01 // 110336
Mongyuk majdnem mindegy, mert amennyiért most megin felújítják abból veszek kb 3at...
Robiik2011-02-02 11:21:43 // 110335
Az mennyire működőképes generátor? gondolom nincs arra garancia, hogy nem lesz azis kukás 2 hét múlva.
SD2011-02-02 11:13:10 // 110334
Longman2011-02-02 11:13:00 // 110333
Ahogy gondolkodtam rajta, ha jól rémlik akkor szerencsére a hosszbordást!
süsnye2011-02-02 11:11:03 // 110332
igen, valóban az lehet, mert erről a helyről hallottam, és itt is azt írják, h aluréteges vas
katbal2011-02-02 10:53:53 // 110331
Itt azt írja aluminizált! Szerintem ez inkább valami lehelletvékony aluréteg lehet a vascsövön.
Fairlane2011-02-02 10:51:12 // 110330
A tárcsa mellet van pár mm hely, ahol látszik, hozzáférhető a főtengely?
Ha igen, akkor ott egy mérőórával talán különösebb bontás nélkül meg lehet mérni, hogy űt-e a tengely. Ha nem, akkor valahogy le kell műteni a tárcsát, és megtanulmányozni...
Egyébként ez most hosszbordás szíjat hajt, ha jól értem, és nem vezérlést?
Ha igen, akkor ott egy mérőórával talán különösebb bontás nélkül meg lehet mérni, hogy űt-e a tengely. Ha nem, akkor valahogy le kell műteni a tárcsát, és megtanulmányozni...
Egyébként ez most hosszbordás szíjat hajt, ha jól értem, és nem vezérlést?
Longman2011-02-02 10:40:32 // 110329
nem tudom, nem emlékszem már. vmi papír szerűség, nem tom mi a pontos neve. De ha elmondod az autós "bótba" mire kell, fogják tudni mit adjanak..
Longman2011-02-02 10:39:27 // 110328
igen saválló, más anyagból nem is dolgozik.
nem tok erről semmit sajnos.
nem tok erről semmit sajnos.
Longman2011-02-02 10:38:25 // 110327
Ezek szerint mégsem adják át a képek..
Annyira szűk a hely hogy hajlított cső nem menne be, nem tudsz ilyen szögeket hajlítani. Egyébként mindent így szokott csinálni, mert olyan szépen dolgozza el hogy nem okoz semmilyen hátrányt a hajlítással szemben.
Köszönöm a tanácsokat:
1. Ehhez nem is kell, csak ríttam.. :)
2. Nem akarooooom :) Varázsütésre mér nem lehet?? :)
3. Valószínüsítettem hogy a tárcsa a ludas, csak azt nem tudom hogy épül az fel? Csapágy lenne szar? Vagy lelazult? :O Egyébként néztem webshopokat, nem is lehet kapni ilyen tárcsát.. Ezért nem tudom mit kéne vele b*szni..
Annyira szűk a hely hogy hajlított cső nem menne be, nem tudsz ilyen szögeket hajlítani. Egyébként mindent így szokott csinálni, mert olyan szépen dolgozza el hogy nem okoz semmilyen hátrányt a hajlítással szemben.
Köszönöm a tanácsokat:
1. Ehhez nem is kell, csak ríttam.. :)
2. Nem akarooooom :) Varázsütésre mér nem lehet?? :)
3. Valószínüsítettem hogy a tárcsa a ludas, csak azt nem tudom hogy épül az fel? Csapágy lenne szar? Vagy lelazult? :O Egyébként néztem webshopokat, nem is lehet kapni ilyen tárcsát.. Ezért nem tudom mit kéne vele b*szni..
süsnye2011-02-02 10:08:58 // 110326
akkor ez most saválló, ugye?
épp' a hvégén hallottam, h csinálnak kiput vmilyen aluból is (talán vmi ötvözet), ami nem olyan rideg, mint a saválló (hajlítható), viszont szintén nem korrodálódik és nem is olyan drága, mint a saválló... erről tudsz vmit?
épp' a hvégén hallottam, h csinálnak kiput vmilyen aluból is (talán vmi ötvözet), ami nem olyan rideg, mint a saválló (hajlítható), viszont szintén nem korrodálódik és nem is olyan drága, mint a saválló... erről tudsz vmit?
süsnye2011-02-02 10:06:44 // 110325
Gratula! :)
Figyu, azt nem tudod megmondtani, hogy pontosan milyen anyag az amiből ezek a szívóág tömítések vannak?
Figyu, azt nem tudod megmondtani, hogy pontosan milyen anyag az amiből ezek a szívóág tömítések vannak?
TSiga ( I am the TSIG)2011-02-02 10:05:04 // 110324
Hali! Gratula a rendszerhez!!!! :-D
Bár nekem a hajlított ívek logikusabbak lennének, de hát ha jó, akkor jó. :-)
Az ürömökhöz:
1. Az olajcsőhöz nem tudok mit mondani.
2. A kipufogót meg kell csinálni. Lélekben veled leszek :-)
3. A főtengely ékszíjtárcsának lehet inkább baja. Kaphatott valami ütést. Ha mégis valami, akkor ugye az a főtengelyre van rögzítve. Akkor annak lenne baja. És mivel a görbe főtengely az egyenesen álló csapágyon és szimeringen futna keresztül, úgy dőlne kifele az olaj. Szerintem csak az ékszíjtárcsával van valami.
Bár nekem a hajlított ívek logikusabbak lennének, de hát ha jó, akkor jó. :-)
Az ürömökhöz:
1. Az olajcsőhöz nem tudok mit mondani.
2. A kipufogót meg kell csinálni. Lélekben veled leszek :-)
3. A főtengely ékszíjtárcsának lehet inkább baja. Kaphatott valami ütést. Ha mégis valami, akkor ugye az a főtengelyre van rögzítve. Akkor annak lenne baja. És mivel a görbe főtengely az egyenesen álló csapágyon és szimeringen futna keresztül, úgy dőlne kifele az olaj. Szerintem csak az ékszíjtárcsával van valami.
Marklar1552011-02-02 09:55:23 // 110323
Hmm. Rád akart sózni némi Tsiganyált??? :)))
Te is láttad, hogy lemattúlt tőle a gépTsiga:)))
Te is láttad, hogy lemattúlt tőle a gépTsiga:)))
Marklar1552011-02-02 09:54:05 // 110322
Nem kell itt a rissz-rossz nőiautós duma! :))) Mindenki látta a TAXI 1-et. Tudjuk, hogyan próbáltad álcázni magad:))))
Generátor 10e :)
Generátor 10e :)
Longman2011-02-01 23:37:54 // 110321
Nnaa, kész lettem.. Íme pár kép (így már remélem érhető lesz mért is volt olyan bonyolult ez az egész) utána a tapasztalatok:
A 3. és 4. képen látható hogy az első leömlőről érkező csőnek alig van helye, mivel balra a diffi ház, középen a tartó bak, jobbra a teknő. Éppenhogy elfér..
Aki 3.0-sítani akar ezt mindeképp vegye figyelembe. Oda nem lehet hajlítani, csak cikkezni a csövet!
A hátsó dob ugyan középen áll, de nem elég magasan, azon még állítani kell..
Akkor a tapasztalatok:
A középdob ellenére elég mély alapjáraton a hangja, nem lett "hangtalan". Viszont fordulaton, állandó fordulaton elég csendes, tehát nem zavaró a hangja egyáltalán. Ha nyomom neki akkor fenomenális! Szóval minden tekintetben hibátlan lett!
Biztos az új benzinszűrő is felelős ezért, de a teljesítménye is visszajött, főleg 2000RPM alatt érezhetően nyomatékosabb mint volt.
És végre mehetek árkon-bokron, nem ér le az alja!!!! :)
Kis üröm az örömben:
Az egyik olajcsövem meg van törve, azt javíttatni kellesz, csak sajnos le kell hozzá szedni, ahhoz olajat le kell engedni, stb, stb..
Az első leömlő tömítetlen valahol még sajnos, ezt sejtettem, tehát ezt is le kell szedni. A baj az hogy qrva sok mindent le kell hozzá bontani hogy hozzáférjek és le is jöjjön. Többek között a klíma kompresszort, ami ultra brutális szopás.
A főtengely ékszíjtárcsám sajnos 8ast ír.. Ezzel nekem semmi tapasztalatom nincs, mi ennek az oka. Csapágy, vagy mi a sz*r?? Ahhoz vezérlést bontani kell?
A korábban jelentkező torpanás 2000RPM körül szintén csillapodott, 1-2 fokozatban alig érezni, de megvan sajnos. Magasabb fokozatokban már jobban érezni. Pontosan 2500RPM-et elhagyva, megtáltosodik az autó, megy mint a barom. Amit még észrevettem 5. ben szépen 50km/h-val érezni apró rántásokat asszem. Nekem a TS ilyen tüneteket a lambda meghibásodásakor produkált. Ne b*ssza már meg, 16.000 km van a gyári szondában.. Bár lehet még örülnék is ha az lenne, az legalább gyorsan orvosolható. Vmikor elviszem diagnosztikára, ott úgyis kiderül..
A 3. és 4. képen látható hogy az első leömlőről érkező csőnek alig van helye, mivel balra a diffi ház, középen a tartó bak, jobbra a teknő. Éppenhogy elfér..
Aki 3.0-sítani akar ezt mindeképp vegye figyelembe. Oda nem lehet hajlítani, csak cikkezni a csövet!
A hátsó dob ugyan középen áll, de nem elég magasan, azon még állítani kell..
Akkor a tapasztalatok:
A középdob ellenére elég mély alapjáraton a hangja, nem lett "hangtalan". Viszont fordulaton, állandó fordulaton elég csendes, tehát nem zavaró a hangja egyáltalán. Ha nyomom neki akkor fenomenális! Szóval minden tekintetben hibátlan lett!
Biztos az új benzinszűrő is felelős ezért, de a teljesítménye is visszajött, főleg 2000RPM alatt érezhetően nyomatékosabb mint volt.
És végre mehetek árkon-bokron, nem ér le az alja!!!! :)
Kis üröm az örömben:
Az egyik olajcsövem meg van törve, azt javíttatni kellesz, csak sajnos le kell hozzá szedni, ahhoz olajat le kell engedni, stb, stb..
Az első leömlő tömítetlen valahol még sajnos, ezt sejtettem, tehát ezt is le kell szedni. A baj az hogy qrva sok mindent le kell hozzá bontani hogy hozzáférjek és le is jöjjön. Többek között a klíma kompresszort, ami ultra brutális szopás.
A főtengely ékszíjtárcsám sajnos 8ast ír.. Ezzel nekem semmi tapasztalatom nincs, mi ennek az oka. Csapágy, vagy mi a sz*r?? Ahhoz vezérlést bontani kell?
A korábban jelentkező torpanás 2000RPM körül szintén csillapodott, 1-2 fokozatban alig érezni, de megvan sajnos. Magasabb fokozatokban már jobban érezni. Pontosan 2500RPM-et elhagyva, megtáltosodik az autó, megy mint a barom. Amit még észrevettem 5. ben szépen 50km/h-val érezni apró rántásokat asszem. Nekem a TS ilyen tüneteket a lambda meghibásodásakor produkált. Ne b*ssza már meg, 16.000 km van a gyári szondában.. Bár lehet még örülnék is ha az lenne, az legalább gyorsan orvosolható. Vmikor elviszem diagnosztikára, ott úgyis kiderül..
atesssz2011-02-01 22:23:51 // 110320
bocs, hazudtam: vettem a múlt hónapban 4 db BERU izzítógyertyát 12300 Ft értékben. :P
atesssz2011-02-01 22:21:36 // 110319
VM 2.5 TD:
317.000 km óra szerint a motorban, gyári kuplunggal. OHV motor -> vezérlés/szíj/vízpumpa cserére nem kell költeni X0.000 ezer forintot. Ha hímes tojás van a talpam alatt, 70/30 (országút/város) aránnyal 6,2 Literrel beéri. Jól megy, jól húz. Másfél éve nem költöttem semmi szükségeset a motorra.
Van még kérdés? :))))
317.000 km óra szerint a motorban, gyári kuplunggal. OHV motor -> vezérlés/szíj/vízpumpa cserére nem kell költeni X0.000 ezer forintot. Ha hímes tojás van a talpam alatt, 70/30 (országút/város) aránnyal 6,2 Literrel beéri. Jól megy, jól húz. Másfél éve nem költöttem semmi szükségeset a motorra.
Van még kérdés? :))))
Haro2011-02-01 22:05:01 // 110318
Légyszives ne csináld,ne legyen vita:) Mindjárt jön pár dieseles és szétszed téged:)
Ma meg végképp psszt legyen hisz 2 dieseles segített neked!
Ma meg végképp psszt legyen hisz 2 dieseles segített neked!
Alfás Theo2011-02-01 22:04:48 // 110317
Értem én a viccet. 8o)
Hangban a benzines csendesebb, de az 5 hengeres dízel is szépen gurgulázik.
A kútnál a sok idióta teherkocsi driver miatt állandóan tocsog a pisztoly markolata a g.olajtól. Megfogod és két napig le sem vakarod a jellegzetes szagot a bőrödről.
Hamarabb kell elváltani, de erőből húz a kocsi, olyan mintha mozdony volna!
Hangban a benzines csendesebb, de az 5 hengeres dízel is szépen gurgulázik.
A kútnál a sok idióta teherkocsi driver miatt állandóan tocsog a pisztoly markolata a g.olajtól. Megfogod és két napig le sem vakarod a jellegzetes szagot a bőrödről.
Hamarabb kell elváltani, de erőből húz a kocsi, olyan mintha mozdony volna!
Robiik2011-02-01 22:00:35 // 110316
Tehát ha a fenntartás ugyanannyi, akkor a hang, a hasznlható fordulatszámtartomány és a járáskultúra dönt. Esetleg az üzemanyag illata a kúton :D Szerintem mind a benzines javára :))
Ez csak provokálás a dízel rajongóknak, nem kell komolyan venni :)
Ez csak provokálás a dízel rajongóknak, nem kell komolyan venni :)
Alfás Theo2011-02-01 21:44:27 // 110315
Mint vér dízeles, 8o)) szerintem a td jobban meghozza az árát ha éves szinten minimum 20000 kmert mész vele. Az alkatrészei ua akkor kopnak el mint a benzineseké. Kuplung 180 ezer kmernél, vízpumpa 200000 kmernél..... A valeo kuplung nagykerben 40 ezer a td kappához és 50 körül van a 2.4 benzineshez.
Az adagoló javíttatása most 14 ezerben volt nekem Érden a Vilinél. Komplett szabályzás és tömítés cserékkel. Ezt 200.000 kmer után kellett először. 5 db bosch izzító 10000 ft volt. A vezérlés szett kompletten 25000.
A benzinesével szinte azonos mindene. Fogyasztás összehasonlításban nem szeretem összemérni, mert az igencsak láb és forgalom függő. A legjobb td evésem 6.67 l/100 km a legrosszabb 9.2l/100 km volt. A hatótávolságban - 70 literes üzatankja van mindegyik kappának, - a 2.4 benzines ca 6-700 kmert megy vele, míg a dízel 900-980 kmert megy egy feltöltéssel.
Tehát a kappa esetén a fentartás mindegy, hogy benzines vagy td.
A JTD az megint más, de ott sem húzosak a tételek, kivéve a magasnyomású befecsiket, amit 1xrre kéne cserélni, az darabja 100 ezer. 5 kilo/ motor. 8o)) De ezt is javítjáv Vilinél 10-20 ezer között/db áron. A jtd kappánkon 330 ezer km alatt 1 x kellett cserélni 1 dbot, mert kukás lett vmi kecskeméti tankolás után egy kúton.
/ Lassan eladó lesz a kappám. ...talán, mert nézegetek egy AR 166 jtd-t. /
Az adagoló javíttatása most 14 ezerben volt nekem Érden a Vilinél. Komplett szabályzás és tömítés cserékkel. Ezt 200.000 kmer után kellett először. 5 db bosch izzító 10000 ft volt. A vezérlés szett kompletten 25000.
A benzinesével szinte azonos mindene. Fogyasztás összehasonlításban nem szeretem összemérni, mert az igencsak láb és forgalom függő. A legjobb td evésem 6.67 l/100 km a legrosszabb 9.2l/100 km volt. A hatótávolságban - 70 literes üzatankja van mindegyik kappának, - a 2.4 benzines ca 6-700 kmert megy vele, míg a dízel 900-980 kmert megy egy feltöltéssel.
Tehát a kappa esetén a fentartás mindegy, hogy benzines vagy td.
A JTD az megint más, de ott sem húzosak a tételek, kivéve a magasnyomású befecsiket, amit 1xrre kéne cserélni, az darabja 100 ezer. 5 kilo/ motor. 8o)) De ezt is javítjáv Vilinél 10-20 ezer között/db áron. A jtd kappánkon 330 ezer km alatt 1 x kellett cserélni 1 dbot, mert kukás lett vmi kecskeméti tankolás után egy kúton.
/ Lassan eladó lesz a kappám. ...talán, mert nézegetek egy AR 166 jtd-t. /
atesssz2011-02-01 21:01:47 // 110314
nagyon szép darab, reméljük, hogy ezt már se Te, és semmiféle vadon élő állat nem lékeli meg :))))
Robiik2011-02-01 20:45:27 // 110313
Egyébként a generátor a 16voltosból úgy jön ki a legkönyebben, ahogy Katbal cartárs is írta, kipufogó aztán az alsó motortartóbak, ami a válóra is kapcsolódik a végén meg lefele kiimádkozás :)
Robiik2011-02-01 18:56:31 // 110312
Ez nem én voltam, Haro garázdálkodott a gépemen amikor kiszaladtam recskázni!
Nálam az üzemanyag minőségét még mindig oktánban mérik nem cetánban, és szívesen tankolok akár 10 fölött is százon, ilyen hangért és járáskultúráért cserébe :)
Ma végre elértem a villamosságis ismerősöm (ő csinálta nem is olyan rég a generátort..) a tünetek alapján kapásból rávágta, hogy diódahíd, ahogy más is mondta már itt. Most itt van nálam szatyorban a generátor, holnap megcsináltatom és küldöm vissza.
Nálam az üzemanyag minőségét még mindig oktánban mérik nem cetánban, és szívesen tankolok akár 10 fölött is százon, ilyen hangért és járáskultúráért cserébe :)
Ma végre elértem a villamosságis ismerősöm (ő csinálta nem is olyan rég a generátort..) a tünetek alapján kapásból rávágta, hogy diódahíd, ahogy más is mondta már itt. Most itt van nálam szatyorban a generátor, holnap megcsináltatom és küldöm vissza.
Svéd2011-02-01 18:46:04 // 110311
hát még 2 lakást fennt tartani,ugy hogy az egyik üres,meg egy egy olyan autót amiben mindent cserélni kell,lassan már tényleg új kocsim lesz képletesen szólva.:D
SD2011-02-01 18:37:19 // 110310
Igen arra gondolok amit Marklár mond.
De amúgy pont hétvégén hasonlítottak össze a TopGear-ben, egy benzines buzuki szpless-t meg egy dízelest és városban a dízeles többet evett.
Azt vonták le végkövetkeztetésnek hogy az vegyen dízelt aki pályázik.
A régi dízelekkel meg az a baj hogy egyszerűségükkel arányosan gyengék is.
Minden esetre, a kopó, forgó alkatrészek a nagy nyomatéktól hamarabb elhasználódnak, értve kuplungy, féltengely is. Akkor még ott a túró, a kerregés.
Viszont aki meg ugye annyira sokat megy hogy behozza az árát az meg nem régit fog venni.
Szóval az én következtetésem hogy maga az autózás drágul, mindegy hogyan de elkérik a pénzt érte.
A puttonyon is kizárólag annyi haszon van hogy annyira nyamvadék hogy amit nem eszik meg azt nem kell beletölteni, meg hogy ennél még egy liter fogyasztást javítani kb. 3-4 miláért lehetne :P az meg mennyi idő alatt térül meg?
Na de ugye ez egy kerekes esőkabát, egy normális autó, már minden tekintetben többszörötse, csak az üa. marad, de az alkatrészek, érték vesztés, stb többszöröse.
Most számolgattam egy normális autó, annyi mint még egy lakást fenttartani... :P :D
De amúgy pont hétvégén hasonlítottak össze a TopGear-ben, egy benzines buzuki szpless-t meg egy dízelest és városban a dízeles többet evett.
Azt vonták le végkövetkeztetésnek hogy az vegyen dízelt aki pályázik.
A régi dízelekkel meg az a baj hogy egyszerűségükkel arányosan gyengék is.
Minden esetre, a kopó, forgó alkatrészek a nagy nyomatéktól hamarabb elhasználódnak, értve kuplungy, féltengely is. Akkor még ott a túró, a kerregés.
Viszont aki meg ugye annyira sokat megy hogy behozza az árát az meg nem régit fog venni.
Szóval az én következtetésem hogy maga az autózás drágul, mindegy hogyan de elkérik a pénzt érte.
A puttonyon is kizárólag annyi haszon van hogy annyira nyamvadék hogy amit nem eszik meg azt nem kell beletölteni, meg hogy ennél még egy liter fogyasztást javítani kb. 3-4 miláért lehetne :P az meg mennyi idő alatt térül meg?
Na de ugye ez egy kerekes esőkabát, egy normális autó, már minden tekintetben többszörötse, csak az üa. marad, de az alkatrészek, érték vesztés, stb többszöröse.
Most számolgattam egy normális autó, annyi mint még egy lakást fenttartani... :P :D
Buksi2011-02-01 18:32:34 // 110309
Akkor az nem én voltam! :-DD
Haro2011-02-01 18:31:56 // 110308
ŐŐŐŐŐ nem is tudom:))))) Valami idióta gyerek írta nekem:)
Buksi2011-02-01 18:29:19 // 110307
Ezt hol olvastad? :-DD
Buksi2011-02-01 18:18:44 // 110305
Neszójjábe... :-DD
Haro2011-02-01 18:15:53 // 110304
Na most nem lepődtem meg:))))))
Buksi2011-02-01 18:15:05 // 110303
Nem, ez már az én balf@szságom volt! :-( :-))
Haro2011-02-01 18:13:00 // 110302