Fórum >> Típusok >> 155

Fairlane2011-04-14 14:52:20 // 113207
20K-ért azért már egy lákátos is megfoltozza a régit... :P
Marklar1552011-04-14 14:25:54 // 113206
Be sem kukkantottál? :)
Ma V6 al jöttem melózni. Bakker bitang jó ámm:)
Még úgy is, hogy nincs rajta kormány szervó:)
Marklar1552011-04-14 14:22:40 // 113205
3000V6
(donor:) )
Itt még alatta van:)
Marklar1552011-04-14 14:16:36 // 113204
Azt az elemet egyszerűen hátsó sárvédőnek hívják:)

Egy jó nagy préselt lemezdarab. Olyan, mint a balos kilincs. Teháth kincs. Örülni kell, ha van, nem, hogy ződ is legyen épp:)
Szóval amikor 3 éve lakatoltattam a 8V-t épp nem volt nekem sem keskeny. Ezért is lett széles hátulja neki. Javító ív sem volt s 92000ft és 102000ft ot mondtak az Elaforgnál.
Leszedni sem 2', mert:
1. csomitartó alatti műanyag idom le. (nincs mindenkinél ilyen már fent, s nem gyengén tud berohadni sem)
2. H lökös le
3. Hátsó lámpák le
4. H ülések ki
5. kalaptartó ki
6. C oszlop takaró le
7. H szélvédő melletti takaró le
8. sárvédő csavarok körbe le (itt is szokott szopatás lenni)
9. sárvédő kőrbe levág.
Szóval, ha ezek lent vannak, akkor meglátható a doblemez is ami kis külső pörsenés esetén is kiválthat 1-2 QA...B+ eket:)))
Ennyi előzmény után írnám le, hogy van az a szürke, horpadt felső testü amiből javító ívet lehet még faragni és még így sem 100% os, mert ezen sem árt már foltozni.
S így 7000ft

Van még 2db jobb állapotu jobbos keskeny 15000ft/db
S van egy szett peremezett sárvédőm Ajtókkal OMP tanksapkával 40000ft
Sajnos a szélesek is kezdik megadni magukat, azokat meg csak 2-2 és fél évig gyártották. Így lassan 20 000ft/db nál olcsóbban nem biztos, hogy adnám:)
TSiga ( I am the TSIG)2011-04-14 13:23:03 // 113203
Dunakeszi, Norauto.
Fairlane2011-04-14 13:09:12 // 113202
Hova vitted egyébként?
NaTo2011-04-14 13:03:56 // 113201
ez az újságpapír dolog egész jól hangzik :D
Csak ugye utána nem szabad lemosni :D
TSiga ( I am the TSIG)2011-04-14 13:01:10 // 113200
Hali! Voltam fékfolyadék-cserén :-)
Öröm-bódottá. :-)
Gyorsan megvoltak vele, és kaptam féktesztet is. A teszt felemás eredményt adott. Az első fék kegyetlen jól fog. A bal oldal 1,88kN-nal fogott, a jobb 1,82kN-t produkált. Az testvérek között is 2%-os eltérés.
Viszont a kézifék szokásos. A bal 1,51kN-t tud, de a jobb 0,12-t. Ez már 91% :-(
Tehát jobb féknyereg cserét kell eszközölnöm.

A hozzáadott általános teszt viszont felszínes.
Minden O.K., még az első helyzetjelző is. Pedig a bal lámpában nincs is izzó, mert megolvasztotta a műanyagot és nem lehet beletenni másikat.

Behívtak a szerelőcsarnokba. Pontosabban az egyik szerelő behívta a másikat, hogy nézze meg ezt az öreg (anyjukat! ) Alfát alulról. Erre bementem, mert azt hittem, hogy baj van. De mindenki meg volt rökönyödve. Nem találtak egy fia rohadást sem az alján. Én csak mosolyogva közöltem, hogy ez nem off opel, hogy rohadjon. Azt már viszont nem mondtam, hogy rossz helyen keresték a rohadást. A hátsó keréknél van és az "A" oszlop tövénél a csepptálca széle.

Az egész kaland 4190 Ft-omba fájt. A csokit és a capuccinot nem veszem ide.
vm2011-04-14 12:16:22 // 113199
Peti!

A 205/55R15, az nem jó ám a 164 alá ;-)
SD2011-04-14 12:09:33 // 113198
végülis a balhátsó ív még menthető..
SD2011-04-14 12:08:13 // 113197
ha kinézzen akkor egy kis újságpapírt ragassz rá és fényezés:)))

de beszélj Marklárral biztos van nekik valami akciós:)
NaTo2011-04-14 12:05:27 // 113196
hahaha :D
Jupiter1552011-04-14 12:04:03 // 113195
NaTo2011-04-14 11:59:45 // 113194
ÁÁ már láttam. A kaszni úgy xar ahogy van :) Ezt tudttam is, és egy egész kaszni cserét akarok, de még nincs meg a lóvé, és addig is külsőleg nézzen ki valahogy :)
most ez a cél.
SD2011-04-14 11:58:39 // 113193
és mindenkinek csak a balháccsó:D
SD2011-04-14 11:58:18 // 113192
Ha az ott rohad akkor nem csak az... vedd ki a kárpitot a csomitartóból, de csak ha bátor vagy.. az egész kerékjárat előbb utóbb cserés, ha hosszútávra tervezel.

De lehet hogy szerencséd van és csak meg rágta a rozsdamanó:)
NaTo2011-04-14 11:09:43 // 113191
Látom ez a balhátsó kaszni elem másnál is rohad... Ez a kerékjárat fölötti lökhárító fölötti, hátsó ajtó mögötti elem... Marklar Ződben lenne ilyened? Nekem kőne egy ilyen... mennyibe fájna a mostanában qrvalapos pénztárcámnak? :)
SD2011-04-14 10:20:21 // 113190
nekem 160 után kezd el süvítni... a veztő oldali ajtó... főleg oldal szélre, ha odaogom a tetejét akkor ebbehagyja.. de azért ilyenkor jobb szeretem kétkézzel fogni a kormányt... amúgy meg kéne egy csatt a mivel be lehetne fogatni:D:D:D

de pl hogy a hátsóajtó miért ázott be legutóbb az autómosóban csúnyán.. mint a csapvíz úgy folyt... nem értem..
SD2011-04-14 10:18:36 // 113189
megfertőztek a fékezett habzású autók:) unalomra vágysz:)

egy alfa zörögjön, nyerítsen és süvítsen!!!:D
Fairlane2011-04-14 08:52:27 // 113188
Na a széllel nekem is tele a tököm.

Mostanában olyan kibaszott szélzaj van az autóban, mintha egy sífelvonóban ülnék.
Ajtókat próbáltam hajlítani, be vannak állítva, gumikédereket kicseréltem; mégis kurvára fütyül.
Fairlane2011-04-14 08:49:59 // 113187
Télleg egész értelmes. Ilyen tudományosakat kellene írnia ennek a Bandinak, a mesélős-Csikósos műfaj amúgy sem megy neki :)

Egyébként mostanában gondolkozom, hogy fel kéne újíttatni a lengéscsillapítókat.
Pont az az effekt van, amit a cikk is ír: kátyuban, úthibán kurva nagyot üt. Régen talán ennyire nem volt kemény. Műszakin egyébként nem volt gond vele.
Fairlane2011-04-14 08:47:17 // 113186
Drága, volt már ennél olcsóbban is... :P
SD2011-04-14 07:33:53 // 113185
SD2011-04-14 07:20:01 // 113184
Marklar1552011-04-14 00:13:09 // 113183
Amúgy meg az időjárás kapja be...
Szél eső, jég eső...

ááá
Marklar1552011-04-14 00:09:35 // 113182
Vagy rakjam át erre a V6 ra a rendszámot és...
:)))
Marklar1552011-04-14 00:06:50 // 113181
Tényleg. Ki jön Egomba? Úgy döntöttem, hogy meg járatom a most még kicsit szakadt V6 ost:) Remélem leendő gazdája sem bánja:)
Thomika2011-04-13 07:18:01 // 113180
De az az egy dugó mennyivel nagyobb!! A több dugattyús rendszerben kisebbek.
Thomika2011-04-13 07:12:48 // 113179
Remélem, jössz Esztergomba, szeretném kipróbálni a fékedet!
Marklar1552011-04-13 00:00:06 // 113177
155 is oldalanként 2 dugattyús... :)))
TSiga ( I am the TSIG)2011-04-12 23:17:38 // 113175
Mindenesetre jobb lest, mint ami most benne van :-P
Fairlane2011-04-12 23:16:36 // 113174
Majd kapsz valami opel gazdaságos hupizöld fékfolyadékot :P
Egy liter tutela alig jön ki ennyiből. :)
Fairlane2011-04-12 23:13:08 // 113173
A lada orosz és abba nem sajnálták az anyagot :)
Az úszónyerges fék meg olcsó meg megspórolnak rajta egy kurva dugattyút....
TSiga ( I am the TSIG)2011-04-12 23:10:44 // 113172
TSiga ( I am the TSIG)2011-04-12 22:55:33 // 113171
Viszont a 75ös nyerge asszem 2 dugattyús: 1-1 a két oldalon. Viszont itt az off Serenánk. Azon 2 dugós nyereg van, de egy oldalon.
Akkor nem értem a dolgot: mitől függ a nyereg és a benne levő dugattyúk elhelyezése. A Ladában is 2 dugó van elöl. 155-ben meg csak 1.
TSiga ( I am the TSIG)2011-04-12 22:50:10 // 113170
Ez gonosz volt....
Én akartam...

Amúgy nem akarok vesződni a fékpedál nyomkodással. Ráadásul 4190 pénz lesz a csere fékfolyadékkal együtt.
Marklar1552011-04-12 22:05:37 // 113169
Őzike rásegítéses? :PPP
sprint832011-04-12 21:44:02 // 113168
A főfékhenger elég hozzá, vagy azt is cserélted?
Buksi2011-04-12 21:42:58 // 113167
A legszembetűnőbb különbség, hogy a Brembo-k 4 dugattyúsak, a gyári nyergek meg csak egy! Azt hiszem ezzel el is mondtam mindent! Ég és Föld a különbség! Azóta van fék az autómon, mióta felraktam a Brembo-kat! :-)
sprint832011-04-12 21:15:58 // 113166
Én inkább az aknába szoktam lenni, a pedál nyomkodást meghagyom másnak:D
vm2011-04-12 21:05:32 // 113165
Meg comb :DDD
sprint832011-04-12 20:59:24 // 113164
Ja, megéri kicserélni. Ráadásul nem tétel, filléres dolog csak némi idő kell hozzá.
vm2011-04-12 20:57:27 // 113163
Így valahogy.
Minden fékfolyadéknak van egy jellemző száraz, illetve nedves forráspontja.
A nagytudásúak szerint kb. két év alatt csökken a trutyi valós forráspontja a nedvesig, a növekvő víztartalom miatt. A folyadék nem összenyomható, a forrás miatt képződő gáz viszont igen, így a fék helyett csak egy drága légrugónk lesz.
A cikkíró fékszaki megemlített egy autót, amin 103(!!!) fokos nedves forráspontot mértek. Az a gáz, hogy ez az egész nem tűnik fel a júzereknek napi használatban, városban, közértbe-iskolába járva, de amikor nyáron nagy kedvvel nekivágnak az Alpoknak, akkor van nagy csudálkozás.
Szóval max. kétévente csere, és minél jobbra. Nem sokkal drágább.
sprint832011-04-12 20:44:54 // 113162
Ha már fék téma: Mekkora a különbség a 284-es fékek és a Brembo-k közt amit felraktál? Erősen gondolkodok rajta, cserélnem kellene a tárcsákat és a betéteket is lassan. Nem vagyok megelégedve vele, Bosch betétek és néha úgy visítanak, meg eszik a tárcsát.
Pepe1472011-04-12 20:44:31 // 113161
De szépen mondtad! Na ha ez mellé párosul egy hülyére fékezett betét illetve tárcsa felüvegesedve.... Szerpentinen lefelé. Hmmm az ám a tuti. :-)
sprint832011-04-12 20:41:38 // 113160
A lecsapódó párától felvizesedik és a forráspontja lényegesen kisebb lesz, és ilyenkor jön a nyúlós fék:))
vm2011-04-12 20:38:21 // 113159
Pedig azt két évente nagyon ajánlott. Nemrég olvastam egy érdekes írást a témában.
Pepe1472011-04-12 20:38:04 // 113158
Helyes , helyes! :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak