Fórum >> Típusok >> 156

Dévid2013-03-05 14:46:52 // 136023
Ilyet én is csinálok majd, azt hiszem. :)
Hakesh2013-03-05 14:42:18 // 136022
Előbb benéztem bocsi... :)

Hakesh2013-03-05 14:40:59 // 136021
Kép! :)
hg6idn2013-03-05 14:07:04 // 136020
Bocsi, kicsit hosszú (Win7 alól mshogy nem tudtam most kiszedni...), idézet az eLearnből:

Valid for versions with:Station Wagon

Follow the preliminary instructions below.

The efficiency of BOGE NIVOMAT self-levelling units is checked by measuring the height of the vehicle when empty and fully laden, under static conditions and after a journey to allow bedding.

The fuel tank should be half full.
Check that the tyre pressures are correct.
Inspect the underbody and remove any dirt, dust, mud or sand.
Remove everything from the luggage compartment which is not part of the vehicle's original equipment.
TEST WITH CAR UNLADEN AND LEVELLED
Place the vehicle on a horizontal plane; do not use the brakes to stop the vehicle, but let it come to a halt by itself, then place the gear lever in first (manual gearbox) or in P (automatic transmission).
Measure levelled distance H with the vehicle unladen without a driver and check that it is within the following limits.

The maximum permissible difference between the left and right sides is 6-8 mm.
Values for distance H for petrol versions.
 

 
Measurement
 
 
Value
 
-
 
H (mm)
 
 
362 ± 8
 
 
With unladen vehicle levelled (-)
 
-

Values for distance H for diesel versions.
 

 
Measurement
 
 
Value
 
-
 
H (mm)
 
 
367 ± 8
 
 
With unladen vehicle levelled (-)
 
-

Valid for versions with:Station Wagon
TEST WITH CAR FULLY LADEN ON LEVEL
Place a load of 50 kg in the luggage compartment.
Seat three people on the rear seat (or a weight equivalent to 70 kg per person) and two people in the front seats.
In these load conditions, drive the vehicle for 2000 m on a road with an uneven surface.
Place the vehicle on a horizontal plane; do not use the brakes to stop the vehicle, but let it come to a halt by itself, then place the gear lever in first (manual gearbox) or in P (automatic transmission).
Measure levelled distance H without removing the load or the passengers and check that it is within the recommended limits:

The maximum permissible difference between the left and right sides is 6-8 mm.
 

 
Measurement
 
 
Value
 
-
 
H (mm)
 
 
354 ± 8
 
 
With vehicle fully laden levelled (-)
 
-

TEST WITH CAR UNLADEN AND LEVELLED
Let the people come out of the vehicle or remove the corresponding weights and remove the load from the luggage compartment.
Drive the vehicle for 2000 m.
Measure levelled distance H with the vehicle unladen without a driver and check that it is within the following limits.

The maximum permissible difference between the left and right sides is 6-8 mm.
Values for distance H for petrol versions.
 

 
Measurement
 
 
Value
 
-
 
H (mm)
 
 
362 ± 8
 
 
With unladen vehicle levelled (-)
 
-

Values for distance H for diesel versions.
 

 
Measurement
 
 
Value
 
-
 
H (mm)
 
 
367 ± 8
 
 
With unladen vehicle levelled (-)
 
-

If the height measurements do not correspond with the recommended values, replace the self-levelling unit.
hg6idn2013-03-05 13:55:29 // 136019
Az eLearn-be van egy ábra, ahol talán tengelyközép, sárvédő ív távolságot kell mérni? Mindjárt megkeresem...
ystuc2013-03-05 13:36:26 // 136018
Nem évjáratfüggő volt, hanem rendelhető.
sparco2013-03-05 13:00:10 // 136017
Mely évjáratú SW típusokba tettek automata szintszabályzós futóművet, tudja valaki?

Illetve a sportcsomagos rugók ugyebár 2cm-t ültetnek...
De mik a gyári paraméterek, azaz milyen magasnak kell lennie gyári rugókkal?
Ergo milyen magasságból kell levonni a 2 cmt?

Mert nálam az sw kerékív legfelső pontja hátul: 99cm magasan ül, elől: 96cm Nem kellene egyébként szintben lennie?

A sedané: 97cm hátul, elöl nem is írom, mert az ültetett.
Szóval a kérdés, hogy a sedanba hátul sima, vagy sportcsomagos rugók lehetnek?
JCsabi2013-03-05 11:57:01 // 136016
Az a baj, hogy az egyenetlenségek (karc, kőfelverődés) észrevehetők maradnak.
redbull902013-03-05 11:33:50 // 136015
nekem a tető le van fóliázva feketével :)
csak körbe kéne mer elég csúnya egyik fele meg motorháztető is kőfelverődésekkel teli.
JCsabi2013-03-05 11:27:57 // 136014
Nekem ilyennel van egy csík fújva, hogy a szélvédő gumija ne dörzsölje ki a fényezést. Kb. fél éve csináltam. Eddig jól bírja.
redbull902013-03-05 11:10:27 // 136013
redbull902013-03-05 10:48:31 // 136012
Üdv nektek :)

Tud valaki Győr környékén autófóliázót? Nem üveget magát az autót szeretném!
Reális áron!

Vagy ha felpolíroztatom az kb meddig bírja ki? mer egyik fele nagyon nap szívta.. és elég csunyácska pedig magának a kocsinak sztem nagyon jó színe van...
hg6idn2013-03-05 08:36:45 // 136011
Már lassan 1 éve van meg a JTS-em. Imádom, fülig szerelem, a hangja gyönyörű, megy mint állat... De ezek érzelmek, tárgyilagosan is pozitív a dolog, kb 14k Km mentem vele, üzembiztosan. Ősz óta a olaj fogyim is rendeződni látszik (vezérlés módosító szelepnél lett O gyűrű cserélve) fogyasztása szerintem jó 7,5-10 L közötti. Ami zavar, már vásárláskor vettem egy bizonytalan lambda-katalizátor hibajelenséget is, egyenlőre nem igazán tudta senki megmondani 80% pontosságban melyik lehet a hibás darab. A két katalizátor 4 lambda kombó csere kicsit drága hobbi vakon. A tavasz volt betervezve szkópos mérésekre, de addigra elfüstölt a szkópom, így a diagnosztika tolódik.
Konklúzió: csak javasolni tudom :)
Tuningman2013-03-05 03:04:56 // 136010
Nekem már nem igazán kell százezreket mennem egy autóval, hogy meg tudjam ítélni, melyik a jó és a rossz minőségű olaj. Mentem már eleget, röpke 25 év alatt több mint 3millió km-t. 20 éve vagyok a szakmában, jó pár motort javítottam, tuningoltam.
Olyan, hogy bele való olaj? Kizárólag a viszkozitási paramétereket és a specifikációkat kell figyelembe venni. Az, hogy milyen márkájú egy olaj, majdnemhogy mindegy. Szóval a fentiek értelmében minden belevaló ha megfelel a gyári előírásnak. Az pedig, hogy jobb vagy rosszabb az olaj minősége ugyanazon paraméterek mellett csak azon múlik, hogy milyen adalékokat kevernek hozzá a bázisolajhoz és nagyon sok múlik azon, hogy honnan nyerik ki a nyersolajat. Az Északi-tenger mélyéről származó nyersolaj ma a legjobb.
Régen nem léteztek olyan szintetikus adalékok amiket mára sikerült kifejleszteni, így a tulajdonságaik jóval rosszabbak voltak a régebbi olajaknak.
Ferrariba is rakhatunk Seléniát ha megfelel a Ferrari előírásainak. De attól a minősége még nem lesz jó az olajnak. Érdemes kipróbálni, rakjál a motorodba Selénia helyett mondjuk Xadot ugyanazon viszkozitás és specifikáció mellett. Hidd el döbbenetes változást fogsz tapasztalni pozitív irányban, mint motorhang, mint teljesítmény, stb. irányában.
Én nem akarok senkivel vitázni, mindenki saját belátása szerint döntsön mit tölt az autójába és ezzel csak GTPeti hozzászólását pártoltam és egyben kifejtettem a véleményemet a témáról.
GTPeti2013-03-04 23:05:42 // 136009
Az a baj, hogy úgy vagyok vele... lehet bármilyen márka, hagyom magam meggyőzni.
...ja és Alfa legyen. :))
Dévid2013-03-04 22:59:14 // 136008
6 litert eszik az offosom. Megy, megáll, stb. Élmény használni. Mégis lecseréltem a 156-ra. 10 liter alatt ritkán esznek. :)
Liquid2013-03-04 22:35:45 // 136007
attól függ mennyire ér fülig a szája a rendes motorhangtól. Én a jelenlegi autóhasználatom mellett kibírtam volna,de nincs nekemvaló :(
Az a baj hogy elkényeztetted magad az 1.9 8V-vel, és már nem emlékezel az 1.5 UNO városi fogyasztására :)
GTPeti2013-03-04 22:28:34 // 136006
Szerinted egy hatfélen szocializálódott egyén mennyire jutna dülőre a tizenöt tudatával? :)
Liquid2013-03-04 21:14:05 // 136005
így van, ráadásul valamiért füstöl :)
írígy vagyok most kissé :)
Dévid2013-03-04 21:11:52 // 136004
A tiedben meg 1,25! :D
Dévid2013-03-04 21:11:06 // 136003
Remélem nem oda került. :)
Liquid2013-03-04 21:06:43 // 136002
jóis, én is nagyon szerettem, de ha má GTV tutira V6-ot vennék, te különben se dumálj, mert a tiédben is másfél TS van hengerszámilag :)
mreni2013-03-04 21:03:29 // 136001
na de a V6 a pokolban is V6 :D :P
Dévid2013-03-04 20:59:17 // 136000
Jó az a sor4 TS, gyönyörű a hangja. Én is imádtam az enyémet. :) Nem is zabált annyira, mint vártam.
Liquid2013-03-04 20:41:06 // 135999
csak nem GTV-re fáj a fogad? :) De akkor már ne elégedj meg a 4 hengerrel :)
Imyx2013-03-04 20:10:26 // 135998
Ezt megcáfolnám, nem akarom leírni, hogy miért, de JTS Selespeedeket keveset kell javítani ;-). Nem hallok senkitől panaszt, akik ezt a kombinációt használják, van jónéhány cartárs. Csak megy, és kész. Egyébként márkaszervízben is ezt mondták, csak mosolyogtam magabiztosan :).
gecsa2013-03-04 19:49:08 // 135997
én majdnem beleugrottam sima ts-el, de aztán nem az lett mégsem...
Petya772013-03-04 19:42:49 // 135996
jo estet mindenkinek

Az volna akerdesem haelmegy egy jelado a motorba es nem tudom mar bestartolni akkor mi a hiba.Mert a haver ra tette diagnosztikara es jeladot mutatott
Na mar most neki volt egy 2l benzinbol bele tette az enyem be 1,8ts es ossze vissza kattog.
Mondtam neki hogy rendeljen ujat ,mire o hogy paszolnia kell .Na nem tudom megremisztett ma hogy ha a jelado sem segit akkor fenall az a lehetoseg hogy eldugult az olajcsatorna ami a fotengelyhez megyen es kaputt
Mit szoltok ti hozza?
GTPeti2013-03-04 19:40:43 // 135995
A Seles egyenlőre nem is merült fel bennem. :)
gecsa2013-03-04 19:35:50 // 135994
valamikor olvastam itt valahol, hogy a széles-szpíddel nem a legjobb párosítás... meg olyanokat is mondogatnak, hogy nem a legmegbízhatóbb motor, de a ts-re is ezt mondták anno, és mégis mennek azok is..
szerintem alattad mindegyik elmegy sok-sok kilómétert ismerve az alaposságod, viszont a fogyasztása nem lesz a barátod..:D:D:D
GTPeti2013-03-04 18:46:21 // 135993
JTS tulajok és tapasztalt szakik, ne kíméljetek! Várom az infókat. Köszönöm!
SanyiJTD2013-03-04 16:52:15 // 135992
Egy ismerős agymenése a facebookon :DD

Piritu - 1.000.0002013-03-04 07:17:20 // 135991
Hitetlenként két megjegyzés:
- Hány százezer km futás után jelented/jelentheted ki, hogy ez vagy az jobb?
- A bele való olaj és a jobb olaj fogalma nem azonos. (Azért nem fogják a Ferrariba tölteni, mert nem az való bele.)

A témára van külön topik is.
Tuningman2013-03-04 02:25:47 // 135990
Nem lehet, biztos, hogy jobb a Liqui Moly a Seléniánál. Szinte minden olaj jobb nála egy kis túlzással. Sajnos sokan tévhitben élnek és nem tudják vagy nem akarják megérteni, hogy mi az ami fontos szempont az olajak esetében, miért, mitől jó vagy rossz egy adott olaj. A mérnök is tévedhet, a tesztek során pedig csak egy adott átlagot vesznek figyelembe a motoroknál meghatározott futásteljesítmény mellett. Viszont az itthon futó gépjárműpark már többszörösen túllépte ezt a határt.
Én is úgy látom, hogy a jobb olajminőség nem árt hanem mindenképp használ egy motornak, mivel nagyobb védelmet, jobb kenést és még sorolhatnám a pozitívumokat, amiket biztosít a motornak. Amire viszont figyelni kell az a viszkozitás. Ezt általában érdemes betartani.
Abszolút egyetértek veled és ez legyen üzenet a hitetlenkedőknek és nem hozzáértőknek, hogy nem a Selénia találta fel a spanyolviaszt.:))
Azért megnézném amikor Ferrariba Seléniát töltenének és még el is mernék vele indítani.:))
Kka2013-03-04 00:08:36 // 135989
szép ez így, de csak ekkora ültetéssel (ami airride), ültető rugóval ilyen látványt sajna sose érünk el. :)
atosz0692013-03-04 00:04:43 // 135988
nemtudom ti hogyvagytok vele, de nekem nagyon bejön ez az összeállítás
GTPeti2013-03-03 23:17:42 // 135987
Dehogy... GTV. :P
Liquid2013-03-03 22:35:12 // 135986
nocsak 159 JTS? :)
GTPeti2013-03-03 22:17:08 // 135985
Srácok a JTS motorral kapcsolatban milyenek a tapasztalatok? (Nem 156-ban lenne. B)
GTPeti2013-03-03 21:52:12 // 135984
"adott egy Ford T-modell, amihez nagyon "rossz" olaj kell, mert úgy tervezték anno"
Ha a mi autóinknál is csak adott olaj lenne megfelelő, akkor létezne egy specifikáció, amit csak az az adott olaj tölt be. Ilyen nincs. Nem szabad túlmisztifikálni ezt a dolgot. Igazad van a mazsolás példával, de ez akkor sem űrtechnika. Simán lehet, hogy pl. a Liqui Moly olaj jobb, mint a Selénia. Ha valaki - más tapasztalata alapján - azt választja, szíve joga. Szerintem tisztában van vele, hogy nem gyári. A T-Modell és a maga olaja... ha ugyanolyan viszkozitású olajat teszel bele, mint amivel anno használták, de fullszint-et, attól nem, hogy baja nem lesz, de jobban fog vele járni.
Én nem hiszek abban, hogy ennyire extrém módon egy motor egy olajhoz van kapcsolva. (Szándékosan így irtam, hogy "hiszek". Még ha ez a "hit" bizonyos műszaki ismereteken is alapul. Mégegyszer: Mindenki maga döntse el, hogy kísérletezik - ezzel nyerhet is és veszíthet is. Az, hogy megéri-e mint mindig mérlegelés kérdése.)
Liquid2013-03-03 21:05:14 // 135982
rendben, akkor az utso-t tekintsük nem e témába vágónak
mreni2013-03-03 20:59:30 // 135981
de amúgy sem TS-ről volt szó :P
Liquid2013-03-03 20:55:45 // 135980
azonkívül ha a gyári olajjal (tehát 10W40 vagy 10W60) bármi problémája van egy TS-nek, akkor ott valami qrvára nem kerek, lehet hogy csak sok km-m múlva de valami el fog kurjantódni az tuti, SZVSZ.
Liquid2013-03-03 20:53:53 // 135979
az olajnyomást nem említetted, csak a hangot. A másik dologban pedig annyiban igazad van hogy egy modernebb olaj valszeg nem fog ártani, DE a motort anno tervezték egy adott olajhoz, illetve azzal tesztelték, tehát egy modernebb olaj akár árthat is. Mindenesetre amíg nincs tényekkel alátámasztott tapasztalat, egy másik olaj megfelelőségéről, addig nincs miről beszélni, mert csak tippelgetés kategória. Nem tudom melyik, talán az olajos topikban, Piritu írta tökéletes választ erre: adott egy Ford T-modell, amihez nagyon "rossz" olaj kell, mert úgy tervezték anno, tehetsz bele hiper-full-szintetikust, ami bővel túlteljesíti a követelményeket, de nem lesz jó.
mreni2013-03-03 20:24:55 // 135978
"a hang elnyelése nem feltétlenül jelenti azt hogy a kenés is tökéletes" szerinted,ha kopog és alacsony az olajnyomás akkor jó a kenés? :)
ha jól emlékszem a mobil1-el 3tizeddel nőtt az alapjárati nyomás és nincs kopogás.

Az meg egy másik dolog hogy a mérnökök pl a selenia-t ajánlották 15éve,azóta már valamelyest fejlődött a kenőanyag gyártás technológiája,szerintem.
Azt pedig ne mondja nekem senki,hogy egy full szint olajjal (ami bőven túlteljesíti a motorra vonatkozó előírásokat) bármiféle kárt,fokozott kopást stb tudok okozni.

Én itt be is fejeztem,mert megint kezdődik az elejéről a téma.
Liquid2013-03-03 20:00:17 // 135977
mi olyan vicces ebben?
mreni2013-03-03 19:41:48 // 135976
:)))
Liquid2013-03-03 19:34:56 // 135975
a hang elnyelése nem feltétlenül jelenti azt hogy a kenés is tökéletes, ettől még persze lehet jó a Mobil1, én csak abban hiszek hogy a mérnökök nem véletlenül dolgoztak / teszteltek sokat
atika2013-03-03 19:00:30 // 135974
Gratula, Te tényleg fertőzött vagy!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak