Fórum >> Típusok >> 156

aranytl2023-05-03 16:17:20 // 155975
0 124 515 090 van a hátsó burkolaton, de ez változhat az évek során. Az összes V6-on ez a generátor van. 52 mm-es kerék, 6 borda. Fülek oldalt egyvonalban. Más motorra nem is jó. Lehet kérni 1000 Ft-ért 200 napos visszaküldést, ha mégsem lenne jó. Bejelented és jön érte a futár. Nincs veszítenivalód, max az a pár nap.
Korábban ez a találat tűnt szimpatikusnak. De a hátulja kicsit máshogy néz ki. Szerintem a cikkszámban ezek jelentik az eltérést.
NormaN2023-05-03 12:53:30 // 155974
Pont az nézegetem, hogy gyanusan olcsó és az Bosch szám alaján stimmel ? mert van egy 200+ért is aminek más a száma (192 ló)
megvan neked esetleg mármint a gyári bosch szám ?

https://www.autodoc.hu/bosch/1158655
https://www.autodoc.hu/bosch/19149893
aranytl2023-04-29 10:39:52 // 155973
Ahol cseredarabot kérnek az is mind felújított. A házon és a forgórész vasán kívül minden mást kicserélnek. A szabályzóban van különbség. Az enyém noname és gázfröccsre ingadozik a feszültség, a fényszórón látszik. A régi Bosch-sal nem csinálta. De amúgy jók az értékek.
Most van az autodocon 88-ért Bosch, az egész jó ár. Novemberben 180-200 között volt, annyit azért nem ér.
berobbantam2023-04-28 17:24:04 // 155972
A régit nyugodtan add le vasba.Lesz rajta egy új ami jó esetben el megy 200k kilómétert.Másrészt nekem anno azt mondták nem érdemes felújíttatni.Nyitott a generátor ház és ahogy rozsdásodik a vasmag előbb utóbb szétrepeszti a házat.Azért én is őrzöm a régit😀.De pénzt nem áldoztam rá.
NormaN2023-04-28 09:50:35 // 155970
Nagyon köszönöm a részletes leírást, egyrészt le a kalappal másrészt sajnálom :D ...

Bennem is megfordult hogy lehet hogy nem kockáztatok be semmit és uj gyárit rendelek, plug and play, addig a régi felmegy felújítódni és a polcra.

De akkor a sejtésem beigazólodótt, ez nem egy futo kaland lesz pár órára :D
aranytl2023-04-28 08:50:46 // 155969
A V6-ot írtam.
berobbantam2023-04-28 05:36:05 // 155968
Szia
Én is új generátort javaslok.Én alba autóalkatrésznél vettem fehérvárrol anno a jtd-re.Akkor a felújított 45 lett volna a régi leadásával,a gyári új 52 volt.
Kazes☻2023-04-27 23:54:17 // 155967
Ez szép, de elég valószínű, hogy az 1,6 és a 2,5V6 nem egészen ugyanolyan. :)
aranytl2023-04-27 23:43:00 // 155966
Szia!

Tavaly novemberben volt szerencsém 3x cserélni generátort, már csukott szemmel is megy :D
Elkezdtem róla írni a blogot, de abbamaradt.
Magamnak csináltam, harmadjára már 4 órán belül megvoltam.

Javaslom új generátor beszerzését. Én Szegeden a Polgárnál vettem 62 eFt volt és le kellett adni a régit. 2 éve volt már egy felújításom amit szintén magam végeztem. Új csapágyak, Bosch szabályzó, elszállt mert az állórészen a gyári "forrasztás" meglazult. Szóval állapotfüggő is, de kisebb szopás egy új, csak feltétlenül tegyék padra a szemed láttára vagy legalább adjanak valami papírt róla. Én egy hibás tekercselésűt kaptam elsőre, azért kellett 3x szerelnem. Sajnos csak akkor tudod lepróbálni, ha teljesen összerakod az autót. A padon 1300-as fordulatnál már illene töltenie (2,3 az áttétel, ez 565 motorfordulat).

Vegyél kipufogó tömítést, mert azt mindenképpen le kell szerelni a két katalizátor között.

Én legutóbb csáposon csináltam, de felbakolt autón is meg lehet csinálni (az volt 2 éve).
Menete tömören:

Áramtalanítás. Felső motorkitámasztó oldása a motorról. Kézifék oldva. Váltó üresben. Ha meg akarod spórólni a futóműállítást, akkor a bölcső-kasztni csatlakozó pontokat össze kell jelölni festékfilccel, hogy ugyanoda tedd vissza.

Le kell szerelni az első kerekeket, motorvédő burkolatot, 2 db kipufogócsövet a katalizátorok közül.

Lekötni a stabrudat a villáról, a villát az alsó lengőkarról, kormányművet a bölcsőről.

Le kell engedni a váltóalagutat (15 cm-re a bölcső felőli végén). Ennek az utolsó csavarja a hővédő burkolat alatt van, azt is le kell szerelni. (Ha nagyon leengeded, a kézifék behúzza magát, visszarakáskor figyelni kell.)

Hosszbordás feszítőjét kitámasztani (15-ös hajlított csillag, 4-es fúrószár vagy valami)

Motort alá kell támasztani úgy, hogy a hátsó váltótartó konzolt (24-es racsnis csillag) le tudd szerelni és a bölcső is leengedhető legyen. Mielőtt a bölcsőt lelazítod, a szervo csöveket tartó bilincset ki kell nyitni egy széles csavarhúzóval. Bal oldalon van a bölcső nyúlványán. Szép mutatvány, főleg visszapattintani.

Jöhet le a bölcső, az alsó lengőkarok gömbcsuklói megtartják.

Jobb féltengelyt a generátor alatt szét kell csavarozni. Nemtom hanyas imbusz, végén önzáró anya beékelődve, figyelni kell a pozícióra meghúzáskor. Legyen nálad 2 rongy vagy zacskó, amit a szétválasztott végekre teszel, különben minden grafitos zsíros lesz.

Na most már hozzáférsz a generátorhoz. Hátuljáról leoldod a vezetékeket. 13/8 Érdemes lehúzni az olajnyomás gomba vezetékét is, pattintós füles.

A generátort 2 db jó hosszú 8-as csavar fogja. Az alsó gyerekjáték, de ne húzd ki. A felső trükkös. Kicsavarod oké, de nem tudod kihúzni csak akkor, ha megemeled a motort. A legjobb, ha az olajteknő elején emeled, de lehet az első motortartó baknál is ütközésig. Ekkor a csavar feje szembe kerül a váznyúlvány mélyedésével, és ki lehet húzni. Ha megvan, engedd vissza a motort. Húzd ki az alsó csavart. Leesni nem fog, mert szorítja magát az anyáival. Ezen egy hosszú erős csavarhúzóval segíthetsz. Egyik kezedben a generátor, másikkal finoman feszítgeted. Arra számíts hogy nehéz, és ha elengeded letöri a gombát.

Ha már csak Te tartod, ügyesen ki kell játszanod a kerékjárat irányába.

Pár kép, ezek között van generátoros szerelős is.
NormaN2023-04-27 22:21:52 // 155965
Helloka,

2.5 v6

1 éve lassan szopok teljesen random ABS VDC hibával 3 aksi volt bent azóta, féklámpa kapcsoló, tempomat (kuplung) kapcsoló, kábelek, fütúmű, minden volt cserélve, nézve, csinálva.

Ma "végre" kidobott egy töltés check lámpát 10.9 volt járó motornál a töltés.

Összeállt a kép, hogy "áááááá" biztos eddig csak a végét járta a generátor (ha mentem 1000kmt összesen az autóval ebben az időszakban) és most beadta a kulcsot és ezek lehettek a random hibák is, mert ugye híresen érzékeny rá és először ezeket dobja el ha akksi, töltés gondok vannak.

Szóval szinte biztos hogy generátor, de egy rövid utánaolvasás után nem tünik egy 10 perces mutatványnak :D
Tapasztalatok tippek ? felújítás, csak bosch vagy más is fasza ? van-e kiskapu hogy ne kelljen a bódét levenni a motor körül :D ?
Dévid2023-04-24 20:21:07 // 155964
Köszi! Majd valamikor megnézem.
Adam772023-04-24 19:51:03 // 155963
Szia!Jobb első kerékdobban van,az ablakmosó tartály előtt.Ha szerencséd van ,csak a kábelsaruk korrodáltak.
Dévid2023-04-24 19:12:13 // 155962
Hello! Tudja valaki, hol keressem a dudát a 156-ban? Találtam egy kocsit a garázsban, de nem szól az sem benne.
Liquid2023-04-22 12:46:17 // 155961
A tudománynak is vannak fokozatai, Ő már sok danos 🙂
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
Liquid2023-04-21 22:53:34 // 155958
az se kis tudomány ám :) El lehet rontani :)
20 db csevegős hozzászólás elrejtve
Buksi2023-04-12 07:20:02 // 155937
Köszi mindenkinek. :-)
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
berobbantam2023-04-11 05:44:44 // 155935
Szia.A motorvezérlő akkor tárolja ha nincs írva.Az enyém speciel 0-át ír.😀
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
Liquid2023-04-10 18:15:25 // 155932
A km-óra (az ECU és még egy csomó vezérlő) külön tárolja a km állást.
Buksi2023-04-10 17:58:31 // 155931
Sziasztok!
Ha másik Km órát tennék be az eredeti helyett, akkor a valós megtett km-eket fogja mutatni az óra vagy azokat a km-eket, amik a másik órában vannak? Vagy az ECU tárolja a megtett km-eket?
Előre is köszi a válaszokat. :-)
nothin2023-04-03 09:04:37 // 155930
VKG699!!! (4x156+75)2023-02-05 19:44:05 // 155929
Igazából jtdnél mindegy, hogy 83 vagy 87 fok, mert nincs összekötve az olajkörrel, de valóban, 80-as osztás fölé megy picivel jó termosztáttal.

Habár hozzá kell tennem, hogy újjal is lassan melegszik, ez egy ilyen szakma sajnos.

A 75 bezzeg pikk pakk bemelegszik :-))))
berobbantam2023-02-05 05:18:34 // 155928
Igazad van tényleg 80 fok.Ettöl függetlenül felette van az üzemi hőfok valamennyivel.Énkb 5 éve cseréltem.Azóta a 80 és 90 közt volt a mutató ha egyszer bemelegedett.Most érik megint a csere.Borzasztó lassan melegszik,és nagy melegben dugóban volt hogy 110 fokig is felment.Előtte sose láttam ott a mutatót.
Liquid2023-02-04 22:09:18 // 155927
akkor ismét tanultam valamit :)
VKG699!!! (4x156+75)2023-02-04 20:57:13 // 155926
A TS-nek azért jóval több a veszteséghője, plusz másmilyen termosztát is van hozzá, ott jobban meg is éri a 88-as a víz-olaj hőcserélő sajátosságai miatt.

Jtdnél ennek nincs annyi jelentősége.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak