Fórum >> Típusok >> 164-166

Alfás Viktor (NagyVad)2014-02-04 21:27:48 // 70379
Nekem jó mert megtelt a hócipőm azzal hogy semmit nem lehet látni sötétben. Ezért tettem bele xenont. Este szoktam menni így kell a fény a parkoláshoz és a garázs beállóhoz.
Smith2014-02-04 21:26:19 // 70378
Hát ez tényleg brutál. El kell ismernem. :)
Kriszo2014-02-04 21:22:12 // 70377
És ez amúgy jó szerinted?:)
Alfás Viktor (NagyVad)2014-02-04 21:19:12 // 70376
http://www.youtube.com/watch?v=SYTdtam_Vdc&feature=youtu.be
Josh.812014-02-04 20:54:20 // 70375
Nekem is ilyen(Osram-Diadem Crome) izzó van az első index-ben és elégedett vagyok vele, jól mutat a 'nagy lámpásban' is:)
Alfás Viktor (NagyVad)2014-02-04 20:27:04 // 70373
Máris csinálok videót :-) Amúgy gyorsan betölt a xenon!
Smith2014-02-04 20:23:55 // 70372
Lássuk a videót!!! Most!!! :)
ManX™2014-02-04 20:23:39 // 70371
Keresek bal fényszórót. Facelift/xenon.
hátha valakinek van elfekvőben egy polcon porosodó darab :)
Trumpf (NagyVad)2014-02-04 19:52:48 // 70370
Szervusz! Kép jöhet, de nem durva ez egy kicsit :) ? A xenonak ráadásul lassú a felfutási ideje, plusz még gyujtóelekrtonika is kell. Akkor napvédő krém nélkül ne is álljak mögéd?!
Alfás Viktor (NagyVad)2014-02-04 19:29:07 // 70369
Tegyek fel a fényéről videót?
Alfás Viktor (NagyVad)2014-02-04 19:28:35 // 70368
Nekem H7 és Xenon szett van a tolatólámpába 35W-os. Nagyon durva és lehet látni minden porszemet az úton úgy 8m szélességben és úgy 20m hosszan. Ha este tolatok egy parkolóba és állnak mögöttem az egy kicsit hunyorog. :-)
Smith2014-02-04 15:48:40 // 70367
Na a műszakit ne is emlegesd. Rá se akarok gondolni.
Trumpf (NagyVad)2014-02-04 15:43:11 // 70366
Pöpecnek pöpec, de nem szeretném ha műszakin elhúznának miatta, meg furán is nézne ki a lámpában. A króm legalább harmonizál.
Smith2014-02-04 14:10:53 // 70365
Pedig igen pöpecül néz ki hogy LED villog :)
Mattyancs2014-02-04 12:03:42 // 70364
Kapott ma egy kis törődést a gépem. "Tavaszi" nagytakarítás, bőrápolás! MÉG MINDIG GYÖNYÖRŰ és JÓ IS! A hátsó ülésekről nem készült fotó, hiszen a gyerekülések eltakarják :). Hölgyek Urak, ajánlom magamat (szervíz és autószalon)!

Trumpf (NagyVad)2014-02-04 09:25:04 // 70363
Én az indexet sárgáról króm-sárgára "tuningoltam". Nagyon nem szeretném ledesiteni, de tolatáskor jól jönne kicsivel több fényerő.
Smith2014-02-04 09:00:35 // 70362
Ha vársz egy kicsit, nekem jön kettő ilyen elvileg pár nap múlva. Ilyent tettem az első indexbe és ott maximálisan bevált. Ha megjön, tudok róla nyilatkozni :)
Trumpf (NagyVad)2014-02-03 21:56:18 // 70361
Tolató lámpába volna értelme ilyen LED-et tenni?
ManX™2014-02-03 21:33:09 // 70360
Trumpf(NagyVad), Andy(NagyVad)
köszönöm szépen :)
Andy2014-02-03 20:50:13 // 70359
Így van, pont akartam írni! :) Elaforgnál is itt van.
Trumpf (NagyVad)2014-02-03 20:47:46 // 70358
Üdv! Az automatához TUTELA GI/E ATF DEXRON III specifikációjú olaj szükséges, vagy tévednék?
ManX™2014-02-03 20:31:24 // 70357
Van valakinek egy ötlete, hogy hol találhatok occon :) váltó olajat (tutela atf jws 3309) ?
Amit én találtam az szinte 5 pénz/liter :(
Köszi
gpatkos102014-02-03 18:44:05 // 70356
Mire elküldtem láttam meg hol vagy. Találtam olyan szettet ami mindkettőbe beszerelhető, tehát van esély hogy jó lehet. Addig nem merek tutit írni ameddig ki nem bontjuk. Azt sem akarom, hogy elküldöd utána nem jó és a polcomon nézem. Az autó jelenleg Mezőtúron van. Én max. Kiskunfélegyházáig járok Szeged központtal. Egy szó mint száz, nem látom hogy lenne jó mindkettőnknek. A szett érdekel de az a biztos, ha bele van próbálva.
Smith2014-02-03 17:16:35 // 70355
Amint látod, Bük / Bük-fürdő, Vas-megye. De mozgok sűrűn Dunaújváros, Tiszakécske felé. El tudom juttatni BP-re kollégámhoz ha az jobb.
De mondom, simán el tudom küldeni csomagban is.
gpatkos102014-02-03 17:03:02 // 70354
Hová valósi vagy?
Smith2014-02-03 16:50:02 // 70353
Nézzétek meg hogy jó-e (esetleg a számok alapján is), aztán ha kiugrott a kuplung, csörgess meg és rögtön tudom postázni.
Smith2014-02-03 16:49:21 // 70352
A komplett szettért 20.000 Ft-ot szeretnék kapni.
gpatkos102014-02-03 14:36:51 // 70351
Már megnéztem a bordaszám elméletileg jó de a felfüggesztése a lendkerékre azt nem tudom. Mennyire gondoltál árban?
Smith2014-02-03 14:28:24 // 70350
Kuplung készleted van már? Amit postoltam 3 képet nemrég, az neked nem jó?
gpatkos102014-02-03 14:22:14 // 70349
Sziasztok!

Tudnátok segíteni?
Azt honnan tudhatom, hogy milyen lendkerék van a kocsimban? Normál vagy kettős tömegű? 2.0 TS. Kuplungozás előtt állok és hogy mire számítsak. Előre is köszönöm !
Totti (NagyVad)2014-02-03 13:30:31 // 70347
Nem jó rá!!!!
Zoli852014-02-03 11:15:52 // 70346
Kössz az infót!
Smith2014-02-03 11:05:39 // 70345
Lehet hogy maga a ricnis rész még jó lenne de szerintem vannak még ott speckóbb részek. Légzsák/multikormány átvezető például.
Zoli852014-02-03 10:47:29 // 70344
Üdv!

Az érdekelne, hogy a 156-ba való kormány jó a 166-ba. Rá tudják rakni?

Tudom hülye kérdés.
kapeka (Nagyvad)2014-02-03 09:11:35 // 70343
Érdekes a téma, sokat filóztam és nyomoztam is ebben, de semmire sem jutottam. Enyém is elvileg ültetett (V6 automata), gyakorlatilag azonban biztos, hogy a rugók is elfáradtak már. Ennek ellenére nem eszi a gumit észrevehető módon, bár csak 225-ös a nyári rajta. A futóműves azt mondta, hogy ha rendben van a futómű, nagyon minimális belső szélű kopás a hátsókon minden ilyen felfüggesztéssel rendelkező nagyobb súlyú autón természetes dolog, nem Alfa-sajátosság, de ahhoz sok km is kell, és lőn. Minden tavasszal ráellenőriztetek, eddig minden OK, de a rugók cseréje izgatja a fantáziámat, de akkor meg mindent szét kéne bombázni, ami még rendben van... :-(
Trumpf (NagyVad)2014-02-02 22:16:06 // 70342
Kanyarvételnél jobb a tapadás negatív dőlésnél, ez tény, de a hétköznapokban zavaró. A 166-osnál keskenyebb abroncson alig észrevehető az belső kopás, viszont a 235-ös abroncson korán látni. A jelenség mérsékelhető kisebb kerékszéttartás beállítással.
mreni2014-02-02 21:24:22 // 70341
hát persze... érdekes módon 56-on sem állítható a dőlés,6 centi ültetéssel mégsem nyalja a gumit és sokkal sokkal jobban fekszik az úton mint előtte. akkor ez hogy is van?
értem én az elméletet csak a gyakorlat mást igazol
forrasr2014-02-02 20:46:48 // 70340
Hátulját már szedtem teljesen szét mikor tavaly előtt megvettem, és a felső lengőkar bekötését én is kitettem legszélső állásba, ami határozott hatást ért el, nekem most egyáltalán nem terpeszt a hátulja. Mondjuk minden alkatrész ami kopott volt új került bele, illetve új rugókat(lesjöförs) gátlókat(KAYABA), új felső rugótányérokat és abba lévő gumiágyat(gyáriak) is kapott. Hátsó komplett stabrudat még előző tulaj cseréltette, még rajta volt a gyári cikkszám. Elejéhez még nem nyúltam mióta megvettem, előző tulaj frissen cserélt benne rugókat, eleinte elég magas is volt az orr, de már nem.(csere után a hátulja is az első pár ezer km-en pattogós volt és magas is) Első alsó lengőkarjai még gyáriak(lehet nem az első de gyári eredeti alkatrészek-gömbfej még nem kopog de szilentek már eléggé odavannak) Felsők valami utángyártott szarok, eléggé oda is vannak, pedig azok is újak voltak mikor megvettem ez előtt 30-ezer km-el. Talán Flennor márkájúak.
Alfás Viktor (NagyVad)2014-02-02 20:38:47 // 70339
Én úgy tudom hogy az összes nagy Alfa eszi a gumik belső felének kb 2-3cm es részét. Az én szerelő cimbieim azt mondták hogy a sportos futómű miadt eszi a gumit. Erre az az orvosság hogy néha átkell forgatni a gumikat vagy eltenni hátra. A dőlés miadt ilyen feszes a futómű az úton. Ha függőleges lenne a kerék egyből romlana az út tartás. Nem csak a Ti volt ültetve hanem a Prog felszereltségű is . Én így tudom.
Arno1662014-02-02 20:34:44 // 70338
166-nal kicsit lehet a tornyot mozgatni a legfelso reszen ahol a kaszninak tamaszkodik a felso lengokart tarto konzol, a csavarok nyilasa ovalis.
(Eleg kicsit lehet, sokat nem oszt-szoroz a dolesen.)

Lehet ott jatszottak vele a gyariak, egyszeruen mashol a lyuk, nagyobb a nyilas stb.
Vagy maga a konzol mas, de sztem nem. Lengokar tuti nem mas, arra fogadni mernek.
Vagy az also lengokar felfogatasi pont alatt levo hengeres tavtarto kisebb. (bölcső más)

Vagy az összetartás más, és azzal kompenzálják a nagyobb dőlést vissza. De ez elég tré lenne, szvsz. (bár nem értek hozzá, lehet túlaggódom :)

Hátsó futóműnél a felső lengőkarokat lehet ide-oda tolni, az imbuszcsavarok alatt szinten ovalis a nyilas ami a felso lengokart tarto konzolt fogja le. Azt el tudom kepzelni, hogy eleg jatekteret ad.
Trumpf (NagyVad)2014-02-02 20:28:10 // 70337
A szaki szerint ez nem csak az Alfákra jellemző, de máshol ahol nem alumínium, nagy kovácsolt vas a felső lengőkar, ott a lengőkarokba bele lehet hegeszteni egy állítható menetes szárat, amivel aztán belőhető a kerékdőlés.
Trumpf (NagyVad)2014-02-02 20:20:45 // 70336
A rugó csere még csak tervben van. A gyári kizárva, mert előre a kettő 320eur lenne. A hasmagasság kiszámításának képlete, értéke és toleranciája az eLEARN-ben van, igaz én csak a 2,4JTD 10v-hez találtam meg. Tudtommal gyárilag ültetett csak a Ti volt, és engem az ültetés nem is zavarna, mert dögös ahogy terpeszt, de fogyassza a gumik belső oldalát.
GTPeti2014-02-02 20:15:39 // 70335
De ezesetben egyik kettős keresztlengőkaros futóművel rendelkező autót nem szabad(na) ültetni.
- Vagy olyan felső lengőkarral, amiről a minap tett be valaki képet. (159-hez való.)
- Az is kérdés, hogy a gyárilag ültetett változatokhoz más lengőkar(ok) jártak-e?
Alfás Viktor (NagyVad)2014-02-02 20:10:12 // 70334
Nem lehet hogy gyári ületett a tiéd? Ha jól tudom volt a 166 ban ültetett verzio. Az enyém is elég lenn van egy két ismerőséhez képest. Austriabol hozott be haver egy 166 ost és sokkal lágyabb volt a futóműve mint a sajátomé. Az enyém jelentösen pattogósab az úton. Szerintem a tiéd is az ültetettek közé tartzik ! Vagy zott :-) de nem vagyok benne biztos. Van képed a rugó csere előtt és után? Változott a kocsi futóműve? 4cm emelés nem lett sok?
Trumpf (NagyVad)2014-02-02 20:09:55 // 70333
Ahogy már elhangzott, 166-ost nem szabad ültetni mert kerékdőlés lesz a vége. Aminek aztán belső oldali gumikopás és gyengébb tapadás lesz a következménye. Ezt nem én mondom, hanem Farka Zsolt, miskolci futőműszaki. A magyarázat pedig lényegében az hogy a felső lengőkar rövidebb mint az alsó, és berugózáskor(ültetéskor) nagymértékű negatív kerékdőlés (terpesztés) jön létre.

U.I.: Csere után "ültető" rugóimat szívesen értékesítem...
GTPeti2014-02-02 19:57:57 // 70332
A Pihentben válaszoltam. :)
takip2014-02-02 19:53:47 // 70331
~15eKM
Ezen felül kicsit "rázósabb" volt az első felfüggesztés, pedig alap 16"-os kerekekkel használom. Nyilván ez nem gond autópályán, vagy ahol rendes utak vannak...
Érdekes módon a hátuljánál nem tapasztaltam ezt a "rázósabb" érzést, plusz azokon a szilenteken semmi kopás nincs.
De ha már szóba került ez a téma, valakinek van tapasztalata ezekkel, vagy bármilyen hasonló mértékben ültető rúgókkal:
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-166/Suspensions/Eibach-ProKit-Sports-Spring-Kit-30mm-for-Alfa-166-20-TS::4750.html

Azért gondolkodtam el ezeken, mert lengéscsillapítókat kell cserélnem + a rúgók is elég viseltesek, mintha összeültek volna. Ezzel együtt a jelenlegi hasmagasság elfogadható, használható.
Azaz ha a fentebb említett Eibach-ot aláteszem, nem biztos hogy sokkal lejjebb lesz és árban sem rossz.
vm2014-02-02 19:23:03 // 70330
Vagyis a legolcsóbb tuning, ha minden este ráeresztünk egy zongorát a motorháztetőre :D
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak