Fórum >> Típusok >> 164-166

Trumpf (NagyVad)2014-02-02 20:28:10 // 70337
A szaki szerint ez nem csak az Alfákra jellemző, de máshol ahol nem alumínium, nagy kovácsolt vas a felső lengőkar, ott a lengőkarokba bele lehet hegeszteni egy állítható menetes szárat, amivel aztán belőhető a kerékdőlés.
Trumpf (NagyVad)2014-02-02 20:20:45 // 70336
A rugó csere még csak tervben van. A gyári kizárva, mert előre a kettő 320eur lenne. A hasmagasság kiszámításának képlete, értéke és toleranciája az eLEARN-ben van, igaz én csak a 2,4JTD 10v-hez találtam meg. Tudtommal gyárilag ültetett csak a Ti volt, és engem az ültetés nem is zavarna, mert dögös ahogy terpeszt, de fogyassza a gumik belső oldalát.
GTPeti2014-02-02 20:15:39 // 70335
De ezesetben egyik kettős keresztlengőkaros futóművel rendelkező autót nem szabad(na) ültetni.
- Vagy olyan felső lengőkarral, amiről a minap tett be valaki képet. (159-hez való.)
- Az is kérdés, hogy a gyárilag ültetett változatokhoz más lengőkar(ok) jártak-e?
Alfás Viktor (NagyVad)2014-02-02 20:10:12 // 70334
Nem lehet hogy gyári ületett a tiéd? Ha jól tudom volt a 166 ban ültetett verzio. Az enyém is elég lenn van egy két ismerőséhez képest. Austriabol hozott be haver egy 166 ost és sokkal lágyabb volt a futóműve mint a sajátomé. Az enyém jelentösen pattogósab az úton. Szerintem a tiéd is az ültetettek közé tartzik ! Vagy zott :-) de nem vagyok benne biztos. Van képed a rugó csere előtt és után? Változott a kocsi futóműve? 4cm emelés nem lett sok?
Trumpf (NagyVad)2014-02-02 20:09:55 // 70333
Ahogy már elhangzott, 166-ost nem szabad ültetni mert kerékdőlés lesz a vége. Aminek aztán belső oldali gumikopás és gyengébb tapadás lesz a következménye. Ezt nem én mondom, hanem Farka Zsolt, miskolci futőműszaki. A magyarázat pedig lényegében az hogy a felső lengőkar rövidebb mint az alsó, és berugózáskor(ültetéskor) nagymértékű negatív kerékdőlés (terpesztés) jön létre.

U.I.: Csere után "ültető" rugóimat szívesen értékesítem...
GTPeti2014-02-02 19:57:57 // 70332
A Pihentben válaszoltam. :)
takip2014-02-02 19:53:47 // 70331
~15eKM
Ezen felül kicsit "rázósabb" volt az első felfüggesztés, pedig alap 16"-os kerekekkel használom. Nyilván ez nem gond autópályán, vagy ahol rendes utak vannak...
Érdekes módon a hátuljánál nem tapasztaltam ezt a "rázósabb" érzést, plusz azokon a szilenteken semmi kopás nincs.
De ha már szóba került ez a téma, valakinek van tapasztalata ezekkel, vagy bármilyen hasonló mértékben ültető rúgókkal:
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-166/Suspensions/Eibach-ProKit-Sports-Spring-Kit-30mm-for-Alfa-166-20-TS::4750.html

Azért gondolkodtam el ezeken, mert lengéscsillapítókat kell cserélnem + a rúgók is elég viseltesek, mintha összeültek volna. Ezzel együtt a jelenlegi hasmagasság elfogadható, használható.
Azaz ha a fentebb említett Eibach-ot aláteszem, nem biztos hogy sokkal lejjebb lesz és árban sem rossz.
vm2014-02-02 19:23:03 // 70330
Vagyis a legolcsóbb tuning, ha minden este ráeresztünk egy zongorát a motorháztetőre :D
GTPeti2014-02-02 19:01:19 // 70329
4cm-t? Annál sokan boldogok lennének, hogy nem kell ültetőszettbe invesztálniuk. :)
Trumpf (NagyVad)2014-02-02 17:56:35 // 70328
A geometria ültető rugó nélkül is elmegy, nekem a gyári rugók elől 4cm-t, hátul pedig 2cm-t töpörödtek. Kua nehéz a motor+váltó, a legnehezebb a JTDm+automata. Most szépen terpeszt, esedékessé vált a rugócsre.
atis_166jtd2014-02-02 00:06:44 // 70327
Srácok egy kérdés. Mit jelent a különböző vezérlőegységeknél hogy "ÉRVÉNYTELEN ISO KÓD" mikor kapcsolódok hozzájuk?
Grando2014-02-01 22:22:38 // 70326
Nem rossz ötlet. :)
Arno1662014-02-01 18:49:59 // 70325
3.2 V6 Thesis motor erdekel vkit? 80e km, ismeros arulja.
(166-ba 1-1-be nem jo sztem, vizhuteses a generator meg ilyesmi. De alapvetoen ugyan az a blokk)
Cro1662014-02-01 18:21:38 // 70324
Régi szép idők..Lada:hézagoló alátétekkel, Dacia: különböző méretű! lengőkarok :)
Arno1662014-02-01 17:24:54 // 70323
Ha pl ültető rugót teszel alá elmegy az egész geometria, bedől a kerék.
A dőlést utána kellene tudni állítani, de nem lehet gyárilag.
forrasr2014-02-01 11:30:59 // 70322
Az egy év az km-ben mennyit jelent hozzávetőleg?
Ha kinyíródik újra az uniball, lehet megpróbálok én is egy garnitúra lengyel PU szilentet a hátuljába, korábban csak azért nem tettem, mert olvastam, hogy cartárs hogy járt a powerflexel, de lehet akkor azok mérethibásak voltak.
Gömfej azért kerülhetett bele gyárilag, mert a sima gumi a szögeltérés miatti tekeredést valószínű sokáig nem bírná.
takip2014-02-01 10:46:32 // 70321
Én tőlük vettem:
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/alfa-romeo_alfa-166

A hátsók beváltak, hibátlanok. Az első-felsők 1 évet bírtak.
grande bandi2014-01-31 21:10:31 // 70320
Csináltattam bele máshol. Eddig fasza.
Trumpf (NagyVad)2014-01-31 20:57:06 // 70319
Köszönöm, jól néz ki. De ez tényleg nem csillapít, viszont csuklik a PU meg csillapít, de nem csuklik.
forrasr2014-01-31 20:46:55 // 70318
Nekem ez van benne:
http://www.fridcar.hu/autoalkatresz_cikkszam/1/154797/1/elozoalkatreszek/webaruhaz/bmw/3/1996/13259/

Egy az egyben nem volt jó, esztergáltattam a lengőkarba egy perselyt-szoros illesztéssel kívül illetve belül is(plusz beszerelő szerszámot), a gyárival ellentétben így nem veszi körbe egy külső gumiágy, plusz kellett 3 hézagoló alátét(sima lapos alátét) a csavarra az uniball mellé, hogy kiadja a helyét, így sikerült beépítenem.
30ezer km-t használtam és eddig kifogástalan.
Jak2014-01-31 20:41:43 // 70317
Sziasztok!Az egyik barátom vett egy 93-as 164-est 3.0V6 12V.Az autóban megállt a tápszivattyú és nem kap hozzá!Kéne egy kis segítség.Ha valakinek van eladó,vagy tud valami megoldást,az légyszi írjon már az oldalamra!Előre is köszönöm mindenkinek!Üdv.:Csabi
Trumpf (NagyVad)2014-01-31 20:16:59 // 70316
És van annak az e36-os alkatrésznek száma is? Elárulnád?
forrasr2014-01-31 20:15:43 // 70315
Most néztem az 1 es bmw hez készített uniballt, ami közel 50 ezer Forint a kettő, nah ennyért maradok a hagyományosnál, az volt vagy 4 ezer Ft, persely már megvan, így ha ismét elkopik mehet dobok egy új febi ball-t
forrasr2014-01-31 20:02:54 // 70314
Ha a méretei megvannak, akkor ha találni majdnem jó méretűt, azt lehet finomhangolni 166 hoz. Nekem e36 uniball van a nagy lengőkarba belső oldalon
Grando2014-01-31 19:05:14 // 70313
Ej, pedig ez lenne az igazi a nagy lengőkarba! Meg a Gtv-ben a rugótartóba és a lengéscsillapító tartóba a kerékoldalon. Kéne visítani nekik. :)
Trumpf (NagyVad)2014-01-31 18:48:09 // 70312
És már tudnak uniball-t is gyártani, csak nem Alfához.
Grando2014-01-31 17:39:51 // 70311
Azóta új tulajok viszik a céget. Egy hívást mindenképpen megér. :)

Mondjuk anno Tottinak nem stimmelt a belerakott cucc - vissza is adták a lóvét. De ez évekkel ezelőtt volt. Állítólag folyamatosan dolgoznak a termékeiken a kapott visszajelzések alapján, tehát azóta ezt is korrigálhatták. Én lehet, hogy rápróbálnék. ;)
grande bandi2014-01-31 17:34:34 // 70310
Igen , csak ha meg akarod rendelni , azt mondják , hogy 166 -hoz már nem gyártanak. legalább is nekem tavaly azt mondták.
Grando2014-01-31 17:30:36 // 70309
Hű, ez nekem magas. Miért állítható? :)
Trumpf (NagyVad)2014-01-31 17:19:28 // 70308
És az angolok szépen megoldották a 159-es első kerékdőlés korrigálhatóságát. A NagyVad-hoz is készíthetnének hasonlót...
Grando2014-01-31 17:11:14 // 70307
Erre ráadásul örök gari van, nem 2 év. ;)
mreni2014-01-31 15:59:53 // 70305
Strongflex.eu
Gabor_1662014-01-31 15:29:46 // 70304
Hali nagyvadasok!
Tudja valaki poliuretán szilentet hol lehetne venni hátulra?
Coyote2014-01-31 15:20:21 // 70303
sziasztok. kéne egy kis segítség. érdekelne, hogy a 166-hoz mennyire jó választás a 2,5 V6 motor? vagy jobban megérné e a 3.0? a vásárlásnál mire kell oda figyelni nagyon, mik a legfontosabbak?

köszönöm szépen a segítséget.
Arno1662014-01-31 12:06:09 // 70302
hip hip hurra! :)
Smith2014-01-30 19:39:59 // 70301
DSP próba!
Arnonak doksijának köszönhetően életre kelt :)
Imyx2014-01-30 19:10:30 // 70300
Tegnap lemértem a fogyasztását a V6 nagyvadnak, kizárólag városi használat után, (egy tank üzemanyag). Napi 2x 9 km......tél van, a mínuszok is röpködnek.. Meglepően kevésnek bizonyul, már csak azért is, mert közel nem éri el a gyár által előírt értéket.. A gyári érték 18,6, körül van, ha jól emlékszem, a valóságban 15.2 l/100 km :).
Ez nyáron biztos, hogy 1-2 l-el kevesebb. Az a vicc, hogy a 2.0 JTS motor se fogyasztott sokkal kevesebbet hasonló körülmények között :)).
Erdélyi túra során 7,8 volt 1300 km átlaga, "normális" használat mellett, gyári érték 9.1.
Autópályán még nem voltam Vele :).

Ezt csak azért írtam le, hogy aki nem tudná, és kételkedik benne, bizony a V6-nál jóval
alacsonyabb a fogyasztás, mint papír érték szerint :)).
Tehát itt nem kell "rátenni még 1-2 litert", mint más autók/motoroknál..
Smith2014-01-30 17:27:20 // 70299


Hermész 882014-01-30 17:04:11 // 70298
Csere is érdekel , , jó féle , fej egységre .
Kunyho2014-01-30 14:22:10 // 70297
Igazad volt (mint mindig).
Bi-xenonos a z enyém, és D1S 35W van benne. Jó drága lesz pótolni!!!
Hermész 882014-01-30 14:15:30 // 70296
Ok , , tehát, magas nyomású pumpa :D
mex862014-01-30 13:22:03 // 70295
ezen én is szoktam csodälkozni de jo sok helyen irjäk a magasnyomäsut adagolonak.
vagy lehet nem is arra gondolt? :D
mex862014-01-30 13:21:31 // 70294
hát ha a tiedbe nem való, akkor valszeg az enyémbe se :D
legaläbbis ha a profilodon levö vasról van szó.

évben motorban ugyanannak tünik a kettönké.
Smith2014-01-30 10:58:09 // 70293
Van egy kuplungszettem olcsóért, lefényképezem este, meg előkeresem a számát. Új csak az enyémbe nem belevaló.
mreni2014-01-30 10:17:15 // 70292
adagoló,jtd-hez? :))))
mex862014-01-30 08:54:12 // 70291
szegasztok

vkinek van infoja arról hogy a 136le 140le és 150le 10V 2.4jtd kuplungtárcsák felcserélhetök-e ha marad a szerkezet?
már pár helyen kérdeztem de nem jött még válasz sajna.

átmérö (235) meg a bordaszám stimmel elméletileg.

köszi!
vologya[kendács mester]2014-01-30 08:10:33 // 70290
Ha megnézed a képeimet ott találsz egy ICS -ről készült fotót, a fogyasztásról amit én csináltam a 3.0 V6 -ossal. Többek szerint az enyém éhen halt! :D
Hermész 882014-01-30 05:56:28 // 70289
És egy adagoló is van.fotengely ekszij tarcsa is van.,
Hengerfej..
Hermész 882014-01-30 05:41:04 // 70288
Sziasztok, ide is ki írom, mivel le cseréltem a nagy vadat, van pár jó minőségű motor alkatreszem 2.4 jtd hez.
Porlasztok, kettős tömegű, gazpedal jeladó, és egy új levehető végű vonóhorog, mű bizonylattal.
Ha valakit érdekel irjon rám.
Sziasztok.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak