Fórum >> Típusok >> 164-166

Smith2010-10-22 21:27:22 // 52979
Tudom már 100x elmondtam, de nekem a HÍRES SZAMOSI MESTER csúcs alfaszerviz nézte át, aztán ugye tudjuk hogy mik voltak a kocsimmal. Szóval olyan mindegy ki nézte meg....

Az előző kocsimat a 164-est, SENKI NEM NÉZTE MEG. Én bebattyogtam a kereskedésbe, beültem, mentünk vele 500 métert !!!!!!!! Aztán megvettem. És gyakorlatilag nullát költöttem rá az 5 év alatt, és minden az utolsó bizbaszig hibátlan volt rajta.
Grando2010-10-22 20:38:48 // 52978
Bazze, te vmi "állatorvosi lovat" vettél? Nagyon gáz. Kivel nézted meg az autót vétel előtt? :(((
F412010-10-22 20:36:03 // 52977
Akkor az izzó dolog is összejött:-)))))))
Kb. egy hete csak egy szemem van:-)
F412010-10-22 20:33:23 // 52976
A szerelőt védve, azt mondta, hogy Alfáknál nem ritka ez a probléma!No mindegy,ma feltöltöttük szervo olajjal, hála isten megszünt a "hülye" hang.
Hogy kálváriám folytatódjon :-(Meghülyült az ablaktörlőm és csak akkor áll le, ha leállítom a motort (mi jöhet még).
Szerelő nélkül lehet orvosolni?
Grando2010-10-22 14:26:12 // 52975
Pedig akkor ott vmi nagyon csálé. :((
Nekem is ette a belső oldalát a futófelületnek. Rugóstagok, alsó és felső lengőkarok, illetve stabpálcák cseréje, és a futómű beállítása után semmi gond.

Extrém eset, és csak kósza ötlet, de nem lehet, hogy a segédkereted girbe-gurba szegény? Volt már ilyen. Bár azt nem tudom, hogy ez a gumik kopásán is jelentkezett-e ennyire konkrétan. Arno majd hozzászól. Ő elég sokat tökölt a futóművével anno, de mondjuk ő hajlamos volt már a nüanszokon is teljesen fennakadni. :DD ;)))
Michael-t2010-10-22 12:57:17 // 52974
Hali!

Nekem az a bajom, hogy nem 2 év alatt eszi meg hanem fél év alatt 0-ra leamortizálja a gumit/gumikat.

Michael-t
Michael-t2010-10-22 12:55:23 // 52973
Don!

Kösz a választ.:)
A gátlók 1 hónaposak, a rugók használtak (V6-os rugók) de eddig ezek Becza autójában voltak és ott nem volt velük gond. Alsó lengőkarok szilentjeit Zé nézte meg azt mondta jók még teljesen.
M3-as gumisnál állíttattam be a futóművet ahol az elsőt a szaki nem gyárira lőte be direkt, mondván így is terpeszt.
Más tipp esetleg?
És csak a jobb elsőnél csinálja a drága...

Michael-t
vm2010-10-22 12:28:41 // 52972
Hát...ez konkrétan így van ;-)
Don Gombóc2010-10-22 08:09:13 // 52971
Az új kézifék kötelet úgy kell bezsírozni hogy a kis gumiharangokat a végén le kell húzni azután egy gumicsövet ráhúzni a bovden külsejére egy kicsit, lehetőleg olyan csövet ami passzol és szoros, és a cső másik oldaláról telenyomni kézizsírzóval az egészet, amíg a másik oldalon nem jön ki a zsír. Akkor egy élet és egy nap a bovden, nem fog berohadni.
Smith2010-10-22 08:04:29 // 52970
Jó lesz az a 164, jó csajozós verda. Jó nagy hely van benne, kényelmes akár kettő embernek is elől-hátul :D
András bácsi2010-10-22 07:35:33 // 52969
Bakker neked ekkora fiad van már?
Inkább 55-öst vegyél: olcsóbb hozzá minden, és nem mellékesen könnyebb szerelgetni is.
Zsül2010-10-22 05:24:28 // 52968
Ezekkel agyalok pár napja. A fiamnak szeretnék venni egy vasat, de szóba jöhet még 155-ös is.

http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/164/alfa_romeo_164_2.0_twin_spark_digit_klimaval-4134358

http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/164/alfa_romeo_164_2.0_twin_spark_nagyon_megkimelt_-4197133
Zsül2010-10-22 05:07:53 // 52967
Az utolsó pár mondat a legszebb, de igaz. :)

BeczA2010-10-21 23:01:07 // 52966
Mikor megvettem a vasat az első dolgom volt a bóvden csere a kéziféknél...

Egy jóideje már szorúlt, és nem is használtam. Amikor le volt adva a kocsi a felújjítási procedúrára ,akkor ezt Zé észrevette és orvosolta.(bóvdencsere) Azóta vajkönnyű a kézifékem és azóta használom is.

A lényeg abban van , hogy nem elég a bóvdent kicserélni, hanem a féknyeregnél valamit utána kell állítani , külömben xart sem ér az egész.... jönnek a hidegek, majd kíváncsi leszek mit reagáll a dolog, a régi bóvdennel 0 fok alatt használhatatlan volt...
Smith2010-10-21 20:46:39 // 52965
Nekem a szervóból az olaj 2 dolog miatt tudott elfogyni:

1. kifolyt a kormányműből, annyira szar volt már. Ez volt rögtön vásárlás után... Nagy boldogság volt... :)

2. másodszor azért fogyott ki mert a HARMADIK KORMÁNYMŰ CSERÉNÉL basztak meghúzni az egyik cső csavarját...

A szilent nyikorgás nem normális, nem kell annak nyikorognia. Elől nyiszog a felső lengőkarnál? Ott nekem is, kb. másfél évente javításra szoruló dolog :)

Kézifékről annyit hogy én soha nem tudtam pár hétnél tovább rendesen használni. Lett beletéve utánygyártott, lett beletéve gyári kézifékkötél, néhány hét és már szorult is. Nem azt mondom hogy ennek ilyennek kell lennie, de valami el van konstruálva az biztos, nem normális hogy bovdencsere után pár hét és vége a dalnak.

Aztán közben jöttek az apróságok, klíma szarakodás, meg központi zár szarakodás, meg az állandó nyikorgás a hosszorbás szíjnál, egyszer komolyan mondom összeírom hogy miket csináltatttam (időnként csináltam) már meg rajta :)

Csak azt tudom javasolni hogy kitartás!!! Ilyen ez a kibaszott popszakma. Nem szabad hagyni hogy ezek a dolgok elvegyék a kedvedet, amikor jó akkor próbáld meg kiélvezni és az mindenért kárpótol. Meg ne hagyd a hibákat elharapózni, ne mondd semmire hogy "apróság" és "ez nem izgat", próbálj meg mindig arra törekedni hogy mindig minden jó legyen!

Kivétel: mindig hagyj bent legalább egy kigéettt izzót, ahogy azt pár héttel ezelőtt itt javasolta valaki, mert olyan nincs hogy minden hibátlan legyen, és ha minden hibátlan akkor jön a motorgenerál, váltócsere, stb :)

Járjál talikra, mert hidd el, ezeknek lelkük van, és tali után szebb és jobb lesz az autó, mintha feltöltődnének a többi Alfa között!!! Még jobban is megy egy-egy találkozó után!!!
vm2010-10-21 20:26:17 // 52964
Jóest :)

Úgy alakul, hogy szükségem lenne a Ts alá egy bölcsőre, meg a tartóbakokra. Ja és egy trafóra is. Szóval ha van valakinek ilyesféle portékája, beszé'gethenénk ;-)
Grando2010-10-21 20:10:36 // 52963
Hű apppám! Ahogy látom, lesz mit rendbe tenned a gépen. De ne add fel! ;)))

(Mindenesetre egy másik szakit lehet, hogy kéne keresned. Gondolok itt a megjegyzésére a berohadt kézifékbowdennel kapcsolatban. Ha nála ez Alfa-gond, akkor minden más is az lesz. Ez pedig nem túl jó hozzáállás - finoman szólva. Majd azért kérdezd meg tőle, hogy más márkákhoz lehet-e kapni egyáltalán alkatrészeket... Mer' hogy minek, ha nem romlanak el?
Vááááá, felbosszant... Grrrrrr...)
W.2010-10-21 20:05:27 // 52962
Az enyém Kapekánál van...:))
F412010-10-21 20:03:39 // 52961
Nem tőled vettem?:-))))
F412010-10-21 20:02:30 // 52960
Miért kell nekem mindent megenni,amit az ex-tulaj mond?:-)
No mindegy ismerkedünk, a jelek szerint javítgatunk!
W.2010-10-21 20:02:24 // 52959
Hidegben a szilentek nyikorogtak nálam is de ha mentem vele pár km-t megszűnt a nyikorgás.
Totti (NagyVad)2010-10-21 19:43:10 // 52958
A nyikorgás soha nem normális!!!!!
F412010-10-21 19:39:59 // 52957
Ha már hideg idő....
Akkor a nyikorgás is normális?:-))Mióta hideg van,nyikergünk,nyekergünk,és valóban az ICS dolog is most kezdődött!
F412010-10-21 19:38:20 // 52956
A 60 ezer áll automatára is?
W.2010-10-21 18:57:22 // 52955
Nekem egy hétre rá kormányművet kellett cserélni sajnos... Az ICS hidegebb időben hajlamos erre...
Don Gombóc2010-10-21 18:49:44 // 52954
A szervócső pár helyen kidörzsölődhet, ez már előfordult másnál is, a rögzítő lemezbilincseknél fordul elő nem árt a javítás után gumilapkát tenni a cső és a bilincs közé. A másik az lehet hogy a szervócső a gumis védőhálós résznél ahol össze csatlakozik a sima fémcső részével, ott a préselésnél döglött meg.
A kézifék esetében meg a kézifék bovden van berohadva első sorban ez nem csak Alfa betegség, üdvözlöm a szerelődet ha cserélitek a bovdent akkor már nem árt az egész hátsó féktuskót megpucolni az után állító résszel együtt. De a fékbovden a nem sokat bír a rajta lévő öt forint értékű gumiharang miatt. Javaslom a beszerelés előtt a fékbovdent telenyomni zsírral, egy kis trükkel megoldható. Váltóolaj csere elméletileg 60 ezer kilométer, én évente egyszer cserélem. A könyv szerint előírtat vagy hasonló más márkájú szintetikus váltóolajat bele. Az ICS valószínűleg test hiányos nem árt a testkábelét megtisztítani, de akár az össze az autón lévő testkábelt is. Van jó néhány rajta.
Totti (NagyVad)2010-10-21 18:49:28 // 52953
Andynek is egyeszer csak el fogyott belőle ! Ugy hogy nem fojatta sehol ugy hogy szeritnem nálad is ez lesz! ICS halványul-erösödik ! Valoszinű hogy generátor bibi lesz!
Don Gombóc2010-10-21 18:41:05 // 52952
A terpesztést nem lehet állítani, de esetleg meg lehet próbálkozni egy kis alátétezéssel az alsó lengőkar belső szilentnél a rögzítésnél. Nem itt lesz a hiba szerintem, hanem a kerékösszetartással, ami a 166-nál gyári előírás szerint -4 milliméter, ami annyit jelent hogy nem összetartása van a kerekeknek, hanem széttartásra van állítva, mondván a nyomaték és maga a futómű szerkezet így áll be párhuzamos futásra ennél a futómű konstrukciónál. De ez NEM IGAZ ! A széttartást maximum -1 milliméterre kell állítani vagy inkább nullásra, tehát párhuzamosra. A terpesztésra visszatérve, az lehet hogy pár százezer kilométer után nagyobb a terpesztése a kocsinak, ezt igazából a rugók cseréje kompenzálja és a lengéscsillapító cseréje sem ártana mert a túllengést az nem engedi így effektíve stabilabb szinten mozog a verda. Az alsó lengőkar belső szilentjeit sem árt cserélni, mert azok is lóghatnak. A elején tett alátétes hézagolást inkább hagyd, csak gondolkodtunk rajta.
F412010-10-21 17:41:06 // 52951
Egy hete irtó hülye hangot ad a gép.Ma megnézte szerelő és közölte,hogy a szervó olaj folyt "el", mert elvileg nem lehetne.Holnap utántöltés,megnézik,hogy hol ereszt,plusz ránéznek a kézifékre is,mert nem lehet behúzni (így vettem).Azt mondja a szerelő,hogy Alfáknál ez sem ritka probléma.
Tegnap azt vettem észre, hogy az ICS fényereje halványodik-erősödik.
Kérdésem:döglődik?
Jut eszembe, váltó olajat szoktatok cserélni?Ha igen,mennyi km. után és milyet érdemes venni,no meg mennyit?
Köszi!
Remélem ezekkel a -relatíve- apróbb hibákkal megúszom egyelőre:-)
Putyesz2010-10-21 17:35:14 // 52950
a nyári gumijaimat nekem is eszi.....17-es gyári felnin 225/45-ös gumik vannak rajta és két év alatt annyira eleszi a belső peremnél hogy dobhatom is el a gumit....mikor meg felteszem a 16-os lemezfelnit amin 205/55-ös gumi van(téli gumi)...azt nem eszi......na ebből kössetek sapkát....!!!!!ez meg az én talányom :):):)
Michael-t2010-10-21 16:35:01 // 52949
Hello Szakik!

Aki tudja a megoldást egy tálca sörre a vendégem! De komolyan.:)
Lassan már második éve próbálok rájönni de se én, se senkinek ezidáig nem sikerült...
166, első futómű:
Jobb első kerekem belsejét rendszerint megeszi.
A gátlók újak, a rugók használtak de jók, az alsó lengőkarok kb. 1 éve felújítva Lenkeynél, 1 hónapja a szerelő mikor látta még jónak ítélte, felső lengőkar gyári az sincs fél éves, az is rendben találtatott.
Futómű beállításon voltam, azt mondták a terpesztése nagyobb mint a gyári és ebből fakad a probléma.
Azt viszont nem lehet állítani.
Van bárkinek valamilyen tippje mégis hogyan lehetne állításra bírni? Vagy valami "trükkös" megoldással a problémát kiküszöbölni?
Most tenném fel a télit és nem szeretném ha ezeket is megkajálná.
Mindenféle tanácsot, javaslatot nagyon megköszönnék mert már tényleg nincs tippem hova forduljak...
Segítségetek előre is köszi.

Üdv:

Michael-t
kbk2010-10-21 11:16:07 // 52948
köszi mindenkinek a sok tippet, tanácsot! egyelőre még sajnos nem biztos a dolog, de remélem összejön! :)
Gye'2010-10-20 23:54:21 // 52947
igazad van, lehet égő is :)) nekem talán 5év alatt 1-2 égett ki hátul és 5-6 helyzetjelző elöl...
Ákos2010-10-20 23:51:09 // 52946
Az enyém pont ugyan ilyen :-). 2005-ben vettem 20000 km-el. Most 156000 van benne :-)
Vigyél hozzáértő szerelőt, és nézesd meg vele! A "szerelem" téged úgyis elvakít :-). Amire számíthatsz: Futómű, indexkapcsoló. Nézd meg az oldalam, minden szervizt beírtam!
Totti (NagyVad)2010-10-20 23:36:52 // 52945
A nem ég a lámpa lehet sima izzó is! Nem feltétlen a kábel! :-)
Gye'2010-10-20 23:25:00 // 52944
Hi, szerintem nézd meg a szőnyegeket a kormányt a könyöklőt hogy mennyire vannak megkopva....156k-nál ezeknek jónak kell lenniük, nekem 200k van a kocsiban és a könyöklőm nincs kiszakadva és a bőrkormány ill a bőrülések sem...mivel nekem csak a 140lovas olajkályhám van, nem tudom hogy a 20szelepesnek hogy kell mennie, de egy próbakörre el kell menni vele....a lényeg hogy inditás után az izzítógyetya jele ne villogjon, mert akkor jók az izzítógyertyák... az alapjáratnak egyenletesnek kell lennie.. ha nyomod a gázt nagyon nem kéne füstölnie.... a kocsinak min.3500-ös fordulatig egyenletesen kell húznia, ha közben megtorpan vagy nem húz akkor valszeg rossz a légtömegmérője...ja mind a 2 kulcsot próbáld ki, hogy távirányítóval és a kulccsal is nyitja az ajtókat...az olajat nem szokta a dízel enni, tehát a pálcán min a feléig kell az olajszintnek lennie.... induláskor nem szabad remegnie a kocsinak és csúsznia a kupplungnak, mert akkor lendkerék és tárcsa csere....a csomagtérajtón ha valamelyik lámpa nem ég vagy nem nyílik akkor meg van törve a kábel az ajtóban..ja legalább 2 kódkártyának lennie kell..ezek elég drágák ha nincsenek meg... a váltó szerintem viszonylag könnyen jár, nem szabad akadnia...és a vége a futómű, ott biztos lesz hiba, azt nagyon meg kell nézni, főleg a hátsót, mert az sokkba kerül....ha fekvőrendőrön vagy kátyukon nyöszörög, akkor 1-2 lengőkar biztos halott...röviden ennyi jut eszembe..én ezekre figyelnék oda..ja még a spirálrugókat nézd meg , mert az elsők hajlamosak a törésre és menet közben nem venni észre.... sok sikert hozzá...
kbk2010-10-20 23:01:28 // 52943
akkor ha jól értem, ha nagyon akarják a szgépben is átírják? (bocs a konyhanyelvért, csak vezetem az autókat, nem szerelem).

gondolom azért ha eljön velem a szerelő cimbi, meg tudja mondani nagyjából, hogy reális -e a 150k, legalább körülbelülre (a kiolvastatásra támaszkodva).
kbk2010-10-20 22:59:41 // 52942
ne is mondd, teljesen rázsongtam :)

és köszi a tippeket!
zümi1662010-10-20 20:21:54 // 52941
Mint minden használtautó vásárlás után érdemes lecserélni az olajat, szűrőket, a vezérlést mindenképp, görgőket, csapágyakat alaposan át kell nézetni, s egy általános átvizsgálás, hibakód olvasást is ajánlatos csináltatni. Ez egy 100-asba meg kell álljon. Amúgy szép a kocsi, sok örömöd lesz benne!
Cro1662010-10-20 20:01:34 // 52940
számoljunk 40 ezret évente, és nagy meglepetés nem érheti az embert:))
Arno1662010-10-20 19:54:21 // 52939
"majdnem mindegyiknel" pontosabban
Arno1662010-10-20 19:53:56 // 52938
mindenkepp olvastasd ki elvileg ket helyen tarolja es ha sutak voltak csak az orat irtak at az ECU-t nem.... mindegyiknel sumakolnak..kerdes h mennyit.

vagy lekerdezni az eloeletet valahogy.
kbk2010-10-20 19:18:56 // 52937
sziasztok!

erősen gondolkodom rajta, hogy a 146osomból átcsücsülök őbeléje. tud bárki bármit az ő előéletéről, vagy bármi egyéb hasznos jótanács, ajánlás, lebeszélés, stb? sztetek a 156k reális egy ilyen 6 éves limóban, vagy van az inkább 250 is? vásárlás után mi az amit mindenképp érdemes megcsináltatni, és kb hogyé jön az ki?

előre is köszi mindenkinek mindennemű segítséget!
Smith2010-10-19 20:08:56 // 52936
Egyszerű szétszedni, már ha a Te kulcsod is ilyen :) Elemtetőt csak le kell pattintani, a csavar pedig az Alfa logó alatt rejtőzik.

Nem bosch hanem TRW, rosszul mondtam.





Smith2010-10-19 19:07:43 // 52935
Melyik kulcs? bicskakulcs a bosch féle szar?
Smith2010-10-19 19:06:48 // 52934
F41: gondolom arra gondolt a cartárs hogy a nyomógombokat kéne kicserélni.

De ahogy írta is, szedd szét, és utána szétszedett kulccsal menj be egy elektronikai alkatrész boltba, és ott kb 5 mp alatt ránézésre adnak neked ilyen kapcsolót. Ha mégse akkor rendelnek 1-2 nap alatt.
F412010-10-19 19:01:36 // 52933
Milyen kapcsolót kellene rendelni hozzá és honnan?
Némi támpont sokat segítene!Köszönöm!
FRob2010-10-19 14:44:10 // 52932
gyári navi Mo-n 1 dologra jó, pontos az óra az ics-en :)
nincs magyar térkép hozzá ugyan is

nem kizárt hogy javíthatóak a gombok a rádión, szemrevételezés kérdése.. tulajdonképpen nem te vagy az egyedüli eset, meg kellene néznem milyen gombok vannak benne és rendelni egy marékkal... csak jó macera szétszedni...
Loudlink vagy nálam vagy Arnonál ( Kecskemét/Bp) vagy ha sikerül vadásznod ebay vatera akkor...
beszerelés nem egy nagy valami, ha van hátul cd tárad akkor ott a madzag amire rá kell dugni , ha nincs akkor is 90% hogy ott van a madzag, a maradék 10% esetében meg lehet venni szintén nálunk madzagot amit be is tudunk rakni
Smith2010-10-19 13:39:26 // 52931
Gyári navit el kell felejteni sajnos :(
F412010-10-19 06:46:58 // 52930
Eladni?Isten őrizz!
Majd "meggyógyul":-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak