Sanyi1452009-09-05 11:19:16 // 46279
Köszi megmondtam neki telefonba,nem is Egernél vannak ,hanem Debrecennél,valami jó szakit nem ismertek ott?
BeczA2009-09-05 11:11:02 // 46278
Hasonló baja volt itt Rolandoo78 kollégának is még év elején... ő is az akksisaruval játszott egy ideig... de ettől még lehet más a hiba
Rolandoo782008-03-12 12:03:29 // 19Emberek! Meg tudtak javitani a kocsimat itt Angliaban! ez nagy szo am :-) Engine speed sensor volt a hibas ami miatt allandoan leallt a motor es nem lehetett ujra inditani. 40ezer forint volt a javitas...vegulis rosszabbra szamitottam. Koszi a biztatast Nektek.
Rolandoo782008-03-12 12:03:29 // 19Emberek! Meg tudtak javitani a kocsimat itt Angliaban! ez nagy szo am :-) Engine speed sensor volt a hibas ami miatt allandoan leallt a motor es nem lehetett ujra inditani. 40ezer forint volt a javitas...vegulis rosszabbra szamitottam. Koszi a biztatast Nektek.
Arno1662009-09-05 11:08:02 // 46277
Engem a 105 oktán hoz lázba. :))))
Ha innen nézzuk akkor a 100-as shell benyához képest rentábilis :)
No, ha lemennek a mostani hataridos melok akkor megcsinalom... mostmar marha kivancsi vagyok... tulagyaltuk a dolgot :)
Ha innen nézzuk akkor a 100-as shell benyához képest rentábilis :)
No, ha lemennek a mostani hataridos melok akkor megcsinalom... mostmar marha kivancsi vagyok... tulagyaltuk a dolgot :)
Arno1662009-09-05 11:00:44 // 46276
Persze h vilagit a kontroll lámpa.
Szerencsétlen lambda szabalyzas nem tudja behuzni, mert 20-30%-kal tobbet kellene adnia, de ennyit nem tud korrigalni.
Ebbol fakad minden gond.
Udvozlom az ismerosod, nem sok esze van :)
Azért nem megy jobban mert senki nem adott neki előgyújtást.
Alapbol meg 95-98-as benzinre vannak az autok allitva.
Alkalmasint tehetünk egy próbát.
Tankolunk mindkettőnk kocsijába 100-as benyát...és hogy mekkora a különbség ha az előgyújtás előrébb van pakolva. (Nalam ez megtörtént ahogy mondottam volt)
Csak igy jön ki a 100-as benzin előnye.
Amugy max az adalékok miatt van értelme, de kb kidobott pénz normal autoba 100-ast tankolni... direkt befecsisekbe jó mert alacsony a kéntartalma, illetve sportkocsikba, sportmotorokba...
Szerencsétlen lambda szabalyzas nem tudja behuzni, mert 20-30%-kal tobbet kellene adnia, de ennyit nem tud korrigalni.
Ebbol fakad minden gond.
Udvozlom az ismerosod, nem sok esze van :)
Azért nem megy jobban mert senki nem adott neki előgyújtást.
Alapbol meg 95-98-as benzinre vannak az autok allitva.
Alkalmasint tehetünk egy próbát.
Tankolunk mindkettőnk kocsijába 100-as benyát...és hogy mekkora a különbség ha az előgyújtás előrébb van pakolva. (Nalam ez megtörtént ahogy mondottam volt)
Csak igy jön ki a 100-as benzin előnye.
Amugy max az adalékok miatt van értelme, de kb kidobott pénz normal autoba 100-ast tankolni... direkt befecsisekbe jó mert alacsony a kéntartalma, illetve sportkocsikba, sportmotorokba...
Sanyi1452009-09-05 10:18:27 // 46275
Halihó S.O.S segítség kellene!
Sógoromék(Gonosztevő) Éppen rokonlátogatáson vannak innen sokszáz kilóméterre,és megáll a vas alapjáraton,utána nem indul!Lehúzta az akksisarukat,akkor elindult ,de 3perc után ismét megáll!Eger környékén vannak,mi lenne a teendő?
Sógoromék(Gonosztevő) Éppen rokonlátogatáson vannak innen sokszáz kilóméterre,és megáll a vas alapjáraton,utána nem indul!Lehúzta az akksisarukat,akkor elindult ,de 3perc után ismét megáll!Eger környékén vannak,mi lenne a teendő?
Andy2009-09-05 06:33:52 // 46274
Na most ha többet kajál belőle, és valamiféle költsége is van az alakítgatásnak, akkor nem biztos, hogy rentábilis.
Meg egyébként is Aresei V6-ba BENZIN kell! Jó sok!!! :)))
Uff Én beszéltem! :DD
Meg egyébként is Aresei V6-ba BENZIN kell! Jó sok!!! :)))
Uff Én beszéltem! :DD
Andy2009-09-05 06:25:25 // 46273
Bioetanol témában. Ismerősöm pezso 307-ébe szokott ilyen naftát venni. Elég szarrágó a gyerek, sokat számol. :) Tapasztalat: Ha több mint fél tank biobenyát vesz és keveri rendes naftával akkor elkezd világítani a motor kontroll lámpa. És amig nem vesz bele kellő benzint úgy is marad. Ha a benzin-biobenya aránya 2/3-1/3 arányban a benzin felé megy el akkor ez nem fordul elő. Viszont az amúgy nyolc liter közeli normális fogyasztása felugrik 10-re bioval. A motor viszont kicsit halkabb, de ércesebb hangon szól szerinte. Azt nem mondta, hogy jobban menne. Legutolsó számításai szerint alig alig éri meg.
Szvsz az Én vasam nem éget ilyet eztán sem! :))
Szvsz az Én vasam nem éget ilyet eztán sem! :))
Kazes☻2009-09-04 22:28:11 // 46272
Anyagilag hogy' néz ki? :)
tipoatti2009-09-04 22:18:50 // 46271
Mindig elszédülök a hozzászólásaidtól Mérnök Úr!!! :)
Arno1662009-09-04 22:13:13 // 46270
"
Suruség tipikusan
E85 0,78 g/ml
benzin 0,74 g/ml
Égésho
Benzin: 47,300 kJ/kg
E85: 32,340 kJ/kg
Futoérték
Benzin 43 000 kJ/kg
E85: 30 900 kJ/kg
----konklúzió----
A bioetanolból megközelítoleg
20%-40%-al (terhelés függo)
kell többet befecskendezni.
Tapasztalatok szerint a fogyasztás
megközelítoleg 20%-al no, ha
bioetanolt használunk.
Fontos megjegyezni, hogy szeléssavú lamdaszondával történo vezérlés esetén az E85 használata elég könnyu, hiszen az 1 Lambda-érték az ideális 9.7 körüli keverésnek felel meg. Azaz, ha a motorelektronikát programozzuk, vagy az injektor nyitási idoket nyújtjuk, vagy nagyobb injektorokat szerelünk és így alapállapotban megadjuk a motornak azt az átlagosan 25%-al több üzemanyagot, akkor a motor vezérlo a lambda értékek alapján már helyesen dolgozik. Tapasztalatok szerint részterhelésen 20%-25%-al több E85öt kell befecskendezni, teljes terhelésnél ez 40% is lehet, így célszeru a megfelelo szállítóképességu injektorokat alkalmazni.
Oktánszám:
Az E85 oktánszáma az említett keverési arányok miatt 100 és 105 között mozog. Ha csak nyári E85öt használnak, számolhatnak 105-el. A magasabb oktánszám és a lángfront kisebb terjedési sebessége az etil-alkohol-levego keverékben lehetové teszi, hogy elogyújtás állítással üzemanyagot spóroljunk, vagy éppen többlet teljesítményhez jussunk.
Vízmegkötés:
Az E85 alapanyaga a vízmentes etil-alkohol, amely hajlamos akár a levegobol is vizet megkötni. Ezt ellensúlyozza a hozzáadott benzin és némi adalékanyag. A tapasztalatok szerint ez csak extrém esetekben jelentkezik problémaként, (pl.: hónapokig, vagy évekig tárolt E85, vagy álló autó) Svédországban évtizedek óta nem okoz problémát, pedig ott aztán van téli teszt, a Föld másik oldalán, Brazíliában a melegebb idojárás miatt egyszeruen tiszta szesszel (E100-al ) járnak a 70es évek óta, és ez nem okoz nekik gondot.
Magyar Bioetanol Szövetség
------------------
"
Suruség tipikusan
E85 0,78 g/ml
benzin 0,74 g/ml
Égésho
Benzin: 47,300 kJ/kg
E85: 32,340 kJ/kg
Futoérték
Benzin 43 000 kJ/kg
E85: 30 900 kJ/kg
----konklúzió----
A bioetanolból megközelítoleg
20%-40%-al (terhelés függo)
kell többet befecskendezni.
Tapasztalatok szerint a fogyasztás
megközelítoleg 20%-al no, ha
bioetanolt használunk.
Fontos megjegyezni, hogy szeléssavú lamdaszondával történo vezérlés esetén az E85 használata elég könnyu, hiszen az 1 Lambda-érték az ideális 9.7 körüli keverésnek felel meg. Azaz, ha a motorelektronikát programozzuk, vagy az injektor nyitási idoket nyújtjuk, vagy nagyobb injektorokat szerelünk és így alapállapotban megadjuk a motornak azt az átlagosan 25%-al több üzemanyagot, akkor a motor vezérlo a lambda értékek alapján már helyesen dolgozik. Tapasztalatok szerint részterhelésen 20%-25%-al több E85öt kell befecskendezni, teljes terhelésnél ez 40% is lehet, így célszeru a megfelelo szállítóképességu injektorokat alkalmazni.
Oktánszám:
Az E85 oktánszáma az említett keverési arányok miatt 100 és 105 között mozog. Ha csak nyári E85öt használnak, számolhatnak 105-el. A magasabb oktánszám és a lángfront kisebb terjedési sebessége az etil-alkohol-levego keverékben lehetové teszi, hogy elogyújtás állítással üzemanyagot spóroljunk, vagy éppen többlet teljesítményhez jussunk.
Vízmegkötés:
Az E85 alapanyaga a vízmentes etil-alkohol, amely hajlamos akár a levegobol is vizet megkötni. Ezt ellensúlyozza a hozzáadott benzin és némi adalékanyag. A tapasztalatok szerint ez csak extrém esetekben jelentkezik problémaként, (pl.: hónapokig, vagy évekig tárolt E85, vagy álló autó) Svédországban évtizedek óta nem okoz problémát, pedig ott aztán van téli teszt, a Föld másik oldalán, Brazíliában a melegebb idojárás miatt egyszeruen tiszta szesszel (E100-al ) járnak a 70es évek óta, és ez nem okoz nekik gondot.
Magyar Bioetanol Szövetség
------------------
"
Arno1662009-09-04 21:37:37 // 46269
nomeg kisebb a co2 kibocsatas is... innentol a dizel tényleg "szelavi"...
Túrós benzines etanollal - oszt csá.
Kevés co2, megy mint a barom... az most egy dolog h nem olcsóbb mint a dizel.
De onnantol h az ember setal a varosban vagy bicajozik vagy motorozik , vagy netan a belvarosban probal élni, rogton rohadtul elkezdi nem érdekelni hogy 10-20%-kal dragabb egy a dizelhez kepest majdnem tokeletesen tiszta uzemanyag.....
Túrós benzines etanollal - oszt csá.
Kevés co2, megy mint a barom... az most egy dolog h nem olcsóbb mint a dizel.
De onnantol h az ember setal a varosban vagy bicajozik vagy motorozik , vagy netan a belvarosban probal élni, rogton rohadtul elkezdi nem érdekelni hogy 10-20%-kal dragabb egy a dizelhez kepest majdnem tokeletesen tiszta uzemanyag.....
Arno1662009-09-04 21:31:36 // 46268
http://www.zoldtech.hu/cikkek/20060328faetanol
"A bioetanollal üzemelő gépkocsik ma már tekintélyes hányadát adják a Svédországban forgalomba hozott Saab, Volvo és Ford márkájú autóknak. Az országban 450 töltőállomáson lehet etanolt tankolni - 2009-től mindenütt kapható lesz az alternatív üzemanyag. A bioetanol másik előnye, hogy növeli a robbanómotorok teljesítményét. Ugyanis gyúlékonyabb, mint a benzin, oktánszáma így valamivel 104 fölött van. Egy Saab 9.5 típusú autó motorja etanollal "itatva" 180 lóerőt ad le - benzines társáé csupán 150-et. Ezáltal a Saab egyszerre képes reklámozni etanol üzemű autóit "nagyobb vezetési élvezettel" és a környezet tudatos védelmével."
"A bioetanollal üzemelő gépkocsik ma már tekintélyes hányadát adják a Svédországban forgalomba hozott Saab, Volvo és Ford márkájú autóknak. Az országban 450 töltőállomáson lehet etanolt tankolni - 2009-től mindenütt kapható lesz az alternatív üzemanyag. A bioetanol másik előnye, hogy növeli a robbanómotorok teljesítményét. Ugyanis gyúlékonyabb, mint a benzin, oktánszáma így valamivel 104 fölött van. Egy Saab 9.5 típusú autó motorja etanollal "itatva" 180 lóerőt ad le - benzines társáé csupán 150-et. Ezáltal a Saab egyszerre képes reklámozni etanol üzemű autóit "nagyobb vezetési élvezettel" és a környezet tudatos védelmével."
Arno1662009-09-04 21:24:39 // 46267
nincs ezen mit körbejárni
adott egy kisebb energiasűrűségű, alacsonyabb égéshőjű üzemanyag aminek nagyobb az oktánszáma.
Kifejezetten jót teszel vele a motornak.... nem veszi annyira igénybe mint a benzin.
Kevesebb a viz tartalma az elégett üzemanyagnak a kipuffrendszered is egyben marad.
Ehhez képest pl a gázüzem maga a sátán....nem hűti a motort a gáz...
(szelepek stb stb...ez az igazi kinzas....)
adott egy kisebb energiasűrűségű, alacsonyabb égéshőjű üzemanyag aminek nagyobb az oktánszáma.
Kifejezetten jót teszel vele a motornak.... nem veszi annyira igénybe mint a benzin.
Kevesebb a viz tartalma az elégett üzemanyagnak a kipuffrendszered is egyben marad.
Ehhez képest pl a gázüzem maga a sátán....nem hűti a motort a gáz...
(szelepek stb stb...ez az igazi kinzas....)
Arno1662009-09-04 21:21:33 // 46266
kerozin egy gázolaj szerű trutyi... azzal nem fog jobban menni az hétszentség :)
kevered a repülőbenzinnel....
milyen nagyobb hőterhelés?! ... mikor kompresszort akasztgatnak népek erre a V6-ra nehogymár egy kis etanoltol baja legyen :) para off :)
kevered a repülőbenzinnel....
milyen nagyobb hőterhelés?! ... mikor kompresszort akasztgatnak népek erre a V6-ra nehogymár egy kis etanoltol baja legyen :) para off :)
tipoatti2009-09-04 20:57:21 // 46265
Köszi!!! A hsz.-em lényege ( bár tényleg félreérthető ) a vasam dízelségére vonatkozott, nem a zsebem mostani állapotára. Tehát ezért nem ( sem ) érdekel az etanol-okosság... :)))
Grando2009-09-04 20:45:21 // 46264
Mindenki meg van hülyülve ma?
Lásd: alább.
+ nagyobb hőterhelés, meg még egy rahedli minden, ami nem nekem fog eszembe jutni, hanem esetleg egy valóban hozzáértőnek, vagy majd neked, amikor szétesik a cucc. Tán körbe kéne járni ezt rendesen, mielőtt hűbele-ugrasz.
Dehát tőlem rakjál bele kerozint vaze, hátha jobban megy majd. :DDD
Lásd: alább.
+ nagyobb hőterhelés, meg még egy rahedli minden, ami nem nekem fog eszembe jutni, hanem esetleg egy valóban hozzáértőnek, vagy majd neked, amikor szétesik a cucc. Tán körbe kéne járni ezt rendesen, mielőtt hűbele-ugrasz.
Dehát tőlem rakjál bele kerozint vaze, hátha jobban megy majd. :DDD
Arno1662009-09-04 20:31:31 // 46263
Miért mi lenne még? :)
Grando2009-09-04 19:59:48 // 46262
És gondolod, hogy csak ennyi lenne az egész? ;)))
Arno1662009-09-04 19:39:16 // 46261
No, Alfaba lezsiroztam csinalunk egy kapcsolhato programot...egyik az alap, a masik az etanol verzio...
Kivancsi leszek..csak ezek a rohadt hataridos melok... :(
Vajon mennyivel több etanol kell?!
(Mennyivel fogyaszt többet a tisztan etanol üzemű autó?!)
Kivancsi leszek..csak ezek a rohadt hataridos melok... :(
Vajon mennyivel több etanol kell?!
(Mennyivel fogyaszt többet a tisztan etanol üzemű autó?!)
Tenkes2009-09-04 19:38:06 // 46260
Mondom a gyorsulás ami van az brutál! Igaz nekem 3.0 V6 van és anélkül is brutál. akkor gondold el, hogy 100%-ban azt tankolod! ja és jut eszembe sokan azt is mondják, hogy megeszi a tankot!! ez marhaság csak egy bizonyos műanyag fajtáról van szó.
Arno1662009-09-04 19:28:16 // 46259
Összességében pozitiv a mérleg.
Amennyivel többet eszik annyival olcsobb... illetve egy picit többel.
Nem ezen fog meggazdagodni az ember amit igy osszesporol az teny.
Viszont engem a 105 oktan ami nagyon izgat :)
100-as benzinnel is impressziv amit az auto muvel...
Amennyivel többet eszik annyival olcsobb... illetve egy picit többel.
Nem ezen fog meggazdagodni az ember amit igy osszesporol az teny.
Viszont engem a 105 oktan ami nagyon izgat :)
100-as benzinnel is impressziv amit az auto muvel...
Grando2009-09-04 19:26:49 // 46258
Mennyi az a jóval több? És mennyi az alap? Csak a tájékozódás végett... ;)))
Tenkes2009-09-04 19:19:26 // 46257
Helló! a témához szeretnék hozzá szólni /etanol/. én egy pár hónapja ezzel jártam 50-50%-ban. Én azt tapasztaltam, hogy tényleg jobban megy tőle a kocsi csak egy bibi van!! jóval többet eszik. Ja és tegyük hozzá, hogy nincs átalakító a kocsiban /hunflex/. Igaz ami igaz, hogy tisztító hatása van mert nekem volt gigszer a befecskendezéssel és miután evvel jártam egy darabig elmúlt ez a jelenség.
Arno1662009-09-04 19:18:03 // 46256
(E85 15% benyát is tartalmaz.... ami a kenést biztosítja ahol kell...)
hmmm... érdekes ez az S4... elég jol hangzik ez a 4m...
hmmm... érdekes ez az S4... elég jol hangzik ez a 4m...
Grando2009-09-04 19:12:53 // 46255
Mindenesetre vegyész barátomat megkérdezem a két anyagról, hátha okosabbak leszünk vmivel.
De más infóm nincs erről sajna. Még nem találkoztam ezzel a témával a melóm során.
Viszont! Most éppen az új S4 3 lityós TFSI-jéről volt egy anyagom. Nem túrós, sőt nem is kompresszoros, hanem roots-fúvós a cucc (életemben nem hallottam eddig). 333 ló, és a kísérleti fázisban lenyomta gyorsulásban a bitúrós változatot. :DDD Ugyanazzal az 1,8 bar töltőnyomással dolgozik, csak már alapjárattól kezdve. 15 méteren már 4 métert vert a biturbósra. Nem lehet gyenge! :DDD
De más infóm nincs erről sajna. Még nem találkoztam ezzel a témával a melóm során.
Viszont! Most éppen az új S4 3 lityós TFSI-jéről volt egy anyagom. Nem túrós, sőt nem is kompresszoros, hanem roots-fúvós a cucc (életemben nem hallottam eddig). 333 ló, és a kísérleti fázisban lenyomta gyorsulásban a bitúrós változatot. :DDD Ugyanazzal az 1,8 bar töltőnyomással dolgozik, csak már alapjárattól kezdve. 15 méteren már 4 métert vert a biturbósra. Nem lehet gyenge! :DDD
Arno1662009-09-04 19:04:06 // 46254
Gondolkodás a tett halála... szokták mondani :)
Ha találsz vmit ne kímélj, érdekel a dolog!!!!!
Ha találsz vmit ne kímélj, érdekel a dolog!!!!!
Grando2009-09-04 19:00:29 // 46253
Eeeez így nagyon sarkosnak tűnik. Sztem "there's more to it than meets the eye" - ahogy a művelt angol mondaná.
Kéne vmi hiteles infó erről. (Na nem fórumos zagyválás, azt mi is tudunk itt, nézz csak be az olajosba, vagy az F1-be. :DDD )
Kéne vmi hiteles infó erről. (Na nem fórumos zagyválás, azt mi is tudunk itt, nézz csak be az olajosba, vagy az F1-be. :DDD )
Geddy2009-09-04 18:54:44 // 46252
Előnyök:
- a motorbenzinhez képest magasabb oktánszám
- nagyobb nyomaték
- kevesebb károsanyag kibocsájtás
- tisztább égés, kevesebb lerakódás
- kismértékű vízet képes elnyelni (literenként kb. 1 teáskanálnyit)
- megújuló
Hátrányok:
- károsítja a rezet, cinket, ólmot, alumíniumot, stb.
- a motorbenzinhez képest kisebb energiatartalom
- nehézkes hidegindítás
- speciális karbantartási igény
- mérgező
- szintelen láng
- vízoldékony
- a motorbenzinhez képest magasabb oktánszám
- nagyobb nyomaték
- kevesebb károsanyag kibocsájtás
- tisztább égés, kevesebb lerakódás
- kismértékű vízet képes elnyelni (literenként kb. 1 teáskanálnyit)
- megújuló
Hátrányok:
- károsítja a rezet, cinket, ólmot, alumíniumot, stb.
- a motorbenzinhez képest kisebb energiatartalom
- nehézkes hidegindítás
- speciális karbantartási igény
- mérgező
- szintelen láng
- vízoldékony
Arno1662009-09-04 18:52:39 // 46251
Sztem feloldja a retket az elso par tankolasnal es innen erednek ezek a legendak.
Nem vagyok vegyesz, de szvsz ami a benzinnek ellenall az holmi etanolnak is.
Etanol (etil alkohol... mezei alkohol magyarul, SZESZ - ami a piában is van... vagy denaturált szesz ami szagositva van h ne igya meg az alkesz... ezek nagyon nem komoly oldoszerek... ) egy tok baratsagos anyag a benzinhez kepest.
Szelepekre gyakorolt hatasat meg nem is ertem.
Mit csinal veluk?!
Amit a szelepek nem szeretnek az a szegeny keverék...sok benne a forro Oxigen ami nagyon durvan oxidal...kiegeti az otvozoket (pl szén) az anyagbol...
Akkor cseszhet oda a szelepeknek ha etanolt tankolva nem hangoljak utana a befecskendezest es tartosan szegeny keverekkel jar a kocsi.
(Mint pl szar legtomegmero eseten... az is odacsesz a motornak a fentiek miatt )
Nem vagyok vegyesz, de szvsz ami a benzinnek ellenall az holmi etanolnak is.
Etanol (etil alkohol... mezei alkohol magyarul, SZESZ - ami a piában is van... vagy denaturált szesz ami szagositva van h ne igya meg az alkesz... ezek nagyon nem komoly oldoszerek... ) egy tok baratsagos anyag a benzinhez kepest.
Szelepekre gyakorolt hatasat meg nem is ertem.
Mit csinal veluk?!
Amit a szelepek nem szeretnek az a szegeny keverék...sok benne a forro Oxigen ami nagyon durvan oxidal...kiegeti az otvozoket (pl szén) az anyagbol...
Akkor cseszhet oda a szelepeknek ha etanolt tankolva nem hangoljak utana a befecskendezest es tartosan szegeny keverekkel jar a kocsi.
(Mint pl szar legtomegmero eseten... az is odacsesz a motornak a fentiek miatt )
Arno1662009-09-04 18:45:00 // 46250
Ami a piacon van semmi extra.
Injektor lehuz, kozedugod a dobozt.
Egyszeruen megnyujtja a befecs idot... mintha nagyobb gazt nyomnal.
Ezzel nincs is gond...csak magaban ez kb parasztvakitas mert a gyujtast is utana kene allitani...maskepp mit ér a 105 oktán... semmit.
Injektor lehuz, kozedugod a dobozt.
Egyszeruen megnyujtja a befecs idot... mintha nagyobb gazt nyomnal.
Ezzel nincs is gond...csak magaban ez kb parasztvakitas mert a gyujtast is utana kene allitani...maskepp mit ér a 105 oktán... semmit.
Geddy2009-09-04 18:44:41 // 46249
Én úgy tudom hogy a szelepek sem szeretik, és az üzemanyagcsöveket is belezi!
Arno1662009-09-04 18:43:32 // 46248
Benzinallo tomitesek...stabil anyagbol.
Amiket lattam azok olyan helyen es modon vannak hogy kiegetni nem lehet ha akarnam se szinte.
Injektor nyakaban amit kap meleget hideget stb... es megsem ereszt 20 ev utan sem.
Nemhiszem h majd pont az etanol fogja kicsinalni... ami kevesbe agressziv anyag...de ez az en velemenyem, olvastam en is sok helyen... van ahol aszondjak a szerelok talaltak ki akik nem ertenek az egeszhez es ezzel magyarazzak a bizonyitvanyuk... lehet... lehet az olajsejkek, az is lehet vmi ugyeletes okos akart nagyot mondani vmi forumon...
(masreszrol viszont kevesbe korroziv, mert kevesebb a viz az elegett etanolban, igy a kpuffrendszer nem rohad el olyan gyorsan)
Itt van nehany pro kontra:
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=73061
Naszoval.
Az a gond a piacon kaphato cuccokkal, hogy a gyujtast nem allitjak.
Viszont ha allitanak akkor rettenet amit ki lehetne hozni a kocsibol.
Emlegetik hogy 105 oktanos meg stb... de az autok 95-98 oktanos benyakra vannak hangolva. (Ha rosszabb akkor max visszabbveszi az elogyujtast a knock sensor jele alapjan...de elore nem pakolja a tablazat fole amit 95-os kornyeki benyahoz konstrualtak)
Hiaba tankol bele az ember 100-as benzint, max az adalek miatt szebb lesz a hangja, de jobban nem fog menni annyival amennyivel kellene.
Egesz addig amig nem tesz hozza elogyujtast.
(nagyobb oktanszam nagyobb elogyujtast enged meg, ami a legtermeszetesebb modja a teljesitmeny novelesnek otto motornal)
Nalam ez megtortent a chipelés végett, amikor a kocsinak olyanja van rettenetesen megy a 100-as shell benzinnel. (sztem egyik injektorom kehes, de meg nem volt idom kicserelni...ezert hisztizik)
Szal azon agyalok csinalok egy olyan elektronikat ami a gyujtast is varialja nemcsak az injektor nyitvatartasi idot.
Kene vmi biztatás... :)
Amiket lattam azok olyan helyen es modon vannak hogy kiegetni nem lehet ha akarnam se szinte.
Injektor nyakaban amit kap meleget hideget stb... es megsem ereszt 20 ev utan sem.
Nemhiszem h majd pont az etanol fogja kicsinalni... ami kevesbe agressziv anyag...de ez az en velemenyem, olvastam en is sok helyen... van ahol aszondjak a szerelok talaltak ki akik nem ertenek az egeszhez es ezzel magyarazzak a bizonyitvanyuk... lehet... lehet az olajsejkek, az is lehet vmi ugyeletes okos akart nagyot mondani vmi forumon...
(masreszrol viszont kevesbe korroziv, mert kevesebb a viz az elegett etanolban, igy a kpuffrendszer nem rohad el olyan gyorsan)
Itt van nehany pro kontra:
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=73061
Naszoval.
Az a gond a piacon kaphato cuccokkal, hogy a gyujtast nem allitjak.
Viszont ha allitanak akkor rettenet amit ki lehetne hozni a kocsibol.
Emlegetik hogy 105 oktanos meg stb... de az autok 95-98 oktanos benyakra vannak hangolva. (Ha rosszabb akkor max visszabbveszi az elogyujtast a knock sensor jele alapjan...de elore nem pakolja a tablazat fole amit 95-os kornyeki benyahoz konstrualtak)
Hiaba tankol bele az ember 100-as benzint, max az adalek miatt szebb lesz a hangja, de jobban nem fog menni annyival amennyivel kellene.
Egesz addig amig nem tesz hozza elogyujtast.
(nagyobb oktanszam nagyobb elogyujtast enged meg, ami a legtermeszetesebb modja a teljesitmeny novelesnek otto motornal)
Nalam ez megtortent a chipelés végett, amikor a kocsinak olyanja van rettenetesen megy a 100-as shell benzinnel. (sztem egyik injektorom kehes, de meg nem volt idom kicserelni...ezert hisztizik)
Szal azon agyalok csinalok egy olyan elektronikat ami a gyujtast is varialja nemcsak az injektor nyitvatartasi idot.
Kene vmi biztatás... :)
Sanyi1452009-09-04 18:04:24 // 46247
Unokatesóm olyat szeretne az A6ba(1.8T)
35ezret emlegetett,az nem olyan vészes,nem?De nekem túl olcsónak tűnik...
Bár azt sem tudom milyen módosítások kellenek.
35ezret emlegetett,az nem olyan vészes,nem?De nekem túl olcsónak tűnik...
Bár azt sem tudom milyen módosítások kellenek.
Grando2009-09-04 17:54:52 // 46246
Macerás az, nem? A tömítéseknek is odabasz tán.
De mit tudsz? Mesélj! ;)))
De mit tudsz? Mesélj! ;)))
Arno1662009-09-04 17:26:26 // 46245
Olvasom h bibi van... de majd megoldodik... minden meg szokott oldodni... fel a fejjel!!!!!!
(Nomeg dizelbe nem is igazan erdekes...)
(Nomeg dizelbe nem is igazan erdekes...)
tipoatti2009-09-04 16:54:28 // 46244
Engem valamiért annyira nem perpill. ... ;)
Arno1662009-09-04 16:53:17 // 46243
Srácok! Mennyire érdekel benneteket BioEtanol (E85) tankolása autóitokba?!
Lassan kezd bejönni. Alapból nem megy vele a gép, de minimális módosítás után zökkenőmentesen. 105 oktános üzemanyagról lévén szó a teljesítménye egy 3.0V6-nak tippem szerint 250LE-ig felmehet... következmény nélkül...
Lassan kezd bejönni. Alapból nem megy vele a gép, de minimális módosítás után zökkenőmentesen. 105 oktános üzemanyagról lévén szó a teljesítménye egy 3.0V6-nak tippem szerint 250LE-ig felmehet... következmény nélkül...
Andy2009-09-02 22:06:07 // 46242
Tudtommal nincs, de nem is tervezzük! :))
Áki2009-09-02 20:43:31 // 46241
.......................2009-09-02 18:45:39 // 46240
Szevasztok Nagytestvérek!
èrdekelne ,h van e itt valakinek olyan verdája ami V6 és gáz is van benne?
Kösz
èrdekelne ,h van e itt valakinek olyan verdája ami V6 és gáz is van benne?
Kösz
tipoatti2009-09-02 13:52:17 // 46239
Várom a csodát... :) Mindenesetre köszönöm szavaidat a verdámról! :)
Cro1662009-09-01 21:27:33 // 46238
Részvétem:(
remélem mégis megoldódik valami csoda segítségével a problémád...másrészt sajnálom, hogy nem most keresek autót... favorit lenne a géped nálam.
remélem mégis megoldódik valami csoda segítségével a problémád...másrészt sajnálom, hogy nem most keresek autót... favorit lenne a géped nálam.
tipoatti2009-09-01 21:17:02 // 46237
Most mér' bántasz, hogy szar a testem? ;) Egyébként megnézetem majd tényleg valami villanyásszal.
Arno1662009-09-01 21:10:35 // 46236
OFF, de azért érdekes - olaszok uj dizele:
"1.9 Twinturbo Multijet 190 bhp. Revolutionary.
A revolutionary new engine that the Delta is the first to offer on the market. It responds immediately and powerfully to the driver’s instructions and offers a thrilling drive in all conditions. The main innovation is the adoption of two turbochargers, guaranteeing record-breaking performance: 400 Nm of peak torque at 2000 rpm, with 300 Nm available at only 1250 rpm. Thanks to the two superchargers, it can deliver an extremely high maximum power output: 190 bhp, which is around100 bhp/litre."
"1.9 Twinturbo Multijet 190 bhp. Revolutionary.
A revolutionary new engine that the Delta is the first to offer on the market. It responds immediately and powerfully to the driver’s instructions and offers a thrilling drive in all conditions. The main innovation is the adoption of two turbochargers, guaranteeing record-breaking performance: 400 Nm of peak torque at 2000 rpm, with 300 Nm available at only 1250 rpm. Thanks to the two superchargers, it can deliver an extremely high maximum power output: 190 bhp, which is around100 bhp/litre."
Arno1662009-09-01 21:00:52 // 46235
ciki ON:
http://totalcar.hu/tesztek/2009/07/27/nem_3_in_1_de_jo_auto/
"A Sportback légellenállási alaktényezője 0,29, ami sok szélcsatornában töltött órának és a kocsi majdnem teljesen burkolt alsó részének köszönhető."
Ehhez képest az anno 92-es Lancia Dedrám is 0,29 volt...
http://en.wikipedia.org/wiki/Lancia_Dedra
"The design, by Ercole Spada of the I.DE.A Institute, produced an excellent drag coefficient of only 0.29."
ciki OFF
http://totalcar.hu/tesztek/2009/07/27/nem_3_in_1_de_jo_auto/
"A Sportback légellenállási alaktényezője 0,29, ami sok szélcsatornában töltött órának és a kocsi majdnem teljesen burkolt alsó részének köszönhető."
Ehhez képest az anno 92-es Lancia Dedrám is 0,29 volt...
http://en.wikipedia.org/wiki/Lancia_Dedra
"The design, by Ercole Spada of the I.DE.A Institute, produced an excellent drag coefficient of only 0.29."
ciki OFF
Rovar2009-09-01 20:43:49 // 46234
Helyzetjelzőbe jó volna led ,mert már vagy 5 halogént cseréltem benne:( Bár mos azt modták ha az 5W-ost cserélem 6W-osra tuti lessz.Kíváncsi vagyok mert elég macerás cserélgetni.
BFMSE2009-09-01 20:27:16 // 46233
Én még a 146-osban akartam indexet cserélni ledesre, de a mivel annak más a teljesítmény felvétele, nem olyan sebességgel villogott. A megoldás gondoltam, hogy kicserélem a kondit a relében, ekkor viszont a vészindex villogott lassabban.
Maradtam végül a normál izzónál. Ha eltököl vele az ember meg lehet csinálni, kell hozzá egy elektronika ami vezérli. Bár ez már régen volt, lehet, hogy az új ledeknél ez meg van oldva.
Maradtam végül a normál izzónál. Ha eltököl vele az ember meg lehet csinálni, kell hozzá egy elektronika ami vezérli. Bár ez már régen volt, lehet, hogy az új ledeknél ez meg van oldva.
Kriszo2009-09-01 20:17:24 // 46232
Hat eleg fura a kepnek a fenyviszonya..)
bocs h nem irok ekezetet vahogy elbaxtam a billentyuzetet.))
bocs h nem irok ekezetet vahogy elbaxtam a billentyuzetet.))
alfatech2009-09-01 14:45:17 // 46231
Mit mosolyogsz? :)
Nem érthető mit próbálok kérdezni? :)
Nem érthető mit próbálok kérdezni? :)
Arno1662009-09-01 14:38:34 // 46230
NEm érnek össze a szálak és ez csinalja a kavart?!
Csereld ki a masik oldalira..
Csereld ki a masik oldalira..