granturismo2007-02-05 11:04:52 // 27021
Ja bocs rosszul írtam Borg&Beck nem LUK.
Whiteskull2007-02-05 11:04:42 // 27020
És, hol?
Whiteskull2007-02-05 11:03:30 // 27018
Tárcsa, szerkezet, kinyomócsapágy? :-O
granturismo2007-02-05 11:03:23 // 27017
Ha a 200-as kuplung van rajta.
pb_2007-02-05 11:02:25 // 27016
Na akkor ezt a listát én is elmentem. Akkor a következő listát a váltóra kéne összehozni.)
granturismo2007-02-05 11:02:18 // 27015
24800 a LUK szett.
pb_2007-02-05 11:00:40 // 27014
26936, 26937.
7végén nem álltál neki? Azt mondtad, amit tudsz leszedsz róla.
Whiteskull2007-02-05 10:59:43 // 27013
Olyan 50-60 ezer körül van a szett ára, amiből van 30% kedvezményem. :)
Whiteskull2007-02-05 10:58:51 // 27012
1981-es 1,5 alfasud sprint veloce Rosso színben. :DD
granturismo2007-02-05 10:58:10 // 27011
Mibe kellene ez pontosan?
granturismo2007-02-05 10:57:38 // 27010
Mostnaában a LUK ára is kedvező.
pb_2007-02-05 10:56:36 // 27009
Én a B&B-t, Sachsot, Valeot, vagy még 1x valaki említette a LUK-ot, mondanám. Sztem, ezek közül a Valeo lesz a legolcsóbb, elvileg az volt a gyárija is. Tapasztalatok vannak már Valeoval 16v-n, nincs vele gond, nem zörög, jól műxik.
Whiteskull2007-02-05 10:55:06 // 27008
Komplettan akarok benne mindent cserélni. Mit kell néznem?
granturismo2007-02-05 10:54:12 // 27007
Szerintem ne. Illetve meg kell nézni valójában ki gyártotta.
granturismo2007-02-05 10:53:34 // 27006
Az én listám amit csak gyáriban szabad venni:
Fő és vezértengely szimmeringek, dugattyúgyűrű, főtengely hajtókar és támcsapágyak, dugattyúk.
pb_2007-02-05 10:52:52 // 27005
Elvonási tünetei vannak már szégény kolléga úrnak, úgyhogy elnézhetjük neki a dolgot.)))))))
Tegnap csapattál?)
Whiteskull2007-02-05 10:51:27 // 27004
A kuplungszerkezetből a QH mehet?
pb_2007-02-05 10:49:56 // 27003
Mindenesetre ebből jót lehetett tanulni, csak kár, hogy ilyen áron.((( Igen ezt a dolgot kitárgyaltuk, de lehet, hogy személyesen történt +. Sztem Makrainak fogalmam sincs ilyen mértékben a dolgokról, + gondolom nem is nagyon érdekli. Valószínűleg, mért 1et, aztán a mérés kiadta, hogy 1. túlméret, aztán ezt + is csinálta, és részéről a munka el lett végezve.
Lehet lassan kéne készíteni 1 listát, hogy miből, milyet szabad venni.
kando.2007-02-05 10:42:14 // 27002
Autókáztál hétvégén ? :)
A vasat mikor szedjük szét ?
granturismo2007-02-05 10:16:38 // 27001
A gyűrűleszorítót le fogom fényképezni Neked.
VinceP4 (Il capitano)2007-02-05 10:14:42 // 27000
Jaj, te! Hát nem mi is erre a következtetésre jutottunk??? Nem véletlenül írogatunk ugyanabba a topicba. :)))
granturismo2007-02-05 10:12:50 // 26999
Bizony gyári beszállító.
Azt meséltem hogy végülis miért kellett megköszörültetni a főtengelyt?
Én egy utángyártott alapméretes hajtókarcsapágygarnitúrát vittem mert arról volt szó hogy nem lesz köszörülve csak csapágycsere. A Makrai azzal a csapággyal összerakta a motort és a csapágyhézag túl nagy volt. Erre mondta, hogy köszörülni kell, mert nagy a hézag. Akkor mondtam, hogy ok végülis, de én már nem futkosok csapágy után szerezzen első túlméretes csapágyat. Megköszörülte első túlméretre és az ő általa adott csapággyal a hézag jó lett. Mikor készen lett a motorral együtt visszaadta a végülis fel nem használt alapméretes hajtókarcsapágyakat is.
Múltkor eszembe jutott, hogy megmérem őket. Ősszehasonlítottam egy bontott gyári csapággyal. És valóban: az utángyártott új csapágy jóval vékonyabb mint a már használt gyári csapágy......
Ezért kellett köszörülni.
Ami hihetetlen hogy a Makrai nem tudta hogy ilyen difi lehet méretben a gyári és az utángyártott között...
Vagy nem akarta tudni.....
Kicsit meghökkent tőle, hogy ennyire próbáltam beleavatkozni a dologba.
Mondta is, hogy nem kell ezt ennyire túllihegni..
Hittem neki.
Nem kellett volna....
De mit lehet tenni.
Végülis a munka amit elvégzett az tényleg rendben van. Csak ez a dolog ez nem tetszik.
Ja és a csapágy amit vittem AE gyártmány volt....
pb_2007-02-05 09:45:54 // 26998
Akkor viszont nem értem ezt a dolgot. Gyári beszállító, és mégis hulladék a cucc?((( A Cortecoval már volt ilyen tapasztalat, + asszem ezt már ki is beszéltük.
A B&B kuplung tényleg jó, nálam már bizonyított.)) A gyűrűleszorítóról nem tudnál 1 jobb képet betenni? Ezen sajnos nem látszik annyira.
pb_2007-02-05 09:37:31 // 26997
Esetleg lehet.)) Per pillanat nem tud +6ni a generátor nyűgje, inkább a péntekről más jut szmbe, amitől széles mosoly húzódik a számra.)
granturismo2007-02-05 09:23:58 // 26996
Még nem örülünk, csak majd a próbaút után.....
granturismo2007-02-05 09:23:15 // 26995
A gyűrű nem kisipari ez a vicc, hanem AE gyűrű aki gyári beszállító ugyebár...
Ugyanaz a helyzet mint a Corteco-val. Az utángyártott Corteco szimmeringnek csak a neve azonos a gyárileg beépített Cortecoval...
Közben kicseréltem a főtengely ékszíjtárcsát mert a gumibetétje rossz volt és ezért ütött egy picit. Levettem a motort leszereltem a kuplungot a Sachs kinyomócsapágyat lecseréltem Borg-Beck-re. Az tiszta fém. A kuplungtárcsát is áttettem egy másikat, meg megkentem a kuplung részeit.
Most visszatettem a motort a helyére. Átettem a gyűrűket és visszaszereltem a dugattyúkat.
Jó hasznát vettem az alsó képen lévő gyűrűleszorító szerszámnak. Ezzel egy pillanat betenni a duattyút.

Ugyanaz a helyzet mint a Corteco-val. Az utángyártott Corteco szimmeringnek csak a neve azonos a gyárileg beépített Cortecoval...
Közben kicseréltem a főtengely ékszíjtárcsát mert a gumibetétje rossz volt és ezért ütött egy picit. Levettem a motort leszereltem a kuplungot a Sachs kinyomócsapágyat lecseréltem Borg-Beck-re. Az tiszta fém. A kuplungtárcsát is áttettem egy másikat, meg megkentem a kuplung részeit.
Most visszatettem a motort a helyére. Átettem a gyűrűket és visszaszereltem a dugattyúkat.
Jó hasznát vettem az alsó képen lévő gyűrűleszorító szerszámnak. Ezzel egy pillanat betenni a duattyút.

kando.2007-02-05 09:23:02 // 26994
Esetleg lehet, hogy találok a csomagtartómban egy kis feszszabályozó szerkezetet, esetleg kell ? :))
giovanni2007-02-05 09:05:05 // 26993
Jó reggelt..
Akkor tulajdonképpen örülünk, nem?
kando.2007-02-05 08:48:26 // 26992
pb_2007-02-05 08:44:20 // 26991
pb_2007-02-05 08:43:17 // 26990
kando.2007-02-05 08:43:04 // 26989
Jó reggelt!
No, akkor gratula vagy mi.. :)))
Na, most hétvégén nem voltam, alig bírok visszaovlasni.. :)))
pb_2007-02-05 08:42:00 // 26988
pb_2007-02-05 08:34:09 // 26987
Na végre.))))
Akkor valahogy jó volt a tipp, hogy a gyűrűknél lesz probléma, ilyen szmbe sem jutott volna, hogy a kisipari gyűrű szar lehet. Inkább a gyűrűtörést lehetett valószínűsíteni. A szeleptörés lehet, hogy anyagfáradás miatt következett be. A szíj sztem azért volt laza, mert már elhasználódott, fel kell tenni az új QH-kat.
Whiteskull2007-02-05 08:24:32 // 26986
Legalább is nekem azt mondta. :))
Whiteskull2007-02-05 08:24:05 // 26985
Jó reggelt neked is! :))
Akkor hamarosan talpraáll megint a kicsike. :))
granturismo2007-02-05 08:16:04 // 26984
Jó reggelt!
Nekiálltam a boxinak.
Az egyes hengeren a kipufogószelep sarkából letört egy darab:-(((
A füstölés oka pedig, a dugattyúgyűrűkben keresendő.....
ÓVA INTEK MINDENKIT AZ UTÁNGYÁRTOTT MOTORALKATRÉSZEK HASZNÁLATÁTÓL!!!!! (csapágyak, gyűrűk)
Az eredeti gyűrű vastagsága 1,478-1,490 mm lehet. Az utángyártott gyűrű vastagsága 1,460 mm. Plusz a gyári gyűrű az egy merev, kemény anyag alig lehet levenni a dugattyúról. Az utángyártott lágyabb, rugalmasabb kézzel is simán fel/le rakható a dugóra/ról. Ha nagyobb a gyűrűhézag akkor a bemozgó gyűrű szinte pumpaként szívja fel az olajat a hengerek felé.
Amit Németországból rendeltem dugókat azokról átettem most a gyűrűket. Egyébként semmi baja nincsen a hengereknek/dugóknak. Ott nincs sérülés, semmi egyéb. Hengerfalak szépen bekoptak.
A hajtókarcsapágyak gyönyörűen bekoptak. Az egész motor nagyon szépen egyben van.
A szeleptörés: Nem tudom mitől tört el...
A dugattyú sértetlen a szelepdarab valszeg a kipufogóba távozott. A szelepfészek/szelepülés sértetlen.
A vezérműszíjnak a visszafutó ága elég laza volt mindkét oldalon.....
Jobban oda kell figyelni a feszítőgörgőkre....
Most egy az egyben átteszem rá a másik hengerfej párat. Nem is szedem szét úgy ahogy van mennek fel.
Ezek valódi 145 1.7 16V hengerfejek, nem 33-asból valók. Ez is gond volt szerintem, hogy másképpen volt a szívó tengely fokolva mint amilyen ehhez a vezérlő számítógéphez kell.
Észre vettem egy különbséget: a 33 hengerfejen a tengelyeket tőcsavar/anya fogja, a 145-ön edzett csavar. Hasonló mint a hajtókarcsapágyak csavarjai.
Ferke2007-02-04 22:53:17 // 26983
Áh, ez nem fog összejönni...elveszett a garázskulcs.:)))
Ferke2007-02-04 22:50:31 // 26982
Jah, bocs: szasztok boxisok!:)
Ferke2007-02-04 22:50:00 // 26981
Nem mondod???? Ez most komoly???:)))
pb_2007-02-04 20:21:03 // 26980
Asszony véletlenül nem olvassa a fórumot?))))))
ÁdidiGaga (il hempescattore)2007-02-04 20:08:21 // 26979
olvasom nagy munkába voltál mostanában! :-)
autót azért abajgattad?
Whiteskull2007-02-04 20:05:08 // 26978
Hát lassan egy fröccsért már lelkesebben nyúlok. :DDDD
Whiteskull2007-02-04 20:04:40 // 26977
Szevasz! :)))
ÁdidiGaga (il hempescattore)2007-02-04 20:03:39 // 26976
szevasztok!
Scott2007-02-04 19:51:44 // 26975
Ne már, azért annyira nem vagy öreg, hogy ennyire nehéz legyen összehozni ilyet :))))))))))))
Whiteskull2007-02-04 19:41:32 // 26974
Köszi, nagy munka volt! :)))
Scott2007-02-04 19:37:32 // 26973
Ejjha ! Gratula ! Akkor nem unatkoztatok :)))
Whiteskull2007-02-04 19:36:16 // 26972
Terhes lett az asszony. :DDD