Robi2005-09-11 22:20:04 // 2429
Én tudok esztergálni! :) Persze nem szakszerűen, de be tudom fogni a munkadarabot a tokmányba, be tudom kapcsolni a gépet, és tudom állítgatni a kést. Csak sajnálatos módon túl nagy darab az alufelni.
Toy dolls2005-09-11 22:19:44 // 2428
itt:
http://www.terkepcentrum.hu/index.asp?go=mapszarvashu2&tertip=szarvashu2&sx=520&sy=400&ex=950&ey=3680
ennyiért nem kérnék semmit!
Robi2005-09-11 22:17:12 // 2426
Hö, zsír! És mennyiér'? A problémát szerintem elég jó konkrétan felvázoltam. :)
Hol van Surd?
Toy dolls2005-09-11 22:16:02 // 2425
én tudok szerelni, te tudsz esztergálni?:))
Toy dolls2005-09-11 22:15:20 // 2424
miért ne tudnék?:)
mindent tudok:)
Gábor(figi75)2005-09-11 22:14:24 // 2423
A talin megbótolhatjátok! :-))
Robi2005-09-11 22:14:05 // 2422
Valahogy minden szerelőnek meggyűlik ezzel a baja. Pedig nem olyan bonyolult. De ez egy olyan dolog, amit most itt nem fogok kifejteni, mert ebből élünk. :) Az többi autószerelő elrontja a kuncsaft kardánját, mi meg megcsináljuk. Szerintem jó biznisz. :) Nem te vagy az első, és nem is az utolsó, aki így jár.
Tiby2005-09-11 22:13:36 // 2421
Jobb mint a szerelö?! KÖSZI SZÉPEN!
Robi2005-09-11 22:11:37 // 2420
Hohó!!! És tudsz alufelnit esztergálni? Van egy szép alufelni garnitúrám, aminek ki kellene tágítani a központosító gyűrűit. 164-re valók, és a 164-nek kb fél mm-rel kisebb átmérőjű a központosító gyűrűje.
Gábor(figi75)2005-09-11 22:10:50 // 2419
Az enyémet is valahol itt baszták el!! Mert üt.......
Tiby2005-09-11 22:08:25 // 2418
Enyimnek már NEM!!!! :-)))))
Gábor(figi75)2005-09-11 22:08:24 // 2417
De ez nem dízel betegség? Csak benyás remélem! :-))
Toy dolls2005-09-11 22:07:37 // 2416
mert vett másik autót, off-ost
nem, én estergályos vagyok, jobb mint a szerelő:)
Robi2005-09-11 22:06:41 // 2415
Így van, jobb, ha nem szedi szét a kardánt, mert utána nem biztos, hogy össze is tudja rakni úgy, hogy ne üssön.
Tiby2005-09-11 22:06:37 // 2414
Nagyhardy-s szeret berohadni az elsö ricnibe ,ha nincs valóban egyszerübb.
Gábor(figi75)2005-09-11 22:05:12 // 2413
Miért adta el a munkatársad?
És milyen emelőn? Csak nem autószerelő vagy?
Robi2005-09-11 22:05:06 // 2412
Mindegyiknek ez a baja. :)
Toy dolls2005-09-11 22:03:30 // 2411
szerintem jobb ha hátul köti le
Robi2005-09-11 22:03:07 // 2410
Könnyebb, de a kuplung-ház akkor is hajlamos beleakadni. Willy autója elvileg nagyhardy-s kell legyen. Ha ez tényleg így van, akkor csak ki kell venni egy csavart, és ki tudja húzni a kardánt az első hardy-ból. Szerintem megéri levenni.
Tiby2005-09-11 22:02:53 // 2409
Inkább kiszakadt aztán lakatos beheggeszt 4 hósszú átmenöre átalakit. Mostmár a kereszttartóba kapaszkodik 4db 12-es 10.9-es erösségü átmenö csavar.
Toy dolls2005-09-11 22:01:49 // 2407
én még nem, de az előző gazdája (munkatársam) az igen. és láttam pártszor a gépet az emelőn:)
Willy2005-09-11 22:00:14 // 2406
A kardánlevétel nem lesz egy egyszerű dolog. A 75-ösét elkezdtem levenni, de nem nagyon akarta az igazságot. Egyszerűen nem jött le, pedig minden csavart kicsavartam. Vagy ahhoz a váltót is meg kell lazítani, hogy le lehessen róla szedni?
Tiby2005-09-11 21:59:01 // 2405
A kardánt hozzátudja kötni a kuplunk fölötti kis gombához és mindjárt könyebb!
Gábor(figi75)2005-09-11 21:57:42 // 2404
De csak középpen kell szétkötnie a kardánt nem?
Robi2005-09-11 21:56:39 // 2402
Gondolom a két első, a rövidek nincsenek már. Kirohadt a kasztni. Jól gondolom? :)
Gábor(figi75)2005-09-11 21:56:25 // 2401
Lehet,hogy ebben különbözik a 2 tipus?
Amúgy biztos,hogy jó a 75 alá?
Robi2005-09-11 21:55:29 // 2400
Talán a legjobban akkor jársz, ha megpróbálod váltó levétel nélkül, de a kardánt leveszed. Ugyanis a kardán útban van, amikor le akarod húzni a váltóról a kuplungot. Fent hagyott kardánnal is ki lehet játszani a kuplungot, de sokkal nehezebb, főleg, ha nincs segítséged.
Gábor(figi75)2005-09-11 21:55:03 // 2399
Honnan tudod? Csak nem te is cserélted??
Tiby2005-09-11 21:54:43 // 2398
Bocsi Jogos 6 ,de nekem már csak 4 :-))
Gábor(figi75)2005-09-11 21:53:48 // 2397
Willy raktározol a szoftverbe????
Willy2005-09-11 21:52:29 // 2396
Ok. Köszi a szerelési útmutatókat. Kinyomtatom és nekiállok megcsinálni. Már csak a szabadságot kell elintéznem.
Robi2005-09-11 21:52:28 // 2395
Dedion kereszttartó kicsavar 4db csavar.
6 db. :)
Oldalanként két hosszú, és egy rövid.
Robi2005-09-11 21:51:04 // 2394
Ez is megoldás. Nehéz így kibűvészkedni a kuplungot, de ha sikerül, megúszol egy váltó levételt.
Gábor(figi75)2005-09-11 21:50:59 // 2393
DDDDDDDDDDDD :-)) Willy ezt mencsd el!!
A váltóval 1 ütt ott a kuplung is!!
Vissza komplett ugyanez!!
Te mennyi spenótot ettél?DD....
Mi a helyzet a motor generállal?
Tiby2005-09-11 21:49:33 // 2392
Na figyelj: kardán ,váltókar szétköt. Dedion kereszttartó kicsavar 4db csavar. ok? Dedion lehúz ,lehúzott állapotban kiékel. váltó két elsö gumibak kiköt , váltó feljebb emel,kitámaszt. Kuplung lehuz ,váltó szétcsavaroz ,szétszed és lehúz! ennyi kész
Robi2005-09-11 21:49:12 // 2391
Ez rajta múlik. Ha tud olyan óvatosan közlekedni vele, hogy ne csússzon meg, akkor eljut idáig. Ha nem, akkor a maradék ferrodo is leég a tárcsáról.
Toy dolls2005-09-11 21:48:26 // 2390
a váltó nem esik rád, az tuti csak a kuplungharangot kell levenned, abban van az egész szerkezet
Robi2005-09-11 21:46:13 // 2389
Azzal kezdtem, hogy k**va ideges lettem, hogy elreccsent a váltóm. Addig kotorásztam, míg találtam egy 3-ast, oszt hazamentem. Beálltam az aknára, vérnyomásom kéccáz. Ez fonos, mert ez adja az erőt. :)))
Naszóval. Féltengelyeket leköt, elektromos cuccokat leköt, fékcsövet + kézifékkötelet leköt. De-dion-t tartó gerendát kasztniról lecsavaroz (3-3 db). Váltórudazatot leköt. Elöl két tartó bakot váltóról leköt. Váltót alátámaszt. Hátsó, nagy váltó tartó szilentet leköt. Váltót előre tol a de-dion gerenda fölött, hátulját de-dion-on átbuktat. Nagyjából ennyi. Nem árt némi spenótot is enni előtte, nem könnyű a váltó.
Gábor(figi75)2005-09-11 21:43:20 // 2388
Részletesen!!!
Nem 1 autó szerelőnek mondod!!!
Willy meg 1 edül csinálja!!!
Tiby2005-09-11 21:40:04 // 2387
Egyszerü csak a váltó eleje jön le + a belseje a difi + hátúlja fentmarad
Gábor(figi75)2005-09-11 21:39:22 // 2386
Ha megcsúszik a kuplunk! még meddig használható? Pl: eltud jönni vele a talira??
Willy2005-09-11 21:38:08 // 2385
Végülis van egy 75-ösöm, amin valószínű jó a váltó és a kuplung, csak át kell építeni. Legfeljebb megpróbálom egyedül, és ha sikerül szerencsém van. Ha meg rámesik a váltó akkor ti lesztek a hibásak. :DDDDD
Gábor(figi75)2005-09-11 21:37:11 // 2384
Ezt fel is vázolnád ha megkérlek rá,hogyan csináltad egyedül????
Willy! FIGYELJ!!!!
Robi2005-09-11 21:36:38 // 2383
Nem lehet állítani, mert hidaulikus. A működési elvéből következik, hogy önbeálló. Ha megcsúszik a kuplung, az már régen rossz.
Robi2005-09-11 21:34:18 // 2382
Szerinted én tudom magam teleportálni? :D
Az utánállítós móka felejtős, mert hidraulikus a kuplung. Tehát tárcsa-csere. Meg szerkezet csere is, ha már nagyon kemény volt a pedál.
Egyébként simán meg lehet csinálni egyedül. Ha ügyes az ember, akkor váltó levétel nélkül is megy, de én szedtem már le a váltót is egyedül.
Gábor(figi75)2005-09-11 21:33:40 // 2381
Áldásom rá! +! DDD..
Gábor(figi75)2005-09-11 21:32:14 // 2380
Segítsetek már a srácnak!! Hát nem értitek???????????
Nekem fingom sincs,csak találgatok itten! :-))))