Fórum >> Típusok >> Giulietta

Piritu - 1.000.0002015-09-27 17:07:38 // 6920
Amúgy Csöri is tud rendelni gyári újat, saját cikkszáma van a könyvnek. A 156SW-hez így volt nekem német nyelvűm, mert a magyar - amit a kocsihoz adtak - csak a fl előttié volt.
Piritu - 1.000.0002015-09-27 17:06:16 // 6919
Innen tudsz letölteni, egyenlőre nekem is innen van.
Gegee2015-09-27 16:40:24 // 6918
Lehet, hogy benne van, csak az enyém lengyel. Azzal sokra nem megyek. :) G-MANN remélem meglep egy másolattal karácsonyra! :))) Jövő héten a 147-est viszem Csörihez, akkor majd felvetem neki ezeket a kérdéseket. :) Meglátásom szerint Te túl alapos vagy minden szempontból, ami az autót érinti. A tulajdonosok 99%-ban ezek fel sem merülnek, hogy állásában savasodik az olaj. :) Ha mindenki ilyen lenne, nem lenne gond az autókkal. :)
Piritu - 1.000.0002015-09-27 14:53:14 // 6917
Látszik, hogy kevesen olvassák a használati utasítást, ugyanis mindegyikben benne van :-DD

Nekem eredetileg a Spidernél tűnt fel az időtartam. A többinél a futás miatt évi kettő mindig megvolt. Nyitott kocsinál adott a téli leállás és a tavaszi olajcsere. Motoronként változó a megadott időtartam, 1-1,5 év. Próbáltam utána nézni, hogy honnan jön, de igazából nem kaptam választ. Leginkább a kémiai lebomlásról szóló okok tűntek a leghihetőbbnek. A Spidernél azon is dilemmáztunk, hogy friss vagy a régi olajjal célszerű-e leállni. Egyesek szerint a használt savasodik, ami nem optimális, ha egész télen a motorban van.
Gegee2015-09-27 13:21:34 // 6916
10 ezer km utáni olajcsere periódust ajánlották anno, nem is egy helyről, amint BE IS FOGOK tartani, 1 évet még eddig soha és sehol nem olvastam. Valóban használattól is függ az olajcsere periódus, de legtöbbször én nem városban megyek vele, hanem hosszú távon, főút, pálya. Nem érzem azt, hogy így annyira elhasználódna az olaj. Csak városi strapa esetében érthető. Egyébként nem. Esetemben kb 8000+ km-ben vagyok az olajcsere óta, ami tavaly ősszel volt. Viszont télen nem használom ezt az autót, tavasszal vezérlés csere lesz, így most tuti nem cserélem le, hogy min 3 hónapig álljon a friss olaj benne, amit tavasszal ismét kukáznék. Ép ész nekem ezt diktálja, no meg a pénztárcám. Mindazonáltal érzésem szerint a tulajok 5% ha betartja ezt az előírást, persze ha tudnak róla.
Piritu - 1.000.0002015-09-27 13:08:29 // 6915
Bár, ahogy nézem motorvezérlő a MES hozzáférése. 1,4-nél van Marelli, annál van olajnullázás, a Bosh-hoz nem fér hozzá. Az 1,8-nál csak ez utóbbit látom.
Piritu - 1.000.0002015-09-27 12:43:21 // 6914
Egyre érdekesebb a dolog. A használati ezt írja az 1,8 Tbi-re: "A motorolaj és az olajszűrő cseréjének tényleges időköze a jármű használati körülményétől függ, és a csere szükségességét a figyelmeztető lámpa felgyulladása vagy a kijelzőn megjelenő vonatkozó üzenet jelzi. Mindazonáltal az 1 év nem léphető túl."
A MES-ben viszont csak a dieselnél találtam olajcsere nullázó funkciót, a benzinesnél nem, csak a szerviz számlálóhoz.
G-MANN🍀2015-09-27 11:49:57 // 6913
Igen, Brerán nekem is így volt. Ezen megnézem majd 😊 köszi
Piritu - 1.000.0002015-09-27 11:42:36 // 6912
Ennek utána kellene azért nézni, mert a 159-nél ezt a számlálót külön kell nullázni. Olajcserekor mindkettőt szoktátok?
G-MANN🍀2015-09-27 11:30:12 // 6911
Jó hír. Akkor nálam is többet bírna, mint ahogy cserélem.😊 mert az olajcserére még soha nem figyelmeztetett lámpa 😊
Piritu - 1.000.0002015-09-27 11:08:44 // 6910
A 159-nél rugalmas az olajcsere intervallum. Ideális esetben enged el 35ezerig, az extrém használat rövidíti ezt.
Két külön számláló fut a comp-ban, az egyik a szervizintervallumot számlálja (ezt lehet látni), a másik az olajcsere szükségességét (ezt nem, csak MES-sel).
Ha jól értelmezem a Giu könyvét, akkor itt is ez a helyzet: "A motorolaj és az olajszűrő cseréjének tényleges időköze a jármű használati körülményétől függ, és a csere szükségességét a figyelmeztető lámpa felgyulladása vagy a kijelzőn megjelenő vonatkozó üzenet jelzi."
G-MANN🍀2015-09-27 10:49:19 // 6909
De az sem városban használja főleg😊 ott halál lenne a 35 szerintem 😊
Piritu - 1.000.0002015-09-26 19:42:48 // 6908
Köszönöm az infókat, kezd összeállni bennem a kép :-)

Még egy tisztázatlan számomra:
Mi a helyzet a TCT váltóval?
Hasonlóan problémás, mint a kézi? Meddig bírja? A kapcsolgató rész hidraulikája mennyire kényes? Kuplung meddig bírja? Kettőstömegű?
Piritu - 1.000.0002015-09-26 19:39:07 // 6907
..és van, aki betartja! A pokoli persze az, hogy nincs baja a kocsinak....
redbull902015-09-26 13:36:56 // 6906
minden megoldható :)
Jimmi T.2015-09-26 11:06:47 // 6905
nincs multiair , ami az 1.4-mél a hiba forrása volt. állítólag a csere alkatrész már bírja majd . ???
Bettesp2015-09-26 10:43:24 // 6904
Egy turbós motornál a 35ezres gyári periódust sztem el kell felejteni. 10e-ként én is mindig cserélek minőségi szűrővel és gyári olajjal. Ezen szerintem nem éri meg spórolni! Meghálálja... :)
G-MANN🍀2015-09-26 09:58:04 // 6903
Az enyémben eddig volt 5-nél 17-nél és most 30-nál. Remélem ennél többre nem vágyik majd a motor 😊 eddig minden hibátlan 😊
G-MANN🍀2015-09-26 09:55:28 // 6902
Igen. Ez a durvaaa. 😊
.......................2015-09-26 09:39:58 // 6901
A gyári olajcsereperiódus 35ezer !
Bettesp2015-09-26 09:28:10 // 6900
18e km-es olajcsere-periódus? Ez vicc, ugye? :)
Jimmi T.2015-09-26 07:52:19 // 6899
76000. a bele való olaj ellenére. 17-18 e km-es olajcsere periódus ellenére. a multiair modulon meg ha nem változtattak, akkor ez lesz a 2.0-ásban is.
.......................2015-09-26 07:42:59 // 6898
Nem egyforma a tartózása a motornak
V6 a GT ből simán belemegy
AdiArsenal2015-09-26 06:42:09 // 6897
1,6 jtdm-eket valóban dícsérik, ráadásul végre a Giuliettában is 120 lóerős az új változatoknál nem csak 105
AdiArsenal2015-09-26 06:37:21 // 6896
80 ezer km alatt.
redbull902015-09-26 00:18:54 // 6895
56FL-be pakolnám a Guli TBi motort vagyis ilyenen gondolkoztam..
redbull902015-09-26 00:01:15 // 6894
Köszi a válaszokat! :)
.......................2015-09-25 23:03:15 // 6893
A korai TBi öntöttvas blokkos
A Guliban 2012után (talán) alu

A Brera a TBi vel 1500kg
Egy A5 is ennyi

Azért nem lett erősebb mert még ott volt a V6 260 lóval

Vannak tuningok 300ló körül a TBi re
.......................2015-09-25 22:58:49 // 6892
1,6 Jtdm
Bolondbiztos blokk
És 5el eljársz

Vagy a TBi 1,8
a többi kevésbé massziv alkotás
.......................2015-09-25 22:54:46 // 6891
Mito QV ben már 60e km után jenentkeztek a kezdeti szériákon
Az lehet hogy módosítottak,
De voltvmár Giuliettan is ilyen gond
Piritu - 1.000.0002015-09-25 19:55:33 // 6890
Mit takar a kevés km?
"nagyon kényes az olajra" - ez azt jelenti, hogy ha nem a bele valót teszed bele akkor gond lehet?
Piritu - 1.000.0002015-09-25 19:53:43 // 6889
Akkor szerintem egyértelmű 1,4 Multiair :-)
AdiArsenal2015-09-25 19:13:42 // 6888
Nekem a t-jet Giuli novitec boxxal 7,4 körül eszik, -box előtt 7 körül volt vagy azalatt ,18-as kerekekkel. Egyébként jó a multiair, de közel sem olyan kiforrott, mint a t-jet, nagyon soknál kevés kilóméternél cserélni kell a multiair modult, ami kb. 300ezer forint, és nagyon kényes az olajra!
pe-Ti2015-09-25 18:05:25 // 6887
Ciao!
Most jöttünk haza egy Visegrádi "nyaralásból" az 500 km átlaga 6,8 lett ebben tényleg minden van: pálya (140) országút (110-120) hegyvidék, város, dugóban araszolás, dinamikus előzések....A haver 120 lovas T-jetje folyamatosan 8 liter felett evett pedig nem is taposta....el is adta.
Norby2015-09-25 17:02:01 // 6886
Évi 10 000 Km-t megyünk. Nem feltétlenül diesel kell.
Piritu - 1.000.0002015-09-25 15:26:28 // 6885
A 159 "csak" tbi, a Giu meg multiair is.
A plusz innen jon, az 1,4-nel is.
Golyszi2015-09-25 14:31:26 // 6884
Az adatok:
Brera-159:
Capacity: 1742cc
bore x stroke: 83 x 80.5 (mm)
Compression ratio: 9.5:1
Turbocharger: KKK K03
Full boost: 1.3bar@2000 rpm
Constant pressure:1bar
Pressure at revlimit:0.7bar
Revlimit: 6500 rpm
Power approx: 200hp
Torque approx: 320Nm

Giulietta:
Capacity: 1742cc
bore x stroke: 83 x 80.5 (mm)
Compression ratio: 9.25:1
Turbocharger: KKK K03
Full boost: 1.5bar@2000 rpm
Constant pressure:1.2bar
Pressure at revlimit:0.9bar
Revlimit: 6500 rpm
Power approx: 235 & 240hp
Torque approx: 340Nm

Én ahogy nézem a turbó ugyan az... csak a nyomás töltési nyomás más!
redbull902015-09-25 13:27:06 // 6882
159, Brera miért csak 200 lovas TBI motort kapott mikor mindkettő olyan nehéz mint egy tank? A Giulietta meg 235le mi a különbség a két motor között???
Golyszi2015-09-25 10:13:38 // 6881
Engem is! Kiváncsi vagyok a különbségre! :)
olvasgatva a leirásokat, a multi airban a plusz szolenoid szelepnek köszönhetően jobb a kompresszió. Multiair - 10:1 ;mig a T-jet - 9,8:1. A turbó nyomás is más:
Multiair:
Full boost: 1.5bar@2500 rpm
Constant pressure:1.1bar
Pressure at revlimit:0.7bar

T-jet:
Full boost: 1bar@2000 rpm
Constant pressure:0.7bar
Pressure at revlimit:0.4bar

Ezen adatok alapján inkább különböző turbónyomás és karakterisztika a különbség (Na jó ez is!)
pe-Ti2015-09-24 21:15:19 // 6880
Ciao!
Norby! Kaposújlakon elviszlek egy körre ha akarod a Multiair-rel meglátod majd, hogy szinte dízelesen lehet autózni 2000 felett már jön a nyomaték, ráadásul a D.N.A. kapcsoló Dynamic állásában még rádob +20 Nm-t. A T-jetben viszont a haladásnak ára van ami a fogyasztásban mutatkozik meg ahogy Golyszi is mondja én viszont ólomlábbal taposva sem tudok az enyémmel 8 liternél többet megetetni, mostanság 6-7 közötti átlagok jönnek és nem 90-el araszolok....

A Mair egy jóval igényesebb, kifinomultabb technikai csemege nem cserélném el semmilyen más motorra pláne dízelre.
Piritu - 1.000.0002015-09-24 20:22:38 // 6879
Hasonló cipőben járok. Jelenleg a 2,0 TCT felé kacsingatok, de a 150 lovas manuális váltóval is jó szekér lehet.
Norby2015-09-24 18:22:37 // 6878
Kösz!

Ki fogom próbálni a 120 és a 170 le változatot is.
G-MANN🍀2015-09-24 15:26:56 // 6877
1,75 TBi :-)
Golyszi2015-09-24 14:11:59 // 6876
Szia,

Én egy 1.9JTD GTvel kezdtem az Alfás pályafutásom. Manky egész jól megpiszkálta :) Számokat direkt nem írok!
Majd családbővülés miatt megváltunk a szeretett gépsárkánytól.

Mi is előszőr 159 2.4 SW TI-t néztünk, ki is próbáltam egy feketét, manuális váltóval.
Hogy öszinte legyek a GT után nagyon vérszegény volt. Azért ment is, de nem ugy mint ahogy egy 210lo-tól várná az ember. Kicsit csalódott is voltam.

Majd kipróbáltam a Giu-t. ez ugyan 1.4Tb, de érzetre bőven volt olyan mint a 2.4JTD...
Ugy maradt a Giu. Fogyasztása nem a legbarátibb egy JTD után, Chippel "normális" használattal 7-8 liter között van városban. Agresszor üzemben 12l is megeszik.

A mutliair és a sima tb között az én saját véleményem között nem sok különbség van.
(bocsánat ha valaki nem ért egyet)

Én ha tehetném 1.8Tb vennék!
Norby2015-09-24 11:42:18 // 6875
Hello mindenki!

Azt tervezem, hogy a 159-esem lecserélem e Giuliettára.

Melyik motorral lenne jó megvennem?
G-MANN🍀2015-09-22 13:45:48 // 6874
köszi érdekel :-) télre jó lehet
Golyszi2015-09-21 12:28:18 // 6873
elöbb is szólhattál volna... :P
Gegee2015-09-21 07:02:10 // 6872
Aha, ha nem tévedek így hoztak ki belőle 6,0 s alatt 0-100-at a 6,8 helyett.
.......................2015-09-20 22:30:38 // 6871
valakinek egy giulietta felniszett?
eladó
99ezerFt
vadi új
7,5 x 18 zoll ET41
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak