pb_2008-02-13 15:30:38 // 17673
Én ezt nem igazán vettem észre a saját hulladékomon.)) Amúgy a Sudnál tényleg csak a TIkben volt ilyen.
Ferke2008-02-13 15:15:46 // 17672
Na igen. Abban az időben minden tipusnál áttértek a szegényebb műszerezettségre, csak a csúcsmodellekbe pakkolták a több műszert.
pb_2008-02-13 15:06:16 // 17671
Az van, de, ha 1 kicsit is normálisabban akarjuk nézni a dolgokat, akkor az önmagában lófaxot sem ér.(
Ferke2008-02-13 14:04:10 // 17670
Viszont ugye gomba van. Tehát gondolom olajnyomást nem mér, csak jelzi, ha a kritikus érték alá csökken a nyomás.
pb_2008-02-13 13:52:43 // 17669
92tól van csak ott ledugózva, kb akkoriban tehették át a gombát az olajszűrő mellé.
Ferke2008-02-13 13:35:17 // 17667
Ferke2008-02-13 13:33:14 // 17666
Asszem nincs, ott le van dugózva a blokk teteje..ugye?
Ferke2008-02-13 13:32:55 // 17665
Zolit még nem faggattam ki erről a témáról. 33-ban egyáltalán van gyárilag ilyen műszer??
pb_2008-02-13 13:11:31 // 17664
Talán Face benne volt a buliban, de gt biztos, hogy nem, és akkor sem jutottunk igazán dűlőre.
pb_2008-02-13 13:09:57 // 17663
Ok, akkor majd viszem azt is.
Ferke2008-02-13 13:04:30 // 17661
Nah, ez igen érdekes. Anno egyébként tényleg kitárgyaltuk ezt a dolgot, szerintem Face vagy gt többet tudna mondani...
Ferke2008-02-13 12:55:10 // 17660
Szerintem Zolinál nembiztos,h ogy lesz ilyen műxer (bár nem lepne meg, ha mégis). Így megjethetnénk, ha holnap, v. hollnapután összefutunk.
Marhára kiváncsi vagyok, mert ha ez van, amit leírtál, akkor gáz van a motorral.:))
Persze simán lehet, hogy a jeladó baxaxik, de nekem most hidegen a 0-20-40-60-80 skálán max 20-ig se megy el, melegen, 4-5 ezres fordulaton talán 20 körül mozog, szóvl nagyon karcsú.
Biztos, hogy van a műxerrel is gond, mert a másik vason, amiben nagyon gázos volt a motor, még ennél is feljebb ment hidegen, melegen is...
Marhára kiváncsi vagyok, mert ha ez van, amit leírtál, akkor gáz van a motorral.:))
Persze simán lehet, hogy a jeladó baxaxik, de nekem most hidegen a 0-20-40-60-80 skálán max 20-ig se megy el, melegen, 4-5 ezres fordulaton talán 20 körül mozog, szóvl nagyon karcsú.
Biztos, hogy van a műxerrel is gond, mert a másik vason, amiben nagyon gázos volt a motor, még ennél is feljebb ment hidegen, melegen is...
pb_2008-02-13 11:30:40 // 17659
29től nemzetközi szinten is Lfogadott mérték1ség a nyomás mérésére, de nem SI mérték1ség. Na akkor végképp nem értem.
pb_2008-02-13 11:16:26 // 17658
Volt erről már régebben is szó, nem kizárt, hogy PSI a mérték1ség. Ahogy ki tudtam venni, a Sudban is így van skálázva a műszar. Csak akkor azt nem értem, hogy mi a qrvaanyjukért tettek giovanniék angol skálázású műszart az autókba. Vagy még az jutott szmbe, hogy a 70es évek végén, 80as évek elején nem terjedt még L a bar, mint nyomás mérték1ség? Ki kéne ezt nyomozni.) Viszont így, akkor alapjaiban változnak a dolgok, mert:
1bar = 14,503 PSI, de számoljunk csak 14,5el.
hideg alapjárat 3,8-4 bar -> 55,1-58 PSI
meleg alapjárat 1,18-2,75 bar -> 17,11-39,875 PSI
fordulaton 5,5k 1/min 4,12-5,69 bar -> 59,74-82,505 PSI
Ha tényleg PSIben mér, akkor fordulaton simán lecsvar6ja a műszert végállásba, ami, hát a fax se tudja, de számomra 1 kicsit fura.) Le kéne mérni az olajnyomásodat, és összehasonlítani a 2 műszart. Persze 1 dologot nem vettünk bele, a pontatlan mérést, mert könnyen Lképzelhető, hogy a jeladó már közel sem ad olyan jelet, mint amilyet kéne. De mindenesetre nagyon kíváncsi lennék 1 ilyen mérésre, ha kell fel tudok ajánlani 1 mechanikus műszart a kísérlet kivitelezésére.
1bar = 14,503 PSI, de számoljunk csak 14,5el.
hideg alapjárat 3,8-4 bar -> 55,1-58 PSI
meleg alapjárat 1,18-2,75 bar -> 17,11-39,875 PSI
fordulaton 5,5k 1/min 4,12-5,69 bar -> 59,74-82,505 PSI
Ha tényleg PSIben mér, akkor fordulaton simán lecsvar6ja a műszert végállásba, ami, hát a fax se tudja, de számomra 1 kicsit fura.) Le kéne mérni az olajnyomásodat, és összehasonlítani a 2 műszart. Persze 1 dologot nem vettünk bele, a pontatlan mérést, mert könnyen Lképzelhető, hogy a jeladó már közel sem ad olyan jelet, mint amilyet kéne. De mindenesetre nagyon kíváncsi lennék 1 ilyen mérésre, ha kell fel tudok ajánlani 1 mechanikus műszart a kísérlet kivitelezésére.
Ferke2008-02-13 10:16:44 // 17657
Asszem el kéne boltoljuk...:)) Kicsit csörögnek a szelepjeim. Persze előbb mele kéne nézzek,h ogy villás, vagy sima a veztengelyem, mert ugye ha villás, akkor nem életbevágó. Írok mélt!:)
pb_2008-02-13 09:11:00 // 17656
Nem tudom honnan hallottad, de leginkább én mondtam neked többször is.)) Az ilyen cuccok nem kelendőek, tehát +van még. Sajnos nem hiánytalan, de sok korong van még benne, 2, vagy 3 kivételével zsírújak.
Ferke2008-02-13 08:39:39 // 17655
pb_, úgy hallottam, hogy Neked van korong szetted 8v-s, korongos veztengelyhez. Ez igaz?? Vagy csak volt??:)
pb_2008-02-12 19:12:29 // 17654
14es, a gyertyáé is, csak az sűrűbb.
pb_2008-02-12 12:38:34 // 17652
14es asszem. Hát nem.) 1re jobb ötleteid támadnak.)) Sztem ne próbálkozz a beszorítós módszerrel, hacsak nem akarod, hogy minden tiszta olaj legyen.) Miért nem mész át Zolihoz, és méritek +?
Ferke2008-02-12 12:33:39 // 17651
Milyen menet van ott? gondolom nem egyezik a gyertya méretével...:( viszont van olyan nyomásmérőm, aminek gumis a vége, be lehet oda szorítani.:))
pb_2008-02-12 12:20:00 // 17650
Inkább, ne folytasd a gondolatsort.))
pb_2008-02-12 12:19:16 // 17649
Ez tényleg hülye kérdés vót.)))
Kicsavarod az olajgombát, vagy olajnyomás jeladót, helyére becsavarod a mech. műszert, és mérsz.))
Kicsavarod az olajgombát, vagy olajnyomás jeladót, helyére becsavarod a mech. műszert, és mérsz.))
Ferke2008-02-12 12:17:35 // 17648
gondolom kompresszió (vagy vesztesség)mérővel ezt is megtehetem, igaz?:)
Ferke2008-02-12 12:17:10 // 17647
Ok, hülyelaikus kérdés, de hol tudok rámérni??? Olajpálcánál gondolom nem.
pb_2008-02-12 12:11:00 // 17646
A motor szinte vadiúj, még nem azt jelenti, hogy az olajnyomás is jó. Könnyen Lképzelhetőnek tartom, hogy a szivattyúhoz nem nyúltak hozzá, mondván jó lesz az. Mérd + mechanikus mérővel is.
pb_2008-02-12 12:07:17 // 17645
BalatonBoglár.
Amúgy nem annyira bejövős.
Amúgy nem annyira bejövős.
Ferke2008-02-12 12:04:32 // 17643
Nem rosszak az ülések sem!:)))
Ferke2008-02-12 12:03:45 // 17642
Mi volt a BB rövidítése?
Ferke2008-02-12 12:00:12 // 17641
Ja, neeem. Fordulat alatt kb 2500-as fordulatot értettem. Szóval 5k körül 20-40 körül van, akkor az okés?:))
Ferke2008-02-12 11:58:08 // 17640
N, már meg is válaszoltam magamnak, 50liter. Csak utána kell nézni kicsit.:))
pb_2008-02-12 11:57:56 // 17639
A 20 = 2 bar, a többit ki lehet találni.)))
Hidegen is ütöd?))
Mert a melegen fordulaton értékhez 5k + 1/min tartozik.))
Hidegen is ütöd?))
Mert a melegen fordulaton értékhez 5k + 1/min tartozik.))
Ferke2008-02-12 11:52:16 // 17638
Megfejthetné végre valaki, hogy a sprint órája szerint mi ez a 20-40-60-80 rovátka. Nekem hidegen, fordulaton 20 körül van, talán kicsit felette, melegen alig mozdul ki a mutató. Persze lehet, hogy a műxer xar, merthogy ugye a motor szinte vadiúj.
pb_2008-02-12 11:43:18 // 17637
Alapjáraton 1 bar jónak számít, de, ha fölötte van az sem baj. Fordulaton pedig 4-5 bar között, de, ha 5 fölé megy az sem baj.)
Ferke2008-02-12 11:10:48 // 17636
Azért megyeget fel az áruk rendesen. Gondolj bele, ez pl nincs a toppon még, és mégis egy jobb állapotú 145-ös árában van.:)))
Ferke2008-02-12 11:05:14 // 17635
2 gyors kérdés:
hány literes a sprinyó tankja?
az olajnyomás melegen, alapjáraton Nálatok milyen értéket mutat?:)
hány literes a sprinyó tankja?
az olajnyomás melegen, alapjáraton Nálatok milyen értéket mutat?:)
kesa2008-02-11 23:57:59 // 17634
kesa2008-02-11 23:53:35 // 17633
ennyiért lehet megérné behozni
kesa2008-02-11 23:53:17 // 17632
Ferke2008-02-11 17:44:36 // 17631
De ott a tetőszélen gyárilag hol van gumikéder?? A fém léc alatt?? Nem emlékszem ilyenre.
Ferke2008-02-11 17:44:03 // 17630
Ez jóóó terv! Krómosban nem lehet??:))))))))))))))
Face2008-02-11 17:23:58 // 17629
Jut eszembe, nincs valakinek egy fölös elfogadható állapotú sprint tetőszélen végigfutó gumkédere? ami a kis ereszcsatorna alatt szorul be végig, tudjátok.
Igazaból csak egy 2 cm-es darabka kéne belőle mintának, Olyat akarok gyártatni ez alapján megtervezve, ami magaba foglalja a csak kínkeservesen felüthető fém ereszcsatorna formáját is! Azaz, így lesz egy olyan gumikéder, ami felnyomva az autóra úgy néz majd ki/és úgy funkciónál majd, mintha ott lenne a fém ereszcsatorna is(amit persez leszedek).Így megspórolom a fényezés szétrongálását...Vagyis én nem spórolom meg, mert már tavaly szétrongáltam..de leszedem, kijavítom, és a gumit nyomom csak vissza.. :)) Ha minden jól megy, a kéder profil utána elvileg megvehető lesz bárkinek a Torjay - tuningtól folyóméterben :)))
Igazaból csak egy 2 cm-es darabka kéne belőle mintának, Olyat akarok gyártatni ez alapján megtervezve, ami magaba foglalja a csak kínkeservesen felüthető fém ereszcsatorna formáját is! Azaz, így lesz egy olyan gumikéder, ami felnyomva az autóra úgy néz majd ki/és úgy funkciónál majd, mintha ott lenne a fém ereszcsatorna is(amit persez leszedek).Így megspórolom a fényezés szétrongálását...Vagyis én nem spórolom meg, mert már tavaly szétrongáltam..de leszedem, kijavítom, és a gumit nyomom csak vissza.. :)) Ha minden jól megy, a kéder profil utána elvileg megvehető lesz bárkinek a Torjay - tuningtól folyóméterben :)))
Ferke2008-02-11 17:20:43 // 17628
Ok, köcce a tippeket!:))
Face2008-02-11 17:13:51 // 17627
Asszem van jelem (kicsit pattogzott ) előre valahol.Mondjuk jó állapotút valszeg úgyis necces feltenni ha utcán is parkolsz vele..
Megnézem.
Amúgy újban csakis a fém alapút szabad megvenni, ami műanyagos az pár év alatt úgy elfakul mint a pinty..hány ilyet látni.. :(
A féltengelyek sztem egyformák.
Lököst meg próbálj bótolni pedritoék sötétbarna sprintjéről pl :)))))
Megnézem.
Amúgy újban csakis a fém alapút szabad megvenni, ami műanyagos az pár év alatt úgy elfakul mint a pinty..hány ilyet látni.. :(
A féltengelyek sztem egyformák.
Lököst meg próbálj bótolni pedritoék sötétbarna sprintjéről pl :)))))
pb_2008-02-11 15:28:35 // 17625
Csata után mindig okosabb az mber.))