Fórum >> Típusok >> Sprint

Kacorka2008-12-14 20:37:43 // 22273
Hát elég kendács ez már így is, szerintem csak rontani tudnék a helyzeten...
pb_2008-12-14 20:32:13 // 22272
Nem lehet házilag összehozni a dolgot?
Kacorka2008-12-14 20:02:05 // 22271
Nem a fényerővel van baj, hanem a kendács felfogatással, mert a fényszórók nem (és felfogatásuk sem) gyáriak, ráadásul a grill is javítva lett, állítani nem nagyon lehet, szóval az egész ugyan jól néz ki de szarnak se jó, mert kb. 1 métert látok magam előtt. Városból este ki se merészkedek. Komplett gyári első fényszórók kellenének krómmal-felfogatással mindennel. Ha tud vki egyszerűbb megoldást szóljon.
pb_2008-12-14 18:25:40 // 22270
Mit nevezel 16vs komponenseknek?)
pb_2008-12-14 18:24:44 // 22269
Az, én motoromat minek hazavágni 8vs hfejekkel, az Leve 16v.)) Amúgy simán ráindítanék, max leverné a szelepeket(de nem verné le), és mehetne vissza, az odavaló hfej.DD Természetesen a felmerülő költségeket rád htékáznám.DD
pb_2008-12-14 18:21:45 // 22268
Azt még kifelejtettem, hogy lehet csináltatni is hfej tömítést, ha túl kicsinek találod a távolságot.
Ferke2008-12-14 18:21:35 // 22267
Meg lehet csinálni. De nem az eredeti 16v-s komponensekkel. :)
Ferke2008-12-14 18:20:33 // 22266
Úgy értettem, ha a Tiedre raknánk fel egy 8v-s hfejet. De a 16v-s blokknak full 16v-snek kell ennie! Eredeti főtengely, hajtókar, dugattyú!
Pl. mint a Tied! Remegne a kezed a gyújtáskapcsolónál, az ziher! :)
Úgy szállna szét, mint a huzat.:)
pb_2008-12-14 18:17:17 // 22265
1.nek én sem hittem L, de volt, aki +csinálta, és működött.)) Simán ráindítanék 1. Mberként.))
Olvasd már L még 1x, amit írtam, vazz!)) Üljekaresz!)))
A végét, pedig +beszéltük, komplett 16v, vagy semmi, ezt vallom én is!)))
Ferke2008-12-14 18:08:47 // 22264
Azért arra építeni eléggé necces, hogy a szelep maximális nyitásánál nincs felső holtponton a dugattyú.:)
Legalább olyan necces, mint a hftömítés vastagságára építeni.
Ez úgy, ahogy van, necces, és életveszélyes erre építeni, egy ilyen összefűzött gépre tuti, hogy Te sem indítanál rá első emberként!:))
Ezen a fotón, amit beraktál, nem a 16v-s dugattyú van, úgyhogy üjjleegyes, ennek be van mélyítve a közepe, így feljöhet a dugattyú holpontig, valszeg nem ér bele a teljesen vertikálisan lejövő szelep, tehát itt nem csak az a gond, hogy feljön síkig a dugó, hanem hogy emellett a 8v-s hf síkjából kijön a szelep.
Szóval ez hatalmas karó.:DDDD
De azzal egyetértek, hogy ha lehetne is, hatalmas baromság volna egy 16v-s blokkra 8v-s hfejeket rakni!:)))
Szala2008-12-14 17:58:54 // 22263
Xenon
pb_2008-12-14 15:33:38 // 22262
Pedig kijövök, készítheted az Llenőrződet!))
Több, Te is lát6od.) Aztán az a szelep maximális nyitása, ami ugye felső holtponton közel sem biztos, hogy annyi. A lényeg, hogy +áll Lőtte nem?) Az 1 dolog, hogy én mit akarok, én biztos nem szórakoznék ilyenekkel, mert vagy 16v, vagy 8v, de ez is 1 lehetőség.
Amúgy a 8v is majdnem síkba jön, és nemcsak a szelepek miatt olyan a dugó, amilyen.)
Ferke2008-12-14 15:18:28 // 22261
pb_, ha most ebből megpróbálsz kijönni, szerintem többet ártasz a renomédnak.:))
A hf tömítés vastagsága 1,3-1,4 mm. Lehúzva a rendes nyomatékkal szerinted több, mint az a vastagság, amit a hézagmérőn lentebb látsz?!??????
És ha pont annyi, vagy akár 0,2-0,3 mm-rel több, akkor szerinted ideális, ha a dugó 0,2 mm-re áll meg a szeleptől?!?!
Ugye Te sem akarod, hogy a kollega ezt bevállalja?!?!?:)))
pb_2008-12-14 14:21:18 // 22260
Ez így mind igaz, amit leírtál! De, azért lenne 1 kérdésem, a hefejet fogjuk, és rácsavarozzuk a blokkra? Onnan nem hiányzik Setleg még valami?)))
Nem csodálkozom, hogy nem vagy kibékülve azokkal a cuccokkal.)))) Amúgy a képek jók!)
Ferke2008-12-14 13:38:46 // 22259
De minden méregetéstől eltekintve, józan paraszti ésszel ha belegondolunk: a 16v-s dugattyúiban ott a 'hely" a 2szívó és 2 kipufogószelepnek, amik ugye nem szemből jönnek le, hanem oldalról. Ha csak ugyanennyire lejön a 8v-s szelepe, mint a 16v-sé, akkor máris beleér, mert nem úgy van kimarva a dugattyú teteje....
Ferke2008-12-14 13:36:23 // 22258
Egy bizonyos helyen pont azt hangoztatják mindig, hogy a 8v-s blokkra felmegy a 16v-s hfej, és ha turbo-sat érdemes csinálni, akkor pont abból, mert több szabad hely marad a szelepek és a dugattyúk között (ami a turbo miatt elengedhetetlen)...ellenben a 16v-s blokkba beérnek a 8v-s hfej szelepei.
Ez már régi tananyag volt, úgyhogy ez most egy nagyon durva karó!:))))))
Ferke2008-12-14 13:33:48 // 22257
pb_, ez kvanagy karó, de téényleg.:))
Íme a 16v-s blokk, mint tudjuk, ez kijön a síkig, ellenben a 8v-ssel, ami megáll a síktól 6 mm-re.


És ez a lényeg, mert egyébként mi a francnak állna meg a 8v-s 6mm-re, és miért jönne ki a 16v-s a síkig, ha nem ezért, mert a szelepek az egyiknél lejjebb jönnek, a másiknál pedig nem.
A 8v-s hengerfej szívószelepe 1mm-rel túlmegy a hengerfej síkján, tehát a 16v- blokkal összefűzve nagyon csúnya balesetet szenvednénk már az első körbeforgatáskor....
pb_2008-12-14 12:52:57 // 22256
Akkor valami nem stimmel. 1 bizonyos helyen nekem nem ezt mondták.
Ferke2008-12-14 12:46:37 // 22255
Hidd el, beér a dugattyúba a szelep! Nem lehet felrakni! Kipróbáltuk! Most tényleg melléfogtál. De ha nagyon nem hiszed el, délután lefényképezem neked, ok?
pb_2008-12-14 12:41:47 // 22254
Van bizony!))) Üljekaresz!))) Adjak kontaktok, ahol + tudod kérdezni a dolgokat?)) Vigyázz, nehogy évismétlés legyen belőle!)))
Ferke2008-12-14 12:37:58 // 22253
IGEEEN!!! Van még mit tanulnom!:) Mégpedig azt, hogy hogyan véssünk be pb_nek még nagyobb karót!!!:))
Az 1.7-es dugattyúkra nem tudod rárakni a 8v-s hengerfejeket, ugyanis beérne a dugattyú!
Így remélem, hogy csak viccből gondoltad ezt, és nem akartad megtréfálni a kedves cartársat azzal, hogy felrakja a 8v-s hf-et a 16v-s alapra.:))))
pb_2008-12-14 11:48:19 // 22252
Látod, van még mit tanulnod!)))
Ferke2008-12-14 07:19:32 // 22251
JÓÓÓÓL ÉÉÉÉRTEM?!?!?! Az 1,7-es 8v-s blokk átalakításáról beszélsz 16v-sre, úgy, hogy a 8v-s hengerfejek fent?
Tehát tulképp az 1.7-es 16v-s blokkra 8v-s hengerfejek?!?!
pb_2008-12-13 22:48:29 // 22250
Nem tudom.) De, az biztos, hogy én nem szivatnám magam, ilyen odavissza építgetésekkel.)
Kacorka2008-12-13 22:09:42 // 22249
Mer majd kell az OT.

De az még odébb van, addig marad krómos mer szeretem. Aztán teljes restaurálás, gyári állapot helyreál mer azt is szeretem. És a változatosságot is szeretem.

That´s normal, isn´t it? :-)))
pb_2008-12-13 21:52:23 // 22248
Aha, viszont, akkor nem nagyon értem, miért szeretnéd bántani a mostani ruháját.)
Kacorka2008-12-13 21:40:10 // 22247
Mer a krómos is tetszik :-)))))))))))

És nem utolsó sorban minden megvolt hozzá. Nem tudtam kihagyni...
pb_2008-12-13 21:23:39 // 22246
Az.biztos, hogy OTn így nem megy át. De, ha OTre hajazol, és a műanyagos is tetszik, akkor miért alkítottad át? Én, akkor hagytam volna Redeti állapotában, és úgy tettem volna rendbe. Amúgy nekem a műanyagos jobban bejön, mint a krómos.
Kacorka2008-12-13 21:17:37 // 22245
Egyrészt azért mert a műanyagos is nagyon tetszik, ha tutira megvan csinálva, de akkor tényleg tutira meg kell csinálni. Vmiért a műanyagoson sokkal jobban kijönnek optikailag a hibák. Hullámos lökhárítók-oldalborítások, illesztési pontatlanságok stb. elég lehangolóvá teszik.

Másrészt szerintem az OT-n a krómos így nem megy át. Amennyire tudom kapásból vinni kell az adott évjárat gyári prospektusát (internetről másolatban megszerezni). Ránéz az ember oszt rögötn bukó, hogy vagy az évjárat nem stimmel vagy a külső.
pb_2008-12-13 20:25:02 // 22244
OTt, nem fog kapni 1 16v motorral. Sztem, azért nem annyira hülyék, hogy ne szúrják ki a 16v hfejeket. +, aztán, ha már így átalakítottad, akkor minek alakítod vissza műanyagosra?)
Tegyél bele xenont.)
pb_2008-12-13 20:22:07 // 22243
Magán a blokköntvényen, ha 87es blokkról van szó, akkor semmit, a motortömb alatt a az öntvényt értem, belefűzött dugókkal, hajtókarokkal, és főtengellyel, na akkor már kell.
Kacorka2008-12-13 18:24:52 // 22242
Ha majd OT korú lesz (vagy ha hamarabb rámszakad a bank) visszakapja a QV ruhát egy tt kolléga szintű restaurálás keretében. Akkor erősen elgondolkozom majd valamilyen teljesítmény növelésen, bár az alapvető szempont az OT vizsga lesz azt gondolom.

Ma egy kicsit kipucolgattam a motorteret és mentem is egy kört ennek örömére., jól esett bár a lámpa gondok miatt továbbra sem éjszakai pillangó a gép :-(
kesa2008-12-13 16:50:34 // 22241
A motorblokkon mit kell alakítani 16V-hez?
pb_2008-12-12 23:33:10 // 22240
Már az 1.7 8vnél jelentkező + lovak is sokat dobnak rajta. Vagy Setleg úgy csinálni, hogy, csak a motortömböt alakítani 16vre, ezzel Lőkészítve a későbbi 16vsítést. Szinte semmit sem kell hozzá faragni(motor Setén).
Kacorka2008-12-12 22:32:06 // 22239
Mikor az enyémet csinálták gondolkodtam 1.7 tuningon, de aztán inkább úgy gondoltam maradjon az eredeti, mert 1.7 ből csak a 16v érdekelne. A 16v meg gondolom még több macera, talán akkor faragni is kell ott több mindent a motortérben, szóval az már komolyabb átalakítás azt meg nem akartam.
pb_2008-12-12 22:22:25 // 22238
Az még kevés lenne hozzá. De azt sem tudjuk, hogy 1.5e.) lehet, hogy 16v, akkor + már nem lehetetlen a 140 paripa.
Kacorka2008-12-12 22:10:29 // 22237
Az igaz, írni bármit lehet :-)


Az 1.5-ösből 140 Le egyébként se gyakori gondolom.

Még 115-120 gondolom kijön ha a levegőzést megnyitják, de 140-hez már gondolom rendesen meg kell piszkálni, főleg ha csak 8v.
pb_2008-12-12 21:49:15 // 22236
A kérdés jogos.)
kesa2008-12-12 21:37:02 // 22235
Írd te is a tiédre :)!
Nem tudhatjuk, hogy csak egy lelkes és túlzó gazda véleménye, amit odaírt, vagy mért érték?
A hangja viszont tényleg szép.
pb_2008-12-11 21:06:31 // 22234
Nem hát, hisz ismersz.))))
Ferke2008-12-11 20:59:46 // 22233
Nem vennéd, mi?!:))))
pb_2008-12-11 20:44:57 // 22232
Igen, rendbe kell tenni, de mivel a plák mutatják nem nagyon sikeresek ezek a projektek, így lépni kell.)
Kacorka2008-12-11 20:35:57 // 22231
Ha azt akarod hogy olyan legyen amilyen volt akkor nem elhajítani kell a karbis megoldást hanem pont hogy azt kell rendbetenni, nem?
pb_2008-12-11 20:14:20 // 22230
+ szar karbival is.)
Lali752008-12-11 20:08:23 // 22229
Xar gyújtással csak szívás!
pb_2008-12-11 20:05:37 // 22228
Nemcsak, a gyújtás tréfál6 +, hanem maga a karbi is, ez 6ványozottan igaz, ha még ráadásul 2 is van belőle.
Lali752008-12-11 19:53:13 // 22227
Hadd szóljak én is hozzá a karbi-témához!
Az,ha torpanik,már rég rossz!Nekem is 40-esek voltak,és csak egyedül a gyújtás ,ami megtréfálhat!
Nagggyon harapott,pedig nem voltak tuti-jók a dellortok!
nem mindegy a fúvókák mérete sem,valamint AVenturi mérete!
pb_2008-12-11 19:47:29 // 22226
Jól gondoltad.)))
Lehetne kevesebb is, Whiteskull kolléga úrnak 7el kezdődő fogyasztása is volt, mrá, ha nem keverte össze a borfogyasztással.DD Na igen, csak 15les fogyasztás Setén már 55 Q4ről beszélünk, vagy Integraleról, nem 1.5ös Sprintről, és a 2 között élményben is van 1 kis különbség.) Van, aki Lnézi neki, és van aki nem, de ami biztos, ez idővel csak rosszabb lesz. Sztem 1 jó befecskendező rendszerrel is ugyanolyan az érzés.
Nem maximalizmus, hanem ilyen volt, akkor ilyennek is kell lennie. Ha, + csinálunk valamit, akkor azt tisztességesen csináljuk, ne pedig 1/2munkát végezzünk. Amúgy, inspirálni kell Ferke kolléga urat, mert a végén Llinkeskedi a dolgokat, és akkor hoz6ja az Llenőrzőjét.)) Na, azt pedig nem venném a szívemre.DD
pb_2008-12-11 19:25:12 // 22225
Persze, ez nem is volt kérdés.))
Kacorka2008-12-11 18:49:35 // 22224
Gondoltam én, hogy nem lesztek maradéktalanul elégedettek :-))))

Ha marad ez a fogyi én nagyon elégedett leszek (a kezdeti 11-hez képest). Hétvégi autónál szerintem ez nem elsőrendú szempont. Ehet felőlem 15-öt is, ha úgy is megy :-)) Azt a minimális megtorpanást meg nem nevezném dadogásnak, ennyit szerintem el lehet nézni egy ilyen korú autónak. És szerintem a karbi hozzátartozik a sprint érzéshez, ezért én csakis végső esetben válnék meg tőlük.

Szerintem Ferkével kicsit túlzottan maximalisták vagytok :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak