Fórum >> Típusok >> Sprint

Whiteskull2011-11-09 21:36:35 // 28773
Igazából ne téma ez. Kipróbálom ezzel is, és ha jobb lesz nekem, akkor nekem ez válik majd be. :)))
Lali752011-11-09 21:06:26 // 28772
Fura a tárcsafékes vita,aki a dobfékre esküszik,annak lehet kicsit olvasgatni kéne szakkönyveket,tankönyveket!Én személyszerint kidobtam anno a Sprintem alól a dobfékes futóművet,és kapott egy belsőfékest.Ég és föld volt a különbség!Mondjuk a szilentek is másmilyenek voltak,de onnan kezdtem élvezni a Sprint dinamikáját,Ha nem lenne meg már a 145,akkor vennék egyet!
:-)
127_sud2011-11-09 20:49:47 // 28771
Úgy látom megint előkerült a jó öreg belső fék - külső fék téma. Mondhatni örök téma :)
Egyik barátommal is időnként beszélgetünk a dobfék - tárcsafék témáról. Én természetesen tárcsafék párti vagyok ellentétben vele (persze főleg a hátsó fékről vonatkozásában). A végén mindig azt mondom, hogyha majd a sport és versenyautókban is dobféket használnak akkor rendben elfogadom :)
Whiteskull2011-11-09 19:39:33 // 28770
Ja, és hál istennek sorra került a festőknél a sprint. Haladnak rendesen. :)))
Whiteskull2011-11-09 19:38:41 // 28769
Hát én csak azt tudom, hogy a sprint fékje eddig nem tetszett, a 33-asé meg nagyon. Meg igazából az összes többi kocsié, amin nem belül volt az első fék. A Giulietta hátsó fékjével semmi bajom. :)))))
sprint832011-11-09 19:20:54 // 28768
A rugója viszont nagyon bikás:)

Lehet jó egy gyári SUD első fékrendszer is, de szerintem biztos nem véletlenül nem használta az Alfa máshol.
Gery832011-11-09 19:09:36 // 28767
Sziasztok!
Felhozva a kicsit korábbi témát, tudtátok hogy a Hummer H1 (Humvee) teljes fékrendszere a differenciálokon van belül? Pedig az jóval újabb konstrukció mint a SUD.
A féltengelyei annak is ugyan ilyen rendszerűek, és hasonló vastagságúak (mivel ott a kerékagyban is van egy áttétel, nem kell bivaly tengely).

pb_2011-10-17 15:55:36 // 28766
Vatte, +akadt a tű?)))
pb_2011-10-17 15:55:04 // 28765
Hát, nemtom, hogy vane 1általán.)
Ferke2011-10-17 11:35:25 // 28764
Ha már tulaj témánál vagyunk, sürgősen eladó az eddigi ár közel feléért a sprint, mert nem tudom berakni a garázsba, így meg szét fog menni a télen.
Nem érdekel valakit? Vagy valakinek a valakijét a Sprint?:)
Itt is fenn van, az adok-veszekben.
sprint832011-10-16 20:01:46 // 28763
Tudnak abból is olyan szép hangok jönni mint a boxerből hidd el:D
krecsi2011-10-16 19:59:40 // 28762
Meg vannak akik V6-ra vágytak:))
krecsi2011-10-16 19:58:07 // 28761
Na meg 1 sprintnek több tulaja
Carlos752011-10-16 19:37:31 // 28760
Ha megvan, de nem járóképes, akkor azért át lehetne menteni belőlük egy csomó mindent az "élőkbe"! :))
sprint832011-10-16 19:35:14 // 28759
Abból felének vagy nincs már meg vagy nem járóképes az autója. Volt itt régebben még több Sprint tulaj is, csak időközben eltűntek Ők is meg az autók is.

Volt régen azt hiszem CNZ kezdetű rendszámmal egy sárga Zender toldatos sprint is, egy autómentős srácé volt. Nem tudom mit lett azzal is. Ez úgy 2004-2005ben volt.
Carlos752011-10-16 19:30:34 // 28758
Pedig a "Tagok, akik ezt a típust birtokolják"-ban, 28-an vagyunk.
krecsi2011-10-16 19:26:47 // 28757
A "tizen pár" az a 2 MOST-on volt egyszerre:) Már közel sincs 30.
Carlos752011-10-16 19:11:23 // 28756
Sajnos semmi ötletem nincs hely ügyileg. Hogy-hogy csak tizen pár autó volt jelen? Csak az Amore-n közel 30-an vagyunk.
Ferke2011-10-15 21:32:42 // 28755
Gondolom iden is mar felejtos...bar nekem 2het mulva mar megint jo,addig rakok valami motort a vasba!:-)
krecsi2011-10-15 21:29:12 // 28754
Akkor téligumit is tegyél fel, mert mindjárt itt a tél:)
Ferke2011-10-15 21:25:53 // 28753
Gondolom iden is mar felejtos...bar nekem 2het mulva mar megint jo,addig rakok valami motort a vasba!:-)
Ferke2011-10-15 21:22:58 // 28752
Maradjunk a 10-nel!Jo,ha annyi osszejon!Az is 2-3evente.:-)
krecsi2011-10-15 21:12:30 // 28750
Tavaly is majdnem volt:)
Idén már szó se volt róla.
kesa2011-10-15 13:30:29 // 28749
Nyilván, de ha van különbség, akkor számít.
Ha átülök másik kocsiba, először mindig megfejelem a műszerfalat, akkorát fékezek, mert megszoktam, hogy a Sprinyóban nagyot kell nyomni. Aztán ha visszaülök, nem győzöm megint taposni :).
pb_2011-10-15 13:26:15 // 28748
Az a baj, hogy a külső fékes rendszer sem 1 nagy szám, hiába hűtött tárcsa, hátsó tárcsa, + apja faxa.
127_sud2011-10-15 11:12:34 // 28747
Sajnos hosszútávú tapasztalataim nincsenek a Sud/Sprint fékjeivel, de komoly különbséget nem éreztem a külső és belső fékesnél. Mindkét fajtával mentem több száz km-t két Sprintes kollégának köszönhetően (köszönet még egyszer a kölcsönautókért!) tavaly és tavaly előtt egy Youngtimer versenyen, és nem éreztem jobbnak a külső fékes 33-as megoldást se semmivel. Azért majd kíváncsi leszek a sajátomra amikor megy már, nagyobb főfékhenger és sport tárcsák (fúrt és barázdált) lesznek rajta. Meg persze nem gagyi betétek és új fékerőszabályzó. Mivel OT minősítésre csinálom az autómat én biztosan hagyni fogom az eredeti megoldást.
kesa2011-10-15 10:56:14 // 28746
Szép jó napot :)!

Volt bizony, több is. MOST (MagyarOrszági Sprint Találkozó, ha jól emlékszem) néven futott.
Azért a több száz erős túlzás, még az egyszer tíz sem jött össze. Nem buzuki stift ez, hogy minden faluban 30 legyen belőle :).

Biztosan lesz még, csak valakinek valahova és valamikorra meg kéne szervezni. Korábban én is ajánlkoztam, de a hely, amit erre kinéztem, jelenleg nem alkalmas. Nem tudom, az lesz-e még valaha. Pedig ott lehetett volna sátorozni, főzni (enni-inni), előtte meg autózni egyet a Mátrában. Esetleg részedről valami ötlet?
Carlos752011-10-15 09:06:05 // 28745
Uraim!

Nagyon szép napot mindenkinek! :)))
Szeretném megkérdetni, hogy volt-e már olyan Alfatalálkozó, amikor csak a Sprintek gyűltek össze? Ha igen, akkor lesz még? Milyen gyönyörű látvány lehet, mikor több tíz esetleg több száz egyforma, és mégis egyedi Sprint van egy helyen.

További kellemes hétvégét!
kesa2011-10-14 16:08:22 // 28744
Tőled inkább sör-bor, pálinka-egyéb tömény összehasonlításra számítottam volna :).

A boxi az marad, nem is kérdés :)!
kesa2011-10-14 16:06:53 // 28743
Végül is ez mind igaz, de nekem mégis kicsit idegen ez a megoldás. Első tengelyen mindenképpen, a hátsó az már más tészta. 75-öknél is a diffi mellett vannak a tárcsák, é nem gondolnám, hogy veszélyes, de fékezéskor ugye az első tengely sokkal inkább terhelve van, a dinamikus átterhelődés miatt.
No mindegy, nekem is belül van, mégis meg tudtam vele állni mindig, de a fékezéseket gyakorlatilag előre meg kell tervezni. Hiába új a tárcsa, a betét, a fékmunkahenger és felújított a féknyereg, még sincs komoly fékteljesítménye a rendszernek.
127_sud2011-10-14 08:56:11 // 28742
Igen tök igazad van!
Whiteskull2011-10-14 08:49:00 // 28741
Végül is ez is csak olyan dolog, mint a Win-Linux, benzin-dízel, és AMD-intel vita. :))))

A lényeg, hogy mindenki úgy csinálja, ahogy a legjobban tetszik neki. No meg a boxi maradjon, a többi nem számít. :))))))
127_sud2011-10-14 08:30:42 // 28740
Elméletben biztosan így van de a valóságban szerintem többet gyorsítasz (és használod az autót motorfékkel) üzemszerű használat esetén mint fékezel. És persze nem gyorsítasz és lassítasz maximális teljesítménnyel csak nagyon-nagyon ritkán. Tisztelet a kivételnek. Szerintem nem rövidíti meg jelentősen a belső fékes használat pl. a féltengely életét a külső fékeshez képest. Nem hinném, hogy fele annyi használat után menne tönkre. Persze lehet nincs igazam de engem nem zavar a belső fékes dolog. Amúgy régen (60-as 70-es) években a Formula 1-ben is a hajtott keréken belül volt a fék szinte minden autón és ott azért volt terhelve a féltengely rendesen. Akkor kerültek kívülre amikor elkezdték a jóval könnyebb anyagokat használni. Persze mindenkinek azt a megoldást preferálja amelyiket akarja nincs ezzel semmi baj.
kesa2011-10-14 01:29:05 // 28739
Azért a legelső lovaskocsiból átalakított autókon kívül mindnek magasabb a fékteljesítménye, mint a motorteljesítménye.
Össze kell hasonlítani, hogy pl. 100 km/h-ról teljes fékteljesítménnyel lassítva mekkora úton állsz meg, és hogy ugyanekkora utat megtéve, álló helyzetből indulva mennyire tudsz felgyorsulni. Nyilván sok minden árnyalja a képet, de ha a hátsó fékeket lekötöd (mivel azok gyorsításkor nem segítenek, ne segítsenek lassításkor se), túl sokat nem tévedhetsz.
És ekkor az lesz az eredmény, hogy a fékezés jobban terheli az érintett alkatrészeket.
pb_2011-10-13 22:12:38 // 28738
Az a baj, hogy a fék nem Rőssége a boxereknek.)(
Gery832011-10-13 22:11:53 // 28737
Köszönöm. Ez rendes tőled. :)
Gery832011-10-13 22:10:50 // 28736
Nem lesz széttuningolva. Úgy akarom, hogy bármikor visszaalakítható maradjon.
krecsi2011-10-13 22:08:54 // 28734
Nem versenyre gondoltam, közútra:)
De több a hátránya. Én mindenesetre úgy voltam vele, maradjon a gyári, attól különleges. Még 1 hátrány: pl: kuplungozásnál meg kell bontani a féket. A kézifék bowdenről ne is beszéljünk. Azt bekötni...
127_sud2011-10-13 22:06:38 // 28733
Jó cuccok! Azért előbb kell egy kis kraft és aztán át lehet vinni majd valahogy az útra.
Hidd el sokan álmodozunk sokféle dologról. Nem fogod sajnálni a szépen megmaradt Trofeo Sprintedet széttuningolni? Inkább meg kellene csinálni szépen gyári állapotúnak.
pb_2011-10-13 22:04:25 // 28732
Jóaz, főleg zsigáknál.DDD
127_sud2011-10-13 22:03:09 // 28731
Azért fel tud melegedni rendesen ha sokat fékezel, nem véletlen vezetnek oda hűtőcsövet páran. Alapvetően a betétek felfekvő felülete kicsi de egy jó minőségű betéttel nem olyan rossz azért a fék. Amúgy meg másik főfékhengert kell rátenni, nem a 19,05mm-es hanem a 20,64mm-es vagy a 22,22mm-es azért sokkal jobb. Eleve 8db dugattyút mozgatsz amikor fékezel.
És ugye tényleg vannak előnyei is, elől tényleg mindent látni egyből :)
Gery832011-10-13 22:01:21 // 28730
Amúgy majd tervben van, ha rámszakad az otp, egy jóféle LSD... :)
Álmodozni csak szabad...

http://www.quaife.co.uk/shop/search/results/taxonomy:824,621,39,510

http://www.ahmotorsports.co.uk/index2.htm
krecsi2011-10-13 21:57:45 // 28729
Annyira sose volt gáz a hűtéssel, még szerpentineken se. De nem is ér semmit se, de nem csak az első, hanem az egész rendszer. Viszont nem kell leszedni a kereket fékbetét cserénél:) És nyitott motorháztetőnél már látni a betétek állapotát.
Gery832011-10-13 21:56:56 // 28728
Nem értem a difi számára miért lenne a helyzet különböző. A féltengelyek nem képviselnek semmiféle komoly rugalmasságot. Tehát nem sok a differencia a külső/belső fékezés közt szerintem.
De javítsatok ki ha tévednék. :)
127_sud2011-10-13 21:55:26 // 28727
A lehegesztett difitől feláll a szőr a hátamon, de persze a sokszáz lóerőhöz biztosan kelleni fog :)
pb_2011-10-13 21:54:58 // 28726
Főleg a 45/6nál.
krecsi2011-10-13 21:53:29 // 28725
Jaja, ott kezdődnek a problémák
pb_2011-10-13 21:53:20 // 28724
Jah, hogy nem kispályázol.DD
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak