Fórum >> Egyebek >> Alfa történelem, híres alfások

kando.2006-03-13 22:13:33 // 442
Akkor Te írtad a hozzászólást ? :))
Tommi2006-03-13 22:12:41 // 441
Ja, ehhez még annyit tudajtok, hogy a srác aki kötekedett, nagy Pug fanatikus.
Tommi2006-03-13 22:04:32 // 440
Akkor íme az eredeti wiw-es hozzászólás: Sziasztok! Végigolvastam ezt az egymást és egymás autóját anyázó vitát, komolyan nem értelek Titeket. Anyázással meg fikázással mire mentek? Tessék ÉRVEKKEL alátámasztani a mondanivalót, mert olyat leírni, hogy szar ez vagy az az autó és ezt a szomszédom mesélte, aki látott már olyan embert, aki beszélt olyannal, aki olvasta, nos ez elég gáz. Nem titkolom, hogy nekem is a digókhoz húz a szívem :) Érdekességként szeretnék pár adatot megosztani Veletek és várom a cáfolatokat az "ellentábortól"... Az Alfa Romeo versenymúltjáról néhány info: - már az 1900-as évek legelején ott volt minden fontosabb versenyen, ekkor pl a Peugeot még csak bicikliket gyártott, ha jól tudom - az 1927-1957 között rendezett Mille Miglia versenyeken máig az Alfa az abszolút csúcstartó, maga mögé utasította a Mercit, a BMW-t, a Jaguárt, az Auto Uniont (gyengébbek kedvéért az Audi ősét) és sok más márkát - a Forma-1-es világbajnokság indulásakor rögtön az első két évben világbajnokok lettek és később csak azért szálltak ki, mert a kisebb kategóriás túraautó futamokon kívántak indulni - a Ferrari az Alfa Romeoból nőtte ki magát, Enzo Ferrari eleinte versenyzett, majd autókat készített fel az Alfa Corse-nak (ez az Alfa Romeo gyári versenycsapata közel 100 éves múlttal) és az első Ferrarik is Alfa alapra épültek. A legenda szerint Enzo elsírta magát, amikor sikerült megvernie az Alfákat - a Le Mans-i 24 órás versenyen is sokszor indultak és amelyik kategóriában neveztek, mindig nyertek - a 60-as évek legendás GTA típusai összesen több, mint 300 versenyt nyertek világszerte, ennyi győzelemmel egyetlen más márka típusa sem büszkélkedhet - a 90-es években a DTM-ben (német túraautó bajnokság) a 155-ös Alfák mindenkit aláztak és a Mercedesnek a mai napig nagy szívfájdalma, hogy saját, hazai, német bajnokságában nem tudta megszorítani az olasz autókat. És nyílt titok, hogy pár évre ezért is szüntették be a sorozatot, mert képtelenek voltak elviselni, hogy a saját, német sorozatukban holmi "szar digók" rendre elverik őket - az elmúlt néhány év ETCC, illetve WTCC szezonját végignézve: az Alfa Romeo hosszú éveken keresztül nyert egyéniben és csapatban is, asszem összesen 4 vagy 5 éven keresztül uralták a mezőnyt, a BMW-nek pedig ez csak 2004-ben sikerült egyéniben, illetve tavaly egyéniben és csapatban És néhány más olasz vonatkozású info: Forma-1: A Ferrari máig toronymagasan a legsikeresebb Forma-1-es csapat, sok rekordjukat még csak megközelíteni sem tudták a többiek. És most senki ne jöjjön azzal, hogy „persze, mert régóta ott vannak”. Az Arrows és a Minardi is több, mint 20 évig voltak a Cirkuszban, de még csak egy futamgyőzelemre sem telt nekik… :) Rali: Az istenített Peugeot-hoz kapcsolódva… Aki kicsit is járatos a rali világbajnokság történetében, az pontosan tudja, hogy a máig legsikeresebb raliautót Lancia Deltának hívják, 74 futamgyőzelemmel és 7, azaz HÉT világbajnoki címmel a tarsolyban. Ezt még csak megközelíteni sem sikerült a többieknek. Év Autója: A Fiat Auto összesen eddig 11 alkalommal zsebelte be a címet, második a PSA konszern 6 győzelemmel. Érdekességként: Audi kétszer, Merci és VW egyszer-egyszer nyertek… És végül néhány utcai autós érdekesség: - az Alfa Romeo már 1913-ban készített Twin Spark, azaz dupla gyújtógyertyás motorokat, ki és mikor volt a második? Valamikor pár éve jött ki a Honda ilyesmivel - ja, Hondához kapcsolódóan, változó szelepvezérlést már a 20-as években csinált az Alfa, a VTEC mikor született? - az első közvetlen befecskendezéses dízelmotor a 156-osban mutatkozott be 1998-ban. Azóta több autógyártó is átvette a technikát és jelenleg kb 30 más autóban is ez a motor ketyeg. Az össze többi überfasza dízel erre a Fiat által kitalált technológiára épül - az Alfa Romeok hány szépségdíjat, kitüntetést, közönségdíjat, regionális Év Autója címet, legszebb autó címet nyertek? És a többiek mennyit? - Pininfarina, Bertone, Zagato, Italdesign – mond valakinek valamit? A világ leghíresebb autótervezői és számtalan Alfán ott van a logójuk… - hány világhírű filmben szerepelt az Alfa? Pl James Bond "Polipka" epizódja, legutóbb a "36" című francia film, a "Diploma előtt" Dustin Hoffmannal, mellesleg a fiatal színészt ez a film tette ismertté, aztán az eredeti "A Sakál napja" című filmben a bérgyilkos egy Alfa kardánjában csempészte át a fegyvert a határon, a "mai" filmek közül Matula felügyelő, Rex felügyelő (amik NÉMET filmek) És akkor még nem beszéltünk DeDion-ról, transaxle-ről és hasonlókról...
ystuc2006-03-13 22:01:08 // 439
Jah... OK! Vágom már. Olvasom a cikket. :-)
Poló2006-03-13 22:00:40 // 438
Először volt a Giulietta, abból lett a Giulia. Amit a 70-es évek végén, 80-as évek elején gyártottak az ismét Giulietta lett.
ystuc2006-03-13 21:57:14 // 436
Ahogy gondolod. Szerintem nagyon jól összeszedted a lényeget.
Tommi2006-03-13 21:55:48 // 435
Azt az írásomat én is elmentettem :) Feltegyem ide?
ystuc2006-03-13 21:53:14 // 434
De mondjuk akkor már volt Giulia, nem...?
ystuc2006-03-13 21:52:29 // 433
Ez aranyos... :-)
Poló2006-03-13 21:48:06 // 432
Az AR 4 vezetője egy kocsmában üldögélt, az orosz herceg meg ott hencegett. Egyszercsak megszólalt: Itt van négy Rómeó és nincs velük egyetlen Júlia sem!? Négy évvel később az Alfa Romeo bemutatta a Giuliettát.
GEORGE2006-03-13 21:45:36 // 431
Ezt birom én is!!!! Ha számukra a megdöbentő valóságot látják, akkor azt kiabálja, hogy hazugság!! Ezeket mind lelkiszegényeknek hivom csak!
ystuc2006-03-13 21:43:44 // 430
Azzal nem vagyok képben teljesen.
Poló2006-03-13 21:41:20 // 429
Nekem a Giulietta névválasztásának legendája tetszik a legjobban :))
ystuc2006-03-13 21:39:24 // 428
Tényleg? Amúgy van egy-két hitetlen munkatársam. Mikor a múltkor az iwiw-en az Alfa hőskoráról, eredményeiről, stb... írtál, azt lementettem, és az orruk alá dugtam. Az egyik nyelni nem tudott, annyira meglepődött, hogy ilyenek voltak, a másik meg azt mondta, hogy a fele hazugság... Persze ez nem igaz, de ő egy igazi hülye... Ez van... :-)
Poló2006-03-13 21:35:56 // 427
Én meg azt hittem, hogy az én autóm Milánóban készült...
Tommi2006-03-13 21:35:30 // 426
Olvassátok szorgalmasan, mert lehet, hogy Esztergomban szükség lesz Alfa történelmi tudásra is :)))
Tommi2006-03-13 21:34:28 // 425
De-de, jól mondod: Nápoly mellett Pomigliano-ban. Milánóban már nincs is termelés, a régi gyárépületek még megvannak, illetve ott van a múzeum.
ystuc2006-03-13 21:34:27 // 424
OK, rendben! :-) Amúgy szerintem iszonyat jó ez a topic, még ha nem is pörgős... :-)
Tommi2006-03-13 21:33:21 // 423
Na, hogy helyre tegyük a dógokat :)

Poló2006-03-13 21:33:21 // 422
Ha jól tudom, azért került le a Milano felirat, mert máshol is nyitott gyárat az Alfa Romeo, asszem az Alfasudnak Nápolyban, de nem bizti.
Tommi2006-03-13 21:32:18 // 421
Nem kötekedek, de akkor már legyünk pontosak :) Eddig 5 féle volt és az első négyen volt Milano felirat :)
Poló2006-03-13 21:31:31 // 420
Még annyit, hogy 1925-1983 babérkoszorú is díszítette az első világbajnoki cím emlékéül :)
ystuc2006-03-13 21:29:53 // 419
Írtam, hogy első embléma! :-)
Tommi2006-03-13 21:27:56 // 418
A Milano felirat csak 1972-ig volt :)
Csumez2006-03-13 21:27:43 // 417
Hmmm... De jó!
ystuc2006-03-13 21:27:16 // 416
Köszi! :-)
ystuc2006-03-13 21:26:55 // 415
Még ennyit: Az Alfa Romeo első embléma két jellegzetes milánói szimbólum, a kígyó és a kereszt ötvözete. A halványkék háttérrel ábrázolt Visconti kígyó ötlete a műszaki részleg egyik fiatal tervezőjének a fejéből pattant ki, amikor a Piazza Castello-n éppen villamosra várt és a Filarete tornyon látható kígyót nézte és a fehér háttér előtt ábrázolt vörös kereszt. A kígyót és a fehér háttér előtt ábrázolt vörös keresztet fémes karima veszi körül, amelyen az ALFA („Anonima Lombarda Fabbrica Automobili”) és a MILANO szavak olvashatók, köztük két, a Savoyai-dinasztiára jellemző csomóval.
Csumez2006-03-13 21:23:42 // 414
Köszi! Az ember mindig tanul valamit.
Tommi2006-03-13 21:22:03 // 413
Kereszt: Milánó város címeréből való. Kígyó: egy milánói nemesi család, a Visconti-ak családi címeréből van. Azért ez volt a családi címerben, mert a legenda szerint valamikor a középkorban az egyik Visconti megölt egy sárkányt-kígyót-szörnyet-akármit, ami gyerekeket evett (ezért van a szájában a kis figura) és ezért kaptak nemesi címet.
Poló2006-03-13 21:21:04 // 412
A kereszt a keresztes hadjáratokról van. Milanó címere. A kígyó pedig egy olasz nemes pajzsának a címerét díszítette.
Tommi2006-03-13 21:19:00 // 411
Babelfish, ez mekkora már :)))))))))))))))) Amúgy grats az off road cikkhez :) Illetve típusleíráshoz :)
Csumez2006-03-13 21:16:22 // 410
Ma egy igen érdekes kérdést kaptam a szomszédomtól. Mit jelent az Alfa emblémán a kereszt, és a kígyó? No, erre válaszoljon nekem valaki. Ez talán történelem is lehet.
martin-i2006-03-13 21:12:07 // 409
szép munka gratulálok!
ystuc2006-03-13 21:10:27 // 408
Alfa Romeo Matta a típusok között!!!! :-))
Vikk752006-03-12 12:11:18 // 407
Oké, nem tesz semmit. Haggyad a cd-t lehet nem fog hazavágni ha 1-el kevesebb van, de még nem tudom :DDD
ystuc2006-03-12 12:09:52 // 406
Oh, köszönöm szépen! Esztergomra is jó, annyira nem sürgős. Viszek cd-t cserébe. És köszi!
ystuc2006-03-12 12:09:10 // 405
Nekem is van szótáram, ingyen letölthető a www.jomagam.hu oldalról, és nagyon jó. Iszonyat mennyiségű nyelv van benne, én is azt használom. Csak inkább a nyelvtan az, ami nehezebb. Az angolban azt jobban vágom. :-)
Gábor1662006-03-12 11:41:49 // 404
:-) Estig balra el...
Don Gombóc2006-03-12 11:38:04 // 403
Most mond már nem megér 100 forintot hogy égőn lásd a képüket? :))
Vikk752006-03-12 11:36:12 // 402
Tudom, hogy velem van a gond :))) Amúgy olaszban is tudok segíteni, illetve nem én hanem a barátnőm. Ha adtok 1-2 szöveget, segítene lefordítani, már csak gyakorlás végett is. a képeket meg ki írom CD-re (Halesz ezt a sort ne olvasd :D) és ahogy látom pesti vagy ez nem gond.
Gábor1662006-03-12 11:32:30 // 401
ystuc: Én is használok fel olasz nyelvű oldalt, pedig nem tudok olaszul. A www.babelfish.altavista.com oldalon lefordíttatom angolra, aztán azt elmentem. Igaz, a Giulia TI-ből Julia YOU lessz, de ez nem nagy gond. :-)
ystuc2006-03-12 11:29:00 // 400
Nem értem miért... ;-))))
Halesz2006-03-12 11:20:21 // 399
A CD elavult dolog már az internet korában :))))
Vikk752006-03-12 11:17:34 // 398
Persze, hogy átküldhető, de nem ezt tervezem a mai napra, hogy itt ülök a gép előtt estig :)) 200-250 db kb.
ystuc2006-03-12 11:14:05 // 397
Az jó! Mit jelent, hogy sok? E-mailen átküldhető? :-)
ystuc2006-03-12 11:13:31 // 396
:-) Hát, a képek ott vannak a típusoknál. A németautós ismerősökre meg nem pazarolok cd-t, megadom az URL címet, aztán csorgassák csak a nyálukat!!!! ;-) :-P
Don Gombóc2006-03-12 11:08:04 // 395
Az jó lenne megmondom az őszintét! Bár vannak érdekes apró eltérések az innen onnan nézett oldalak között de nem jelentős. És mi lenne ha egy ilyen össszeállítás készülne az összes történelmi és napjaink Alfáiról sőt a napjaink alfáiról a típusok mellé a tagok gépeinek a fényképeit tennénk ill tennétek fel. mindezt egy cd vagy dvd lemezre formázva, amivel akár megajándékozhatnánk németautós kollégáinkat és barátainkat is. :))
Vikk752006-03-12 11:00:02 // 394
Tudok segíteni képekben esetleg. Sok Museumos képem van sok típusról, sőt még annál is több :D
ystuc2006-03-12 10:57:37 // 393
Meg csak a száraz tények. De amúgy jó, és használható! Az Amorén megpróbáljuk idővel az összes modell leírását összeszedni, képekkel díszíteni, de ez nem egy egyszerű feladat... De egyszer biztos elkészül. Én si dolgozok mindig valamelyik modellen.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak