Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Alfa tuning
Buksi2009-02-02 19:32:40 // 10492
Jah értem! :-)
GT Ɨ|ѯ2009-02-02 19:31:04 // 10491
András bácsi2009-02-02 19:29:59 // 10490
Részben. A felület is számít, meg a hűtés is, meg a betét minősége. Egy hagyományos ragasztott betét pl. fényévekre van a porszórt, nagy igénybevételre tervezett betéttől.
András bácsi2009-02-02 19:27:40 // 10489
Azon gyári a Brembo elöl, amiben komolyabb motor van. De ott más a fékerőszabályozó: sőt tulajdonképpen elektronika felügyeli az egész fékezét, abs-t, hajtást. Már ami olyan.Ott pl. a kipörgésgátló nem gázelvételes, hanem fékes.
Lali752009-02-02 19:24:50 // 10488
Bocsi,hogy beleokoskodok,de tudtommal a fékerőszabályzó csak a hátsó fékkel van kapcsolatban.Elvileg ültetéskor is már be kéne állítani.De intenzív fékezéskor elsősorban az első fék terhelődik,nagyobb mértékben,ezért érdemes azon változtatni elsősorban.Szerintem nem pont a méretnövelés a legfontosabb,inkább a hűtés.....
Sokat számíthat a furatos,rovátkolt féktárcsa,mert az nem engedi megégni a súrlódó felületeket,tehát a fékhatás nem csökken intenzív igénybevételnél.
Sokat számíthat a furatos,rovátkolt féktárcsa,mert az nem engedi megégni a súrlódó felületeket,tehát a fékhatás nem csökken intenzív igénybevételnél.
Buksi2009-02-02 19:24:14 // 10487
Hát ezt mondom! :-D
Buksi2009-02-02 19:19:56 // 10485
Mármint nem kipufogók! :-)))))
Buksi2009-02-02 19:13:41 // 10483
Ezek sztem csak valami csövek betolva az autó alá! ;-)))))))
Buksi2009-02-02 19:02:09 // 10480
Szóval akkor csak nagyon extrém fékátépítésnél kell egy komolyabb szabályozót is beépíteni? Pl. a 166-on is maradt minden a régiban, csak az első fékek cserélődtek Brembo-ra? :-)
Taxi33™2009-02-02 19:01:00 // 10479
A GTA az OK. De ezek a lámpák meg a kipufogók?
GT Ɨ|ѯ2009-02-02 18:57:51 // 10478
ismeretlen GTA 1965 - ből:-(
Taxi33™2009-02-02 18:55:13 // 10477
Hát ez meg mi már megint?
András bácsi2009-02-02 18:54:17 // 10476
Nem kell. A fékerőszab. szerintem a csőrendszerekkel, a dugattyúármérőkkel és a súlyelosztással fugg össze eslősorban. Mintha 276 lenne.
GT Ɨ|ѯ2009-02-02 18:52:27 // 10475
GT Ɨ|ѯ2009-02-02 18:52:04 // 10474
GT Ɨ|ѯ2009-02-02 18:49:08 // 10473
Buksi2009-02-02 18:41:03 // 10472
Akkor ott már átkellene rakni a fékerószabályzót is? :-)
Mekkora az átmérője a tárcsának? :-)
Mekkora az átmérője a tárcsának? :-)
András bácsi2009-02-02 18:39:41 // 10471
Nekem is, de nem eladó. :) A faceliftesé nagyobb hátul.
Buksi2009-02-02 18:36:29 // 10470
Neked? És milyen? :-)
Buksi2009-02-02 18:29:50 // 10468
Jó lenne ilyen nagy fékeket beszerezni! :-))
GTPeti2009-02-02 18:28:20 // 10467
Az kizárt mert nem tudom. :)
Viszont egyik 156 gyári fék sem ilyen iszonyatosan nagy tányér!!
Viszont egyik 156 gyári fék sem ilyen iszonyatosan nagy tányér!!
Buksi2009-02-02 18:13:51 // 10466
Ezek szerint nem! :-))
A 156-oknál van eltérés a hátsó fékeket illetően? :-)
A 156-oknál van eltérés a hátsó fékeket illetően? :-)
GTPeti2009-02-02 18:10:38 // 10465
Na... erről van szó. Ilyen esetben bizonyára nem akkora az eltérés, hogy más alkatrészekre legyen szükség.
Valószínűsítem, hogy ilyen esetek alapján általánosítani (lásd lenti 156), azért nem célszerű.
Valószínűsítem, hogy ilyen esetek alapján általánosítani (lásd lenti 156), azért nem célszerű.
Buksi2009-02-02 18:06:03 // 10464
Azt hiszem erre már meg is találtam a választ! Előbb is eszembe juthatott volna! :-D Azért kell csak az elsőket átrakni, mert minden más megegyezik! A hátsó tárcsák mérete, a nyergek is és a fékerőszabályozó is! :-)))))))))))
GTPeti2009-02-02 18:01:44 // 10463
Inkább azt kérdezd meg, hogy miért nem tenne be az elsőhöz passzoló hátsó féket is...
Ha pl. kpl. átraknátok a 16V fékrendszerét, az tökéletes megoldás lenne. Csakúgy, mint az én Uno-mba betenni a turbós cuccait.
Ha pl. kpl. átraknátok a 16V fékrendszerét, az tökéletes megoldás lenne. Csakúgy, mint az én Uno-mba betenni a turbós cuccait.
Buksi2009-02-02 18:01:20 // 10462
Tulajdonképpen, ha megfigyeled minden típusnál (nem csak Alfa) jobbára csak az első fékeket tuningolják! Persze tisztelet a kivételnek! Ne kérdezd, hogy miért! :-)
Buksi2009-02-02 17:59:34 // 10461
Azt nem kérdeztem tőle, hogy miért nem kell másik fékerőelosztót beszerelni, de most már majd megkérdezem tőle! :-))
GTPeti2009-02-02 17:55:50 // 10460
"nagyobb fékhatás elérése"
Na igen, de hol? Csak elöl?
Na igen, de hol? Csak elöl?
GTPeti2009-02-02 17:54:46 // 10459
Jó, de ezt az előbb nem írtad.
Biztos tapasztalt ember és lehet, hogy igaza van. Így, indoklás nélkül én nem fogadom el a válaszát.
Biztos tapasztalt ember és lehet, hogy igaza van. Így, indoklás nélkül én nem fogadom el a válaszát.
Buksi2009-02-02 17:53:00 // 10458
Nem az a lényeg, hanem a nagyobb fékhatás elérése! :-)
Egyébként ez a bizonyos szerelő nem egyszerűen CSAK szerelő! Aki ismeri, az tudja, hogy miért írom! Schulek Béláról van szó! Ő már több Alfát látott, javított és tuningolt, mint mi itt összesen együttvéve! :-))
És én bízom a szakértelmében! Ennyi! ;-))
Egyébként ez a bizonyos szerelő nem egyszerűen CSAK szerelő! Aki ismeri, az tudja, hogy miért írom! Schulek Béláról van szó! Ő már több Alfát látott, javított és tuningolt, mint mi itt összesen együttvéve! :-))
És én bízom a szakértelmében! Ennyi! ;-))
GTPeti2009-02-02 17:48:35 // 10457
Persze, hogy nem! Lényeg, hogy látszik a nagyobb tárcsa.
Kihangsúlyozom, ez az én véleményem. Érdekelnének ellenvélemények is, de csak szakértőktől. (Attól, hogy vki autószerelő még nem biztos, hogy alkatrészcserélésen kívül tisztában van pl. egy fékrendszer hangolásával. Nem lebecsmérlően írtam, az előbbi is fontos és szép dolog, de a kettő nem ugyanaz. Az utóbbin mérnökök dolgoznak nem is keveset.)
Asszem pont Fehérváron a Conti-nál hangolnak fék- és futóműrendszereket...
Kihangsúlyozom, ez az én véleményem. Érdekelnének ellenvélemények is, de csak szakértőktől. (Attól, hogy vki autószerelő még nem biztos, hogy alkatrészcserélésen kívül tisztában van pl. egy fékrendszer hangolásával. Nem lebecsmérlően írtam, az előbbi is fontos és szép dolog, de a kettő nem ugyanaz. Az utóbbin mérnökök dolgoznak nem is keveset.)
Asszem pont Fehérváron a Conti-nál hangolnak fék- és futóműrendszereket...
Buksi2009-02-02 17:44:18 // 10456
Még szép! :-DDD
De most komolyan! Én megkérdeztem a szerelőmet, hogy ha az én fékeim helyett berakom a 16V-s 155 fékeit (amik ugya jóval nagyobbak) és a hátsók maradnak, akkor kell-e a fékerőelosztón állítani vagy esetleg cserélni!? De ő azt mondta, hogy nem! :-)
De most komolyan! Én megkérdeztem a szerelőmet, hogy ha az én fékeim helyett berakom a 16V-s 155 fékeit (amik ugya jóval nagyobbak) és a hátsók maradnak, akkor kell-e a fékerőelosztón állítani vagy esetleg cserélni!? De ő azt mondta, hogy nem! :-)
GTPeti2009-02-02 17:39:02 // 10455
Nem... és hogy az autó hátulja satuzáskor 3szor megkerüli az elejét, az show-elem ugye...
Buksi2009-02-02 17:36:20 // 10454
Azon nem kell változtatni! :-)
GTPeti2009-02-02 17:34:35 // 10453
Hűazannya!!! (A téli acélfelniket meg jól el is lehet felejteni. Bár akinek ilyen fékekre tellik, tellik 18as téli garnitúrára is...)
Azt viszont +kérdezném, hogy az alaposan megbomlott első-hátsó fékegyensúllyal kezdtek-e vmit. (Kulcsszó: gyári fékek hátul)
Azt viszont +kérdezném, hogy az alaposan megbomlott első-hátsó fékegyensúllyal kezdtek-e vmit. (Kulcsszó: gyári fékek hátul)
Buksi2009-02-02 17:28:47 // 10450
Buksi2009-02-02 17:24:23 // 10449
GT Ɨ|ѯ2009-02-02 08:19:39 // 10448
Azzurro2009-02-01 23:15:06 // 10447
Azzurro2009-02-01 23:12:50 // 10446
Buksi2009-02-01 20:13:17 // 10444
De nagy szája lett itt valakinek! :-DDDDDDDDDDD
Buksi2009-02-01 20:12:16 // 10443
Persze, hogy azokat is! ;-))