Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Autóvásárlás

boxerhang2017-08-08 07:57:30 // 36403
Sziasztok!
Eladnám szeretett 155-ösömet. Az ár tagoknak, iletve tagok azoknak, akiknek amore tag ajánlotta az autót természetesen alkuképes. Szeretném, ha jó kezekben lenne továbbra is. A hirdetésben a legtöbb dolgot leírtam, amit kicseréltem. Átvizsgáltatható, nincs titkolnivalóm.

https://new.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/155/alfa_romeo_155_1_8_ts_16v_sport_friss_kepek_uj_futomu_friss-11813612

Üdv!
dallosj2017-07-28 14:49:18 // 36402
Szevasztok. Esetleg valaki látta már ezt? Netán ismeri valaki az előéletét? Valamikor a közeljövőben mennék meglesni, és gondoltam előtte tájékozódom.

https://new.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/166/alfa_romeo_166_2_4_jtd_szep_gyari_allapotban-11740889
rodolfo752017-07-18 23:38:36 // 36401
Szia! Én vettem a páromnak anno 1.2 8V fehér puntót. Kezdő kocsinak kiváló. Lemezfelnis, ablaktekerős, fehér. De ha 300, akkor ráköltessz még150-200 k-t, vagy veszel egyet 500-ért.
R75
Attis2017-07-16 20:13:42 // 36400
Ezt esetleg látta már valaki?
szuhi1642017-07-13 14:41:50 // 36399
Sziasztok!

Valakinek van esetleg eladó kombi 156 2,4jtd 175le-s verzió?

Üdv.
Csabo222017-07-12 00:34:14 // 36398
A minap böngésztem a mobile.de-t és egy német hirdető kocsijának képgalériájába a lenti kép volt utolsónak feltöltve:

Szakadtam :D
Zselé2017-07-11 20:09:34 // 36397
Sziasztok, lassan eljön az idő, hogy feleségemnek is vegyek egy járművet gyerekszállításra, bevásárlásra... A kommersz kisautók mellett evidens, hogy körbenézünk az Alfák kínálatában is. Feleségemnek még nincs nagy vezetési gyakorlata, ezért egy kis kuplung lekapás, meghúzás padkázás benne van a pakliban, tehát nem akarok 0 km-es Giuliával kezdeni, a keret 3-400 ezer Ft között mozog. Az elvárások:

- 4 vagy 5 ajtós
- klímás legyen
- max 1.6-os szívó benzines

A rostán 146-osok és 156-osok, elvétve egy-egy nem túl bizalomgerjesztő 147-es maradt fenn a márka használt kínálatából. Mostanság ebben a körben hirdető/vásárló cartársaktól kérdezem, lehet ennyiért elfogadhatót kapni a fenti típusokból, vagy inkább nézzek Puntót? :) Ahogy láttam, a kínálat zömét 156-osok adják, 146-ból már kevés az eladó, 147-ből pedig még kevés ennyiért...
alfaspetya2017-07-10 16:20:03 // 36396
Közben megtaláltam, hogy itt is fentvan, de a hirdető nem tag: link
alfaspetya2017-07-10 14:55:56 // 36395
Sziasztok!
Erről tud valaki valamit?
156 sw 2.0 JTS
Köszi!
Dévid2017-06-24 16:54:57 // 36394
Nálam a Saxoval van így, nagyságrendekkel kevesebbet öltem bele, mint bármelyik Alfámba, de eldöntött tény, hogy mennie kell a háztól, mert nem megbízható, pár havonta valami miatt pár napot mindig szervizben tölt.
A szerelem meg áll a garázsban, és nem érdekel ha rossz, megjavítjuk, és jön a vigyor a számra. Más polcon van a szívemben. Mondjuk bármi kopog zörög, kopik, stb. az cserés benne. :)
Liquid2017-06-23 15:53:02 // 36393
Egyszer kolegával hasonlítgattunk költségeket. Nek egy Seat Ibizája van akkor vette újan mikor én a 156-ot 8 évesen. Asszem akkor számolgattunk, amikor eladtam a 156-ot. Úgy emélkszem olcsóbbra jöttem ki, ráadásul a két autó között van némi különbség kategóriában, fenntartásban. Szóval ha ugyanezt egy hasonló kisatutóval hasonlítjuk, akkor biztosan nagyságrendekkel olcsóbbra jön ki a használt.
Piritu - 1.000.0002017-06-23 15:36:26 // 36392
Egyetértek.
A Ft/km az érdekes a végén. Mennyit mentél gondtalanul az "értékvesztésből" vagy mennyit költöttél a vételár felett a fenntartásra. Használtnál tuti kisebbre jön ki, mint egy újnál.
Piritu - 1.000.0002017-06-23 15:32:59 // 36391
Akkor se nagyon van, ha mi használtuk. A Párduc jó példa. Vigyázhattam rá, tarthattam karban, mehettem vele hosszú utakat, aztán a kuplung mégis megadta magát...
Jelenleg ez a tény tart vissza a Brera Spidertől. A 159 technikája finoman szólva is bonyolult.
Giuntini2017-06-23 13:29:40 // 36390
Így van! Én őszintén megmondom a motor játék 1 misi fölött volt, inkább másfél, de ebben minden benne volt. Generátor és önindító felújítás, nagynyomású átvizsgálása. Új szívósor, és egyebek. Tulajdonképpen a blokk maradt meg, de az is fel lett fúrva. Rá egy évre jött a turbó felújítása. A motorban most van 40 ezer km, még mindig olyan halk, hogy mindenki csodájára jár, mellette egy állandó fülig érő mosoly van a fejemen, ahogy megy. A mai napig mindenütt utánafordulnak az autóm után. Kell ennél több? Valahogy nem tud érdekelni egy vadiúj autó!
Liquid2017-06-23 11:09:36 // 36389
"valószínűleg még mindig kevesebbet költöttél el mint egy hasonló kategóriájú 0-3éves autó értékvesztése. Ezt valahogy nagyon kifelejtették a cikkből."
Így igaz, ezt hajlamosak elfeledni.
Azonkívül meg az sem mindegy mik a prioritások, mert ha pl. az embernek napi munkavégzéshez kell, és nincs másik autó a családban amit adott esetben be tud vetni, akkor nagyobb a súlya a "megbízhatóságnak".
Nyilván szinte minden esetben az új autó a legjobb, ha az emberke megengedheti magának, a szükséges, vágyott stb. autóból újat venni minde garidő lejártakor.
De azért ez Mo-on nem egy átlagos dolog.
csokagm2017-06-23 10:38:09 // 36388
Így bekerülsz abba a körbe amit még ír a cikk ami szerintem is egy faszság. 6-8 felett mar nem gazdaságos az autot tartani? Pontosan nem tudom mennyit kellett az autódra költeni, de ezzel most marha sokáig elleszel. Esetleg más apróbb karbantartás szóba jöhet de a motor jo esellyel sokaig menni fog. Ráadásul ha gazdasági ertelemben nézzük, akkor valószínűleg még mindig kevesebbet költöttél el mint egy hasonló kategóriájú 0-3éves autó értékvesztése. Ezt valahogy nagyon kifelejtették a cikkből.
Giuntini2017-06-23 10:05:38 // 36387
Természetesen igaz amit mondasz. Az állapotról fogalmunk sincsen. Mert nem mi használtuk.

Az én esetemben, mikor megláttam az autót, azt mondtam; "Úristen, ez volt a vágyam!" És attól fogva kész lettem. Nem látunk bele a motorba. Minthogy Shadin sem látott bele a motorba. Tegnapelőtt beszéltünk telefonon pont erről. A mi autóink olyanok, hogy csak mi tudjuk mennyit ér. Ha el akarnánk adni, és megmondjuk, hogy a motor kapott komplett generált, nem érdekelné az embereket. Inkább keresnének "alig" futott százezrest. Mert hülyék az emberek. De lehet, hogy mi sem vennénk meg ilyet.
Nem véletlenül ettől az autótól én semmi pénzért nem válnék meg. Mert én tudom, hogy mit cseréltem rajta, és minden csakis gyári alkatrész.
Piritu - 1.000.0002017-06-22 23:02:01 // 36386
"Állapotot veszünk, nem kilométert és szervizkönyvet! " - Ha ez igaz lenne, már 10x elvitték volna a Spidert. A legfontosabb kérdés az volt, hogy még mennyit mehet ennyi km után?
Nem véletlenül kerülnek többe a keveset futott autók a cikk által is megemlített német oldalakon.

Számomra az a kérdés, hogy hogyan állapítod meg az "állapotot"? Honnan tudod, hogy mennyi gondtalan km van még a váltóban/motorban/stb. és hogy hogyan bántak vele?
A te példád is mutatja, hogy nem lehet megmondani.

A mostani kinti vadászatom is csak azt mutatja, hogy az állapotot esélyed sincs megmondani, max néhány dologból megpróbálhatsz következtetni. Aztán vagy belenyúlsz vagy nem...
Egy kevesebbet futott szervizelt kocsinál kisebb a valószínűsége hogy tévedsz.
Zselé2017-06-22 22:56:13 // 36385
A Spider helyzete azért is érdekes, mert ami neked negatív izgalom, az nekem picit romantikus báj... bár nem vagyok az a home-made, szereld magad típus. Ennek ellenére jó hobbinak tartom a Spiderrel való szöszölést. A 159-re ez nem igaz, az egy tökéletes testű munkagép számomra, egész más megbízhatósági és kényelmi elvárásokkal.

De elfogadom azt is, hogy valakinek egy Spider is lehet csere-érett... Én nem így tekintek a sajátomra, nekem minél régebbi a kapcsolat, annál kisebb az esély, hogy pusztán a kora miatt egy újabbra cseréljem.
Piritu - 1.000.0002017-06-22 22:50:11 // 36384
Gondolatébresztőnek linkeltem be.
Egyszerűen azért, mert túllép a szokott motor, kuplung, stb. bűvkörén.

A Spiderrel az elmúlt nyolc évben pont az "egyebek" cseréjét végeztem. A benzinszint mérőtől a ablaktömítésig. A legnagyobb gondom az volt, hogy mi lesz a következő. Most is az a fő kérdés, hogy a tervezett 3.200 km-es nyári túra alatt mi lehet gond...
Giuntini2017-06-22 22:45:47 // 36383
Osztom! Állapotot veszünk, nem kilométert és szervizkönyvet! Ez az autópálya példa is elnézést, de egy fa...ság! Hányan vannak , aki 180-200-al tolják, majd benzinkútnál rögtön leállítják izzó turbóval. a másik a start-stop- Miről beszél is? A pörgő turbót csak nagy hirtelen leállítani? Ez jó a motornak? Aki normális, és start-stop-os autója van, az rögtön indításnál kikapcsolja. A nagyobb lökettérfogatú benzines szívókkal igaza van, de a probléma az olajcsere periódusokkal van. Aki betartja a 30 ezres olajcserét, az aláírja a rövidebb futásteljesítményt. A turbós motorokban midig friss olaj kell, és max-on kell lennie a szintnek, csak így lehet biztosítani a kenést. Én a TD Cromámmal 450 ezret mentem el, és szerintem abban a motor minimum 800 ezerre volt méretezve, de a gyár 7500km-es motorolaj csereperiódust írt elő. Csodák nincsenek. Ha valamire vigyázunk és karbantartjuk, az sokat megy el, amit meg ütünk vágunk az keveset.
Zselé2017-06-22 22:18:49 // 36382
Ez a cikk szerintem majdnem nettó f.szság...

Nyilván való, hogy az autó a használattól kopik, de pl. a sok hideg járás vs hosszú autópálya olyan tág szakadékot képezhet két motor állapota között, hogy kb. 300 ezer km a mozgó tér... És akkor még a motor egy dolog, a váltó/kuplung még drasztikusabb eltérést mutathat. Én pl sok napon felváltok kvázi lineárisan 6-ikba, kihajtok az M6-ra, majd megteszem ebben a fokozatban a Pécs-Bp.- Pécs távolságot. Kb. 350-400 km annyi váltással, mint másnak a munkahelyig 5 km...

A beltér a tulaj igényességét is tükrözi. Kb. minden autóban van valami hibásan kigondolt részlet, pl. egy eltörő napellenző, vagy akármi. Van, aki javítja, van akinek jó az úgy...

Főnököm pl. egy 320d-t hajt, 250 ezer km-es korára már elég viseltes volt a belső, és nyöszögött is itt-ott. Ő újrabőröztette a váltót, kormányt, cseréltetett szilenteket, bakokat, és most csendes és feszes, mint egy 50 ezer km-et futott példány...

A költséges karbantartásokat is ki kell fogni, van aki pl. 200 ezer km felett nem, de 190 ezerrel még vesz autót... átlag 200-220 ezer km közt jön minden: a második, már nem gyári kuplung, kettős tömegű (ha van), turbó, stb.

Szerintem autót veszünk, nem számokat... Illetve legyünk pontosak: 80%-ban autót, 20%-ban számokat..
csokagm2017-05-31 21:54:27 // 36379
Nehéz, én is egy hónapig nézelődtem amíg találtam megfelelőt.
A behozatallal nincs is addig gond, amíg nem a lerúgott szarokat hozzák be.
Zsolt1552017-05-31 21:10:02 // 36378
Sajnos valóban így van.
Zselé2017-05-31 20:56:27 // 36377
Jól tetted, hasonlóan jártam el a 156-osommal. Most se tennék másként.

De sokan a második megoldást választják...
Giuntini2017-05-31 20:35:14 // 36376
És ebben igazad van! Mert aki megcsináltatja, azt már nem éri meg eladni. Nekem egy évre rá szart be a motor, mehettem volna vele a sóhivatalba, két és fél millióért vettem, adtam volna el motorhibásan 1 millióért? Megcsináltattam, az egész autóra iszonyú pénzt költöttem, de nem bántam meg!
Mit csinált volna a helyemben más? Vett volna bele 200 ezerért egy bontott motort, és rögtön eladja. De nem hiszem, hogy ez lett volna a jó megoldás. Fantasztikus az autóm!
Zselé2017-05-31 20:05:24 // 36375
Ez a behozatali dömping kb 7-8 éve tart. Simán kifoghatsz olyan magánszemélyt, akit akkor átvágott a nepper, majd ő évekig használta, és most egy halmozottan sz@rt árul...

B variáció: rájött időben, hogy átverték és egy éven belül gyorsan meg akar tőle szabadulni...
csokagm2017-05-31 11:32:53 // 36374
Azért nem baj ha igényes a gazda. Láttam olyan kocsit amikor nézegettem az autókat hogy a hátsó lökhárítóba csavar volt hajtva például illetve hamuval teli középkonzol. Na ilyen autót ki venne meg?
Persze szomorú ha valakilt jóhiszeműen megvezetnek.
Az en automban 170ezer km van. 6 éves. Rengetegen néznek rám -furcsán hogy miért. Gyönyörű állapotban van foglalkozott vele. Persze apróbb karc van sajnos de ezeket javítom:)
Liquid2017-05-31 09:08:59 // 36373
Itt évjáratot és km-t vesznek, de az utóbbi a fontosabb.
Giuntini2017-05-31 08:53:20 // 36372
Ez szerintem csak Magyarhonban van így! Ez nagyon szomorú! Kint állapotot vesznek, itt meg évjáratot.
Liquid2017-05-31 07:58:43 // 36371
Hát sajnos a hülye vásárlók megteremtik a keresletet, a nepperek meg kiszolgálják.
Jani552017-05-30 23:33:05 // 36370
Egyáltalán nem egyszerű és nem könnyű a kevés km-es autót eladni, beszámíttatni, sőt azt kell mondjam, elég drága dolog márkahűnek lenni/maradni. Volt lehetőségem, pénz a zsebemben, előre bejelentkeztem a Budaörsi Olasz Autók Házába: vittem az akkor 8 éves 156-osomat, 42ekm-el, igen, annyival, hogy cserélném új159-re. Kijött az igen hozzáértő, szemrevételezte, kb 1perc, se állapotfelmérés, se diagnosztika, vissza bementünk, összehasonlította a neten lévő eladó 250-350eKm-es, lefutott, törött-javított, szakadt, kocsikkal és mondott egy röhejes árat. És közölte, új gumikat!!!! kell rá venni, mert 8 éves gumikkal használtautót kitenni nem lehet... Sőt, pedzegette, százezret rá kellene tekerni, hogy hihetőbb legyen, úgy könnyebben elmegy... (másik két márkakereskedésben is hasonló tapasztalataim voltak)

Gondolhatjátok, az újautó vásárlásból semmi sem lett, a 156-osom ma is, mint az új, tulajdonképpen semmi nem indokolja ma sem a cserét... De rosszul esett, hogy ennyire hülyének néztek és nézik ma is az autóvásárlókat.

A következő újautóm elektromos lesz, ha nem lesz az Alfának ilyen, márkaelhagyó leszek.
Piritu - 1.000.0002017-05-30 23:02:02 // 36369
A gazda is mindegy. Itt egy tényleg gondos gazda autóját néztem meg. Láthatóan odavolt az autóért. A körülmények (szerelő) viszont hazavágta a 70-es gazdi gondosságát.
Szomorú volt látni, amikor rájött, hogy valami nem stimmel a haver szerelővel...
csokagm2017-05-30 22:58:38 // 36368
Ebben is van igazság arról nem is beszélve milyen gazdája volt au autónak.
Liquid2017-05-30 22:49:52 // 36366
Ebben van igazság, de azt is tudomásul kell venni, hogy csodák csak igen ritkán vannak. És nagyon nem meghatározó tényező a km, sokkal inkább az állapot. Ugyanis nem mindegy hogy mondjuk ugyanaz az uató 300e++ kmt ment mondjuk München-BP között tempomattal utanként 3 sebességváltással, vagy 30e-et BP mesés útjain, 2-5km-es hidegjáratokkal, lámpánál üvegelve félhidegen.
Mindkettő tud szépen kinézni, de mechanikailag az előbbit venném.
Az tény, hogy a kevés km. Ny-E-ban drága, de egy szépen kiglancolt autópályás példányt ha visszatekernek ötödére, a kutya se veszi észre.
csokagm2017-05-30 22:24:46 // 36365
Magánszemélytől azért hihetőbb az igazolt alacsony futásteljesítmény, mint egy külföldi autókat áruló neppertől:)
Főleg annak tudatában, hogy ami keveset futott és szép állapotú annak kint is rendesen megkérik az árát. Erre még jön a hazaszállítás költsége,regadó, profit, stb. Akkor már is lehetett olyan drága az autó.
Viszont akkor vagy mindig nagyon nagy szerencsével vásárol vagy valami turpisság van a dologban.
Piritu - 1.000.0002017-05-30 22:04:08 // 36364
Ha ez így lenne, senki sem tudna eladni tekert autót...
A múlt héten volt szerencsém az enyémnél 100e-el kevesebbet futott, minden tekintetben rosszabbul kinéző autót is látni. A másik ugyanekkora méterrel kétszer ennyinek tűnt.
Nem mindegy, hogy hogyan kerül bele az a méter. Városban vagy autópályán...
Jani552017-05-30 21:27:12 // 36363
Még egy gondolat: a valós futásteljesítmény könnyen ellenőrizhető, hozzáértők azonnal látják, hogy 60, 160, 260ekm van egy kocsiban...
Jani552017-05-30 21:21:32 // 36362
Hogy lehet-hogy lehet... az enyémben is 60ekm van! 2003-as, második kocsiként és nagy becsben tartom. Ugyanúgy eladhatatlan, mert senki nem hiszi el. Pedig tényleg ennyi. Azon az áron, mint a neten található leharcolt példányokat kínálják, nem vagyok hajlandó eladni, úgyhogy marad.
csokagm2017-05-30 18:34:46 // 36361
Szerintem hagyd. Én voltam nála. Nepper. Amit neztem ket autót azokkal mind volt valami.(rejtett hiba)

Fura hogy nála minden nagyon keveset futott. Szerintem csavarja. Ja es tul vannal tolva HDRrel a képek azert csilivilik.
Csabo222017-05-30 17:58:11 // 36360
Rory breaker mondta anno a filmben:
"nem vagyok buzi, hogy ezt besz*pjam"
:D
Kócosw2017-05-30 07:37:31 // 36359
ez mekkora vicca apám :) hát aki ezt bekajalja az meg is erdemli :D
gelle2017-05-29 22:32:43 // 36358
Ezekről valaki valamit esetleg? :)
HAHU1
HAHU2
Liquid2017-05-25 11:54:29 // 36357
Kissé túl van árazva szerintem, még ha netán valós is a km.
RomeoOne2017-05-25 10:44:14 // 36356
Rá kell dugni a kiolvasót és MES-ben meg lehet nézni a regenek számát. Abból lehet következtetni, hogy valós-e a km. Így 1080p-ben 60 fps-es videón is elég makulátlannak látszik amúgy.
127_sud2017-05-25 10:32:03 // 36355
Üdv Mindenkinek. Egy barátom keres rozsdamentes (ha még van ilyen) szép 164-es Alfát, lehetőleg 2.0 TS-t. Ha valakinek van esetleg eladó vagy tud valakit kérem segítsen. Nagyon rá van kattanva, nem projekt autó kell hanem ami használható is. Köszi előre is.
dyRo2017-05-25 10:26:31 // 36354
Sziasztok!

Ebben a 2,4-es dízelben hogy lehet 10év alatt 60ezer kilométer? A srác többi autója is elég kevés km-es, szerintetek hihető? Ismeri valaki? üdv.

Alfa 159 2,4
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak