"A 2T olajtól nem fog fog jobban füstölni az autó, tekintve tisztábban ég el, mint a gázolaj. Mindemellett a 2T olaj kiváló minőségű dízel üzemagyagnak is tekinthető."
Elhiheted, nem lenne túl népszerű, ha füstölne tőle az autó... (Kivéve, ha valaki olyat vesz, ami a célra nem alkalmas. Az ilyen esetek miatt gondolkozom rajta, hogy törlöm az egész bejegyzést.)
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia
GTPeti2012-03-29 21:58:59 // 18852
DieselManiaco(NagyVad)2012-03-29 21:52:42 // 18851
bocs égéstérben..
DieselManiaco(NagyVad)2012-03-29 21:50:27 // 18850
Olvastam,látom már beleírtál engem is,átfutottam rajta. Pontosítva lehet hogy a kék füst nem látszódik,de valószínűleg az illat érződik. Nem igaz a fenti állítás? Az égésétben elégetett olajból mi lesz ha nem füst?:)
GTPeti2012-03-29 21:45:13 // 18849
"A füstölés egyértelmű,mindig is lesz füstje amíg 2T olaj van benne"
Te amúgy olvastad a blogbejegyzést, amit írtam?
Csak mert szerepel benne, hogy miért nem igaz a fenti állítás.
Te amúgy olvastad a blogbejegyzést, amit írtam?
Csak mert szerepel benne, hogy miért nem igaz a fenti állítás.
DieselManiaco(NagyVad)2012-03-29 21:38:59 // 18848
Jól van nem is kérem hogy ragozd,csak gondoltam tájékozódom a témában.
Nem szándékozom egyenlőre 2T olajat használni,még nem követeli meg a magyar gázolaj "minősége". A mechanikus TD-knél általában nincs probléma a gázolaj kenőképességével,nem ez szokott a probléma lenni általában. A füstölés egyértelmű,mindig is lesz füstje amíg 2T olaj van benne,a füst mennyiségét olaja válogatja.
Nem szándékozom egyenlőre 2T olajat használni,még nem követeli meg a magyar gázolaj "minősége". A mechanikus TD-knél általában nincs probléma a gázolaj kenőképességével,nem ez szokott a probléma lenni általában. A füstölés egyértelmű,mindig is lesz füstje amíg 2T olaj van benne,a füst mennyiségét olaja válogatja.
GTPeti2012-03-29 21:33:31 // 18847
Az Act Evot ki is veszem, tekintve mindkét legalkalmasabb olajat lehet Mo-n kapni.
GTPeti2012-03-29 21:32:55 // 18846
Bocs, de nem fogom tovább ragozni a témát. Eleget írtam a blogomban az ilyen kérdésekre való válaszként.
Utoljára, összefoglalva:
Vagy olyat használsz, amit jónak látsz,
vagy elfogadod, amit az olvasottak alapján írtam,
vagy utánaolvasol magad (lásd. német nyelvű fórumok).
Egy cartárs pont pár napja számolt be a fullszinttel kapcsolatos negatív tapasztalatairól. (Értsd.: Füstöl...)
Egyebet nem tudok elmondani, kérem... B)
Utoljára, összefoglalva:
Vagy olyat használsz, amit jónak látsz,
vagy elfogadod, amit az olvasottak alapján írtam,
vagy utánaolvasol magad (lásd. német nyelvű fórumok).
Egy cartárs pont pár napja számolt be a fullszinttel kapcsolatos negatív tapasztalatairól. (Értsd.: Füstöl...)
Egyebet nem tudok elmondani, kérem... B)
DieselManiaco(NagyVad)2012-03-29 21:28:02 // 18845
Ezek tények,de az általad linkelt act evo valamint az általam mutatott repsol, ugyanúgy 70 fok a zárt téri lobbanáspontja,a liqui moly pedig 100 fok,szóval két ugyanolyanból nem tudom melyik a jobb...
GTPeti2012-03-29 21:25:16 // 18844
Ha valami jól tűri a magas hőmérsékletet, akkor nehezebben ég el. Ez logikus, nem?
DieselManiaco(NagyVad)2012-03-29 21:22:37 // 18843
Közel sem arról van szó hogy bármit is megszeretnék kérdőjelezni,csak annyit beszéltek itt róla gondoltam csatlakozom. Tény hogy sokba kerül,de nem értem hogy mi a probléma a hőmérsékleti stabilitással?
GTPeti2012-03-29 21:14:31 // 18842
Itt van pédául a Sterndocktor-féle írás.
Ebben szerepel, hogy azon túl, hogy a fullszint olajak sokba kerülnek, nagy a hőmérsékleti stabilitásuk (gondolom ez alatt a magashőmérséklet-tűrését érti), ennélfogva nem égnek el olyan tisztán, mint az ásványi bázisúak.
De ha nagyon meg akarod kérdőjelezni a bevált elveket, nyugodtan tedd! B)
Ebben szerepel, hogy azon túl, hogy a fullszint olajak sokba kerülnek, nagy a hőmérsékleti stabilitásuk (gondolom ez alatt a magashőmérséklet-tűrését érti), ennélfogva nem égnek el olyan tisztán, mint az ásványi bázisúak.
De ha nagyon meg akarod kérdőjelezni a bevált elveket, nyugodtan tedd! B)
GTPeti2012-03-29 21:09:03 // 18841
Nálam sokkal hozzáértőbbek (értsd.: szakmabeliek) véleménye ez. Ha nagyon akarsz olvass utána. Én anno eleget olvastam e témában, hogy ne kérdőjelezzem meg az ajánlásukat.
Amúgy pedig lásd a tegnap írt "preambulumot".
Amúgy pedig lásd a tegnap írt "preambulumot".
DieselManiaco(NagyVad)2012-03-29 21:06:42 // 18840
DieselManiaco(NagyVad)2012-03-29 21:05:41 // 18839
Bocs hogy belevauzok.
Miért fontos hogy ásványi vagy fél szintetikus olaj legyen?
A fullszintetikus miért nem megfelelő?
0,02 % -os hamu tartalommal ég el,sokkal kevesebb lerakódást képez,és nem is füstöl annyira egy korszerű robogóolaj (Repsol MotoScooter 2T), ráadásul JASO FD a minősítése?!
Miért fontos hogy ásványi vagy fél szintetikus olaj legyen?
A fullszintetikus miért nem megfelelő?
0,02 % -os hamu tartalommal ég el,sokkal kevesebb lerakódást képez,és nem is füstöl annyira egy korszerű robogóolaj (Repsol MotoScooter 2T), ráadásul JASO FD a minősítése?!
'''''2012-03-29 21:00:10 // 18838
Ma is megnéztem két olajat.Semmilyen ajánlás nem volt rajta.Maradok azoknál amiket már ajánlottatok.
GTPeti2012-03-29 20:57:50 // 18837
"-Valahogy megköti a kormot." Nem köti meg, csak pozitívan befolyásolja az égést, így kevesebb keletkezik.
-JASO FC és API TC ajánlásai legyenek
-Alacsony (0,03%) szulfáthamu tartalma legyen.
(Ha az interneten fellelhető adatlap ezt az adatot nem tartalmazza, akkor más olajat használj!)
-Erősen ajánlott a két említett fajta egyikét használni. (Liqui Moly, Ravenol)
-JASO FC és API TC ajánlásai legyenek
-Alacsony (0,03%) szulfáthamu tartalma legyen.
(Ha az interneten fellelhető adatlap ezt az adatot nem tartalmazza, akkor más olajat használj!)
-Erősen ajánlott a két említett fajta egyikét használni. (Liqui Moly, Ravenol)
'''''2012-03-29 20:51:49 // 18836
Összefoglalva: -Keni a mozgó alkatrészeket.
-Valahogy megköti a kormot.
-Egyes esetekben fogyasztás csökkenés.
-Ha többet töltesz bele,az sem gáz.
Mindez a megfelelő 2T olaj mellett ami ásványi anyagból készült vagy fél szintetikus.
Ez így stimmel,Peti?
-Valahogy megköti a kormot.
-Egyes esetekben fogyasztás csökkenés.
-Ha többet töltesz bele,az sem gáz.
Mindez a megfelelő 2T olaj mellett ami ásványi anyagból készült vagy fél szintetikus.
Ez így stimmel,Peti?
GTPeti2012-03-29 20:48:36 // 18835
No-ban - és ahol tankolni szoktam, Ausztiában - nincsenek kutasok. :))
GTPeti2012-03-29 20:47:44 // 18834
Így van. Nálam is inkább picit több szokott lenni, mint kevesebb.
WarbiRunner (Gyuri)2012-03-29 20:46:11 // 18833
Ja..már én is inkább megtankolok, hazajövök, és itthon töltöm bele. így a kutasok nem piszkálnak, nem kérdezősködnek :-)
'''''2012-03-29 20:44:21 // 18832
Ha többet töltesz bele,akkor sem lesz baja.Ha jól olvastam,tökéletesebben ég mint a dízel.
GTPeti2012-03-29 20:38:24 // 18831
Kieg.: Ha tudod előre (tapasztalatból), hogy mennyit fogsz tankolni, akkor persze előre is betöltheted.
GTPeti2012-03-29 20:35:35 // 18830
A kérdés amúgy jó volt, úgyhogy hamarosan updatelem a posztot.
GTPeti2012-03-29 20:34:44 // 18829
Nem, erre nincs szükség. Ezek már "selbstmischend(e)" olajok. Én úgy szoktam, hogy teletankolom a vasat, megyek mondjuk 20km-t (hogy legyen hely a tankban és a betöltőcsőben) és akkor töltöm be a tankolt mennyiségnek megfelelő elixírt.
A rázkódástól szépen elkeveredik magától.
A rázkódástól szépen elkeveredik magától.
Wickey2012-03-29 20:18:01 // 18828
vettem négy literrel. Most szépen elolvasom a posztod, hogy ezt hogy illik locsolni. Gondolom a legoptimálisabb bekeverni lenne előre, de azért most nem fogok egy hatvan literes hordóval tankolni menni. Szóval ezt így hogy, először belelocsolok úgy 2 decit, oszt utána küldöm rá a nyálat? :)
GTPeti2012-03-29 12:40:00 // 18827
Ez az ilyen célra legtöbbet használt olaj. (Mint írtam a posztban.)
WarbiRunner (Gyuri)2012-03-29 10:34:48 // 18826
Ezt. Már akkor is akciós volt, rendeltem párat :-)
.......................2012-03-29 09:01:07 // 18825
ásványinak kelll lennie ,vagy fél szint
mert az ásványi olajoknak JOBB a kenöképessége!
és el tud égni a motorban
mert az ásványi olajoknak JOBB a kenöképessége!
és el tud égni a motorban
Ferke2012-03-28 23:05:57 // 18823
Bakker,simán beleöntöttél valamit,mert rá volt írva valami minősítés??ahhh...:-P
GTPeti2012-03-28 21:23:44 // 18822
"azt hiszem total full szint. volt, és volt jaso minősítése, de ennek ellenére nekem nem jött be."
Nem értem néha a dolgokat. Feketén-fehéren leírtam a blogomban, hogy mire kell figyelni, milyet szabad használni. Erre tök mást veszel...
Az, hogy egy olajnak van ajánlása még nem azt jelenti, hogy a megfelelő ajánlása van.
(Gondolom motorolajnak sem 0W-30-ast használod, ami fullszint meg miegymás és "a csúcsot" képviseli.)
Nem értem néha a dolgokat. Feketén-fehéren leírtam a blogomban, hogy mire kell figyelni, milyet szabad használni. Erre tök mást veszel...
Az, hogy egy olajnak van ajánlása még nem azt jelenti, hogy a megfelelő ajánlása van.
(Gondolom motorolajnak sem 0W-30-ast használod, ami fullszint meg miegymás és "a csúcsot" képviseli.)
GTPeti2012-03-28 21:20:45 // 18821
Akkor légyszi nézd meg a blogposzt utolsó részét! (Nemrég írtam egy "összefoglalást" a végére.)
WarbiRunner (Gyuri)2012-03-28 21:04:46 // 18820
vienna2012-03-28 19:58:32 // 18819
én is kipróbáltam 4-5 tankolás erejéig a 2t olajat. azt hiszem total full szint. volt, és volt jaso minősítése, de ennek ellenére nekem nem jött be. Furán járt a motor, és jobban is füstölt. én visszaálltam a premium dízelre.
'''''2012-03-28 19:24:37 // 18818
Múltkor álltam a Tescoban és olvasgattam a dobozok hátulját de fogalmam nem volt milyet kéne beleönteni.Most majd tesztelem amit ajánlottál.
Bilux2012-03-28 18:02:05 // 18817
És ezt az olajat hol szerzed be?
WarbiRunner (Gyuri)2012-03-28 17:37:01 // 18816
LiquiMoly 1052-t öntök bele mostanában, én is GTPeti blogjából vettem az infót :-)
GTPeti2012-03-27 21:08:07 // 18815
A blogposzt végén ott van a Mo-n is beszerezhető ajánlás. B)
'''''2012-03-27 20:58:21 // 18814
Tegnap pl kezembe került egy Shtil-es 2T olaj.A gyártón és a felhasználáson kívül semmi sem volt rajta.Kíváncsi lennék,kinek melyik olaj vált be.
mreni2012-03-27 20:54:19 // 18813
én is ezt tapasztaltam,viszont valóban más hangja van spurival.
GTPeti2012-03-27 20:41:19 // 18812
S nem jó, amit múltkor ajánlottam? :)
(Az enyém egyébként határozottan kellemesebb hangú lett tőle. Nem is beszélve az injektorok elhallgatásáról.)
(Az enyém egyébként határozottan kellemesebb hangú lett tőle. Nem is beszélve az injektorok elhallgatásáról.)
mreni2012-03-27 20:41:08 // 18811
basszus épp tegnap beszélgettünk erről egy barátommal,nekem is meg kéne csinálnom...
Jorjie2012-03-27 20:36:47 // 18810
Hát azért finoman oda-oda pöccingettem a csippesnek :-)
'''''2012-03-27 19:46:47 // 18809
Milyen 2t-t raktál bele?Én is ki akarom lassan próbálni.
Ferke2012-03-27 16:13:50 // 18808
Jaja, csak az mjet hirdos, ezen lehet szépen szöszölni a hézagolással:) Szerintem egyébként legalább 50%-ban emiatt van nem egészséges hangja a jtd-knek.
WarbiRunner (Gyuri)2012-03-27 15:51:35 // 18807
A légszűrő ugyanaz maradt, azt 10e-nként kicserélem. A bontós légszűrőházban amúgy egy nagyon profi kinézetű, teljesen tiszta szűrő volt, de nem merem beletenni :-)))
Igen, a szelepállítás eszembejutott nekem is. Több mint 300e km után lehet illene egy beállításra elvinni. Lapkás ez is mint a TD?
Igen, a szelepállítás eszembejutott nekem is. Több mint 300e km után lehet illene egy beállításra elvinni. Lapkás ez is mint a TD?
Ferke2012-03-27 15:33:14 // 18806
Szerintem a légszűrőház nem sokat jelenthet, max a légszűrő maga.
Ha már a hangnál tartunk, a jtd szelepeinek beállításáról viszont alig van szó (vagy én nem olvasok rendesen).
Nekem a rossom kicsit hangosnak tűnik, de elég macerás meló behézagolni, már tavaly is elkummantottam, idén nem kéne...10 éves, és szerintem még nem volt utánaállítva.
Ha már a hangnál tartunk, a jtd szelepeinek beállításáról viszont alig van szó (vagy én nem olvasok rendesen).
Nekem a rossom kicsit hangosnak tűnik, de elég macerás meló behézagolni, már tavaly is elkummantottam, idén nem kéne...10 éves, és szerintem még nem volt utánaállítva.
WarbiRunner (Gyuri)2012-03-27 14:55:40 // 18805
2T olaj témában: hallgatom egy ideje, de nekem az a tapasztalatom, hogy keményebb hangja lett a motornak. Amíg Spuriztam, tompán morgott, most olyan bejáratós motor hangja van. Füst viszont egy gramm sincs, sok városozás után alacsony fordulatról eszetlen padlógázra lehet felhőt eregetni vele, de normál használatban nem láttam füstölni. A múltkor mentem a sajátom mögött Jorjie TD-jével. Nem tudom mennyire taposgatott oda, de amikor hirtelen távolodott egyet az autóm, akkor sem jött füst.
Most hogy több 2T-t töltöttem, egyértelmű lett a kemény járás, viszont kevésbé dohog. Eddig tompán morgott és volt egy dohogós hangja alapjáraton. A fogyasztáson különbséget egyelőre nem látok, menni meg megy elég rendesen.
Igazság szerint tegnap meglepően lelkesen ment, nem tudom mitől. Foghatom a 2T olajra, vagy a kinti közel 20 fokra, vagy arra, hogy a légszűrőházat kicseréltem egy hibátlanra. A régin mint utólag kiderül alul is voltak repedések, apró törések.
Most hogy több 2T-t töltöttem, egyértelmű lett a kemény járás, viszont kevésbé dohog. Eddig tompán morgott és volt egy dohogós hangja alapjáraton. A fogyasztáson különbséget egyelőre nem látok, menni meg megy elég rendesen.
Igazság szerint tegnap meglepően lelkesen ment, nem tudom mitől. Foghatom a 2T olajra, vagy a kinti közel 20 fokra, vagy arra, hogy a légszűrőházat kicseréltem egy hibátlanra. A régin mint utólag kiderül alul is voltak repedések, apró törések.
GTPeti2012-03-27 13:09:27 // 18804
GTPeti2012-03-27 13:08:12 // 18803
Dr. AnisiTS Ferenc, a BMW volt tervezője is használja a közkedvelt "sportdízel" kifejezést.
B)
B)
Online tag
2
Vendég2
430