Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia
17 db csevegős hozzászólás elrejtve
Kozi2015-06-07 15:37:27 // 28685
Köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat,a véleményeket...stb. Csak meg erősítettetek a döntésben hogy 2.4 mjet!
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
.......................2015-06-07 13:18:00 // 28683
A tiéden nincs
Csak az 5hengereseken van kis szíj a klimakompesszorról a generátorig
Csak az 5hengereseken van kis szíj a klimakompesszorról a generátorig
Greentimus2015-06-07 12:36:37 // 28682
"Kis strech szíj is gyakorta csúszik"
Főleg 2-ben éppen hogy gurulva hallani egy kis csúszást valamelyik szíjon. Gyorsítás után már megszűnik. Ez lenne a fenti hibajelenség? Mondjuk ez 1.9-es 16 V-os.
Főleg 2-ben éppen hogy gurulva hallani egy kis csúszást valamelyik szíjon. Gyorsítás után már megszűnik. Ez lenne a fenti hibajelenség? Mondjuk ez 1.9-es 16 V-os.
.......................2015-06-07 12:29:52 // 28681
A kezdeti szériákon volt a hengerfej gond,repedés,ergo vízfogyás
Ugyanígy gyártás elő éveiben kormánymű be víz jut így a fogasléc berozsdál,majd tömítetlen ,így szervóolaj fogy..
Turbóhiba nulla
A kis pillangók kopása a szívósorban már 150ekm nél drasztikus
Egr is szokott szorulni
leömlő repedés is gyakori
Injektorokat mindenképpen be kell vizsgáltatni
Nagynyomású pumpa bombabiztos
Szokott még csatlakozók kontakthiba lenni
Kis strech szíj is gyakorta csúszik
Generátor is szeret elszállni 250ekm körül
Vízpumpa egyes szériákon tömítetlen
Ugyanígy gyártás elő éveiben kormánymű be víz jut így a fogasléc berozsdál,majd tömítetlen ,így szervóolaj fogy..
Turbóhiba nulla
A kis pillangók kopása a szívósorban már 150ekm nél drasztikus
Egr is szokott szorulni
leömlő repedés is gyakori
Injektorokat mindenképpen be kell vizsgáltatni
Nagynyomású pumpa bombabiztos
Szokott még csatlakozók kontakthiba lenni
Kis strech szíj is gyakorta csúszik
Generátor is szeret elszállni 250ekm körül
Vízpumpa egyes szériákon tömítetlen
.......................2015-06-07 12:18:43 // 28680
Ez egy baromság,hogy a dpf el van gond
Az injektorok gyakorlarilag törvényszerűen rosszul porlasztanak 100ekm er felett,ha városban kínozzák
Aztán ennek folyamán mindíg eldugul a dpf is,amit aztán kiütnek..
..az olaj sem nyírja ki adpf et ,ez sem igaz,hisz alig eszik motorolajat a 2,4jtdm,így alig jut motorolaj származék a dpf be,így nem is telítődik hamuval..
Az injektorok gyakorlarilag törvényszerűen rosszul porlasztanak 100ekm er felett,ha városban kínozzák
Aztán ennek folyamán mindíg eldugul a dpf is,amit aztán kiütnek..
..az olaj sem nyírja ki adpf et ,ez sem igaz,hisz alig eszik motorolajat a 2,4jtdm,így alig jut motorolaj származék a dpf be,így nem is telítődik hamuval..
lebbenszki1562015-06-07 12:05:34 // 28679
Sziasztok!
2.4 JTD 10v-s motoromon a turbó drucklabdája (remélem jól írom :) ) gázadásra nem mozdul. Kipufogósor tömítés csere miatt volt már leszedve a turbó, akkor ellenőriztem, de a geometria nincs letapadva, nagyon könnyen mozog, valamint a labda és a turbó közötti kis piros cső sem sérült.
Gondolom ez így nem egészséges, mivel a lapátok mindig ugyanabban a szögben állnak fordulatszámtól függetlenül. Mit lehet ezzel tenni? Lehet külön ezt a labdát cserélni?
2.4 JTD 10v-s motoromon a turbó drucklabdája (remélem jól írom :) ) gázadásra nem mozdul. Kipufogósor tömítés csere miatt volt már leszedve a turbó, akkor ellenőriztem, de a geometria nincs letapadva, nagyon könnyen mozog, valamint a labda és a turbó közötti kis piros cső sem sérült.
Gondolom ez így nem egészséges, mivel a lapátok mindig ugyanabban a szögben állnak fordulatszámtól függetlenül. Mit lehet ezzel tenni? Lehet külön ezt a labdát cserélni?
5 db csevegős hozzászólás elrejtve
dev1662015-06-06 20:25:26 // 28673
Ezek szerint a PCV szelep a tartályba van integrálva nálad:
[img1]
A visszavezető cső az LMM utáni szívócsőbe fut be, ahogy az enyémben. Annyi a különbség, hogy nálam (2.4 20V) különálló PCV szelep van, ami könnyen hozzáférhető és cserélhető (gyanítom, h nem véletlenül változtattak a konstrukción).
A tiéden valaki már mókolt valamit, ha nem így néznek ki a dolgok.
[img1]
A visszavezető cső az LMM utáni szívócsőbe fut be, ahogy az enyémben. Annyi a különbség, hogy nálam (2.4 20V) különálló PCV szelep van, ami könnyen hozzáférhető és cserélhető (gyanítom, h nem véletlenül változtattak a konstrukción).
A tiéden valaki már mókolt valamit, ha nem így néznek ki a dolgok.
dev1662015-06-06 20:15:57 // 28672
Az olajleválasztó tartály ("segregator") te motorodon is rajta van az EPER szerint (156 2.4 JTD 1997-2002), de szögletes alakú:

A kartergázokat az üzemszerű lefújás és a vákuumpumpa áramoltatja, ami a vákuumtartályból kiszívott levegőt a hf-be pumpálja. A kartergáz, ami jó esetben a levegőn kívül főleg olajpárát tartalmaz kiáramlik a hf-ből be a segregator-ba, ahol elvileg kicsapódik belőle az olaj (az visszafolyik az alsó csövön a kerterbe) és a maradék a PCV szelepen át a szívócsőbe jut (tehát a tartályon min. 3 cső kell legyen). Ez az elmélet. A gyakorlatban az olajpára nem válik ki rendesen, visszajut és elszennyezi a szívórendszert, sőt tetemes mennyiségű kokszot is tartalmaz, ami szilárd lerakodásokat hoz létre. Gondolom ettől tömődik el a PCV szelep, de a szívósorban lévő olajsár kialakításában is vastagon benne van (a turbó mellett).
A PCV szelepet még keresem az EPER-ben, de annak is benne kell lennie, mert nélküle rengeteg olajat szívna fel a motor egy nagyobb gázadásnál.

A kartergázokat az üzemszerű lefújás és a vákuumpumpa áramoltatja, ami a vákuumtartályból kiszívott levegőt a hf-be pumpálja. A kartergáz, ami jó esetben a levegőn kívül főleg olajpárát tartalmaz kiáramlik a hf-ből be a segregator-ba, ahol elvileg kicsapódik belőle az olaj (az visszafolyik az alsó csövön a kerterbe) és a maradék a PCV szelepen át a szívócsőbe jut (tehát a tartályon min. 3 cső kell legyen). Ez az elmélet. A gyakorlatban az olajpára nem válik ki rendesen, visszajut és elszennyezi a szívórendszert, sőt tetemes mennyiségű kokszot is tartalmaz, ami szilárd lerakodásokat hoz létre. Gondolom ettől tömődik el a PCV szelep, de a szívósorban lévő olajsár kialakításában is vastagon benne van (a turbó mellett).
A PCV szelepet még keresem az EPER-ben, de annak is benne kell lennie, mert nélküle rengeteg olajat szívna fel a motor egy nagyobb gázadásnál.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Kozi2015-06-06 18:13:21 // 28670
Sziasztok!
Valaki mondja meg a frankót! Vásárlás előtt állok,a kiszemelt egy 159 2.4 mjet. Hallok róla mindenfélét hogy mik a betegségei. Egr,dpf,turbo... de valaki mondott olyant is hogy szeretnek hengerfejesek lenni. Ennek van valóságalapja vagy csak ez is olyan "szarolasz" szóbeszéd?
Köszi!
Valaki mondja meg a frankót! Vásárlás előtt állok,a kiszemelt egy 159 2.4 mjet. Hallok róla mindenfélét hogy mik a betegségei. Egr,dpf,turbo... de valaki mondott olyant is hogy szeretnek hengerfejesek lenni. Ennek van valóságalapja vagy csak ez is olyan "szarolasz" szóbeszéd?
Köszi!
dev1662015-06-06 17:50:36 // 28669
Az olajpára leválasztó tartály az enyémben hengeres kb. 6 cm átmérőjű és 10 cm magas, a PCV szelep pedig ilyesmi forma:

A motor hátoldalán lesznek, valószínűleg egyáltalán nem belátható/hozzáférhető helyen.
Ezt most találtam: törmelék a PCV szelepben

A motor hátoldalán lesznek, valószínűleg egyáltalán nem belátható/hozzáférhető helyen.
Ezt most találtam: törmelék a PCV szelepben
5 db csevegős hozzászólás elrejtve
dev1662015-06-06 16:26:20 // 28663
ha felső helyzetben megszorul valamelyik injektor tűje, akkor dőlhet a kék füst, mert az adott hengerben nagyon rossz lesz az égés a sokszoros dózis miatt és ilyen körülmények között a gázolaj is kékes-szürkén ég. Kérdezősködtem a témában és ez a jelenség, inkább rosszul hűtött injektoroknál jellemző (ritka befecskendezés, kis dózis, magas hőmérséklet, pl. alapjárat+dugó+kánikula+kevés gázolaj a tankban), ha már elég kopottak. Kulturálatlan alapjáratról könnyű felismerni.
Természetesen okozhatja beszívott kenőolaj/olajpára is, azzal ugyanis a szívórendszer tele van egyrészt a turbó miatt, másrészt a kartergázvisszavezetés miatt. Ez utóbbi nem erőssége a JTD-knek és rengeteg olajat és kokszot hordanak be a szívócsőbe az LMM után + lehet baj a PCV szeleppel is.
Természetesen okozhatja beszívott kenőolaj/olajpára is, azzal ugyanis a szívórendszer tele van egyrészt a turbó miatt, másrészt a kartergázvisszavezetés miatt. Ez utóbbi nem erőssége a JTD-knek és rengeteg olajat és kokszot hordanak be a szívócsőbe az LMM után + lehet baj a PCV szeleppel is.
5 db csevegős hozzászólás elrejtve
mreni2015-06-03 19:36:26 // 28657
kicsit lomha most,nagy a meleg,meg a clima is bekapcsolva maradt,de azért jól megy :D
nekem elég :)
KATT
nekem elég :)
KATT
Lacikrisz2015-06-03 18:45:51 // 28656
Helló,cartársak van egy 1.9 JTD Alfám és hidegen elég rendesen kéken füstöl de melegen már semmi baja mi lehet a baj? Valaki járt már esetleg így? Válaszokat előre is köszi