Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia
mreni2015-06-08 20:28:14 // 28702
	Lehet hogy sok volt a belga sor es nem tudok mar értelmesen gondolkodni...😃
	
GTPeti2015-06-08 19:23:54 // 28701
	Az égési hőm. kapcsán én a szintetikus részt tartalmazó naftákról (V-Power) olvastam ilyet. És azt, hogy azok a prémiumnafták emiatt még rosszabbul kennek. (Nem megerősített információ.)
	
GTPeti2015-06-08 19:22:23 // 28700
	Az, hogy kirakod üresbe? De akkor éppenséggel van befecskendezés, ha pedig motorfékezel, akkor (elvileg) nincs*. (Vagyis a motorfék lenne a nagyobb "negatív hőterhelés".)
(*: Bár utóbbiban nem vagyok teljesen biztos, mert nekem akkor is nyersebb a hangja újabban, márpedig, ha nincs bef., akkor nem okozhatják az injektorok.)
	
(*: Bár utóbbiban nem vagyok teljesen biztos, mert nekem akkor is nyersebb a hangja újabban, márpedig, ha nincs bef., akkor nem okozhatják az injektorok.)
mreni2015-06-08 18:25:38 // 28699
	illetve nem 240-nél hanem olyan 180 körül dobtam be
	
mreni2015-06-08 18:24:57 // 28698
	nekem biztosan nem ez okozta a gondot,elrepedve remélem nincs,már csak az hiányozna.
Érdekes,mert többször is mentem már 230 fölött vele,soha nem volt gond,most amikor elértük a 240et,kiraktam üresbe,hogy hűljön egy kicsit a gépezet,lehet ez volt a gond...
de akkor sem lenne szabad ilyet csinálnia...
	
Érdekes,mert többször is mentem már 230 fölött vele,soha nem volt gond,most amikor elértük a 240et,kiraktam üresbe,hogy hűljön egy kicsit a gépezet,lehet ez volt a gond...
de akkor sem lenne szabad ilyet csinálnia...
.......................2015-06-08 13:54:37 // 28697
	nekem is akkor repedt el a leömlö amikor a 2T t használtam,
amióta nem 2T zek ,azóta belent 50e km er és totálegyben van minden
szerintem a 2T olaj nagyon megnöveli a kipufogógáz hömérsékletet,bár meg kellene mérni OBD n keresztül
	
amióta nem 2T zek ,azóta belent 50e km er és totálegyben van minden
szerintem a 2T olaj nagyon megnöveli a kipufogógáz hömérsékletet,bár meg kellene mérni OBD n keresztül
mreni2015-06-08 13:04:17 // 28696
	egy normális tömitésnek nem jelenthetne problémát.
	
mreni2015-06-08 13:03:41 // 28695
	egy ideje nem öntöttem már bele,de régebben használtam,bár az összefüggést nem értem :)
	
GTPeti2015-06-08 13:00:57 // 28694
	Mire akarsz célozni?
	
.......................2015-06-08 12:49:53 // 28693
	nem használsz 2T olajat véletlenül a gázolajban?
	
Szabeee2015-06-08 10:45:09 // 28692
	egy cartárs is így járt, nem tetszett a tömítésnek, hogy folyton nyomva van...
	
mreni2015-06-08 09:16:56 // 28691
	mégsem törte el a tőcsavart,csak kifújta a tömitést :O  (kb 10.000km van benne(Victor Reinz...)
	
mreni2015-06-07 18:16:36 // 28690
	ne is mond... :D   ma ismét beleszakadt egy tőcsavar,valószinűleg :D  nem birta a 240-es pályázást :D
	
Szabeee2015-06-07 17:02:23 // 28689
	ne is említsd... szívtam vele én is :)
	
dev1662015-06-07 16:38:24 // 28688
	segédalváz...
	
'''''2015-06-07 16:31:54 // 28687
	Meg leeső hátsó ablak.  :-)   Lassan felsoroltuk az összes alkatrészt.
	
GTPeti2015-06-07 15:59:57 // 28686
	Tőcsavar? :)
	
Kozi2015-06-07 15:37:27 // 28685
	Köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat,a véleményeket...stb. Csak meg erősítettetek a döntésben hogy 2.4 mjet!
	
'''''2015-06-07 15:29:59 // 28684
	Nekem az injektorok még most is rendben vannak de már 55.000Km-nél cseréltem dpf-et.A regen hiánya okozza a dugulást és az nem km függő,Teljesen mindegy,hogy 100.000km fölött vagy alatt van az autó.
	
.......................2015-06-07 13:18:00 // 28683
	A tiéden nincs
Csak az 5hengereseken van kis szíj a klimakompesszorról a generátorig
	
Csak az 5hengereseken van kis szíj a klimakompesszorról a generátorig
Greentimus2015-06-07 12:36:37 // 28682
	"Kis strech szíj is gyakorta csúszik"
Főleg 2-ben éppen hogy gurulva hallani egy kis csúszást valamelyik szíjon. Gyorsítás után már megszűnik. Ez lenne a fenti hibajelenség? Mondjuk ez 1.9-es 16 V-os.
	
Főleg 2-ben éppen hogy gurulva hallani egy kis csúszást valamelyik szíjon. Gyorsítás után már megszűnik. Ez lenne a fenti hibajelenség? Mondjuk ez 1.9-es 16 V-os.
.......................2015-06-07 12:29:52 // 28681
	A kezdeti szériákon volt a hengerfej gond,repedés,ergo vízfogyás
Ugyanígy gyártás elő éveiben kormánymű be víz jut így a fogasléc berozsdál,majd tömítetlen ,így szervóolaj fogy..
Turbóhiba nulla
A kis pillangók kopása a szívósorban már 150ekm nél drasztikus
Egr is szokott szorulni
leömlő repedés is gyakori
Injektorokat mindenképpen be kell vizsgáltatni
Nagynyomású pumpa bombabiztos
Szokott még csatlakozók kontakthiba lenni
Kis strech szíj is gyakorta csúszik
Generátor is szeret elszállni 250ekm körül
Vízpumpa egyes szériákon tömítetlen
	
Ugyanígy gyártás elő éveiben kormánymű be víz jut így a fogasléc berozsdál,majd tömítetlen ,így szervóolaj fogy..
Turbóhiba nulla
A kis pillangók kopása a szívósorban már 150ekm nél drasztikus
Egr is szokott szorulni
leömlő repedés is gyakori
Injektorokat mindenképpen be kell vizsgáltatni
Nagynyomású pumpa bombabiztos
Szokott még csatlakozók kontakthiba lenni
Kis strech szíj is gyakorta csúszik
Generátor is szeret elszállni 250ekm körül
Vízpumpa egyes szériákon tömítetlen
.......................2015-06-07 12:18:43 // 28680
	Ez egy baromság,hogy a dpf el van gond
Az injektorok gyakorlarilag törvényszerűen rosszul porlasztanak 100ekm er felett,ha városban kínozzák
Aztán ennek folyamán mindíg eldugul a dpf is,amit aztán kiütnek..
..az olaj sem nyírja ki adpf et ,ez sem igaz,hisz alig eszik motorolajat a 2,4jtdm,így alig jut motorolaj származék a dpf be,így nem is telítődik hamuval..
	
Az injektorok gyakorlarilag törvényszerűen rosszul porlasztanak 100ekm er felett,ha városban kínozzák
Aztán ennek folyamán mindíg eldugul a dpf is,amit aztán kiütnek..
..az olaj sem nyírja ki adpf et ,ez sem igaz,hisz alig eszik motorolajat a 2,4jtdm,így alig jut motorolaj származék a dpf be,így nem is telítődik hamuval..
lebbenszki1562015-06-07 12:05:34 // 28679
	Sziasztok!
2.4 JTD 10v-s motoromon a turbó drucklabdája (remélem jól írom :) ) gázadásra nem mozdul. Kipufogósor tömítés csere miatt volt már leszedve a turbó, akkor ellenőriztem, de a geometria nincs letapadva, nagyon könnyen mozog, valamint a labda és a turbó közötti kis piros cső sem sérült.
Gondolom ez így nem egészséges, mivel a lapátok mindig ugyanabban a szögben állnak fordulatszámtól függetlenül. Mit lehet ezzel tenni? Lehet külön ezt a labdát cserélni?
	
2.4 JTD 10v-s motoromon a turbó drucklabdája (remélem jól írom :) ) gázadásra nem mozdul. Kipufogósor tömítés csere miatt volt már leszedve a turbó, akkor ellenőriztem, de a geometria nincs letapadva, nagyon könnyen mozog, valamint a labda és a turbó közötti kis piros cső sem sérült.
Gondolom ez így nem egészséges, mivel a lapátok mindig ugyanabban a szögben állnak fordulatszámtól függetlenül. Mit lehet ezzel tenni? Lehet külön ezt a labdát cserélni?
'''''2015-06-07 09:13:36 // 28678
	2.4jtdm-nek a kormányművel szokott gond lenn.A dpf akkor szar,ha csak városban használod.Nálam pont ezért állandóan eltömődött mert nem mentem hosszabb távon,hogy regenerálni tudjon.Persze ki lehet viszonylag egyszerűen iktatni.Ja,és a gyári ajánlású olaj nem jó bele pont a dpf-et nyírja ki.Hengerfejtől és turbótól nem kell tartanod. Sw-nél szokott még rugótörés lenni.
Összességében nekem gondom nem volt vele.
	
Összességében nekem gondom nem volt vele.
dev1662015-06-06 22:44:55 // 28677
	Az biztos, hogy abban a hf és szívócső közötti csőben kell lennie valamilyen nyomáshatároló szelepnek, esetleg szelepfedélben a csőkivezetés előtt vagy a szívócső felüli csonkban.
	
dev1662015-06-06 22:36:43 // 28676
	akkor kell lennie egy másik motorszellőztető körnek is hátul, a tűzfal oldalán.
	
dev1662015-06-06 20:25:54 // 28674
	
	
dev1662015-06-06 20:25:26 // 28673
	Ezek szerint a PCV szelep a tartályba van integrálva nálad:
[img1]
A visszavezető cső az LMM utáni szívócsőbe fut be, ahogy az enyémben. Annyi a különbség, hogy nálam (2.4 20V) különálló PCV szelep van, ami könnyen hozzáférhető és cserélhető (gyanítom, h nem véletlenül változtattak a konstrukción).
A tiéden valaki már mókolt valamit, ha nem így néznek ki a dolgok.
	
[img1]
A visszavezető cső az LMM utáni szívócsőbe fut be, ahogy az enyémben. Annyi a különbség, hogy nálam (2.4 20V) különálló PCV szelep van, ami könnyen hozzáférhető és cserélhető (gyanítom, h nem véletlenül változtattak a konstrukción).
A tiéden valaki már mókolt valamit, ha nem így néznek ki a dolgok.
dev1662015-06-06 20:15:57 // 28672
	Az olajleválasztó tartály ("segregator") te motorodon is rajta van az EPER szerint (156 2.4 JTD 1997-2002), de szögletes alakú:
 
A kartergázokat az üzemszerű lefújás és a vákuumpumpa áramoltatja, ami a vákuumtartályból kiszívott levegőt a hf-be pumpálja. A kartergáz, ami jó esetben a levegőn kívül főleg olajpárát tartalmaz kiáramlik a hf-ből be a segregator-ba, ahol elvileg kicsapódik belőle az olaj (az visszafolyik az alsó csövön a kerterbe) és a maradék a PCV szelepen át a szívócsőbe jut (tehát a tartályon min. 3 cső kell legyen). Ez az elmélet. A gyakorlatban az olajpára nem válik ki rendesen, visszajut és elszennyezi a szívórendszert, sőt tetemes mennyiségű kokszot is tartalmaz, ami szilárd lerakodásokat hoz létre. Gondolom ettől tömődik el a PCV szelep, de a szívósorban lévő olajsár kialakításában is vastagon benne van (a turbó mellett).
A PCV szelepet még keresem az EPER-ben, de annak is benne kell lennie, mert nélküle rengeteg olajat szívna fel a motor egy nagyobb gázadásnál.
	

A kartergázokat az üzemszerű lefújás és a vákuumpumpa áramoltatja, ami a vákuumtartályból kiszívott levegőt a hf-be pumpálja. A kartergáz, ami jó esetben a levegőn kívül főleg olajpárát tartalmaz kiáramlik a hf-ből be a segregator-ba, ahol elvileg kicsapódik belőle az olaj (az visszafolyik az alsó csövön a kerterbe) és a maradék a PCV szelepen át a szívócsőbe jut (tehát a tartályon min. 3 cső kell legyen). Ez az elmélet. A gyakorlatban az olajpára nem válik ki rendesen, visszajut és elszennyezi a szívórendszert, sőt tetemes mennyiségű kokszot is tartalmaz, ami szilárd lerakodásokat hoz létre. Gondolom ettől tömődik el a PCV szelep, de a szívósorban lévő olajsár kialakításában is vastagon benne van (a turbó mellett).
A PCV szelepet még keresem az EPER-ben, de annak is benne kell lennie, mert nélküle rengeteg olajat szívna fel a motor egy nagyobb gázadásnál.
Kócosw2015-06-06 18:47:27 // 28671
	Az enyémnél a csö amit látsz a szelepfedélröl jön direktbe a felsö csövégnél,és alul mont látod megy be direkt a szivocsöbe.éehet csakk a 166 ban vannak ezek a cuccok?
	
Kozi2015-06-06 18:13:21 // 28670
	Sziasztok!
Valaki mondja meg a frankót! Vásárlás előtt állok,a kiszemelt egy 159 2.4 mjet. Hallok róla mindenfélét hogy mik a betegségei. Egr,dpf,turbo... de valaki mondott olyant is hogy szeretnek hengerfejesek lenni. Ennek van valóságalapja vagy csak ez is olyan "szarolasz" szóbeszéd?
Köszi!
	
Valaki mondja meg a frankót! Vásárlás előtt állok,a kiszemelt egy 159 2.4 mjet. Hallok róla mindenfélét hogy mik a betegségei. Egr,dpf,turbo... de valaki mondott olyant is hogy szeretnek hengerfejesek lenni. Ennek van valóságalapja vagy csak ez is olyan "szarolasz" szóbeszéd?
Köszi!
dev1662015-06-06 17:50:36 // 28669
	Az olajpára leválasztó tartály az enyémben hengeres kb. 6 cm átmérőjű és 10 cm magas, a PCV szelep pedig ilyesmi forma:

A motor hátoldalán lesznek, valószínűleg egyáltalán nem belátható/hozzáférhető helyen.
Ezt most találtam: törmelék a PCV szelepben
	

A motor hátoldalán lesznek, valószínűleg egyáltalán nem belátható/hozzáférhető helyen.
Ezt most találtam: törmelék a PCV szelepben
Kócosw2015-06-06 17:35:59 // 28668
	
	
Kócosw2015-06-06 17:33:10 // 28667
	A pcv max a fedélbe lehet integrálva és nem látom...
	
Kócosw2015-06-06 17:29:00 // 28666
	Hol vannak ezek benne ?nekem a cső a szelepfedéltől direktbe megy a turbó szívócsövébe.
	
dev1662015-06-06 16:36:46 // 28665
	a gyári lepárló tartály és a PCV szelep közé teszed vagy kidobod a gyárit?
	
Kócosw2015-06-06 16:32:27 // 28664
	Nekem pár aprosag hianyzik és beszerelem a kartergázcsőbe az olsjlecsapatot.akkortol tiszta levegőt szippant a gép.
	
dev1662015-06-06 16:26:20 // 28663
	ha felső helyzetben megszorul valamelyik injektor tűje, akkor dőlhet a kék füst, mert az adott hengerben nagyon rossz lesz az égés a sokszoros dózis miatt és ilyen körülmények között a gázolaj is kékes-szürkén ég. Kérdezősködtem a témában és ez a jelenség, inkább rosszul hűtött injektoroknál jellemző (ritka befecskendezés, kis dózis, magas hőmérséklet, pl. alapjárat+dugó+kánikula+kevés gázolaj a tankban), ha már elég kopottak. Kulturálatlan alapjáratról könnyű felismerni.
Természetesen okozhatja beszívott kenőolaj/olajpára is, azzal ugyanis a szívórendszer tele van egyrészt a turbó miatt, másrészt a kartergázvisszavezetés miatt. Ez utóbbi nem erőssége a JTD-knek és rengeteg olajat és kokszot hordanak be a szívócsőbe az LMM után + lehet baj a PCV szeleppel is.
	
Természetesen okozhatja beszívott kenőolaj/olajpára is, azzal ugyanis a szívórendszer tele van egyrészt a turbó miatt, másrészt a kartergázvisszavezetés miatt. Ez utóbbi nem erőssége a JTD-knek és rengeteg olajat és kokszot hordanak be a szívócsőbe az LMM után + lehet baj a PCV szeleppel is.
GTPeti2015-06-06 15:20:28 // 28662
	Lehet turbó, injektorok. (Gondolom 200e fölött jár, úgyhogy valahol érthető.) De így látatlanban elég nehéz.
	
Kócosw2015-06-06 13:59:24 // 28661
	De ha kell Gt legyártja neked pinkben :)
	
Kócosw2015-06-06 11:10:15 // 28658
	
	
mreni2015-06-03 19:36:26 // 28657
	kicsit lomha most,nagy a meleg,meg a clima is bekapcsolva maradt,de azért jól  megy :D
nekem elég :)
KATT
	
nekem elég :)
KATT
Lacikrisz2015-06-03 18:45:51 // 28656
	Helló,cartársak van egy 1.9 JTD Alfám és hidegen elég rendesen kéken füstöl de melegen már semmi baja mi lehet a baj? Valaki járt már esetleg így?  Válaszokat előre is köszi
	
'''''2015-06-02 19:57:53 // 28654
	Ma beszéltem a sráccal akik összerakják.Talán hétvégén már menni fog az autó bár én kicsit kétlem.Mondtam neki,hogy mindent duplám peremezzenek és erősítsenek meg mert múltkor is a teszt alatt kétszer is lelökte a turbócsövet.Egyébként meg hétvégén pisiltatót tart az öcsém,úgyhogy annyira nem is fog hiányozni a verda.  :-)
	
Kócosw2015-06-02 19:40:12 // 28653
	mondták már,de segíteni nem tudtak :D
	


