Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

Belga2007-01-22 21:48:59 // 1852
Ugyan ez csak "félhivatalos" grafikon, de szerintem megbízható. A fekete görbe a gyári 150 pacis JTD.

Teljesítmény:


Nyomaték:


Forrás: squadra-tuning

Gratula a vashoz, nagyon pöpec! :-)
Piritu - 1.000.0002007-01-22 21:41:44 // 1851
Viszont egyre jobban tetszik a motorház:

Egyenlőre még csak így képen nézegetem -:(
Piritu - 1.000.0002007-01-22 21:37:14 // 1850
Nagyob baj, hogy az Alfaromeo.hu-n is csak a 140 lovas 156 SW szerepel. Semmi "hivatalos" adatom sincs a verdáról. Valamelyik Alfissimo írja hogy 150 LE, Nm-ről már nincs adat, grafikon meg főleg nincs. Gyanítom, hogy az áttétel változatlan ezért 212 a vége, de hogy a gyorsulása mennyi azt megint csak az Alfissimo végén találtam: 9,6. Most olvasgatom az Alfissimokat...
uaz146ti (kispali kisebbik fia)2007-01-22 21:11:34 // 1849
Azért kerül ki euro 3 is mert nem mindig just in time rendszerben dolgoznak, ergo ha van a raktáron euro 3 azt azért nem dobják ki.. Plusz az olaszok nem a magyar igényeket tartják szem előtt a gyártás során, ezért van az, hogy euro 3 is van pl 2005-ös modellnél A biztos az, hogy brief copy-t kérsz...
Goodboy2007-01-22 21:02:50 // 1848
Nekem van 2.4 jétid hez ,de hogy küldjem el?
BambiSW2007-01-22 20:43:15 // 1847
Azt hittem, csak én jártam így... Én is csak a 115 Le-t kaptam meg. Bár én kicsit használtba vettem a gépet, gondoltam összekeverték a leírásokat. S mint kiderült az már nem biztos, hogy aktuális, mivel pl. - ahogy itt a nálam sokkal tájékozottabbak felhívták rá a figyelmemet - szelephézagot már nem kell ellenőrizni, mivel hidrotőkés a gépezet. Jó lenne valami pontos és hiteles leírás...
BambiSW2007-01-22 20:35:53 // 1846
Nem tudja valaki mi a különbség a mostani 150 pacis és az előző 140 pacis 1.9JTDm között? Esetleg csak írtak egy új szoftver a piaci igények miatt? :)
Erhard 242 (Pure Energy)2007-01-22 20:06:18 // 1845
van valakine pdf-ben pl 156-os jtd magyar kézikönyv? az küldhetne egyet az emilemre előrre is köszi
Erhard 242 (Pure Energy)2007-01-22 20:06:08 // 1844
van valakine pdf-ben pl 156-os jtd magyar kézikönyv? az küldhetne egyet az emilemre előrre is köszi
Piritu - 1.000.0002007-01-22 19:41:54 // 1843
Piac kérdése a dolog. Állítólag két éve Egyiptomban még porlasztós (!) új óudit is lehetett venni. Erre volt kereslet.
Piritu - 1.000.0002007-01-22 19:40:28 // 1842
Engem is érdekelne a 16V (150LE) karbantartási terve, mert a gépkönyvben amit adtak (előre elkértem olvasgatni) csak sima 115 LE van.
Adrián2007-01-22 17:23:28 // 1841
Köszi az eddigi válaszokat számomra sem volt egyértelmű bár van pontos meghatározása:az ENSZ-EGB 83.05 előírás C jóváhagyás (B) és 51.02 előírás szerinti jóváhagyási jellel, OBD-rendszerrel ellátott Dízel-motoros (EURO-IV.)ami nekem magas 1 kicsit !Viszont azt furcsálom hogy ha már 1 adott motortipust elkezdtek gyártani 2004 től Euro 4 el akkor az ujabbaknál miért kerül ki Euro3-as?Ami a reg. adónál ugye nem mind1.
uaz146ti (kispali kisebbik fia)2007-01-22 15:08:15 // 1840
A legbiztosabb az ha külföldről akarsz hozni, hogy felhívod a tulajt és elküldeted vele a brief fénymásolatát! Az a biztos! Nem egyszer volt olyan, hogy bemondták az euro 4-et aztán mégse volt az, de ez már csak akkor derült ki mikor ott voltunk.. A németek is nagy svindlerek:D:D
uaz146ti (kispali kisebbik fia)2007-01-22 15:06:44 // 1839
Zepibácsi az nem biztos! Max itthon, de gondolom a kollega külföldről akar hozni és ott van 2005 ös pl Gt ami euro 3. Változó nagyon ezzel foglalkozom jelen pillanatban.
Adrián2007-01-22 12:49:25 // 1837
Sziasztok! 1 kis segítségre lenne szükségem a köv.: a 2004 től forgalmazott 1.9 16V ill 2.4 20V M-jet motorral szerelt Alfák Euro3 vagy Euro4 esek! Tutko válasz kéne előre is köszi mindenkinek!
Ferke2007-01-22 11:58:07 // 1836
Megnéztem én is eper-ben, és tényleg külön cikkszámon futnak, viszont mindkét tipushoz hozza mindkettőt. fura...
Ferke2007-01-22 11:56:48 // 1835
Azóta, amióta a szerelő letakarította, nem nagyon volt időm megnézni, meg a szerelő felés em jártam. AMi felülről látszik, az nem sok, de úgy látom, hogy nincs rajta semmi.:)
BambiSW2007-01-22 11:29:33 // 1834
Kezelési útmutató formájában :) Sajnos nem elektronikus, de ha valakit érdekel jövő héten be tudom scannelni, s belinkelem ide.
Wickey2007-01-22 10:58:03 // 1833
Tedd lécci közkincsé a sima 8szelepes 1.9JTD-ét. Hálánk a sírig üldözni fog, ésatöbbiésatöbbi :)
Zsolesz2007-01-22 10:46:39 // 1832
A sima érdekelne. Milyen formában van ez meg neked?
BambiSW2007-01-22 10:41:18 // 1831
Nincs véletlen karbantartási terve valakinek 1.9 JTDm 16v-hez? Mikor mit kell átnézni, cserélni stb. Sajnos nekem csak 1.9 JTD-hez van. És esetleg valami gépkönyv, mindenféle szép görbékkel (pl. olyan, amit kru is bemásolt nem is olyan régen :) )
kru2007-01-19 15:26:50 // 1830
Ferke, mi lett a turbo-IC közötti csöveddel? Átizzad még? Én arra jutottam, hogy az olyan, maga a konstrukció vagy én nem tudom.
kru2007-01-19 15:24:47 // 1829
Ferke, gyanús, hogy nem: a 110 és 115 lovas EUR3-as azonos cikkszámon fut, míg az EUR2-es egy másikon. Persze ettől még lehetne valamiképp kompatibilis. Tudom, ez nem volt egy nagy segítség.
Ferke2007-01-19 12:13:04 // 1828
Hello Alfistik! Tudja valaki, hogy a 2002-es, faceliftes 156 JTD (115LE)-ben az a cső, ami feljön az IC-től a motorhoz, az akksi felett (kb 60-as cső), az megegyezik a korábbi, pl 2000-es évjáratú JTD-motorokon lévő csővel?
Keyko2007-01-18 14:37:48 // 1827
Már azt hittem,hogy én vagyok hülye! : ) Persze,hogy nem vgt-s!!!
Selmak2007-01-18 13:53:18 // 1826
Ha wastegates akkor rá kell kicsit csavarni a turbonyomásra. De mérni kell mert nehogy durranjon a IC cső, vagy MAP miatt tiltson az ECU.
matesz212007-01-18 13:30:51 // 1825
Ha mégsem vgt. a turbo, megvan a magyarázat az elerőtlenedésre 2700 ford felett....
kru2007-01-18 11:48:18 // 1824
nem tudom, hogy tényleg az van-e rajta a 105 lovason. az eper szerint a 105 lovas feltöltője van a marea-n, bravo/a-n, lybran-n is. míg a 115 lovas-é más, az ami a 147-en, stilo-n is van. sanszos, hogy ez mégsem vgt.
Selmak2007-01-18 11:31:26 // 1823
Meglep hogy a 105 lovason is alkalmaztak már változó geometriát, mert T15 is szépen tudta tölteni már motort és jürgenvágenesek szerint az 1.2-1.3 bar is elviseli a végtelenségig.
kru2007-01-18 09:49:16 // 1822
na ezért tippeltem én is erre végül. arra figyeljetek, nehogy elkalibrálódjon, mert az szívás. ez a te oldalad a full tisztításról, ez egy VNT-15: Garrett VNT kicsit kormos... ellenben ha ránéztek és szétszeditek, csinálj már pár fotót, ha nem nagy gond...
Wickey2007-01-18 09:26:00 // 1821
Nekem 205/55R16 a nyári, és 195/65R15 a téli. Mivel átmérőben megegyeznek, nincs különbség. Annyi, hogy az eggyel kisebb méretű téli ebben a rohadt melegben ami volt, sokkal könnyebben elkapart, és csikorgott mint állat.
matesz212007-01-18 09:15:55 // 1820
Hello, garrett változó geom. turbo van rajta, a hétvégén meg is nézzük, hogy mi is a helyzet, a szerelő is erre gyanakszik...De érzésre is úgy tűnik nem vált geometriát
kru2007-01-18 07:56:32 // 1819
na akkor egy hibalehetőséggel kevesebb :-)) még ránézni sem sikerült. de valószínű nekem termosztát gondom van, nem az IC cső. de ha már leugrik a motortakaró lemez, akkor arra is ránézünk.
Keyko2007-01-17 23:32:35 // 1818
Persze,hogy nagy a külömbség!Nekem is jobban megy a télivel!Végsebességre 10Km/h!!!Gyorsulást nem mértem de érezni egy picit azt is! Nekem 205/55/16 a nyári! A téli 185/60/15 Óriási a külömbség így is!Szerintem felesleges 225ös gumit rárakni.. Az enyém a nyárival is olyan a kanyarban,mint ha sinen menne...(igaz ültetve van gyárilag)Tervzem,hogy veszek 17 colos GTA felnit de max 215/50es gumit rakok rá!Így is nagyon kemény a futómű ezekhez a szar magyar utakhoz!Arról már nem is beszélek,hogy a nagy papucsok a futóműnek se tesznek igazán jót...
Keyko2007-01-17 23:23:27 // 1817
Nem az övé nem olyan...! u.i:amúgy sikerült megoldani az IC csöves témát!? Az enyém már készen van!: )
kru2007-01-17 23:07:50 // 1816
fazimate, még az szokott lenni, csak nem vágom fejből, hogy neked is vnt turbo van-e rajta, hogy a változtatható geom. turbó lamellái a sok koromtól megszorulnak és innentől kezdve már nem lesz változtatható geom. és vagy nagy lesz a turbólyuk vagy felül nem lesz már hatékony, de mondom, neked nem tudom ilyen Garrett van-e, gyanítom igen.
Atesz19872007-01-17 19:05:22 // 1815
Sztem igen. ;) A 2 lityisnek el kell futnia 7 literrel is. Bár... Azt jobban kell forgatni, mint a 2.8-t. Nekünk van egy 1.9 CDTi-nk... hát nem vagyok vele megelégedve... :( eléggé gondokozós, meg látszik, hogygyenge... A scudo jóll megy forgatás nélkül? Nyomatékos? Mondjuk... a HDi, meg a CDTi ég és föld, az biztos :(
ALFI1562007-01-17 18:19:31 // 1814
Voltam ma Gabinál láttam a gépet.Készülget?
GEORGE2007-01-17 18:18:00 // 1813
Ez is igaz .-)
ALFI1562007-01-17 18:16:59 // 1812
Oké.Mondjuk a keskeny meg amig kipörög a nagy meg megindul jobban fogja az utat.
GEORGE2007-01-17 18:13:16 // 1811
Biztos számit a kerék méret az az a szélesebb kerék. De csak ez miatt nem kell átszerelni :-)
ALFI1562007-01-17 18:10:40 // 1810
Jó így már értem,csak csodálkoztam,hogy gurulni.....Akkor ha valakivel gyorsulni akarok jobb a télivel vagy azért akkora különbség nincs mint ahogy én gondolom?
GEORGE2007-01-17 18:05:56 // 1809
Fordulni, nem gurulni. Pl ahol 70-nél már határérték ott lehet fel sem fog tünni a nyáriakkal a 70-en. :-)
GEORGE2007-01-17 18:04:40 // 1808
Én nem tudom mennyi a fogyija 90-nél :-))) 50ezret mentem vele a vétel óta, de sose mentem vele még fix 90-el. 130-150 közt ballagva 8-9 liter közt termel befele a gázolajból :-) Igazából ez a fogyi a vegyes fogyija is. A 80 literes tankból 920-950 km közti távot tudok menni. Lehet ha lasabban mennék kijönni 1100km-is???? lehet....:-) Na majd egyszer megkérem perdix cartársat ecozza meg egyszer a Scudot .-))))))
ALFI1562007-01-17 18:00:49 // 1807
A kanyarba ugyan stabilabb lessz.De mit értessz azalatt,hogy gyorsabban fog gurulni?
Atesz19872007-01-17 17:58:41 // 1806
Én meg úgy sem tudok 150-el vezetni, szal marad a 90, meg az alacsony fogyasztás :)
Atesz19872007-01-17 17:57:13 // 1805
Persze, az addig Ok, hogy 1500 körül megindul, csak 2500-nál még van egy kisebb lökés. Ha csak pszichésen is. :) 3000ig sem szoktam elforgatni, csak előzésnél 4.-ben, vagy amiből éppen elindultam. De afölé semmi képp. Eddig még egyszer sem jelentett gondot, hogy nem forgattam tovább. Igaz, nem is kísértettem meg a sorsot, és nem is tervezem. Az autó 1800-2000 között szeret menni, akkor nem is eszik, nem is erőlködik. Bátyámnak is nagy mánia, a 2500, de sztem a 2.8-ason már teljesen felesleges. Van elég nyomatéka bármekkora rakománynál 2000-nél is. De mondom, sztem az üzemanyagtakarékos utazó sebességet 1800-nál kb 85-el 5.ben futja. :) Persze, akinek ez nem elég, forgassa tovább, meg fizesse ki a tankolást. :))) :P Gyorsan hajtani 150-el érdemes, 120-al úgy sem érsz előbb...
GEORGE2007-01-17 17:51:14 // 1804
Szeva Zoli :-) Persze, hogy a nagyobb kerék megfogja a kocsit. Érezni érezheted a különbséget. De ha a nagy kerékkel jársz majd a tél után akkor azon fogsz meglepödni, hogy mennyivel gyorsabban fog fordulni és mennyivel stabilaabb lesz a kanyarban :-)
GEORGE2007-01-17 17:49:29 // 1803
Hát szerintem nem jól érzel valamit. A 2,0 HDI 1500-tól már elkezd tölteni 1700-1800 érzehtően tólja magát előre ugy 3000-ig. +500 még érdemes el el forgatni de felette nincs értelme. Viszont ha 3400-3500-ig húzod csak akkor igen jól iparkodik előrefele és szinte követeli a következő fokozatot :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak