Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia
DieselManiaco(NagyVad)2014-02-04 18:46:45 // 25852
van baj a TC-sek fejében,az egyetlen normális arc Karotta ott,az meg nem nagyon tesztel újabban semmit....
Mr. Z2014-02-04 12:40:27 // 25851
na ez az aki hangélményre vesz autót annak ott az aventador 8C ferrarik maseratik. Ne egy mezei sornégyet hozzanak fel, azoknak max kipufogó hangja van.
DieselManiaco(NagyVad)2014-02-04 11:08:31 // 25850
szóval a szerkesztőség kb saját magával kardozik.
DieselManiaco(NagyVad)2014-02-04 11:07:56 // 25849
és ebben az egészben az a poén hogy azoknak az embereknek a hatására jönnek elő a gagyi dolgokkal dobálkozások,akik eme cikket megírták,az autós média, Winkli és társai,némely tesztet egyszerűen szörnyű volt végighalgatni,az előitéletességről nem is beszélve.
DieselManiaco(NagyVad)2014-02-04 11:06:01 // 25848
ezeket a gumicsizmás traktorpilóta,meg a szép hang,meg színházjáró értelmiségi annyira gagyi dolgok,hogyha ilyet mond nekem egy ember soha többet nem érdekel a véleménye,most komolyan az emberek ilyeneket tudnak felhozni? hát marhaszép hangja van egy szaros 0.9-1.0-1.1-1.2 satöbbi varrógépmotornak is,ha már itt tartunk...
DieselManiaco(NagyVad)2014-02-04 10:36:39 // 25846
az utolsó mondat volt a lényeg az attól jó... a VM diesel is húzós,érezhető is hogy az nem egy normális kuplung:D
WarbiRunner (Gyuri)2014-02-04 09:51:20 // 25845
Valószínű. És van egy tippem a nyomaték átvitel problémára is. Kizárt hogy a 235mm-es kuplung képtelen átvinni a chippelt 8v nyomatékát, márpedig a kuplungom gyári új Valeo volt.
A Luk leírása szigorúan tiltja a lendkerék felújítást mondván a lendkerék tapadófelületének tapadási képessége megváltozik. Ezen agyaltam, hogy nem tudják vajon rendesen megmunkálni azt a felületet?
Szerintem nem ez a fő baj. Hanem hogy lemunkáláskor mélyebbre kerülhet a tapadófelület, így a szerkezet nem nyomja oda megfelelően a tárcsát.
Átnézegettük a kikerült alkatrészeket, semmiféle használódás nyom nincs sem a lendkeréken, sem a kuplungon. A tárcsa is minimum 50%-os. 100e km alatt. Mégis egyértelműen elcsúszik alsóbb fordulatokon. Arra is számítottam volna, hogy pár égésnyom lesz a felületen. Vigyáztam én nagyon, de csak elő-elő fordult hogy remegve elcsúszott, ez 100e km alatt elkerülhetetlen. Mégis a lendkerék tapadófelülete is mintha teljesen új lenne. Ugyanígy a lendkerék kottyanása szinte nulla, kb gyári állapotnak megfelelő. Szerintem sose ölte volna le, mert hamarabb elcsúszott az egész, minthogy komolyabb nyomatékkal kellett volna birkóznia.
Majd kiderül, hogy a gyári lendkerékkel mit alakít, aztán lesz végső konklúzió.
A Luk leírása szigorúan tiltja a lendkerék felújítást mondván a lendkerék tapadófelületének tapadási képessége megváltozik. Ezen agyaltam, hogy nem tudják vajon rendesen megmunkálni azt a felületet?
Szerintem nem ez a fő baj. Hanem hogy lemunkáláskor mélyebbre kerülhet a tapadófelület, így a szerkezet nem nyomja oda megfelelően a tárcsát.
Átnézegettük a kikerült alkatrészeket, semmiféle használódás nyom nincs sem a lendkeréken, sem a kuplungon. A tárcsa is minimum 50%-os. 100e km alatt. Mégis egyértelműen elcsúszik alsóbb fordulatokon. Arra is számítottam volna, hogy pár égésnyom lesz a felületen. Vigyáztam én nagyon, de csak elő-elő fordult hogy remegve elcsúszott, ez 100e km alatt elkerülhetetlen. Mégis a lendkerék tapadófelülete is mintha teljesen új lenne. Ugyanígy a lendkerék kottyanása szinte nulla, kb gyári állapotnak megfelelő. Szerintem sose ölte volna le, mert hamarabb elcsúszott az egész, minthogy komolyabb nyomatékkal kellett volna birkóznia.
Majd kiderül, hogy a gyári lendkerékkel mit alakít, aztán lesz végső konklúzió.
WarbiRunner (Gyuri)2014-02-04 09:38:59 // 25844
A TD az más tészta, legalábbis az 1.9 kuplungja mintaszerű, pedig biztos nem új már az se :-) Könnyű, érezhető a fogáspontja, olyan normális autó kuplung. Ja és nem húzókuplung.
Ferke2014-02-04 09:38:54 // 25843
Bocs, mar le is irtad:) Igen, egyebkent siman lehet, hogy a darabos erzes ide vezetheto vissza.....
Ferke2014-02-04 09:37:57 // 25842
Nagyon úgy fest, hogy a húzócsapágy húzókarja:))
Mr. Z2014-02-04 09:26:01 // 25841
nekem nagyon szépen kiemel a kuplung, csak nehéz a pedál. Vagy kemény vagy hogy mondjam.
WarbiRunner (Gyuri)2014-02-04 09:23:53 // 25840
Kuplung kiemelő villa. Erre van ráakasztva a húzócsapágy. A villa vége íves, hogy amikor húzza kifelé a csapágyat a nyelestengelyen, a villa vége el tudjon fordulni egy kicsit. Mivel nálam ez már kb szögletes, nem tudott normálisan fordulni. Ahogy a szerkezetet néztem, a csapágynak is billenni kellett, hogy ki tudjon emelni. Látszik, hogy az amúgy teljesen ép szerkezeten a villával szemben bemaródás van. Nem nagy, de látható.
Szóval a nyáron kicsit ropogós és amúgy is nehézkes kuplungkiemelésnek ez lehetett az (egyik) oka.
Szóval a nyáron kicsit ropogós és amúgy is nehézkes kuplungkiemelésnek ez lehetett az (egyik) oka.
Mr. Z2014-02-04 09:01:29 // 25839
ez amúgy micsoda?
WarbiRunner (Gyuri)2014-02-04 08:58:42 // 25838
Már megint tuningoztok...Nekem meg már hiányzik a gépszörny. Több mint egy hete nincs nálam, és nyomatékelvonási tüneteim vannak. Remélem ma elkészül a dög végre.
Még kellett bele egy ilyen:
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00356/00356815t.jpg)
A gyári egyenesre kopott, ezért volt már nagyon nehézkes a pedál. A húzócsapágy nem tudott szépen fordulni rajta. 5 napot vártunk erre a kis vasdarabra...
Most aztán "cross fingers" hogy tényleg jó legyen a gép..ha így se megy át a nyomaték felgyúútom :-)
Még kellett bele egy ilyen:
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00356/00356815t.jpg)
A gyári egyenesre kopott, ezért volt már nagyon nehézkes a pedál. A húzócsapágy nem tudott szépen fordulni rajta. 5 napot vártunk erre a kis vasdarabra...
Most aztán "cross fingers" hogy tényleg jó legyen a gép..ha így se megy át a nyomaték felgyúútom :-)
Marci1642014-02-04 08:00:35 // 25837
Ez leadta a royalt :)
gecsa2014-02-04 06:51:01 // 25836
azt nem tudtam volna..
'''''2014-02-03 21:56:53 // 25834
Kul-on ott volt és gyorsulgattak is.El kellett volna gyere.
GTPeti2014-02-03 21:35:03 // 25833
Akkor lehet, hogy közelebbről szemügyre veszem egyszer gecsa gépét. Vagy méginkább összehasonlítjuk az enyémmel. S abból még bármi is lehet... B)
'''''2014-02-03 20:50:45 // 25832
Ha jól tudom Manky által.
'''''2014-02-03 20:50:00 // 25831
GTPeti2014-02-03 20:32:54 // 25830
gecsa, neked is akkor okosítva van a géped, ugye?
'''''2014-02-03 20:29:18 // 25829
És ha még vissza is előzted volna! :-)
Marci1642014-02-03 20:16:13 // 25828
Azt még nem tudom, íratnék hozzá valami ütös kis progit. Izgatja a fantáziámat ez a turbó :)
Föckös2014-02-03 18:26:49 // 25826
az nem GTB volt?
azért vgt turbóknál már nem kell annyira félni a turbólyuktól, nyilván lesz, de nem sokkal nagyobb, mint, ami most van.
milyen mennyiséget akarsz befecskendezni?
azért vgt turbóknál már nem kell annyira félni a turbólyuktól, nyilván lesz, de nem sokkal nagyobb, mint, ami most van.
milyen mennyiséget akarsz befecskendezni?
szasza(SW)2014-02-03 17:33:49 // 25825
Köszi!Ha lehúzom a lmm-et ideiglenesen, az segít rajta valamit még lesz másik?
Manky9562014-02-03 17:30:54 // 25824
hihi , tudunk meglepetést okozni mindig ;)
Manky9562014-02-03 17:30:30 // 25823
Kék- Mért levegő mennyiség , alapjáratom már 500körül kéne lennie , és ahogy gázralépsz máris szinte 800-900-1100
Piros-Névleges levegő mennyiség , amin mennie kéne :)
Piros-Névleges levegő mennyiség , amin mennie kéne :)
gecsa2014-02-03 17:24:30 // 25822
4.-ben 70-140ig egy merci ml320cdi alig egy autóhosszt tudott elmenni... ilyenkor mindig kicsit örülök...:) főleg amikor riadt pislogás van a tükörben, hogy ez a "szarolasz" hogyhogy nem marad le? :D
szasza(SW)2014-02-03 17:23:18 // 25821
Én is arra gyanakodtam túl lassan reagál a görbe.Mi a kék és mi a piros?:)
szasza(SW)2014-02-03 17:21:55 // 25820
EGR egy hete pucoltam változás nem lett:(Turbóhoz nem nyúlok azt passzolom.
Manky9562014-02-03 17:14:11 // 25819
Szia , légtömegmérő.
.......................2014-02-03 17:09:44 // 25818
egr ;TURBÓGEOMETRIA ,
valamelyik szorul
valamelyik szorul
szasza(SW)2014-02-03 16:53:11 // 25817
B.László2014-02-03 16:37:35 // 25816
Sziasztok tudtok olyan dologról h új légtómegmérőre újra kell tanítani az autót?
136 lovas 2.4
136 lovas 2.4
Marci1642014-02-03 16:15:08 // 25815
Feszegetném még kicsit a turbó témát! Van egy GT2256V turbóm 2.4 jtd-ről, állítólag ezt rakták a 1.9 16v-be is. Szerintetek 1.9 8v be nagy lenne turbólyuk a ezzel "nagy" turbóval?
Nándi2014-02-02 21:07:19 // 25814
Köszi a segítségét! Ma le húztam a légmennyiség mérő csatiát és úgy tűnik hogy meg oldódót a probléma! de ez majd holnap reggel tudom meg erősíteni!
WarbiRunner (Gyuri)2014-02-02 18:42:06 // 25813
Márkaszervízzel jártunk már így, egy ilyen után vettem az illesztőkábelemet :-) 8 adatot tudtak kiolvasni összesen egy szutyok Win 98-as rendszert futtató "examinerrel". Valakit a környéken keríts aki FES-el vagy bármivel injektor korrekciót is tud olvasni, én ezzel kezdeném. Ha keleten jársz, szólj, megnézzük :-)
A fordulatszenzor nem feltétlenül érzékeli, mert lehet hogy maga az ecu korrigál rá valamire. Nálam a lendkerék kiegyensúlyozatlanságára korrigál(t?) pl, de ezer ok lehet, generátortól a nyomásszabályzón keresztül a porlasztóig lehetne sorolni az ötleteket. Úgyhogy szerintem első, hogy kiolvasni az egyenetlenség "frekvenciáját".
Vagyis egy porlasztóhoz köthető, vagy fordulatonként egyszer, vagy ezektől független ütemben csinálja. Utána lehet gondolkozni a konkrétabb okokon.
A fordulatszenzor nem feltétlenül érzékeli, mert lehet hogy maga az ecu korrigál rá valamire. Nálam a lendkerék kiegyensúlyozatlanságára korrigál(t?) pl, de ezer ok lehet, generátortól a nyomásszabályzón keresztül a porlasztóig lehetne sorolni az ötleteket. Úgyhogy szerintem első, hogy kiolvasni az egyenetlenség "frekvenciáját".
Vagyis egy porlasztóhoz köthető, vagy fordulatonként egyszer, vagy ezektől független ütemben csinálja. Utána lehet gondolkozni a konkrétabb okokon.
Nándi2014-02-01 20:00:54 // 25811
ez volt az első és az utolsó is!!! :)
Ferke2014-02-01 19:32:39 // 25809
Van még ember, aki bemegy egy ilyen szakszervizbe?:))
Kristyon2014-02-01 19:13:58 // 25808
Hali!
Gyanítom, hogy a szervizben csak az ecu-ra kötöttek rá és nem dobott semmi érdemleges változást a normális üzemhez képest. Szerintem olyan valakit kell keresned, akinek van endoszkópja és körül tud vele nézni a motorban anélkül, hogy nagyon meg kéne bontani, mert az egr és a pillangószelepen túl azért van több minden is aminek nem tesz jót esetlegesen lerakódott korom, vagy bármilyen elváltozás, ami egyenlőre csak hidegen jelent problémát...
Teszem hozzá én nem vagyok autószerelő, ez csak egy saját gondolat...
Gyanítom, hogy a szervizben csak az ecu-ra kötöttek rá és nem dobott semmi érdemleges változást a normális üzemhez képest. Szerintem olyan valakit kell keresned, akinek van endoszkópja és körül tud vele nézni a motorban anélkül, hogy nagyon meg kéne bontani, mert az egr és a pillangószelepen túl azért van több minden is aminek nem tesz jót esetlegesen lerakódott korom, vagy bármilyen elváltozás, ami egyenlőre csak hidegen jelent problémát...
Teszem hozzá én nem vagyok autószerelő, ez csak egy saját gondolat...
Nándi2014-02-01 18:44:29 // 25807
Sziasztok Car társak!
A segítségeteket szeretném kérni! Olyan problémám adódót hogy van nekem nagyon szeretett 156 1.9jtdM 16v 150le és hidegen de csak hidegen ingadozik az alapjáratom de csak olyan mértékben hogy a fordulatszám mérő nem is érzékeli! Már ki tisztítottam az EGR szelepet meg a pillangó szelepet is! Voltam a "riegler"-ben elvileg Alfa kereskedők és szerelők de egy nagy rakás szerencsétlenség az egész nem tudták megmondani mi a baja csak 7000ft kértek el negyedórára!
Ha van aki tud nekem segíteni amit nem ingyen kérek!!! Meg köszönném!
A segítségeteket szeretném kérni! Olyan problémám adódót hogy van nekem nagyon szeretett 156 1.9jtdM 16v 150le és hidegen de csak hidegen ingadozik az alapjáratom de csak olyan mértékben hogy a fordulatszám mérő nem is érzékeli! Már ki tisztítottam az EGR szelepet meg a pillangó szelepet is! Voltam a "riegler"-ben elvileg Alfa kereskedők és szerelők de egy nagy rakás szerencsétlenség az egész nem tudták megmondani mi a baja csak 7000ft kértek el negyedórára!
Ha van aki tud nekem segíteni amit nem ingyen kérek!!! Meg köszönném!
Hardy2014-01-31 20:49:45 // 25806
A biztosíték tábla tetején van a kapcsoló helye. Kulccsal lehet ott kikapcsolni.
b.jani2014-01-31 20:32:24 // 25805
üd igen tudom de az nincs benne és a csatlakozását nem találom köszi
Alfa GT-Csaba2014-01-31 19:29:49 // 25804
elvileg a gyári riasztónál nincs külön kapcsoló.hanem a motortérben a bal sárvédönél van a műanyag takaró alatt központi egysége és kulcsal lehet kikapcsolni.Fater 1,8 ts alfáján ott volt.
b.jani2014-01-31 19:06:55 // 25803
sziasztok 156-osom van kérdésembenne van a riasztó de a kapcsolót ki vették belőle hova volt kötve azt keresem és a reléjét tud e valaki segíteni?