Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

Föckös2014-02-27 19:37:57 // 26052
picit másképp van, nem a turbó kap hidegebb levegőt, hanem a turbó által felhevített levegőt hűti jobban vissza, a hidegebb levegő több oxigént tartalmaz, ami jobb hatásfok lesz. Igazából nem tudok olyan emberről, aki pontosan ki tudná számítani, hogy mekkora kellene, a kicsi nem jó, mert gyengébb, kormolósabb az autó, a nagy meg azért nem, mert nagyobb turbólyukat okozhat. És ahogy észrevettem nem is nagyon számolgatják ezt, legalábbis hétköznapi használatú autóknál biztosan nem. Különben miért lenne ugyanaz a cooler a 185pacis mjet-ben is, meg a 140 pacis 10 szelepesben is..
Ha durván rugdossa az ember városban, akkor nincs az a cooler, ami ne melegedne át, azaz ha nagyobb van, akkor mondjuk 3al többet tudsz trepnizni.
Ellenben saját tapasztalat, hogy remap, decat, egr falazás, és nagy cooler után az autó sokkal rugalmasabb, és pl pályán kevesebbet fogyaszt, majdnem egy literrel.
Sztem mérni nem érdemes, h mennyi +paci lesz, talán 5.
Nem a beszerelése, meg a cooler megvétele a nehéz, hanem a csövezés. Nem mindegy az átmérő, és csövek hossza sem, na meg az anyaga sem.
'''''2014-02-27 19:30:47 // 26051
Semmi sem egyszerű. :-) Azaz mégis,a vezérlésed már át van írva?Azzal nyersz 20%-ot egy óra alatt.
sty2014-02-27 18:55:39 // 26050
Srácok ha már a coolerröl van szó,úgy tudom a nagyobb cooler által hidegebb levegőt kap a turbó ezáltal teljesítmény növekedés érhető el ill. jobb rugalmasság.Arra volnék kíváncsi hogy érdemes-e vele kínlódni és pénzt beleölni,mennyi + paci szerezhető vele,és ha már valaki rakott be nagyobbat milyet érdemes berakni ami nem jár viszonylag nagy kínlódással,rongálással?
gecsa2014-02-27 18:38:51 // 26049
köszi a tippet, feljegyeztem! :D
Föckös2014-02-27 18:11:33 // 26048
igazából a cooler rögzitése a legkevesebb, és a többi lego az, ami időigényes.
sicorubena könyököt bátran ajánlom, olcsóbb, mint a tuningboltokban kapható, de 3x szövött, jó minőség. Emellett csak aba bilincs, semmi más. Ha az ember nem diy occó ebayes csőkitet veszi meg, akkor nem érheti meglepetés.
gecsa2014-02-27 16:09:55 // 26047
igazából a cooler rögzítése, ami max fejtörést okozhat (az sem nagyot), a többi csak lego.. :D
Föckös2014-02-27 14:48:06 // 26046
én olyan 55-60e ftban álltam meg, meg egy nap melóban.igazából pár óra alatt is meg lehet csinálni
mreni2014-02-27 11:40:20 // 26045
a gyárit semmiképp nem érdemes bennehagyni,egyszerűbb venni valami nagyobb gyári coolert(ahhoz hasonlót mint amit én vettem,méret függvényében),ezek jól bírják a strapát és 20 körül meg is tudod venni.
gecsa2014-02-27 10:39:00 // 26044
gondolkoztam én is ezen a nagycooleres dolgon, mert mindenképp hozzá kell nyúlnom a dologhoz, mert jelenleg a felső turbócsövem bár meg van stoppolva, de nem az igazi.. nekem mreni mareán készített megoldása tetszett.. talán kaposra eljutok addig.. megfordult a fejemben egy olyan, hogy a gyári coolert is benne hagyom a körben, nem tudom lenne-e értelme..
Föckös2014-02-27 06:22:40 // 26043
Igazából az a kérdés, hogy mennyi km-t mész egy évben. Nekem nem több havi ezernél, de annak legalább a fele pályázás, így érdemes volt a nagyobb intercoolert megvenni, becsövezni, bő fél literrel csökkent a fogyasztás (igaz ez másodlagos szempont volt, nekem azért kellett cserélni, mert a 166osban alulméretezett és rosszul elhelyezett gyári cooler van).
A remap meg a chiptuningot jelenti, amivel lehet fogyasztást javítani, és/vagy plusz pacikat kicsikarni, az ésszerűség jegyében.
Norbi GT2014-02-26 19:49:21 // 26042
Szia.

Mi is a pontos leírása amit az elöbb említettél???
Föckös2014-02-26 19:30:28 // 26041
kell egy nagyobb cooler, meg egy nem túl vad remap, és csodafogyasztások jönnek ki pályázásra, tankolással mérve ;-)
0Balazs2014-02-26 18:46:50 // 26040
Köszi a felvilágosítást, srácok :)
Hardy2014-02-26 16:49:54 // 26039
Meg. Nyáron hosszútávon. Nekem volt 4,5 is. De városba hideg motorral rövid tavon ne várj csodákat. Gyár szerint is 8 liter....
0Balazs2014-02-26 16:46:43 // 26038
Hát azt hittem, azért 5,5-6,0 között megáll.... Na mindegy, ez van :D Legalább az erő velem van :D
Alfa GT-Csaba2014-02-26 16:42:53 // 26037
Teljesen normális ilyen rövid távokon!!Meg azt is figyeld hogy hidegebb is van ,nehezebben melegszik a motor !Nyáron kevesebb lesz fél literrel!
0Balazs2014-02-26 16:25:29 // 26036
Sziasztok!

A 147-esem (1.9JTDm 16V) úgy érzem többet eszik mint kellene. Komp szerint 6.0 liter, számított értékem (783km, 54liter) 6,89l/100km. 2150km-es távra számolva is 6.88litert számolok. Nem sok ez? Tankolásonként kb 250km pálya van benne, 110es tempóval, egyéb esetben nagyjából 15km-es utak. Padlózni ritkán szoktam. Hibakódom nincs.
WarbiRunner (Gyuri)2014-02-25 09:07:16 // 26035
Vashulladék:

Eldobozoltam, valamire még jó lesz. Egy tartóbakot kéznél hagytam, sok a macska errefelé.
gecsa2014-02-25 08:47:45 // 26034
sok időbe telt? :D
Erhard 242 (Pure Energy)2014-02-25 08:34:14 // 26033
sok sikert az 5w40-hez majd gyűjtsd a kest egy DPF kiírásra vagy cserére :P
Zsombor2014-02-25 00:10:54 // 26032
Naugyehogyugye :) Szerdán kiderűl, mit akarnak belerakni Szamosiék.
GTPeti2014-02-24 22:18:03 // 26031
Én is. :)
Buddha2014-02-24 17:52:43 // 26030
Akkor szerintem már visszaváltoztatták, mert leszedtem a legfrissebb programot és abban is 5w-40 a 2.4 és 5w-30 a 2.0 előírt kenőanyaga. ;-)
gecsa2014-02-24 15:20:22 // 26029
na, elolvastam az adatlapod.. :D
GTPeti2014-02-23 14:36:50 // 26028
Helyes, remek szokás. :)
Zsombor2014-02-23 14:28:38 // 26027
Látod, kezdő alfás létemre igyekszem megfelelni az adatlapodon olvasható eszménynek. Kutatom a szakirodalmat :)
GTPeti2014-02-23 14:26:23 // 26026
Az a szép az egészben, hogy mindkét megoldás kompromisszumos...
(A W30 a HTSS-érték, vagyis az olajfilm stabilitása miatt.)
Zsombor2014-02-23 14:22:22 // 26025
Na, hát az emlegetett szakszervízben is az 5-30 iskolát követik :)
GTPeti2014-02-23 14:15:34 // 26024
Ez érdekes. Itt (is) állandóan az az infó kering, hogy DPF-esbe, csak Pure Energy 5W30.
(Mondjuk én úgy is "optimalizálnám" és menne bele a legjobb 5W40. Ami nem is feltétlenül Selénia.)
Zsombor2014-02-23 13:46:45 // 26023
Letöltöttem a leuccsó modellekhez adott kezelési útmutatót. Az időközben megjelent 2.0-hoz írják az 5w30-at, a 2.4-re továbbra is 5w40

https://aftersales.fiat.com/elum/Model.aspx?brand_code=83&id_language=13&id_model=81774d07-2751-45bf-8f22-1bb45da3ea01&market_code=HU&cat=lib&part_number=#1
mex862014-02-23 13:08:09 // 26022
én próbáltam aktuális Touareget V8 dizlivel egy 40km-en át, ott a menés másmilyen fogalom mint egy 156 jtd-nél, az egy romboló :D de sportosságot nem kell várni tőle. semmit. még v8 hang se igen volt akárhogy kintattam :D
és azt is elhiszem h van olyan helyzet amikor egy húzott 156 leveri, főleg hoy itt V6ról volt szó.
GTPeti2014-02-23 12:47:59 // 26021
Már sok éve megváltoztatták 5W30-ra. (A DPF problémák miatt.)
Grando2014-02-23 11:18:07 // 26020
"Kicsit" kerekítettél a javadra... De a belinkelt oldal adatai egyébként sem stimmelnek. :) Másrészt elhiszem, hogy megelőzted, és nem ment utánad. Szuper! Hogy nem akart vagy nem tudott? Mindegy. Nem tudott. ;)
gecsa2014-02-23 11:06:11 // 26019
2100kg/220le
1300kg/140le
redbull902014-02-23 10:56:03 // 26018
Újra feladta a harcot a nagynyomású.... én már nem szenvedek vele többet... úgyhogy akinek kell egy 99 es 156 os 1.9 jtd viheti... 350e Ft-ér még van rajt műszaki is..
Részletek nálam!
Grando2014-02-23 10:51:15 // 26017
Ahogy látom, a belinkelt adattábla "erősen szubjektív" adatokat tartalmaz. Finoman fogalmazva. :)
Buddha2014-02-23 07:58:40 // 26016
Nem Rád értettem, voltak előzményei ennek a párbeszédnek csak egy picit összekuszálódtak a válaszok. ;-)
Buddha2014-02-23 07:56:17 // 26015
Én úgy tudom a gyári ajánlás 5w-40! Minden szervízprogramban is ez szerepel...
'''''2014-02-23 07:17:26 // 26014
Azt nem akarom elhinni,hogy az a motor 2t felett 7.8 alatt van 100-on.Régebben mentem eggyel de az nem tűnt ilyen fickósnak.
Zsombor2014-02-23 01:19:39 // 26013
Na most jól letöltöttem a kezelési útmutatót és abban tényleg 5w40 van bakker. Szíves tájékoztatásul tanácstalan vagyok, mint egy kisközség. Ha elviszem olajcserére, addig erőszakoskodjak, míg nem raknak bele 5w40-et 30-as helyett?
Zsombor2014-02-23 01:14:41 // 26012
Vadgyesznyó V6 :)
Grando2014-02-22 21:45:50 // 26011
Na látod! Megy az! :)
Grando2014-02-22 21:34:02 // 26010
Ezt hogy számoltad ki? :)
Grando2014-02-22 21:20:27 // 26008
Persze, hogy állt. :)
gecsa2014-02-22 21:19:55 // 26007
neki 9.54 a súly/le aránya, nekem 9.28.... végül is tényleg hihetetlen... ;)
GTPeti2014-02-22 21:19:32 // 26006
Mert biztos állt is. :PP
gecsa2014-02-22 21:16:33 // 26005
igazából nem az... :D
Grando2014-02-22 21:15:48 // 26004
Én egy F430 mellett mentem el többször úgy, mintha állt volna. :D ;))
GTPeti2014-02-22 21:10:43 // 26003
"Na esse gyári" - gondolta magában. :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak