Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia
GEORGE2007-10-28 19:03:00 // 4652
Nálunk ez olyan 2500 nem?? mármint a váltók különbsége miatt...
Adrián2007-10-28 19:01:55 // 4651
Egyéb iránt Wickey kolléga okfejtése helytálló és jó tanács is:"Tartsd kétezer körül a fordulatot mindig. A dízel szeret, és tud légfelesleggel dolgozni.
Hadd öblögesse a torkát friss levegővel. Ha sok levegő van az azért sem hátrányos, mert nem fog füstölni ha odalépsz neki."
Hadd öblögesse a torkát friss levegővel. Ha sok levegő van az azért sem hátrányos, mert nem fog füstölni ha odalépsz neki."
Adrián2007-10-28 18:55:10 // 4650
Persze és még azoknál is akik nem akarnak 30 Km/h nál 7 ikbe kapcsolni hátha kevesebbet fogyaszt a gép ;)
GEORGE2007-10-28 14:36:26 // 4649
Akkor nálam hosszú életű lesz a lendkerék :-))))
Cgo2007-10-28 14:35:09 // 4648
A kettostomegu kinyirasanak legeffektivebb modja az alacsony fordulaton valo buveszkedes. Szerintem egy autoval sem szabad nagyon alacsony fordulaton jarni, foleg nem TD motorok eseten
WarbiRunner (Gyuri)2007-10-28 12:54:50 // 4647
Az üzemanyag nálam is kérdéses, de a túró nem :-)
2 véhatost vezettem életemben, amik mondjuk már nem a nyers brutalitás jegyében készültek (Pontiac G6 Gt: 200paci, VR6 Passat: 174paci). Hát nem dobtam szét az agyamat tőlük. Mindkettő ment jól, élveztem de...semmi extra. És aztán beültettek egy Celica turboba. Hát na attól kész lettem teljesen...
2 véhatost vezettem életemben, amik mondjuk már nem a nyers brutalitás jegyében készültek (Pontiac G6 Gt: 200paci, VR6 Passat: 174paci). Hát nem dobtam szét az agyamat tőlük. Mindkettő ment jól, élveztem de...semmi extra. És aztán beültettek egy Celica turboba. Hát na attól kész lettem teljesen...
GEORGE2007-10-27 21:42:26 // 4645
Öninditózott a szomszéd és sokszor csinálta de nem indult neki, erre mondtam a felhúzást :-)
GEORGE2007-10-27 21:41:32 // 4644
"ünneplős vezérműtengelyeket " LOL :-DDDDDDDD
Wickey2007-10-27 21:40:28 // 4643
Jóvan bázze, csak szójjá', merakko' a versenyelektronyikát teszem be, meg az ünneplős vezérműtengelyeket :-)))
Attie2007-10-27 21:26:37 // 4642
Mi az hogy felhúzod a gépet?
Attie2007-10-27 21:24:25 // 4641
Jólvan... 75 America az isten! :-) Ezen nincs is mit vitatkozni. Az odabasz, fütyülhet itt bármilyen turbo :)
GEORGE2007-10-27 21:10:41 // 4640
kiváncsiság képpen megyek majd ellened :-)
Wickey2007-10-27 20:52:49 // 4639
Valószínűleg nem, mivel nem tudok annyit nyerni a rajtoláson még a 225-ös hátsógumikkal és a feszített sperrel sem, hogy a lassú 1-2 váltást kompenzáljam. Pláne ha még rövid váltót is teszek alá, egyesben csak forogni fog a hátsókerék, kettes is leforog 90 körül, eleve három váltással érem csak el a 150-et, szóval betegágy. De talán jövőre kaposújlakon bepróbálkozhatok a "széria 2.5-tel" :)
Transaxle nemdebár. Nemt'om mennyire figyelted meg most kaposújlakon, nekem 1-2be nem reccsent a 75 a többiekkel ellentétben, igaz, hogy el is tartott majdnem egy másodpercig, mire áthúztam a váltókart esztétikusan 1ből 2be. Rajtolni érzésem szerint (sőt, pár videot ahogy megnéztem gyakorlatilag is) jól sikerült, de váltáskor elmaradtam. Azt a fél másodperc hátrányt meg 400 méteren nem tudom felhozni.
Transaxle nemdebár. Nemt'om mennyire figyelted meg most kaposújlakon, nekem 1-2be nem reccsent a 75 a többiekkel ellentétben, igaz, hogy el is tartott majdnem egy másodpercig, mire áthúztam a váltókart esztétikusan 1ből 2be. Rajtolni érzésem szerint (sőt, pár videot ahogy megnéztem gyakorlatilag is) jól sikerült, de váltáskor elmaradtam. Azt a fél másodperc hátrányt meg 400 méteren nem tudom felhozni.
GEORGE2007-10-27 20:43:28 // 4637
na majd meglátjuk megfogja-e a GTA-t :-)
GEORGE2007-10-27 20:42:55 // 4636
Nekem a TD Tempra pöccre indult a -18'C ban is miután megvártam az izzitást.
A szomszéd meg ott kerregtette a vectra 1,7 D-jét. :-)
Át is szóltam neki, mi van szomszéd azt szokás mondani, hogy a Olaszok szarok a német meg mínőség....de akkor miért húzod fel indulás elött a géped??? :-)))
A szomszéd meg ott kerregtette a vectra 1,7 D-jét. :-)
Át is szóltam neki, mi van szomszéd azt szokás mondani, hogy a Olaszok szarok a német meg mínőség....de akkor miért húzod fel indulás elött a géped??? :-)))
Wickey2007-10-27 20:41:03 // 4635
no replacement for displacement.
Amint kész a gtv, abba is megy a 3.0 24V
Ollah már kiszámolta, kiló / LE arány jobb lesz, mint a gyári 147 GTA-nál :))
Amint kész a gtv, abba is megy a 3.0 24V
Ollah már kiszámolta, kiló / LE arány jobb lesz, mint a gyári 147 GTA-nál :))
Átok79146TD2007-10-27 20:40:42 // 4634
háát ezt nem tudhatom...
még nem mérettem...de majd kiderül , a hidegben hogy indul...
még nem mérettem...de majd kiderül , a hidegben hogy indul...
GEORGE2007-10-27 20:39:22 // 4633
Te aztán adsz az érzésnek :-))))))
Kazes☻2007-10-27 20:38:29 // 4632
Hogy a hengereid milyen állapotban vannak.
Wickey2007-10-27 20:37:41 // 4631
azért én rohadtul nem vagyok odáig attól a turbótól.
Össze is szoktam nyálazni az ülést rendesen a 3.0V6 75ösben. Na az aztán pincétől padlásig, 800tól 6000-ig húz ahogy kell.
Nemaszondom, elkerregek a munkagéppel én is kényelmesen 1800 és 2500 között, de a tökömbe... a dízellel még soha nem volt olyan flash, hogy "minek ide ez a rettenetesen sok sebességfokozat?"
75 V6 átlagos városi közlekedés: kettesben indul, majd ötös.
75 V6 dinamikus városi közlekedés: egyesben meggurít, harmadik, majd ötös.
75 V6 keménykedik egy dízel passatos: egyesben 20 méter gumicsłk, kettes, majd 100nál ötös. :-)
Össze is szoktam nyálazni az ülést rendesen a 3.0V6 75ösben. Na az aztán pincétől padlásig, 800tól 6000-ig húz ahogy kell.
Nemaszondom, elkerregek a munkagéppel én is kényelmesen 1800 és 2500 között, de a tökömbe... a dízellel még soha nem volt olyan flash, hogy "minek ide ez a rettenetesen sok sebességfokozat?"
75 V6 átlagos városi közlekedés: kettesben indul, majd ötös.
75 V6 dinamikus városi közlekedés: egyesben meggurít, harmadik, majd ötös.
75 V6 keménykedik egy dízel passatos: egyesben 20 méter gumicsłk, kettes, majd 100nál ötös. :-)
Átok79146TD2007-10-27 20:22:26 // 4630
azért kérdeztem,mert haver sharanján a turbó sokkal hangosabban fütyül mint egyémen...
Átok79146TD2007-10-27 20:21:04 // 4629
még nem volt..miért kérded??
Kazes☻2007-10-27 20:19:21 // 4628
Kompresszió mérésed volt már?
WarbiRunner (Gyuri)2007-10-27 20:13:28 // 4627
Típust nem tudok...A turbó ha fütyül,akkor dolgozik! Nagyon bírom a hangját, turbó nélküli autó nekem már nem kell többet :-)
Átok79146TD2007-10-27 20:05:58 // 4626
arra gondoltam..
nem tudom miért hittem ezt..akkor milyen van rajta??
jaaa volna még egy kérdés...kissé laikus vagyok ezért előre is bocs ha idióta kérdéseket teszek fel...melyik a jobb egy turbónál..ha fütyül vagy ha nem???
nem tudom miért hittem ezt..akkor milyen van rajta??
jaaa volna még egy kérdés...kissé laikus vagyok ezért előre is bocs ha idióta kérdéseket teszek fel...melyik a jobb egy turbónál..ha fütyül vagy ha nem???
WarbiRunner (Gyuri)2007-10-27 20:03:14 // 4625
Márhogy változó geometriás e? Kizárt...
Átok79146TD2007-10-27 19:59:45 // 4624
Köszi WarbiRunner. kipróbálom ezeket amiket írtál..
őszintén szólva attól tartottam,hogy a turbóval lesz a problem...
tényleg..ebben a turbo az vtg??
őszintén szólva attól tartottam,hogy a turbóval lesz a problem...
tényleg..ebben a turbo az vtg??
WarbiRunner (Gyuri)2007-10-27 19:55:21 // 4623
Az üzemanyag rendszer üa. szivattyúból, nyomáspumpából (adagoló) és befecskendezőkből áll. A befecskendező fej mechanikus, vagyis amikor a nyomás túllép egy adott értéket, akkor az ellentartó rugó enged, és az üzemanyag bejut az előkamrába. Így LMM valószínűleg nincs benne, mechanikus a vezérlés, a fordulatszám és az előbefecskendezés is. Lambda emiatt és a dízelsége miatt nem hinném, hogy van, és EGR-se.
Mellesleg nekem is volt pici torpanás a JTD-nél, de mióta az ominózus EGR szelep vezérlő szolenoid "zizeg", azóta nem tapasztaltam. Selmak szerint ez a normális működése, ergo koszos volt és kitisztult (kb 10e km alatt) Nálad is lehet, hogy kicsit el van kormolódva valami. Sok-sok autópályázás (+Spuri?) szépen kipucolja amotort. Többször megcsináltam, hogy egyenletes 2500-as fordulaton mentem 60-100km-t, ami után mindíg jobban ment . Aztán mikor már érzetre sokat javult, kicseréltem a gázolajszűrőt, és nem fölöslegesen. Kicsurgattuk amennyire lehet, de még úgy is egy fél kilóval volt nehezebb az újnál. Szerintem az összes dzsuva ott lerakódott. Ja és a fogyasztásom ezután észrevehetően csökkent (kb 3-4decivel) Most így visszagondolva elég gyengusz kis traktor volt a gépem, mikor elhoztam. Ha most 105 ló, akkor vételkor 85 lehetett. Nem ment rosszul, de most tényleg durván tud szaggatni.
Mellesleg nekem is volt pici torpanás a JTD-nél, de mióta az ominózus EGR szelep vezérlő szolenoid "zizeg", azóta nem tapasztaltam. Selmak szerint ez a normális működése, ergo koszos volt és kitisztult (kb 10e km alatt) Nálad is lehet, hogy kicsit el van kormolódva valami. Sok-sok autópályázás (+Spuri?) szépen kipucolja amotort. Többször megcsináltam, hogy egyenletes 2500-as fordulaton mentem 60-100km-t, ami után mindíg jobban ment . Aztán mikor már érzetre sokat javult, kicseréltem a gázolajszűrőt, és nem fölöslegesen. Kicsurgattuk amennyire lehet, de még úgy is egy fél kilóval volt nehezebb az újnál. Szerintem az összes dzsuva ott lerakódott. Ja és a fogyasztásom ezután észrevehetően csökkent (kb 3-4decivel) Most így visszagondolva elég gyengusz kis traktor volt a gépem, mikor elhoztam. Ha most 105 ló, akkor vételkor 85 lehetett. Nem ment rosszul, de most tényleg durván tud szaggatni.
Átok79146TD2007-10-27 16:56:22 // 4622
aham értem....
lambda szonda sztem nem..egész jó a fogyasztásom...
ez még hagyományos adagolós...ebben is van légmennyiségmérő??
köszi a választ..
turbó esetleg??
lambda szonda sztem nem..egész jó a fogyasztásom...
ez még hagyományos adagolós...ebben is van légmennyiségmérő??
köszi a választ..
turbó esetleg??
Erhard 242 (Pure Energy)2007-10-27 15:01:57 // 4621
LMM, lamdaszonda...üzemanyagszűrő akár...stb
Átok79146TD2007-10-27 15:00:26 // 4620
sziasztok .
kb 2 hónapja vagyok egy 146os 1,9es td tulajdonosa(boldog):)))
sajnos van egy furcsa dolog,ami nem tudom hogy normális-e?
kb 3000-es fordulatnál érezni néha pici megtorpanást,jobbára 3.-4.-ben...
vajon mi lehet ez??
előre is köszi a válaszokat. sziasztok.
kb 2 hónapja vagyok egy 146os 1,9es td tulajdonosa(boldog):)))
sajnos van egy furcsa dolog,ami nem tudom hogy normális-e?
kb 3000-es fordulatnál érezni néha pici megtorpanást,jobbára 3.-4.-ben...
vajon mi lehet ez??
előre is köszi a válaszokat. sziasztok.
Zsota2007-10-25 16:35:50 // 4619
baromi boldog lennék ha már most kinyiffanna szegény, holott még 3000 felett nem (vagy csak extra minimális ideig) járt :))
Ferke2007-10-25 15:31:22 // 4618
Igen, ezt az apró csekélységet valóban nem említetted meg...de mi is bejöttünk a csőbe, mert nem feltétlenül a motorra kéne gondolni csak.:))
Zsota2007-10-25 11:47:40 // 4617
nálam zörögni csak a kalaptartó zörög :)
Lehet félreérthető voltam. Nem szeret alacsony fordulatszámon nagy fokozatban gyorsulni. Nem is megy meg berezonál (TS-nél ilyent nem tapasztaltam) de azért még nem szeretnék semmilyen tartóbak-ot cseréltetni :) Bár gariba menne...
Lehet félreérthető voltam. Nem szeret alacsony fordulatszámon nagy fokozatban gyorsulni. Nem is megy meg berezonál (TS-nél ilyent nem tapasztaltam) de azért még nem szeretnék semmilyen tartóbak-ot cseréltetni :) Bár gariba menne...
Zsota2007-10-25 11:45:16 // 4616
ez azért csúnya lenne 1400 km megtétele után :)
Zsota2007-10-25 11:44:52 // 4615
nem annyira borzasztó :) Olyan mintha durcás lenne mert alacsony fordulatszámon birizgálom :)
Attie2007-10-25 11:15:05 // 4613
Ajaj :/
Akkor van 2 évem hogy egy külön alszámlát nyissak és összegyűjtsek egy vagyont a kupplungra :)
Akkor van 2 évem hogy egy külön alszámlát nyissak és összegyűjtsek egy vagyont a kupplungra :)
Ferke2007-10-25 11:10:48 // 4612
És az a fura, hogy amikor már régesrég xar, akkor tapasztalat híjján nem is érezni, hogy xar. A csere után érezni csak, hogy jééé, ennek ilyennek kéne lennie?! :))
András bácsi2007-10-25 11:06:50 // 4611
Nem akarlak elkeresíteni, de apáméban kb. 6 évet bírt össz vissz. Női előző tulaj hatásának tudom be. :)
András bácsi2007-10-25 11:06:36 // 4610
Nem akarlak elkeresíteni, de apáméban kb. 6 évet bírt össz vissz. Női előző tulaj hatásának tudom be. :)
Attie2007-10-25 11:04:32 // 4609
Jajj ez a kuplung. Rémálmaim egyike.
Remélem még kibír 4 évet nálam :)
Remélem még kibír 4 évet nálam :)
Ferke2007-10-25 11:02:40 // 4608
Na most látom csak én is, hogy tök új autó...ezt a rezonanciát akkor főleg nem értem...ez tuti nem normális.
Ferke2007-10-25 11:01:26 // 4607
Ja, és ha már kettőstömegűnél tartunk, Bandinak volt igaza. Kb 3-4 féle parajelenség tűnt el nyomtalanul a cserét követően. Hihetetlen, hogy mennyire széthullott-érzést kelt a xar kettőstömegű...:((
Azóta olyan, mintha kicserélték volna az autót. Motor halkabb, fura zörejek nincsenek, szíjtrácsa oldaláról eddig fura hang jött alapjárati fordulat környékén (kicsit az alatt), nincs rángatózás...
Azóta olyan, mintha kicserélték volna az autót. Motor halkabb, fura zörejek nincsenek, szíjtrácsa oldaláról eddig fura hang jött alapjárati fordulat környékén (kicsit az alatt), nincs rángatózás...
Ferke2007-10-25 10:58:36 // 4606
Jobb esetben kitámasztórúd (vagy más tartóbak), rosszabb esetben kettős tömegű lendkerék...sajnos az utóbbi sanszos..nekem a csere óta síri csend van nálam.:)
Attie2007-10-25 10:57:33 // 4605
De most nézem, hogy neked vadi új 147-ed van.
1700-nál már kezd tölteni a turbo. Akkor 1500-nál durva lenne a rezonancia, nem?
1700-nál már kezd tölteni a turbo. Akkor 1500-nál durva lenne a rezonancia, nem?
Attie2007-10-25 10:54:47 // 4604
Értem miről van szó.
Hatodikban is próbáltam, 1100-nál :) Annyi volt hogy semmi nem történt.. .olyan volt, mintha üresben mennék.
1300-ról már többször volt, hogy nyomtam egy nagyobbat, mert még át akartam érni piros előtt. Ott már szép lassan megindul :)
Hatodikban is próbáltam, 1100-nál :) Annyi volt hogy semmi nem történt.. .olyan volt, mintha üresben mennék.
1300-ról már többször volt, hogy nyomtam egy nagyobbat, mert még át akartam érni piros előtt. Ott már szép lassan megindul :)
Zsota2007-10-25 10:39:07 // 4603
nem vagy elég ügyes :) 1500-nál nyomj egy ötödiket majd padló :)))))