Még annyit, hogy ha az EU-t tényleg érdekelné a környezetvédelem, akkor az ilyen készülékeket kötelezővé tenné. (Mármint az új autóknál.)
Persze ennek az akkugyárak annyira nem örülnének... :)
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia
GTPeti2011-11-12 16:46:09 // 17452
GTPeti2011-11-12 16:44:33 // 17451
Ez kérlekszépen kb. 10-15 másodpercenként csinál egy kb. 100 amperes impulzust, ezáltal "tornáztatja" az akksit és lassan felszakad a lemezekre rakódott szulfátréteg. (Illetve eleve nem alakul ki.) Ez az akksik tönkremenetelének egyik oka. (A másik amikor a szeparátortasak átlyukad, elbomlik és a felfogott levált anyag cellazárlatot okoz.)
RMS értékben kb. 5 milliamperrel terheli az akksit. Tehát alig.
Egy ilyennel, jó eséllyel megduplázható az akksi élettartama.
RMS értékben kb. 5 milliamperrel terheli az akksit. Tehát alig.
Egy ilyennel, jó eséllyel megduplázható az akksi élettartama.
WarbiRunner (Gyuri)2011-11-12 16:33:19 // 17450
Ez mit tud?
WarbiRunner (Gyuri)2011-11-12 14:58:41 // 17449
Na majd mindjárt beröffentem, megpróbálom felvenni a hangot amire gondolok. :-)
GTPeti2011-11-12 14:30:15 // 17448
Őszinte leszek. Én itt nem hallok semmit sem, csak egészséges jétédéhangot. B)
WarbiRunner (Gyuri)2011-11-12 14:09:58 // 17447
Mer elbénáztam másodjára is :-S Most kávéztam, úgyhogy biztos sikerül:
ééééés íme
ééééés íme
GTPeti2011-11-12 14:06:30 // 17446
GTPeti2011-11-12 14:04:04 // 17445
The requested URL /Temp/DSCF4958.AVI was not found on this server. :P
WarbiRunner (Gyuri)2011-11-12 13:05:08 // 17444
Az mi az, hogy nem indul? Mi az hogy aksi? :-) Még mindíg az az aksit nyúzom amivel 4.5 éve vettem a gépet. Ha áll a motor, néha már lassú az ablak, de indul mint a kisangyal :-)
Wickey2011-11-12 10:01:14 // 17443
nekem volt már hogy nem indult a jtd, de ez inkább a 9.5 éves gyári akksira vezethető vissza. Az 1.9TD meg izzítás nélkül nem indult. A JTD viszont még igen. :-)
Jorjie2011-11-12 08:38:03 // 17442
Itt -2 volt, amikor jöttem haza melóból. Ment, mint a mérgezett TD :-D
Indítás előtt én kétszer-háromszor is izzítok, aztán köffent kettőt, és mire a főtengely hármat fordult, már szépen ketyeg :-)
Ha nem jó az egyik izzítód, sanszos hogy pár ütem kimarad majd az elején.
Indítás előtt én kétszer-háromszor is izzítok, aztán köffent kettőt, és mire a főtengely hármat fordult, már szépen ketyeg :-)
Ha nem jó az egyik izzítód, sanszos hogy pár ütem kimarad majd az elején.
Föckös2011-11-12 08:06:11 // 17441
itt kemény 1 azaz egy fok van a digit hőmérő szerint, az meg felfelé csal kicsit mert túl közel van a falhoz....
nálatok?
jól indult?
(sajna nem lett kicserélve az egyik izzítóm, remélem nem haragszik meg a kicsike egy óra múlva, amikor beindítom egy hét állás után...)
nálatok?
jól indult?
(sajna nem lett kicserélve az egyik izzítóm, remélem nem haragszik meg a kicsike egy óra múlva, amikor beindítom egy hét állás után...)
Föckös2011-11-12 08:03:51 // 17440
Gyuri, némi hunyadis tapasztalatom van, azon ugye most lettek csúcsok cserélve.
hidegen beremegett egy adott fordulatszámnál, először csak kicsit, aztán ahogy mentek bele a km-ek, egyre jobban. Az feltűnt később, h már melegen is csinálja, igaz kevésbé, viszont hideg időben jobban. Úgy értem, hogy ha a beszívott levegő hideg volt, akkor jobban rázott, mint pl nyáron, akkor majdnem semmi.
A városi fogyasztás szépen lassan már 20-25 %kal megemelkedett.
Télen hideg motornál füstölt, de nem kormolt, hanem kékesen fehéresen füstölt. Végül elvittem a foschba, ahol ránézésre mondták, h vagy a vezérlés nem ok, vagy a csúcsok.
Mondom neki, h dehát láncos motor, olyan nagyon nem nyúlhat el a lánc, h ennyire elmásszon az előtöltés. Aztán megnézték, és a csúcsok voltak.
Mondom, nem kormolt,
ami a probléma volt vele, hogy hidegen úgy rázott, hogy rendesen kívülről lehetett látni az autón, hogy jobbra-balra 5-5 centi!
Alul xarul ment, felül meg mint akit seggberúgtak.
Ja és durván olyan hangja volt mint egy 1millió kilóméteres tranzitnak:-)
A csúcsok cseréje után annyit tapasztaltam, h kevésbé ráz, egyenletesebb alul, és felül nem megy annyira.
Ja és a tranzitos hang megmaradt, talán egy picit halkabb lett.
Elég sok pénz ráment most. Nem szeretném, ha a csúcsok megint csak 113k km-t bírjanak ki (ez milyen már, basszus ebből a 113ból vagy 90 pálya, visszahűtve megállás előtt meg ilyenek,faxa alkatrészek mi???), ezért is kérdeztem hogy kinek mi a tapasztalat a dynotabról. Vagy bármi más ötlet jöhet, akár a Peti féle 2t olajat is betolom neki.
Szerdán hajnalban indulok Alfaországba, és sztem belekerül vagy 2500 km, most kéne jóóól megadalékoznom.
hidegen beremegett egy adott fordulatszámnál, először csak kicsit, aztán ahogy mentek bele a km-ek, egyre jobban. Az feltűnt később, h már melegen is csinálja, igaz kevésbé, viszont hideg időben jobban. Úgy értem, hogy ha a beszívott levegő hideg volt, akkor jobban rázott, mint pl nyáron, akkor majdnem semmi.
A városi fogyasztás szépen lassan már 20-25 %kal megemelkedett.
Télen hideg motornál füstölt, de nem kormolt, hanem kékesen fehéresen füstölt. Végül elvittem a foschba, ahol ránézésre mondták, h vagy a vezérlés nem ok, vagy a csúcsok.
Mondom neki, h dehát láncos motor, olyan nagyon nem nyúlhat el a lánc, h ennyire elmásszon az előtöltés. Aztán megnézték, és a csúcsok voltak.
Mondom, nem kormolt,
ami a probléma volt vele, hogy hidegen úgy rázott, hogy rendesen kívülről lehetett látni az autón, hogy jobbra-balra 5-5 centi!
Alul xarul ment, felül meg mint akit seggberúgtak.
Ja és durván olyan hangja volt mint egy 1millió kilóméteres tranzitnak:-)
A csúcsok cseréje után annyit tapasztaltam, h kevésbé ráz, egyenletesebb alul, és felül nem megy annyira.
Ja és a tranzitos hang megmaradt, talán egy picit halkabb lett.
Elég sok pénz ráment most. Nem szeretném, ha a csúcsok megint csak 113k km-t bírjanak ki (ez milyen már, basszus ebből a 113ból vagy 90 pálya, visszahűtve megállás előtt meg ilyenek,faxa alkatrészek mi???), ezért is kérdeztem hogy kinek mi a tapasztalat a dynotabról. Vagy bármi más ötlet jöhet, akár a Peti féle 2t olajat is betolom neki.
Szerdán hajnalban indulok Alfaországba, és sztem belekerül vagy 2500 km, most kéne jóóól megadalékoznom.
Jorjie2011-11-12 07:50:29 // 17439
Új légszűrő plusz ma reggeli hideg levegő egyenlő: vágtázáááááás (znáááá) :-DDD
WarbiRunner (Gyuri)2011-11-11 23:50:14 // 17438
Na jó, majd holnap, most ehhez béna vagyok.. :-)
WarbiRunner (Gyuri)2011-11-11 23:46:57 // 17437
WarbiRunner (Gyuri)2011-11-11 23:42:42 // 17436
Alapjárat
ki lehet venni a dohogás ütemét.
ki lehet venni a dohogás ütemét.
WarbiRunner (Gyuri)2011-11-11 22:40:51 // 17435
Ha becsepeg, akkor törvényszerűen füstöl is, nem? Inkább dugulásra tippelek, vagy valamilyen kiegyenlítetlenségre, ezért is kerestem a class kódokat. Ez a kis bokszeressége nagyon rég megvan, csak most talán kicsit erősebb már. Plusz ha becsepeg, az nem nagyon függ a motorhőfoktól, kinti hőmérséklettől. a kormányremegésem mint írtam elmúlt a decat óta. Igen ám, de csak melegen. Hideg motornál remeg az még rendesen, csak kevésbé agresszívan.
Túl nagy baja biztos nincs, mert telitalpra sem füstöl komolyabban, a "csőcsere" óta szinte alig! És ahogy megindul, az nagyon erőszakos, és kilométerről kilométerre frissebbnek érzem, mintha egy csomó kormot bentragasztott volna a dugult katalizátor.
Túl nagy baja biztos nincs, mert telitalpra sem füstöl komolyabban, a "csőcsere" óta szinte alig! És ahogy megindul, az nagyon erőszakos, és kilométerről kilométerre frissebbnek érzem, mintha egy csomó kormot bentragasztott volna a dugult katalizátor.
GTPeti2011-11-11 22:17:57 // 17434
Már bánom, hogy nem néztem (hallgattam) meg az autód Pesten.
Az a baj, hogy ha mondjuk pisil az egyik "induktor" (házmesterünket idézve), azt sztem nem feltétlenül mutatja ki a résolaj-mérés. :(
Az a baj, hogy ha mondjuk pisil az egyik "induktor" (házmesterünket idézve), azt sztem nem feltétlenül mutatja ki a résolaj-mérés. :(
WarbiRunner (Gyuri)2011-11-11 22:14:24 // 17433
Ez a dohogós alapjárat szöget ütött a fejembe. Elég határozottan pulzál a kipufogógáz (nálam melegen is), gyorsításkor meg van egy olyan enyhén bokszeres röcögése, amit más dízeleknél nem nagyon hallottam még. Nagyon szép hang, csak lehet nem egészséges, nem tudom.
GTPeti2011-11-11 22:06:46 // 17432
Megértem... De talán, ha otthon lesz a zasszony autója, akkor megoldható.
Amúgy miért gyanakodsz az injektorokra?
Amúgy miért gyanakodsz az injektorokra?
WarbiRunner (Gyuri)2011-11-11 22:06:13 // 17431
3.3-mat,
WarbiRunner (Gyuri)2011-11-11 22:04:13 // 17430
A FES oldaláról kiböngésztem, hogy a regisztrált sem fog adjustment tab-ot adni, vagyis az enyémnél semmiféle beállítási lehetőség nincs. :-( Se MIL kód, se class number.
Marad a Youri által mail-ben javasolt résolajmérés. Csak érdekel az injektorok állapota, de egy hetem nincs letenni az autót. Az injektor szervízek kényeskednek, ők ki nem szerelik (mert rizikós ugyebár, hogy jön hengerfejestől), vigyem oda a kiszerelt porlasztókat, aztán MAJD megcsinálják a diagnosztikát (2 nap), ha kell felújítják (1 hét, vagy több). That Sux.
Marad a Youri által mail-ben javasolt résolajmérés. Csak érdekel az injektorok állapota, de egy hetem nincs letenni az autót. Az injektor szervízek kényeskednek, ők ki nem szerelik (mert rizikós ugyebár, hogy jön hengerfejestől), vigyem oda a kiszerelt porlasztókat, aztán MAJD megcsinálják a diagnosztikát (2 nap), ha kell felújítják (1 hét, vagy több). That Sux.
GTPeti2011-11-11 22:03:07 // 17429
Látod ezt én sem tudom. :)
Majd talán Karácsonykor lesz egy pár meghitt órácskám a garázsban. :))
Majd talán Karácsonykor lesz egy pár meghitt órácskám a garázsban. :))
mreni2011-11-11 22:01:50 // 17428
azt tudom,csak nem vagyok benne biztos,hogy elérhető az említett "funkció"
GTPeti2011-11-11 22:00:14 // 17427
A 115 lovas 56-ban EDC15C7 vezérlő van. Ez picit továbbfejlesztett változat.
mreni2011-11-11 21:59:08 // 17426
lehet,nekem úgy rémlik,hogy az 56ban van,de az sem 100%
GTPeti2011-11-11 21:58:52 // 17425
A legújabbal nézted?
WarbiRunner (Gyuri)2011-11-11 21:57:55 // 17424
Na..arra jutottam, hogy az EDC15-nél nincs adjustment tab a FES-ben. És nem találok class numbert se sehol. Lehet a 105 lovasnál nincs is ilyen?
GTPeti2011-11-11 21:57:12 // 17423
Ha 1. kell regisztált verzió és 2. Karácsonyig nem kerül rá sor (- amit kétlek :) -), akkor ráköthetjük a gépemet. (Regisztrált alatt, nem egy őslelet törtet értek, természetesen. :)
Föckös2011-11-11 21:38:50 // 17422
dynotab?
valakinek vmi tapasztalat?
nekem úgy ajánlották, állítólag jó cucc.
valakinek vmi tapasztalat?
nekem úgy ajánlották, állítólag jó cucc.
Föckös2011-11-11 14:45:17 // 17421
nyugodtan iktasd ki...
mreni2011-11-11 13:07:03 // 17420
módosítani biztos nem ellenőrizni szerintem lehet
WarbiRunner (Gyuri)2011-11-11 12:59:16 // 17419
Cserélj majd üzemanyag szűrőt az első spurizás után!
WarbiRunner (Gyuri)2011-11-11 12:58:33 // 17418
Valaki nem tudja véletlenül, hogy a FiatECUScan valamelyik esetleg regisztrált verziójában le lehet ellenőrizni (esetleg módosítani) az injektor class beállításokat?
mreni2011-11-11 12:58:17 // 17417
vettem én is piros spurit,40literhez locsoltam 110ml-t kb
Zselé2011-11-11 11:10:10 // 17416
Na akkor ha legközelebb Zé-nél járok ezeket megnézetem, és ha minden szép tiszta, akkor foglalkozom a katalizátorral, az után esetleg a lmm-el, ha a kiolvasás alapján még mindig nem jó!
Egyébként ezt az egér problémát a tisztítás meg szokta oldani, vagy van, hogy olyan drasztikus, hogy csak csere segít? (néztem, azért nem annyira barátságos az új egr ára, de én meg azt szeretem, ha minden úgy működik ahogy kell, nem szívesen iktatnám ki)
Egyébként ezt az egér problémát a tisztítás meg szokta oldani, vagy van, hogy olyan drasztikus, hogy csak csere segít? (néztem, azért nem annyira barátságos az új egr ára, de én meg azt szeretem, ha minden úgy működik ahogy kell, nem szívesen iktatnám ki)
Bilux2011-11-11 11:04:28 // 17415
Nézd meg a vákumcsövedet a hűtő és a leömlő feletti kis gumicsőre gondolok.
Nekem is elöregedett a leömlő feletti vége ki volt repedve. Így nem szabályozta semmi a változó geometriát ezáltal alul gyenge volt a kocsi.
Nekem is elöregedett a leömlő feletti vége ki volt repedve. Így nem szabályozta semmi a változó geometriát ezáltal alul gyenge volt a kocsi.
Golyszi2011-11-11 09:48:00 // 17414
Sziasztok, az EGR szelep "bekoszolódása" okozhatja, hogy az autó csak 2200ford felett hajlandó megindulni, de akkor mintha csúzlival lőnének ki, koromfelhőben... Alatta meg lomha!
Orvosolja a dolgokat egy alapos tisztítás?
Köszi.
P.
Orvosolja a dolgokat egy alapos tisztítás?
Köszi.
P.
Ferke2011-11-11 08:35:26 // 17413
Valamennyire nekem is, de szerintem ez normális. Hidegen jobban, melegen már nem.
mreni2011-11-11 08:25:14 // 17412
akkor ugyanannyi kb
WarbiRunner (Gyuri)2011-11-11 08:23:01 // 17411
145 óra szerint
WarbiRunner (Gyuri)2011-11-11 08:22:26 // 17410
Amúgy újabb házi diagnózis ötlet:
Megnéznétek, hogy a kipufogóból a gáz mennyire jön egyenletesen? Alapjáraton én mögé tettem a kezem, és bizony pulzál. Szerintem nem kéne neki.
Megnéznétek, hogy a kipufogóból a gáz mennyire jön egyenletesen? Alapjáraton én mögé tettem a kezem, és bizony pulzál. Szerintem nem kéne neki.
mreni2011-11-11 08:19:47 // 17409
neked mi az utazód pályán? ha jól emlékszem az 56 140nél forog 3ezret
WarbiRunner (Gyuri)2011-11-11 08:17:33 // 17408
A fordulatszám mitől bántaná a motort? Nekem autópálya utazónál 3200-at forog. Teszi ezt 4 és fél éve és 130e km-e. HIdegen sem annyira a fordulat a kritikus...jó persze ne forgasd el, jó az a 2000 körüli. De lényegesebb, hogy a nyomatékát ne használd ki. A turbo nem (csak) fordulatszám függvényében forog, igazából inkább terhelés függő. Én pl úgy melegítem, hogy lehetőleg egyenletes 2000-es fordulaton guruljon az autó. Ha elindulok, gyorsítok, azt a hőfok mutató kimozdulásáig nagyon kis gázzal teszem. Ha a mutató kimozdult, akkor is óvatosan, nincs előzés vagy nagyobb gyorsítás, csak a forgalom tempójában nyugisan megyek. Ha felér a 90 közelébe, onnatól váltok át kultúrált kispolgári közlekedésből hatékony haladásra :-)
A turbo lekormolódás nem egy világvége probléma. Van egy lapátsor, ami rátereli a kipufogógázt a meghajtó turbinakerékre. Ez a terelőlapát sor tud kicsit szögben elfordulni. Ha a sok koromtól ez beragad, akkor bizonyos üzemállapotokban nem ideálisan tereli a gázt a turbinára, vagyis pl lent nem indul meg úgy mint kéne. Szétszedés, tisztítás megoldja.
Az EGR tisztítás szintén erősen javasolt, én ezzel kezdeném, lehet meg is oldódik a dolog.
A katalizátort addig nem is bántanám amíg a fentiek nincsenek legalább ellenőrizve.
A turbo lekormolódás nem egy világvége probléma. Van egy lapátsor, ami rátereli a kipufogógázt a meghajtó turbinakerékre. Ez a terelőlapát sor tud kicsit szögben elfordulni. Ha a sok koromtól ez beragad, akkor bizonyos üzemállapotokban nem ideálisan tereli a gázt a turbinára, vagyis pl lent nem indul meg úgy mint kéne. Szétszedés, tisztítás megoldja.
Az EGR tisztítás szintén erősen javasolt, én ezzel kezdeném, lehet meg is oldódik a dolog.
A katalizátort addig nem is bántanám amíg a fentiek nincsenek legalább ellenőrizve.
WarbiRunner (Gyuri)2011-11-11 08:02:04 // 17407
Nem sokkal vitte le. Többször méregettem, hogy egy-egy tankhoz nem töltök, aztán következőre megint töltök de 1-2 deci különbségről van szó. Ami miatt töltögetem, az a motor hangja. Sokkal finomabban jár vele a motor, hidegen nem csattog annyira.
Az első spuris tank után gázolajszűrőt cseréltem , nehogy a kioldott kosz valamit eldugítson.
A pirosat öntögetem, az egyértelműen finomabbá teszi a dízel kerregését. A kék nekem nem jött be, még inkább többet fogyasztott tőle, úgyhogy tesómnak adtam a Twinport Opelébe. Ő meg arról zengett ódákat, hogy hogy megy tőle a gép.
Az első spuris tank után gázolajszűrőt cseréltem , nehogy a kioldott kosz valamit eldugítson.
A pirosat öntögetem, az egyértelműen finomabbá teszi a dízel kerregését. A kék nekem nem jött be, még inkább többet fogyasztott tőle, úgyhogy tesómnak adtam a Twinport Opelébe. Ő meg arról zengett ódákat, hogy hogy megy tőle a gép.
Föckös2011-11-11 06:55:40 // 17406
te figyi az egér az tuti, mivel azt írta a scan.
lekormolt geo nagyjából azt jelenti, hogy nem tudnak a lapátok mozogni, így a változó geometria mégsem változó...
vidd Zéhez, ő mrá javított lekormolt turbót is;-)
lekormolt geo nagyjából azt jelenti, hogy nem tudnak a lapátok mozogni, így a változó geometria mégsem változó...
vidd Zéhez, ő mrá javított lekormolt turbót is;-)
Átok79146TD2011-11-11 04:56:32 // 17405
Üdv báttya..:)
Te használsz psurit. neked mennyivel vitte le a fogyasztásodat??
egyéb tapasztalatok??:)
elöre is köszi...:)
Te használsz psurit. neked mennyivel vitte le a fogyasztásodat??
egyéb tapasztalatok??:)
elöre is köszi...:)
Zselé2011-11-11 01:00:27 // 17404
Tehát akkor lehet turbó, lmm vagy katalizátor, vagy mind egyszerre, esetleg egr.. Ez a lekormolt turbó geo mit takar? Ezt meg lehet nézni/csináltatni valahol vagy csere? És mitől alakul ki? Én a turbóra vigyázok, amennyire hallottam róla: nem nyomom hidegen 2000 fölé, járatom leállítás előtt üresen. Persze nem tudom előttem ki meg hogy használta és mit csinált vele.. vagy hogy esetleg én nem figyeltem valamire, mert ez az első turbó dieselem :) Néha mondjuk forgatom 3-4000 között is rövid ideig, az nem tudom mennyire bántja (persze már csak ha bőven meleg)
Zselé2011-11-11 00:51:13 // 17403
Egyszer kétszer már megcsapott (ha arra a jó kis olajos gázszagra gondolsz), azt még valamennyire ismerem :)