Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

Piritu - 1.000.0002011-12-02 05:39:34 // 17802
...hozzátéve, hogy ez kb 1-1,5 km út megtétele után lett ilyen :-D
Piritu - 1.000.0002011-12-02 05:38:14 // 17801
"Az a jtd szarrá van-volt "reszelve"" - anno pont ezért fényképeztem le magamnak. Elrettentő példának :-)
BIW2011-12-02 00:13:32 // 17800
ja hallottam, hát egy ekkora turbó már megérdemli a BOV-ot :)
GEORGE2011-12-02 00:07:22 // 17799
Az enyém tüsszög váltáskor :-)))
GEORGE2011-12-02 00:06:56 // 17798
Állítólag azok is cserélve lettek.....de nem tudom biztosra.
Anikó mesélgette mik lettek kicserélve, neki tényleg más turbó injektor is beépítésre került.....
GTPeti2011-12-01 23:38:56 // 17797
Gondolom az injektorok és a turbó is nagyon örülnek az átalakításnak... :))
BIW2011-12-01 23:35:39 // 17796
Hőfokmérő 156-ban
Nekem ez baromira az 50 - 90 °C közötti vonalnak tűnik, de nem vagyok szakértő.
Felőlem lehet 80°C is, nem zavar :)
A kocsi jól megy, nem prüszköl nem tüsszög, innentől nem mozgat a mutató állásának témája :)
GEORGE2011-12-01 23:26:00 // 17795
A másik dolog, hogy evvel a kocsival átestek a ló túloldalára, mert a 2007-es Fiat TÖR talin az összes DCS 2,4 és egy Volvo 2,5 dieslet lenyomtam a 200m -es gyorsulási versenyen :-)
GTPeti2011-12-01 23:20:16 // 17794
Ezt a képet be lehetne tenni, a túlzott tuning címszóhoz a Wikipédiába...
Az ilyet sosem értettem (meg).
mreni2011-12-01 23:02:21 // 17793
nem kis gáz lenne vele ha a tiédnek így nézne ki a "segge"
GEORGE2011-12-01 22:53:33 // 17792
Az a jtd szarrá van-volt "reszelve" nem csoda, hogy így néz ki a hátsója...
Nekem lassan 260e km lesz a verdámba de sose nézett még így ki.


itt megnézheted ,hogy mennyire fűstől egy széria diesel
Piritu - 1.000.0002011-12-01 22:37:00 // 17791
Legyen egy kis ON is:
mreni2011-12-01 22:28:06 // 17790
:PP

nem a 45ön néztem :D ott megoldom egyszerűbben az ilyen kérdést :D
Piritu - 1.000.0002011-12-01 22:25:20 // 17789
Meg láthattál 145-ben 2 lityós benzines turbómotort is, tehát a 145-ök specifikációját sem kell elhinni :-DD
GTPeti2011-12-01 22:23:22 // 17788
Jó, majd ha a kezembe kerül egy infrás hőmérő (netán hőkamera), akkor meglesem, hogy mennyi az annyi. ;)
GEORGE2011-12-01 22:20:50 // 17787
ja igen ezt lehagytam a megjegyzésből :-)
GEORGE2011-12-01 22:19:24 // 17786
Nálad sem a 70-esosztás van jelölve! Figyelmesen nézd csak meg, hogy nem pont középen van az osztás.
anno kimértük a Pirivel. Rákötöttük a kompjuterre majd néztük, hogy mit mutat a hőfokmérő és mit is a kompjuter.
Egyezik 50-nél is egyezik 90-nél is a hőfokmérő és a kompjuter szerinti víz hőfok.
mreni2011-12-01 22:15:36 // 17785
mondjuk az ecu scan-nek sem kell mindent elhinni :D
láttam már olyat hogy 3v feszültséget mutatott és hasonló szépeket...:)
GTPeti2011-12-01 22:08:49 // 17784
Asszem a bizonyítékodat már csak egy igazi (hőm.)mérés tudná esetleg (feltételes mód!) megdönteni. B)
Adrián2011-12-01 22:05:12 // 17783
"Ha tartósan 200 fölé megyek akkor majdnem megérinti a 90-et"
Sokat jársz a német autóbanon :D
Piritu - 1.000.0002011-12-01 21:12:29 // 17782
Igaz ez a Spideré, de a mutatott érték a Ecuscan szerint 81 fok :-)
Piritu - 1.000.0002011-12-01 21:10:04 // 17781
Matematikailag igen. Viszont tudjuk, hogy az Alfa mer különbözni. Nálunk 50 és 90 között 80 van :-))
mreni2011-12-01 19:19:51 // 17780
én is azt hittem,az lenne a normális :D
GTPeti2011-12-01 19:18:42 // 17779
A 156-nál a hőfokmérőn az 50- és a 90-es osztás közt lévő vonal a 80'C-ot jelöli!

Nálam az 50 és 90 között a 70 van.
GEORGE2011-12-01 18:30:54 // 17778
A 156-nál a hőfokmérőn az 50- és a 90-es osztás közt lévő vonal a 80'C-ot jelöli!

Én nem tudom ki mit csinál, de nálam így működik.
156-os 2,4 jtd 20V Tető alatt áll az autó, a múlthéten volt -6'C is reggel.
Szóval indítok, megnyomom a távirányító gombját, kapu kinyílik, kitolatok, majd megvárom míg becsukódik. Elindulok, kb 600m hosszú az utca, addig 2.-ban 1500-al gurulok. Kiérek a főútra, onnan kezdve 2.000-ig húzatom és 4.nél megállok a feljebb váltásban ( még is csak város) , 3km múlva az autópályára érek, ekkor felváltok 6.-ig, finom gázadással és minden fokozatot csak 2.000-ig húzatok.
-2'C induláskor az Érdi pihenőnél bemelegszik a hűtővíz 80-85'C-ra, ha -2'C alatt van a hőmérséklet akkor az Érdi lehajtó előtt melegszik be 80-85'C-ra. Ez a kaputól kb-6-8km-re van.



A képen látható pozícióban van nálam a hőfokmutató télen nyáron, max 2-3 mutató vastagságnyit tér el.

Pl a képen látható helyzetben van és mondjuk 140-el gurulok. Feltolom 200-ra és utazom egy darabig. Ekkor felmegy 90-re, majd párperc után vissza áll oda ahol volt előtte. Ha tartósan 200 fölé megyek akkor majdnem megérinti a 90-et.
Föckös2011-12-01 18:10:44 // 17777
akkor vittem, amikor 70et mutatott, cseréltünk is termosztátot.:-)

van az eleget szerelőnél, igaz azért mert odajárok "kávézni" :-)
Roll19832011-12-01 18:05:39 // 17776
Ilyet az OFF-os autók csinálnak, hogy 90fokra szögelik a mutatót bármi történjen. Szerintem vidd el szerelőhöz! :D:D
Föckös2011-12-01 17:49:02 // 17775
najóüvan, akkor csak az enyém olyan xar, h nem hűl le:-)

különben is 10V :-)
Wickey2011-12-01 17:19:41 // 17774
nincs túlméretezve, banyek, hiszen NYÁRON dugóban alapjáraton kényszerlégáramlás kell a lehűtéséhez. A kulcs inkább ott van, hogy mínusz öt fokban a 80 fokos motor és a kinti levegő között 85 fok különbség van, 35 fokban meg a 90 fokos motor és a kinti levegő között 55. A szobaradiátorral is ez van, melyik fűti fel előbb a szobát, a 85 fokos, vagy az 55 fokos? :-)
Hidegben szépen akkora hőt ad le a radiátor magától, hogy a motor nem termel annyit. Melegben meg nem tud annyi hőt leadni a radiátor, amit a motor termel, ezért hűtöd ventillátorral. Mellesleg a propeller ha kapcsol, akkor zuhanórepülésbe kezd a vízhőfok, ha meg autópályán/országúton kezd el felmenni a vízhőfok, na, AKKOR nincs túlméretezve a radiátor (akkor már simán csereérett).
Ferko2011-12-01 16:41:05 // 17773
Nem hiszem el, hogy nem tood elfogadni, Te kis bzigyerek:-DDD
mreni2011-12-01 16:26:00 // 17772
céges fiorino pl alapjáraton fűtést ráadva 70fokról 55ig visszahűl 20percen belül,utána ha leveszem a fűtést akkor se nagyon meg feljebb. 4 éves 190e km-el,újkorában is ezt csinálta
Wickey2011-12-01 16:18:49 // 17771
Attól függ, melyik autó és milyen alkatrészekkel.

Először is, milyen (hány fokos) termosztát van benne? Egy 78 és 82 fokos közötti (most csak példát mondtam) különbséget szemmel észre lehet venni ugyanolyan autó ugyanolyan motorú verzióján.
Másodszor is, milyen autó? Mint tudjuk, 156-ban az 50-90-110es osztások között levő két jelöletlen vonal a 80 és 100 fok volna. Ha a 90 előtti jelöletlen környékén kóricál, akkor bizony üzemmeleg a motor.
Harmadszor is, milyen a termosztát? Ha jól zár, akkor is előfordulhat, hogy a dízelmotor nem termel annyi hőt, mint amennyi az utastér fűtéséhez kell(ene), alapjáraton kattogásnál előfordulhat, főleg, ha nincs terhelve a motor mondjuk hifivel, lámpákkal, ablak és ülésfűtéssel egyszóval elektromos fogyasztókkal (=generátor!), hogy alig termel 1-2 kW hulladékhőt, ami lehet kevés egy hideg téli napon.
Roll19832011-12-01 16:18:46 // 17770
Nekem februárban volt a termosztát cserélve, és ilyen hidegben álló helyzetben simán visszahűl.
Föckös2011-12-01 16:09:02 // 17769
nekem egyszerűen nonszensznek tűnik, h egy autónak más-más az üzemi hőfoka, az enyém bemelegszik, aztán beáll 90 fokra, mint a szög, onnan nem mozdul se fel se le.
de ha azt mondjátok (többen is), hogy az normális, h visszahűl egy motor miközben egy helyben ketyeg, akkor elfogadom. nehezen ugyan, de elfogadom...

fordítva előbb lenne hihetőbb,
mint pl dugóban, h elindul a hűtőventi.
túl van méretezve a hűtő?
Bilux2011-12-01 14:38:23 // 17768
Lenne egy kérdésem a check engine lámpát lehet törölni 156-ban is úgy hogy az akku sarut levesz fél órára? Vagy mindenképp gép kell? Gép megy csak, gyújtást adtam rá mikor nem volt a gázpedál összedugva...
Illetve kuplung főmunkahenger csere az macerás?
Piritu - 1.000.0002011-12-01 14:38:18 // 17767
"70-90 fok közé állt be" a vonal 80 fokot jelöl a hőmérőn :-)
Piritu - 1.000.0002011-12-01 14:36:32 // 17766
Attól függ. A vonal a hőfokmérőn 80 fok. Ha a városi autózás során volt feljebb és csak a ketyegés alatt ment vissza nincs gond. De, ha összeségében nem ment fel, akkor term. csere.
bbb802011-12-01 14:03:13 // 17765
2,4 JTD 156osbol vettem Cacho-tol. Lassan, de biztosan kezdek megorulni vele.
GTPeti2011-12-01 13:04:15 // 17764
Ez nálam is így van.
mreni2011-12-01 12:39:53 // 17763
tesómnak is hasonló a helyzet új termosztáttal 75fok körüli a víz egy kis városozás és sok alapjárat után... :D
BIW2011-12-01 12:11:35 // 17762
Nekem se megy feljebb 70-75foknál 50km országút, de még fél óra városi után sem. Nekem 90fokon csak a nyári 35fokos melegben volt a műszer, amikor városban klímával intenzíven gyorsítgattam majd araszolgattam a rekkenő forró aszfalton, egyébként nyáron is a 70-90 fok közé állt be konstans félúton. Engem ez nem zavar, egyedül a fűtés szempontjából gondolkoztam el egy takarólemezen most télire, a hűtő elé.
Ferke2011-12-01 11:12:14 // 17761
Nem győzködök én, végül is nem teljesen jól működő termoval is lehet járni.:)
Én tegnapelőtt cseréltem az egyiken, ma megjött egy bizonyos helyre az anyáéhoz való is,azt meg holnap cserélem:)
Enyémen már 70 fok alatt volt normál tempónál, anyáé 70 fölött kicsivel, de ez nem az az összeg, amiért érdemes lenne xarakodnom ezzel, csere és kész:)
Föckös2011-12-01 11:04:08 // 17760
hát vatte, simán levágtad a dolgot:-)

(gondoltam, h ha én nem tudom meggyőzni, akkor itt talán mások igen...)
Haro2011-12-01 10:48:19 // 17759
Ferkot úgyse tudod meggyőzni:)))))) Az övében nem szar a termosztát,max nem működik teljesen :))))
Föckös2011-12-01 10:08:23 // 17758
sicuro?

győzz meg (vagyis ne engem)!!!
Ferke2011-12-01 09:17:52 // 17757
Hátja:)
Föckös2011-12-01 08:40:32 // 17756
na MJET kérdés gyerekek.
kb 60 km autózás városban, majd utána cca 1 óra alapjáraton ketyegés, és 70 fokos a víz.
xar a termosztát vagy sem?
Föckös2011-12-01 08:39:29 // 17755
hát csak nem...
vagy az van, h rosszul tették fel, vagy nem hozzávaló a csiga.
bbb802011-12-01 08:02:00 // 17754
meg egyszer? na neee :(
immi332011-12-01 07:40:46 // 17753
helo 1.9 jtd üzemanyagnyomásszabályzo hiba, kiszereltem és gyanus trutyi volt rárakodva a hegyére valami kemény mintha reszelék lenne.....találkozott már valaki hasonlo jelenséggel?? lehet hogy öngyilkosságra készül a magasnyomásum??? köszi
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak