Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia
gecsa2012-09-06 08:08:22 // 20502
már én is gondolkoztam a beszerzésén...
lakosg012012-09-05 21:55:09 // 20501
Nekem ilyen van:
http://www.dealextreme.com/p/elm327-v1-5-obd2-obdii-can-bus-usb-auto-diagnostic-interface-code-scanner-reader-126542?item=40
http://www.dealextreme.com/p/elm327-v1-5-obd2-obdii-can-bus-usb-auto-diagnostic-interface-code-scanner-reader-126542?item=40
Liquid2012-09-05 21:17:16 // 20500
Igen jó, de ennyiért qurva drága! :)
A motorhoz jó alapból, a többihez kapcsolós kell, vagy átalakító kábel.
Ebay-en 2000ft alatt van sima KKL kábel, de kapcsolós is van sztem 5-6e körül.
A motorhoz jó alapból, a többihez kapcsolós kell, vagy átalakító kábel.
Ebay-en 2000ft alatt van sima KKL kábel, de kapcsolós is van sztem 5-6e körül.
GTPeti2012-09-05 21:00:23 // 20499
A teljes választ a blogomban megtalálod.
Roll19832012-09-05 20:57:53 // 20497
A megfelelő szoftverrel együtt igen.
Zoli19802012-09-05 20:57:16 // 20496
És ez tud hibakódot olvasni és törölni?? Mert akkor tuti veszek. 3000 ft/alkalom, kicsit húzós, pláne ha csak ellenörzés céljával megyek.
Tibcsi1662012-09-05 20:52:05 // 20495
Ettől rángathat motorféken is??? Majd megnézem a FES-ben.
Roll19832012-09-05 20:51:11 // 20494
Elég, ha rendelsz neten! :D:D
Zoli19802012-09-05 20:44:58 // 20493
És kit kell megölni, vagy les**pni, hogy nekem is legyen ilyenem? :D
GTPeti2012-09-05 20:42:20 // 20492
S ezek közül, régebbi vashoz ugye az utóbbi ajánlott. B)
mreni2012-09-05 20:41:29 // 20491
igen,ELM 327 vagy sima Vag-com
mreni2012-09-05 20:36:38 // 20489
Fiat Ecu Scan nevű progival :)
Zoli19802012-09-05 20:32:58 // 20488
Egy ilyen mérésre kiváncsi lennék az enyémnél is. Tuti kidobná, miért csinálja azt amit..
Mivel csináljátok?
Zoli
Mivel csináljátok?
Zoli
mreni2012-09-05 20:12:50 // 20487
köszi,megnéztem én is viszonyításképp a 156-ot még tegnap(igaz box van benne,de nem sokat számít itt szerintem)
Tehát:
Alapjáraton:
Gázolaj mennyiség: 3,26 mg/i
Mért gázolaj nyomás: 302,1 bar
Mért levegô mennyiség: 528,4 mg/i
Gázpedál állás: 0,00 %
Nyomásszabályozó nyitás: 22,50 %
Mért turbónyomás: 1 005 mBar
Terhelésen:
Gázolaj mennyiség: ???
Mért gázolaj nyomás: 1448,1 bar
Mért levegô mennyiség: 1452,4 mg/i
Gázpedál állás: 98,77 %
Nyomásszabályozó nyitás: 79,50 %
Mért turbónyomás: 2 430 mBar
Tehát:
Alapjáraton:
Gázolaj mennyiség: 3,26 mg/i
Mért gázolaj nyomás: 302,1 bar
Mért levegô mennyiség: 528,4 mg/i
Gázpedál állás: 0,00 %
Nyomásszabályozó nyitás: 22,50 %
Mért turbónyomás: 1 005 mBar
Terhelésen:
Gázolaj mennyiség: ???
Mért gázolaj nyomás: 1448,1 bar
Mért levegô mennyiség: 1452,4 mg/i
Gázpedál állás: 98,77 %
Nyomásszabályozó nyitás: 79,50 %
Mért turbónyomás: 2 430 mBar
eldiablo1562012-09-05 19:25:07 // 20486
Ha számít valamit. az enyémnél is max 50% on nyit a nyomásszabályzó, itt az alapjáraton mért és terhelésen mért adatok.
Gázolaj mennyiség: 3,74 mg/i
Teljes gázolaj menny.: 3,53 mg/i
Mért levegô mennyiség: 456,8 mg/i
Levegôhômérséklet : 42,5 °C
Mért turbónyomás: 1006 mBar
Névl. turbónyomás: 998 mBar
Gázolaj hômérséklet: °C
Mért gázolaj nyomás: 300,3 bar
Nyomásszabályozó nyitás: 18,54 %
Vízhômérséklet: 85,5 °C
Jármû sebesség : 76,77 km/h
Gázolaj mennyiség: 51,87 mg/i
Teljes gázolaj menny.: 50,59 mg/i
Mért levegô mennyiség: 911,6 mg/i
Mért turbónyomás: 2000 mBar
Névl. turbónyomás: 2121 mBar
Gázolaj hômérséklet: °C
Mért gázolaj nyomás: 1322,3 bar
Nyomásszabályozó nyitás: 47,76 %
Vízhômérséklet: 86,5 °C
Gázpedál állás: 72,66 %
Gázolaj mennyiség: 3,74 mg/i
Teljes gázolaj menny.: 3,53 mg/i
Mért levegô mennyiség: 456,8 mg/i
Levegôhômérséklet : 42,5 °C
Mért turbónyomás: 1006 mBar
Névl. turbónyomás: 998 mBar
Gázolaj hômérséklet: °C
Mért gázolaj nyomás: 300,3 bar
Nyomásszabályozó nyitás: 18,54 %
Vízhômérséklet: 85,5 °C
Jármû sebesség : 76,77 km/h
Gázolaj mennyiség: 51,87 mg/i
Teljes gázolaj menny.: 50,59 mg/i
Mért levegô mennyiség: 911,6 mg/i
Mért turbónyomás: 2000 mBar
Névl. turbónyomás: 2121 mBar
Gázolaj hômérséklet: °C
Mért gázolaj nyomás: 1322,3 bar
Nyomásszabályozó nyitás: 47,76 %
Vízhômérséklet: 86,5 °C
Gázpedál állás: 72,66 %
Föckös2012-09-05 19:11:17 // 20485
üzemanyag ellátás terén valami?
(lehet, hogy haldoklik a nagynyomásúd?)
(lehet, hogy haldoklik a nagynyomásúd?)
Föckös2012-09-05 19:10:30 // 20484
mehet a szinterbe....
(boccsi, tudom, hogy égig érő magas labda:-))))
(boccsi, tudom, hogy égig érő magas labda:-))))
mreni2012-09-05 17:54:13 // 20483
Siófokon dolgozik a srác,most ott is lakik.
Kuplungozni kellene+lendkereket cserélni,egyébként nagyjából rendben van :)
Kuplungozni kellene+lendkereket cserélni,egyébként nagyjából rendben van :)
Ferke2012-09-05 17:24:27 // 20482
DieselManiaco(NagyVad)2012-09-05 17:23:31 // 20481
Valaki tud információt arról hogy EDC adagoló tud-e hibatárat? Hogy lehet belenézni a fejébe? konkrétan 155 VM dieselről van szó.
Másik: 1.9 TD adagolóján van a gázkaron egy potméter,gondolom ez az EGR-t vezérli,és van egy fekete "dobozka" a magasnyomású fej felett az micsoda?
Másik: 1.9 TD adagolóján van a gázkaron egy potméter,gondolom ez az EGR-t vezérli,és van egy fekete "dobozka" a magasnyomású fej felett az micsoda?
Tibcsi1662012-09-05 17:09:05 // 20480
Sziasztok, Mostanában elég nagy baj van a vasammal. 159 2.4JTDm 20V
Rángat mint a fene :(
Tegnap Coolby-val teszteltük a vasakat. Kicseréltük egymás vasából a légtömegmérőt és a MAP szenzort. Rángatás nem szűnt meg.
Nálam amúgy EGR lezárva, DPF nincs, pillangószelepek kiakasztva, szívósor pucolva kb. 2 hónapja.
A következő a jelenség. Amikor hideg a motor, elég jól megy, semmi probléma. Ahogy bemelegszik 1000-2000 között ha nyomom neki nagyon rángat, 2000fölött meg néha kisimul, de nem mindig. De meleg motornál is van néha, hogy 100% jól megy rángatás nélkül. De sajnos most már egyre ritkábbak ezek a rángatás nélküli időszakok. És ami fontos, hogy motorféken is rángat!!
Van valakinek ötlete??
Rángat mint a fene :(
Tegnap Coolby-val teszteltük a vasakat. Kicseréltük egymás vasából a légtömegmérőt és a MAP szenzort. Rángatás nem szűnt meg.
Nálam amúgy EGR lezárva, DPF nincs, pillangószelepek kiakasztva, szívósor pucolva kb. 2 hónapja.
A következő a jelenség. Amikor hideg a motor, elég jól megy, semmi probléma. Ahogy bemelegszik 1000-2000 között ha nyomom neki nagyon rángat, 2000fölött meg néha kisimul, de nem mindig. De meleg motornál is van néha, hogy 100% jól megy rángatás nélkül. De sajnos most már egyre ritkábbak ezek a rángatás nélküli időszakok. És ami fontos, hogy motorféken is rángat!!
Van valakinek ötlete??
WarbiRunner (Gyuri)2012-09-05 16:52:04 // 20479
No eladta? Siófokon láttam asszem legutóbb a verdát, a Mediterrán Partyn az Alfa szalon műhelyajtaja előtt állt. Próbáltam anno az autót még Zolinál, nekem furcsa volt a gázreakciója, olyan túl érzékenynek tűnt az enyémhez képest.
mreni2012-09-05 15:19:26 // 20478
jaja a német m3-ason.:-)
az a baj,hogy 10centi ultetessel mindenhol pattogok :-D
az a baj,hogy 10centi ultetessel mindenhol pattogok :-D
mreni2012-09-05 15:16:45 // 20477
én is így gondolom. tzoli ex146-a egyébként. elméletileg az egr le van falazva,ha legközelebb kicsit több időm lesz rá komolyabban is nekiesek :-)
köszi a segitseget
köszi a segitseget
WarbiRunner (Gyuri)2012-09-05 14:48:23 // 20476
Mármint a német M3-mas? :-) Van pár hely ahol lehet ugratni párat, pl Bp felé a Polgár lehajtó (Arheopark) után van 2, de nem olyan rossz az. Ismerni kell azt a 2-3 hidat amit rosszul raktak össze, azon kívül sima az. A 212 meg nem rossz :-)
WarbiRunner (Gyuri)2012-09-05 14:38:53 // 20475
Ááá, ez kevés.
Az alapjárati kb jó lehet (bár nálam 400 fölött van inkább), viszont terhelésen nekem 940 körüli értékek jönnek.A légmennyiségbe gondolom nem sokat szól bele a remap, a max turbonyomás nincs módosítva.
A turbonyomás maximuma 1100mBar felett szokott picivel lenni, 1120, ilyesmik.
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00337/00337848t.jpg)
A nyomásszabályzót nem tudom meddig nyit, de a 48%-ot keveslem. Lehet a kevés levegő miatt kevesebb üzemanyagot ad csak. Ha nyomásszabályzó gond lenne, azt látnád a desired rail pressur/measured rail pressure különbözőségéből. A rail nyomást 2-3 Bar ingadozáson belül tartania kell a kívánt értéken
Kezdjétek egy egr falazással. Ha nyitva megragad, akkor a kipufogóból jön a "levegő" egy része, amit nyilván nem mér a LMM, így kevés levegőt fog mindíg érzékelni.
A turbo max nyomását is keveslem, ami vagy ugyanerre utal, vagyis szökik a nyomás akár az egr-nél. Vagy a turbo már nincs top állapotban.
Szóval egr falazás :-) Ha úgy se jó, próba LMM. Egy hibásat tudok adni, ami dobja is a LMM hibát, ellenben csak terhelésen. ha nincs tiporva, jól működik, normális értékeket hoz.
Az alapjárati kb jó lehet (bár nálam 400 fölött van inkább), viszont terhelésen nekem 940 körüli értékek jönnek.A légmennyiségbe gondolom nem sokat szól bele a remap, a max turbonyomás nincs módosítva.
A turbonyomás maximuma 1100mBar felett szokott picivel lenni, 1120, ilyesmik.
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00337/00337848t.jpg)
A nyomásszabályzót nem tudom meddig nyit, de a 48%-ot keveslem. Lehet a kevés levegő miatt kevesebb üzemanyagot ad csak. Ha nyomásszabályzó gond lenne, azt látnád a desired rail pressur/measured rail pressure különbözőségéből. A rail nyomást 2-3 Bar ingadozáson belül tartania kell a kívánt értéken
Kezdjétek egy egr falazással. Ha nyitva megragad, akkor a kipufogóból jön a "levegő" egy része, amit nyilván nem mér a LMM, így kevés levegőt fog mindíg érzékelni.
A turbo max nyomását is keveslem, ami vagy ugyanerre utal, vagyis szökik a nyomás akár az egr-nél. Vagy a turbo már nincs top állapotban.
Szóval egr falazás :-) Ha úgy se jó, próba LMM. Egy hibásat tudok adni, ami dobja is a LMM hibát, ellenben csak terhelésen. ha nincs tiporva, jól működik, normális értékeket hoz.
gecsa2012-09-05 12:37:38 // 20474
akkor megvan,hogy miért érződik lomhának...:D
egy nagyobb turbo,és egy kisebb kompresszor megoldhatja a problémát..:D
egy nagyobb turbo,és egy kisebb kompresszor megoldhatja a problémát..:D
mreni2012-09-05 09:35:37 // 20473
még én sem néztem utána de nekem elsőre kevésnek tűnt az alapjáraton és terhelésen mért légmennyiség,illetve a turbonyomásnak is 1.1 körül kéne lennie szerintem és a szabályzó szelepnél is keveslem a 48%-ot... :D
András bácsi2012-09-05 09:14:49 // 20472
Különben nem: mert ha a csapágyháznál veszed ki a 3 csavart, az gyorsabb, mint minden xart lekötni hátul.
András bácsi2012-09-05 09:05:08 // 20471
A beépített alkatrész nem érték. :)
gecsa2012-09-05 08:47:16 // 20470
dobjuk fel licitre....:D
Ferke2012-09-05 08:26:47 // 20469
Most már akár 500at is ér, ne viccelj:)
Ferke2012-09-05 08:26:26 // 20468
Ki kellett vegyem a motort, ezért így volt logikusabb lekötni:)
András bácsi2012-09-05 08:14:57 // 20467
Ér is most vagy 300-at a gép. ;)
Különben jó furcsán vetted le az a féltengelyt.
Különben jó furcsán vetted le az a féltengelyt.
Ferke2012-09-05 08:09:25 // 20466
Na, erre most visszatérve: simán ütjük ezt az összeget most már, igaz, elkapott a gépszíj, most már szinte minden cserélve van: a difi szimeringektől az összes gumiharangig, a lengőkarok, stabszilentek+pálcák...minden, ami le lett szedve, az fel is lett újítva/cserélve.
Ha eladnám, nagyon jól járna ezzel valaki:)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00337/00337840t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00337/00337841t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00337/00337842t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00337/00337843t.jpg)
Utolsó képen lévő szimmeringet érdemes megnézni, itt hajlamos köpülni az olajat a váltó, a szimmeringre pedig sehol nincs találat.
Aztán utánanézve csontra megegyezik a 145/46 jtd, 164 2.5v6, lancia delta/Ypsilon 1,3mjet, punto mjet szimeringgel.
Mérete: 29,8x50x10 ...csak hogy más nem kínlódjon a keresgéléssel...
Ha eladnám, nagyon jól járna ezzel valaki:)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00337/00337840t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00337/00337841t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00337/00337842t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00337/00337843t.jpg)
Utolsó képen lévő szimmeringet érdemes megnézni, itt hajlamos köpülni az olajat a váltó, a szimmeringre pedig sehol nincs találat.
Aztán utánanézve csontra megegyezik a 145/46 jtd, 164 2.5v6, lancia delta/Ypsilon 1,3mjet, punto mjet szimeringgel.
Mérete: 29,8x50x10 ...csak hogy más nem kínlódjon a keresgéléssel...
gecsa2012-09-05 07:41:57 // 20465
és a hülyébbek kedvéért,mint például az enyémért is,mennyi lenne a normális érték? vagy ezek jónak számítanak?
mreni2012-09-04 20:15:38 // 20464
Nézegettem ma egy barátom 46 jtd-ét,elég lomhának tűnik a gépezet.FES-el néztem élőadatot,íme néhány:
- mért légmennyiség alapjáraton:~388mg
- mért légmennyiség terhelésen:~620mg
- max turbónyomás:0.95bar
- nyomásszabályzó szelep max nyitása:48%
- mért légmennyiség alapjáraton:~388mg
- mért légmennyiség terhelésen:~620mg
- max turbónyomás:0.95bar
- nyomásszabályzó szelep max nyitása:48%
GTPeti2012-09-04 19:45:36 // 20463
Már megint No-ban jártál és most sem látogattál meg!! :/// :))
mreni2012-09-04 19:43:49 // 20462
nyilván :D
csak az a baj,hogy olyan minőségű a pálya,hogy a végsebességről nem sikerült képet lőni,úgy pattogtam a kocsiban,hogy öröm volt nézni :D
csak az a baj,hogy olyan minőségű a pálya,hogy a végsebességről nem sikerült képet lőni,úgy pattogtam a kocsiban,hogy öröm volt nézni :D
gecsa2012-09-04 19:41:58 // 20461
a kép természetesen a német autópályán készült..:D:D
mreni2012-09-04 19:37:42 // 20460
gecsa2012-09-04 13:09:04 // 20459
valamire biztos..:D:D gyűjti az infót,hogy hány fokot hűt vissza a cooler..:D:D:D
mcs102012-09-04 11:58:31 // 20458
Sziasztok!
Hidegen 1-2 perc járás után, ingadozik az alapjáratom, a nagy melegben kezdte el csinálni, utána mikor bemelegszik a motor el is múlik és egyenletesen jár.
Mi lehet a hiba? porlasztók?
Hidegen 1-2 perc járás után, ingadozik az alapjáratom, a nagy melegben kezdte el csinálni, utána mikor bemelegszik a motor el is múlik és egyenletesen jár.
Mi lehet a hiba? porlasztók?
Tentacle2012-09-04 11:40:35 // 20457
Így van, a MAP szenzor egyben hőmérsékletet is mér.
Gtaati2012-09-04 11:39:42 // 20456
Megnézem hány szál megy rá és majd írok! Köszi
WarbiRunner (Gyuri)2012-09-04 11:27:40 // 20455
Nem hinném, annak nem sok értelme lenne szerintem. Tutira a MAP szenzorban keresném a hőmérőt. Ha 3-nál több csatlakozója van, akkor fogadni is mernék rá :-)
gecsa2012-09-04 11:19:33 // 20454
ha annyi helyen mér,akkor esetleg cooler előtt/után is mérhet külön?
WarbiRunner (Gyuri)2012-09-04 11:17:38 // 20453
Hát akkor lehet nálad a MAP-nál is van hőmérő. Legalábbis úgy van értelme, hogy ahol a nyomást méri ott nézi a hőmérsékletet is. Szóval ott keresném.