Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia
[k i z z o]2013-01-11 17:52:08 // 22152
Szerezd meg a hibakódot, pontosan, az segítene elsőre.
eldiablo1562013-01-11 17:40:03 // 22151
Nekem az Egr hűtő is kivan véve, nem kell az már oda... termosztátcserénél felhúzott ugyh kilett rakva:D
Alfa GT-Csaba2013-01-11 17:10:40 // 22150
Ha már ennyire bele lendültünk az EGR témába,nekiálltam és lezártam én is !!!Próba kőr még nem volt ,pasztával raktam össze ,most szárad.
WarbiRunner (Gyuri)2013-01-11 15:07:06 // 22149
A fúvókáknak van korrekciója mindben, de azt sem tárolja, folyamatosan figyeli a járás egyenletességét. Asszem a főtengely szenzor négyszögjelét nézi, azt próbálja egyenletesen tartani a korrekciókkal. Az enyémnél még tanítani se kell, a későbbi 8v jtd-nél úgy tudom kategóriákba van sorolva a fúvóka (1,2,3,4). Gondolom az m-jeteknél meg tanítós szintén, ezt nem tudom.
eldiablo1562013-01-11 14:57:36 // 22148
tegnapira visszatérve, volt légtelenítő csavar a vízhűtőn nekem, kilégtelenítettük, és most nem akarom elszólni de úgynézki jó, melegedik az alsó cső is.:)
Hardy2013-01-11 14:46:33 // 22147
Nem azt mondtam hogy a km ora teljes tartomanyt probaltam ki hanem hogy a fordulatszammeroet ;-)
DieselManiaco(NagyVad)2013-01-11 14:42:37 // 22146
köszönöm ezt tudom, észreveszi,a külső szenzorok alapján,és számol hozzá egy korrekciós tényezőt,benzinesnél...de itt dieselről van szó,annyira nem vagyok ott a cr dieselben én oldschool gyerek vagyok,ezér nem tudom,offos dci-knél azt tudom hogy be kell neki mutatni(tanítani kód alapján) a csúcsokat és a gyártási különbségek alapján hozzá rendel egy korrekciót,de azt nem tudom hogy ezen felül mit tanul még a motorvezérlő üzem közben.valamint gecsa-nak az volt a kérdése hogy ha van akkor eme tényezőket lehet-e resetelni/illetve kell-e resetelni..
GTPeti2013-01-11 14:28:33 // 22145
Srácok, tegnap kicseréltem a gázolajszűrőt. Ezúttal nem töltöttem fel, hanem kilégtelenítettem, úgy, ahogy itt javasoltátok. A légtelenítés után furcsa, magas szivárgás-hang tűnt fel (10mp-ig, ameddig megy az AC). Sehol nem látni gázolajat, minden száraz. Lehet, hogy a másfajta szűrő miatt változott meg a "gázolajhang"? (Ez egy Purflux, hajtogatott belsejű szűrő most. A kép csak illusztáció.)
Bízom benne, hogy ez normális. (Tényleg olyan, mintha valahol levegő v. folyadék szivárogna, de sehol semmi.)
Bízom benne, hogy ez normális. (Tényleg olyan, mintha valahol levegő v. folyadék szivárogna, de sehol semmi.)
GTPeti2013-01-11 14:23:55 // 22144
"es kiprobalni teljes fordulatszam tartomanyba:"
Vigyázz, mert még lefotóznak! :))
Vigyázz, mert még lefotóznak! :))
Hardy2013-01-11 14:22:32 // 22143
Vazze! Beraktad a bogarat a fulembe, lementem megnezni, es kiprobalni teljes fordulatszam tartomanyba:-) Aztan kozbe eszmeltem hogy enyem kozponti kijelzos. Ide is kiirja a hulyesegeit ha valami nem tetszik neki...
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-01-11 13:58:30 // 22142
Jó neked :) Nekem szokott reklamálni érte. Majd ha egyszer el jutok Kollárékhoz egy remapra akkor ezt is kiíratom :)
beco2013-01-11 13:58:25 // 22141
Sziasztok!
Van egy "kis" problémám. Hátha már vki találkozott vele, esetleg valami ötlet.
Az autó egy 1,9JTD 150 lovas 2004-es. Először a motor hibajelzője visszajelzője kezdett el világítani (de ment rendesen tovább). Ezután a VDC visszajelzője kezdett el világítgatni, majd a fordulatszámmérő + vízhőfok mérő mutatója ugrált. Volt, hogy a sebességmérő is ugrált.
Elvittem szerelőhöz. Első körben azt monda, kiolvasták, hiba a can buszrendszernél van. Hát itt a hibát elég szar megtalálni, és most ezzel nem akar foglalkozni.
Elvittem másik szerelőhöz. Megállapítás ua, plusz kivették a motorvezérlőt, mert szerintük abban van a hiba (belenéztek, azt mondták, valaki már belegányolt) Azóta is megy a verda, csak a hőfokmérő és a fordulatszámmérő nem mutat, a visszajelzők továbbra is világítanak, illetve közben még a immobiliser is szarakodik, volt , hogy csak az aksisaru levétele után tudtam elindítani. (elvileg a testelési pontokat leellenőrizték)
Most per pilanat ott tartok, hogy beszereztem egy másik motorvezérlőt (aminek a Bosch száma ua., de már másik generáció) illetve a mostanit kivették az autóból és azokkal próbálnak bűvészkedni. Szegeden vagyunk és vhová Budapestre küldték fel most a vezérlőket.
Remélem meggyógyul a verda, de ha esetleg volna valami jótanács, azért szívesen venném. Üdv!
Van egy "kis" problémám. Hátha már vki találkozott vele, esetleg valami ötlet.
Az autó egy 1,9JTD 150 lovas 2004-es. Először a motor hibajelzője visszajelzője kezdett el világítani (de ment rendesen tovább). Ezután a VDC visszajelzője kezdett el világítgatni, majd a fordulatszámmérő + vízhőfok mérő mutatója ugrált. Volt, hogy a sebességmérő is ugrált.
Elvittem szerelőhöz. Első körben azt monda, kiolvasták, hiba a can buszrendszernél van. Hát itt a hibát elég szar megtalálni, és most ezzel nem akar foglalkozni.
Elvittem másik szerelőhöz. Megállapítás ua, plusz kivették a motorvezérlőt, mert szerintük abban van a hiba (belenéztek, azt mondták, valaki már belegányolt) Azóta is megy a verda, csak a hőfokmérő és a fordulatszámmérő nem mutat, a visszajelzők továbbra is világítanak, illetve közben még a immobiliser is szarakodik, volt , hogy csak az aksisaru levétele után tudtam elindítani. (elvileg a testelési pontokat leellenőrizték)
Most per pilanat ott tartok, hogy beszereztem egy másik motorvezérlőt (aminek a Bosch száma ua., de már másik generáció) illetve a mostanit kivették az autóból és azokkal próbálnak bűvészkedni. Szegeden vagyunk és vhová Budapestre küldték fel most a vezérlőket.
Remélem meggyógyul a verda, de ha esetleg volna valami jótanács, azért szívesen venném. Üdv!
Fairlane2013-01-11 13:56:29 // 22140
Buta kérdés, de nincs kiégve a hibajelző lámpád a műszerfalon? :D
Illetve nem tudom, hogy ez azegér szelep milyen fordulatszám tartományban nyitogatja magát. Lehet, csak bizonyos fordulat felett dob hibát?
Illetve nem tudom, hogy ez azegér szelep milyen fordulatszám tartományban nyitogatja magát. Lehet, csak bizonyos fordulat felett dob hibát?
gecsa2013-01-11 13:25:20 // 22139
olvastam..:)
igen, 8 szelepes, nem reklamál, nem kell kiírni..:D
igen, 8 szelepes, nem reklamál, nem kell kiírni..:D
Hardy2013-01-11 13:24:08 // 22138
Neked se kellett kiírni? Bár a tied 8 szelepes ahogy nézem! Én EGR előtt dugóztam le, de írtam róla blogot is.
gecsa2013-01-11 13:18:25 // 22137
majd figyeld a bemelegedést, nekem kb 100km után már látványos a különbség..ugyanazon úton, és hőmérsékletben nekem ennyi ledugózott autózás után 8 helyett kb 5km alatt éri el az üzemi hőfokot..:D
Alfa GT-Csaba2013-01-11 13:13:27 // 22136
Köszi srácok ,vasárnap műtét lesz :-)!!
Hardy2013-01-11 13:09:49 // 22135
Egyszerre írtunk :-) Akkor lehet nem képzelgek :-)
Hardy2013-01-11 13:08:44 // 22134
Még nem nagyon hajtottam meg, csak városba tesztelgetem. De mintha simább finomabb lenne a járása, de lehet csak én képzelem be :-)
gecsa2013-01-11 13:07:26 // 22133
alul elméletileg jobban kell..:D
nekem ma 3 fokban 5 km alatt üzemmeleg lett..
fogyasztáscsökkenést még nem tapasztaltam..
amit viszont igen, hogy sokkal finomabban jár a motor hidegben is..finomabb hangja lett. olyan kevésbé dieseles..
nekem ma 3 fokban 5 km alatt üzemmeleg lett..
fogyasztáscsökkenést még nem tapasztaltam..
amit viszont igen, hogy sokkal finomabban jár a motor hidegben is..finomabb hangja lett. olyan kevésbé dieseles..
Alfa GT-Csaba2013-01-11 12:56:56 // 22132
És jobban megy így a gép?
Hardy2013-01-11 12:50:36 // 22131
Ledugóztam az EGR-t kíváncsiságból. Egy szava se volt ellene! Akkor most mi van? Mert én már nem értem. Lehet hogy nem azonnal jelentkezik? Egyenlőre tesztelem tovább!
gecsa2013-01-11 12:46:34 // 22130
akkor meg végképp marad így..:D
GTPeti2013-01-11 12:42:06 // 22129
Azért adaptív, mert észreveszi a változást és akalmazkodik hozzá. ;)
DieselManiaco(NagyVad)2013-01-11 10:59:53 // 22128
dieselben szerintem nincs,de kérdezzük meg mreni-t:D
gecsa2013-01-11 07:55:58 // 22127
akkor hagyom, ahogy van...:D majd kitisztul..
:D
:D
WarbiRunner (Gyuri)2013-01-10 21:30:49 // 22126
Rájöttem közben, de a jtd-ben nincs ilyen. A neten próbáltam kideríteni, az ao fórumon, FES fórumon stb olvasgattam. A konklúzió, hogy a jtd-nél nincs ilyen paraméter.
WarbiRunner (Gyuri)2013-01-10 21:28:32 // 22125
Az enyém is egy ventillátoros, jó az úgy :-)
eldiablo1562013-01-10 21:10:47 // 22124
Jó. akkor kifogytam az ötletekből:D
Föckös2013-01-10 20:50:18 // 22123
na ettől nem fog hidegebb lenni az alsó cső az biztos ;-)
Föckös2013-01-10 20:49:06 // 22122
azért, mert 156
elég fura lenne ha levegős lenne, és azért lenne így, a zárt rendszer lényege többek közt az is , hogy 100 fok feletti forráspontot is el lehessen érni, ebből adódóan ha a rendszer levegős, és van lehetősége tágulni a víznek, akkor fog is, azaz hamarabb fog felforrni, de hogy azért lehűlne a hűtő alsó csövén mert levegős, annak biza semmi értelme.
elég fura lenne ha levegős lenne, és azért lenne így, a zárt rendszer lényege többek közt az is , hogy 100 fok feletti forráspontot is el lehessen érni, ebből adódóan ha a rendszer levegős, és van lehetősége tágulni a víznek, akkor fog is, azaz hamarabb fog felforrni, de hogy azért lehűlne a hűtő alsó csövén mert levegős, annak biza semmi értelme.
eldiablo1562013-01-10 20:44:18 // 22121
Hát igen.. szar helyen van.. nemtudom hogy fogjak hozzá, lekell engedni a vizet... inkább hagyjuk...:D
Am eddig amilyen képeket láttam, elearnön olvastam mindenhol a jtd 8v vízhűtője 2 ventilátoros volt. 2 ellenállással, Az enyém ennek ellenére 1 ventillátoros.:D
Am eddig amilyen képeket láttam, elearnön olvastam mindenhol a jtd 8v vízhűtője 2 ventilátoros volt. 2 ellenállással, Az enyém ennek ellenére 1 ventillátoros.:D
mreni2013-01-10 20:30:05 // 22120
azt én is meg akarok nézni már egy éve,de még nem jutottam el odáig :D
eldiablo1562013-01-10 20:28:39 // 22119
Hamarosan kiderül. meg azt a 3 izzítógyertyás csodavízforralót akarom valahogy tesztelni kimérni , hogy működik e mind a 3 izzítógyertya. nem hiszem h valaha voltak azok cserélve
mreni2013-01-10 20:20:19 // 22118
valószínű valahol levegős lehet,más tippem nincs
eldiablo1562013-01-10 20:18:27 // 22117
Mind1 megnézem, lehet nem változik semmi, de akkor mi lehet a kínja?
mreni2013-01-10 20:11:49 // 22116
de hogy ez is mitől függ,hogy van amelyiken van légtelenítő van amelyiken nincs..
gecsa2013-01-10 20:09:38 // 22115
járatni, meg utántöltögetni, ha nincs...
mreni2013-01-10 20:05:59 // 22114
nem mindegyiken van,magát is lelégteleníti elvileg.
eldiablo1562013-01-10 19:55:32 // 22113
megnézem holnap, köszi. Nem kell keresni legalább. Remélem ez a járható út...
gecsa2013-01-10 19:51:47 // 22112
na, akkor most hogy is legyen??:D:D
gecsa2013-01-10 19:50:21 // 22111
lehet a 2nek köze lehet egymáshoz?:D
sty2013-01-10 19:50:17 // 22110
ha szemben állsz a motorral a hűtő bal fölső részén van a légtelenitö
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-01-10 19:43:53 // 22109
Ez épp olyan X-akta lesz mint az hogy mikor is romlott el. :)
DieselManiaco(NagyVad)2013-01-10 19:33:45 // 22108
az adaptív,tanult korrekciókra gondol,szerintem igen le kell őket nullázni...
DieselManiaco(NagyVad)2013-01-10 19:32:33 // 22107
hát légtelenítőnek elvileg kell lennie...
eldiablo1562013-01-10 19:28:32 // 22106
Lenne egy olyan próblémám, hogy üzemmelegen, az alsó vízcső jéghideg... a felső cső meleg, a termosztát nyit. (múlthéten lett cserélve)
Mégse jó valami, nagyon nemszabadna hidegnek lennie tudtommal. Ahogy megy be a blokkba a cső ott közvetlen meleg kicsit ,de az csak gondolom amiatt van hogy a blokk nál van már.A fűtés elég ergya még mindig...
Mi lehet a baj ? Ennyire jól hűt a vízhűtő?:D Van a vízhűtőnek légtelenítője? arra gondoltam még esetleg nem e levegős , vagy magát légteleníti ez?
Mégse jó valami, nagyon nemszabadna hidegnek lennie tudtommal. Ahogy megy be a blokkba a cső ott közvetlen meleg kicsit ,de az csak gondolom amiatt van hogy a blokk nál van már.A fűtés elég ergya még mindig...
Mi lehet a baj ? Ennyire jól hűt a vízhűtő?:D Van a vízhűtőnek légtelenítője? arra gondoltam még esetleg nem e levegős , vagy magát légteleníti ez?
Wickey2013-01-10 17:59:33 // 22103
az támasztja ki a szívószelepet a hármas hengerben. :D