Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia
Manky9562015-01-09 19:01:11 // 28002
Telefon a kezemben , sajnos ez egy kalap szar telefon , mert a 1xxxx telefonom baszott videjót csinálni mert alkalmazást lefrissítettem és még nem jó,de már vissza raktam a régi programot. Mindjárt utána nézek !
'''''2015-01-09 18:44:18 // 28001
Qrv@ jól megy!Megvan még amikor az enyémet mértük 80-180 között?Tudom,hogy nem ment így csak kíváncsiságból kérdezem.Egyébként mivel veszed fel.hogy nem remeg és pont az órát látod?
GTPeti2015-01-09 15:44:58 // 28000
Az extrém tuning számomra egyenlő a hobbiautóval. Egy olyan autónál, amivel rendszeresen 1000km-eket teszel meg (2/3-részt 140-nel), annál szerintem nincs sok értelme. Egy jó kis remap, az igen, még akár egy másik turbóval is, de több nem igazán.
(A jövőbeli véleményváltoztatás joga fenntartva. :) )
(A jövőbeli véleményváltoztatás joga fenntartva. :) )
WarbiRunner (Gyuri)2015-01-09 15:24:50 // 27999
Hát sajna a 156 nem az én autóm. Biztos hogy jobb tuning alap, főleg ahogy Föci írja 150 lovas m-jettel. Gondolkoztam is rajta, vezettem is párféle 156-ot, de nem tudott elcsábítani.
Manky9562015-01-09 14:27:55 // 27998
Föckös2015-01-09 14:26:21 // 27997
szép részletes leírás van fenn a fórumon arról a projectről.
szépen rendezetten, címekre osztva, linkekkel, képekkel stb
Ha a Peti extrém tuningra adná a fejét, akkor most ilyet olvashatnál magyarul :-)
szépen rendezetten, címekre osztva, linkekkel, képekkel stb
Ha a Peti extrém tuningra adná a fejét, akkor most ilyet olvashatnál magyarul :-)
Föckös2015-01-09 14:21:00 // 27996
btw ha olyan szempontok szerint vettem volna autót, hogy melyikből lehet megbízhatóan a legtöbbet kihozni, akkor 1,9 16V mjet lenne.:-)
Föckös2015-01-09 14:18:09 // 27995
Hát az első kérdésedre nem tudok választ adni, szvsz a blokk jól bírja, más alkatrészek kevésbé, pl hajtáslánc.
Van egy teóriám arra, hogy miért 1,9 és nem 2,4, ebben több gondolat is van:
az első, hogy sztem olyan feltöltött motornál, ahol nagyobb fordulaton durván sok lóerőt várnak el, mindegy, hogy 4 vagy 5 hengert tölt meg a turbó.
A nagy turbó sok levegőt szállít, pont annyit 4 hengerre összesen, mint 5 hengerre.
A nagyobb teljesítményű üzemanyag pumpa sok üzemanyagot szállít, nagy nyomáson, pont annyit 4 hengerre összesen, mint 5 hengerre.
(Igazság szerint nem pont annyit, de minimális eltéréssel).
Aaz 1,9es blokkot több, olcsóbb autóba gyártották, mint a 2,4est, azaz van jósok a bontóban. A gépmunka meg gépmunka, 4 hengerre olcsóbb valamivel, mint 5 hengerre.
Ez utóbbi gyenge érv lenne.
Bár nem hinném, hogy ezeknek a srácoknak a havi bérének ugyanakkora részét jelenti mondjuk bármilyen autó/alkatrész/gépmunka kifizetése, mint egy átlag magyar embernek.
Beszélgettem párszor 1-2 sráccal, hát 4-5szöröse a bérük, mint itt, persze, lehet, hogy ott drágább megélni, de a neten megrendelhető nagy turbó mindenhol ugyanannyi...
Próbálgattam már ugyanabban a lóerőtartományban 5 és 4 hengerest is, és azt kell mondjam, hogy Gyurinak igaza van, a 4 hengeres jobban vezethető/élvezhető.
Olyanról azért nem hallani, hogy egy cr/tdi motornak a (szakszerű) tuningtól komoly sérülése lett.
De csak gondolj bele: 2.4 jtd mareában 130ló, brera mjet 210 ló gyárilag. Több mint 50%kal erősebb. Több szelep, más cr rendszer, több levegő etc etc, de nem nagyon hinném, hogy a blokk más/erősebb anyagból készülne.
Van egy teóriám arra, hogy miért 1,9 és nem 2,4, ebben több gondolat is van:
az első, hogy sztem olyan feltöltött motornál, ahol nagyobb fordulaton durván sok lóerőt várnak el, mindegy, hogy 4 vagy 5 hengert tölt meg a turbó.
A nagy turbó sok levegőt szállít, pont annyit 4 hengerre összesen, mint 5 hengerre.
A nagyobb teljesítményű üzemanyag pumpa sok üzemanyagot szállít, nagy nyomáson, pont annyit 4 hengerre összesen, mint 5 hengerre.
(Igazság szerint nem pont annyit, de minimális eltéréssel).
Aaz 1,9es blokkot több, olcsóbb autóba gyártották, mint a 2,4est, azaz van jósok a bontóban. A gépmunka meg gépmunka, 4 hengerre olcsóbb valamivel, mint 5 hengerre.
Ez utóbbi gyenge érv lenne.
Bár nem hinném, hogy ezeknek a srácoknak a havi bérének ugyanakkora részét jelenti mondjuk bármilyen autó/alkatrész/gépmunka kifizetése, mint egy átlag magyar embernek.
Beszélgettem párszor 1-2 sráccal, hát 4-5szöröse a bérük, mint itt, persze, lehet, hogy ott drágább megélni, de a neten megrendelhető nagy turbó mindenhol ugyanannyi...
Próbálgattam már ugyanabban a lóerőtartományban 5 és 4 hengerest is, és azt kell mondjam, hogy Gyurinak igaza van, a 4 hengeres jobban vezethető/élvezhető.
Olyanról azért nem hallani, hogy egy cr/tdi motornak a (szakszerű) tuningtól komoly sérülése lett.
De csak gondolj bele: 2.4 jtd mareában 130ló, brera mjet 210 ló gyárilag. Több mint 50%kal erősebb. Több szelep, más cr rendszer, több levegő etc etc, de nem nagyon hinném, hogy a blokk más/erősebb anyagból készülne.
'''''2015-01-09 13:49:07 // 27994
Igen,pont Clogz-ot szeretnénk elérni tapasztalatcsere miatt.Nála 320le és 700Nm!!! van megadva a teljesítménynek.
'''''2015-01-09 13:47:13 // 27993
Ideje ha veszel egy 156 1.9jtd-t !
WarbiRunner (Gyuri)2015-01-09 13:14:32 // 27992
A +2 szelep, ha van, az előny, a vele járó 1600Bar-os befecskendezés is, az 5 henger már nem feltétlenül. Elsőre a 8v mellé a 10v- t tenném, ott nem feltétlen jobb tuning alap a 2.4, főleg ha a vezethetőség is szempont. A 20v más tészta, de ahogy olvasgatom, nincs nagy különbség. Az agyon tuningolt 1.9-esek alig maradnak el teljesítményben az agyon tuningolt 2.4-ektől. A neten ezt látni, saját tapasztalatom meg ilyen szintű tuningban nincs :-)
GTPeti2015-01-09 12:06:57 // 27991
Azt mondod a nagyobb hengerűrtartalom és a hengerenkénti +2 szelep nem előny?
WarbiRunner (Gyuri)2015-01-09 12:04:25 // 27990
Ilyen szintű tuningnál nem feltétlenül van előnye egy 2.4-nek. Ekkora teljesítményhez forgatni is kell rendesen a motort, márpedig erre a 4 hengeres jobb. Ahogy olvasgattam, a 2.4- ből sem jön ki lényegesen több, cserében viszont nehezebb, ami orrmotornál sosem előny.
A tartósságról nem tudok mit mondani, egy biztos, elég régóta piszkálja a srác azt az 1.9-et :-) Ha azt nézed, hogy mostanság a sokszáz ezret futott jtd-ket halomra chippelgetik, és egyiknek sincs semmi baja, csak azt tudom mondani, hogy baromira jó motorok ezek :-) Bírják :-)
A tartósságról nem tudok mit mondani, egy biztos, elég régóta piszkálja a srác azt az 1.9-et :-) Ha azt nézed, hogy mostanság a sokszáz ezret futott jtd-ket halomra chippelgetik, és egyiknek sincs semmi baja, csak azt tudom mondani, hogy baromira jó motorok ezek :-) Bírják :-)
.......................2015-01-09 11:59:58 // 27989
az kevés lesz a pár nap
sanszos ,hogy más is kell igy pár nap alatt nem jön meg az alkatrész
ha teheted vegyél egy turbót,+ egy HF et,
és kicseréli bárki egy nap alatt
egyébként senki nem vállalja helyetted a rizikót ,hogy nem lesz kész pár nap alatt
csereautót meg a mezei szerelök nem adnak
sanszos ,hogy más is kell igy pár nap alatt nem jön meg az alkatrész
ha teheted vegyél egy turbót,+ egy HF et,
és kicseréli bárki egy nap alatt
egyébként senki nem vállalja helyetted a rizikót ,hogy nem lesz kész pár nap alatt
csereautót meg a mezei szerelök nem adnak
159 Indigo Gray 2.4 Monster2015-01-09 10:54:42 // 27988
Olyan szerelőt nem találsz sehol aki turbót is fel újít, az egy teljesen más tétel, Győrben meg csinálják a turbó felújítást, Kisbéren tudok szerelőt ajánlani, és szintén Kisbéren van egy cég akik hengerfej+motorfelújítással foglalkoznak. Ez lehet a legjobb kombináció.
GTPeti2015-01-09 10:44:10 // 27987
"Yan.ko-nak olyan 250 ló körül mozog az 1,9 8V..."
Vajon mennyire lehet tartós egy ilyen, gyárilag max. 120 LE-s blokk több mint dupla LE-vel?
Vagy ha tényleg mindent kicserélt rajta, akkor miért nem vett inkább eleve egy 2.4-et tuningalapul?
(Elismerem a nagy nehezen elért teljesítményt, de ezek a kérdések akkor is foglalkoztatnak.)
Vajon mennyire lehet tartós egy ilyen, gyárilag max. 120 LE-s blokk több mint dupla LE-vel?
Vagy ha tényleg mindent kicserélt rajta, akkor miért nem vett inkább eleve egy 2.4-et tuningalapul?
(Elismerem a nagy nehezen elért teljesítményt, de ezek a kérdések akkor is foglalkoztatnak.)
Liquid2015-01-09 10:24:20 // 27986
sajna nem tudok ilyet :(
Móváron van egy srác, akinél már jártam és nagyon korrekt volt, de nem ennyire komoly dolgot csinált.
Móváron van egy srác, akinél már jártam és nagyon korrekt volt, de nem ennyire komoly dolgot csinált.
mex862015-01-09 09:15:44 // 27985
a kisebbel az adott motorbol kényelmes 170le a nagyobbal 200le felett ki tudnak hozni csak chippel, szal azért egy ilyet felfaragva egy gyärilag gyengébb 1.9jtd-re mondjuk van még böven benne potenciäl, valamint mivel uj dolgokrol beszélünk ezért egy jodarabig gond sem lesz vele
mex862015-01-09 09:13:09 // 27984
látom megy a tyuning egyfolytäban :)
ha valakit érdekel van 2 féle elado csigäm nem nagy durva tuningokra, mindkettö zsiruj, nem Alfa/Fiat termék ezért átalakitás szükséges nyilvän.
egyik gyärilag 140lovas CR motorhoz mäsik 170 lovashoz mindkettö 2.0 offos tdi-é gyärilag.
egyik KKK mäsik Garrett mindkettön rajta a väkumszabälyzo is, egybecsonkosak.
ha érdekel vki akkor szóljon és adok pontos adatokat, az ár baräti, 60e a kisebb 70 a nagyobb.
csak olyan jelentkezzen aki tudja mivel jär egy "idegen" turbot felfaragni vagy esetleg a belsejét hasznälnä fel sajät häzzal pärositva.
ha valakit érdekel van 2 féle elado csigäm nem nagy durva tuningokra, mindkettö zsiruj, nem Alfa/Fiat termék ezért átalakitás szükséges nyilvän.
egyik gyärilag 140lovas CR motorhoz mäsik 170 lovashoz mindkettö 2.0 offos tdi-é gyärilag.
egyik KKK mäsik Garrett mindkettön rajta a väkumszabälyzo is, egybecsonkosak.
ha érdekel vki akkor szóljon és adok pontos adatokat, az ár baräti, 60e a kisebb 70 a nagyobb.
csak olyan jelentkezzen aki tudja mivel jär egy "idegen" turbot felfaragni vagy esetleg a belsejét hasznälnä fel sajät häzzal pärositva.
Föckös2015-01-09 09:09:04 // 27983
ajánlatos Clogz cartárs blogját olvasni AO-n, vannak infók.
Ha jól emlékszem, akkor neki 2865ös chra 2260as házban. 320 ló körül, kb ez lehet a vége nagyon komoly átalakítások nélkül.
Komoly átalakításokkal több is kihozható persze, de az tényleg sok pénz meg idő, Yan.ko-nak olyan 250 ló körül mozog az 1,9 8V...
Kb minden átépítve, még a hűtés is speciális vezérléssel, és elektromos vízpumpával van megoldva etc etc etc...
Ha jól emlékszem, akkor neki 2865ös chra 2260as házban. 320 ló körül, kb ez lehet a vége nagyon komoly átalakítások nélkül.
Komoly átalakításokkal több is kihozható persze, de az tényleg sok pénz meg idő, Yan.ko-nak olyan 250 ló körül mozog az 1,9 8V...
Kb minden átépítve, még a hűtés is speciális vezérléssel, és elektromos vízpumpával van megoldva etc etc etc...
Peti156Sw2015-01-09 08:27:46 // 27982
Sziasztok! Tud valaki Komárom vagy Győr környékén Jtd-hez értő Alfa-Fiat szerelőt? Az sem baj ha messzebb van Bp. stb. Hengerfejezésről lenne szó, meg turbó felújítás. Külföldön dolgozom, ezért csak pár nap lenne az egészre most hónap végén.
WarbiRunner (Gyuri)2015-01-08 22:18:27 // 27981
Na ez azért király élmény lehet... :-)
WarbiRunner (Gyuri)2015-01-08 22:17:31 // 27980
Minek? Van egy házi vízmű tartályom, jól felfújom a kompresszorral és kész :-) Szemét módon a wastegate nyílásba kötöm be, hogy amikor 1.15Bar- nál kinyit, szembe löki 8 Bar. :-)
redbull902015-01-08 20:41:41 // 27979
'''''2015-01-08 19:55:11 // 27977
Nekem 2060-as van bent.Az 280le körül tud de persze az kevés. :-) Most 2265 vagy 2865-öt keresünk.Manky haverja már levelez angol tunerekkel és próbáljuk kiokoskodni mit lehetne berakni és mit lehet normális áron beszerezni.
Föckös2015-01-08 19:20:32 // 27976
kiveszed? kell a hely a coolernek? :-))))
Hogy álltok a dologgal Tomikám?
2260ast egészen baráti árban lehet már találni...
Hogy álltok a dologgal Tomikám?
2260ast egészen baráti árban lehet már találni...
'''''2015-01-08 18:13:22 // 27975
Adjak kölcsön egy nitró palackot? :-)
WarbiRunner (Gyuri)2015-01-08 11:57:09 // 27974
Na a kedvedért megtankoltam, aztán kipróbáltam az új progit. 0-100-ra esély sem volt, mert a mai útvonalon a jeges szar út és a forgalmas szar út közt lehetett válogatni. Az utóbbin próbáltam ki 3-masban, hogy még mindig behal e 4200-nál. Sajnos a füst megjelent, de nem durván. A GT1544 nevű hajszárító ennyit tud :-) Tudom hogy a füstmentes tuning az elegáns, de valahogy sajnálnám visszaírni.
misike762015-01-08 07:34:35 // 27973
Kedvet kaptam a chippeltetéshez:-)
WarbiRunner (Gyuri)2015-01-07 10:42:53 // 27972
De legalább a ... arcunk nagy :-)
Föckös2015-01-07 09:31:44 // 27971
mert kicsi a kúleretek ....
:-)))
:-)))
'''''2015-01-07 08:42:23 // 27970
Hülye vagy! :-) Ennél nem sokkal lehet jobbat rajtolni.
WarbiRunner (Gyuri)2015-01-07 08:39:15 // 27969
Persze... az nem látszik a videón, hogy fogyóztam is direkt ezért, egy árva szelet bejglit meg nem ettem. És egy szál gatyában ülök bent, hogy minél könnyebb legyen az autó :-)
Egyébként az a lámpa egyre hamarabb parázik, van abban még vagy 15 liter.
Jól e? Köszi hogy ezt mondod, de hát mióta ültem a tiedben Kaposon, nem akar menni az autóm hiába nyomom neki. Nem értem az összefüggést :-)
Egyébként az a lámpa egyre hamarabb parázik, van abban még vagy 15 liter.
Jól e? Köszi hogy ezt mondod, de hát mióta ültem a tiedben Kaposon, nem akar menni az autóm hiába nyomom neki. Nem értem az összefüggést :-)
'''''2015-01-06 18:49:42 // 27968
Csaltál a gyorsulásnál! Üres tankkal mentél! Lebuktatott a sárga lámpa! :-)
Egyébként tényleg jól megy!
Egyébként tényleg jól megy!
WarbiRunner (Gyuri)2015-01-06 15:35:58 // 27967
Thx! Nagy turbó? Nem is lesz. :-)
Élménynek így is tök jó, igazán ütős autót meg nem 105 lovasból kell építeni.
Ja és most ez füst mentes! Az új verzió meg majd kiderül..:-)
Élménynek így is tök jó, igazán ütős autót meg nem 105 lovasból kell építeni.
Ja és most ez füst mentes! Az új verzió meg majd kiderül..:-)
WarbiRunner (Gyuri)2015-01-06 15:26:31 // 27966
Köszi :-) Azért 8-nak túlzás, de 9 alá bement az látszik. Egyébként már fent is van a módosított program. Ennél nem lesz már sokkal jobb a 0-100 azzal se, de én sem vagyok elégedetlen. :-) Most még fordulaton (4000 fölött) kapott egy kis igazítást, alul direkt nem bántom jobban. Próbálok vezetési élményre gyúrni, nem csak 0-100-ra, próbálom lapítani a nyomatékgörbét. Már amennyire hagyja. :-)
Föckös2015-01-06 15:19:46 // 27965
Gyurikám, mikor vettél nagy turbót? ;-)
nice results indeed!
nice results indeed!
redbull902015-01-06 14:46:41 // 27964
Azért ez elég jó gyári 10.5 ről kb 8s 0-100 aztán még új program is lesz rá.
Szép teljesítmény!
Szép teljesítmény!
WarbiRunner (Gyuri)2015-01-06 12:12:43 // 27963
Utánfutó nélküli gyorsulás jó béna rajttal, határeset bemelegedett hűtővízzel. Szóval lesz még jobb, a másodperceket nem is érdemes számolni :-). Délután megy fel az új program ha eláll ez az idióta szél.
redbull902015-01-05 10:07:50 // 27962
A héten lesz csukló csere bízom benne h az! :)
Föckös2015-01-05 08:02:24 // 27961
nem is kicsit, éppen tapasztalom...
Alfa GT-Csaba2015-01-04 23:12:39 // 27960
szerintem féltengely csukló az szokott terhelésen ropogni a féltengely csillag csak rázza a kasztnit!
redbull902015-01-04 22:46:34 // 27959
üresbe ha felpörgetem semmi jele csak menet közben.
redbull902015-01-04 21:30:10 // 27958
nem csak kattog
Alfa GT-Csaba2015-01-04 21:01:05 // 27957
kasznit nem rázza be?
redbull902015-01-04 20:37:02 // 27956
Anyós felőli kerék oldalról jön a hang felvettem ezt a kattogást,,, mikor megkapja a nyomatékot akkor kezdi el... Szerintetek ?
Erőteljes gyorsítás lassú váltás 2-3 as
Erőteljes gyorsítás lassú váltás 2-3 as
WarbiRunner (Gyuri)2015-01-03 10:10:03 // 27955
Ezt 7 év jtd-zés után sem gondoltam volna, de mostmár saját tapasztalat, úgyhogy tényleg :-) Lehet ám, hogy ilyenkor csak egy izzító nem működik, szóval azért biztos van rásegítés.
DieselManiaco(NagyVad)2015-01-03 07:31:38 // 27954
az zsír köszi az lesz:)
road-hog2015-01-03 01:08:23 // 27953
Szia. Igen, azt tudom h történik a tisztítás , csak azt nem gondoltam h ehhez közel 1litert éget el a teljes regenerálás alatt. Nem mintha sajnálnám tőle csak meglepő. Nem szoktam folyamatosan a fogyasztást nézni, most is csak véletlenül kapcsoltam át rajta h a hátralevő távot nézzek és megakadt a 11liter/km-en a szemem... :)
Mellesleg elismerésem a blogodért. Belepillantottam és elég jó és hasznos írásokat láttam. Majd egy alkalommal tüzetesebben is átnezem!
Mellesleg elismerésem a blogodért. Belepillantottam és elég jó és hasznos írásokat láttam. Majd egy alkalommal tüzetesebben is átnezem!