Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia
Kompressz úr2006-12-26 23:51:14 // 1602
Signora Paulus SWjének fedcompja szélsőséges esetben képes egy litert is tévedni.
GEORGE2006-12-26 22:53:33 // 1601
nálunk az új zafirákban / céges futár kocsik / már 1,9 Mjet mocik vannak.
A barátom kapott egyet.
kb 300km után se kép se hang.
1 hónapig nem tudták elinditani.
cseréltek szinte mindent de a hiba igazi oka nem lett meg egyszer csak járt motor.
A mai napig jelenleg 11ezer km van benne.
De azért nem egy az egybe emelték ám át.
A dajcsok változtattak a szivó rendszeren és állitólag amiatt vannak a gondok.....
GEORGE2006-12-26 22:47:39 // 1600
igen eljutottunk ide is :-)
GEORGE2006-12-26 22:44:52 // 1599
én a Blacky 156 SW 1,9 JTD 115 lovas 5 seb. Novitec dobozkaával 150-160 közt autózva 7-7,6 közti értéket olvastam le a kijelzőről.
Ha lejebb vettem a tempot akkor a tiedéhez hasonlókat irkált 1-2 tized eltéréssel.
Ferke2006-12-26 22:40:25 // 1598
Méri az a pillanatnyit és a hosszú távút is. A hosszú távú nálam 2-3 tizeddel szokott eltérni attól, amit én mérek.
kando.2006-12-26 22:30:28 // 1597
A komputert át leht verni vagy az is átverhet téged..
Jobb a km számlálóra és a tankolt üzemanyag menyniségéből számolni fogyasztást.. Ráadásul a dekomp a pillanatnyi értékeket mutatja, méri, itt viszont a hosszú távú (1 tank mondjuk) üzemeltetés alapján pontosabban lehet számolni.
Tommaso 1592006-12-26 22:21:32 // 1596
Én a fedkomp alapján!Kérdés,h ő melyik módszerre hagyatkozott!
Bár tudom,h sokan szidják az 56 computerét,de most már kiírta,h limited range számoltam egy fogyit,és ugyan az,mint a tankolás óta számolt (gép) átlag!
Kompressz úr2006-12-26 22:08:16 // 1595
Ezeket az adatokat a 156 fed. compja alapján vagy a kútnál tankolt gázolaj mennyisége alapján mondod?
Poló2006-12-26 22:07:19 // 1594
Vagy a Haleszé chiptuningos :)
Tommaso 1592006-12-26 22:05:53 // 1593
Én egy icipicit sokallom...
Főleg a 150 körüli fogyit!
Nem biztos,h jó kiindulópélda,de a fetré 140 tempomatnál 6l vagy az alatt marad,tehát 10 el gyorsabban nem hiszem,h reális lenne a + 1 lityó!Bár ez sztem sok apró dologból összejöhet:
-GT-156 közötti esetleges súlykülönbség
-kerék,felniméret
Tommaso 1592006-12-26 21:59:37 // 1592
Oks!Kössz
Kompressz úr2006-12-26 21:45:14 // 1591
Mrs Paulus SW-je 7-7.5 körül teljesíti.
Ferke2006-12-26 21:42:09 // 1590
Nekem ettől azért valamelyest kevesebb, bár az enyém még nem a 150LE-s.
Eddíg városban max 8-ig tudtam feltornázni, brutál dugóban.
100-nál 4 körül, 130-nál 5körül, 150-nél viszont max 6-ot kajál.
Tommaso 1592006-12-26 21:40:50 // 1589
Szerintetek 1/4 országút,és 3/4 városi lábujjhegyes használat mellett egy 1.9 JTD M nek mennyit kéne elmenni 1 tankkal???
Ferke2006-12-26 21:36:34 // 1588
Ne viccelj, nem tudom, miben jártasak a kollegáid, de szvsz nem túlságosan. Az közismert tény, hogy a Fiat jtd/multijet motorjai jelenleg a legjobb diesel motorok.
Nem viccből rakták már a jtd-ket a merci vito-kba, majd a mjtd-ket a volvokba, saabokba, később pedig még egy csomó kisebb autóba is.
Már az sokat elárul, hogy egy jtd nem eszik olajat, míg egy pdtdi az első 20ezer km alatt akár 4-5(!!!) liter olajat is megehet! Ezt a saját szememmel láttam, le volt írva a passat manualjaban!
A jtd motorok elnyűhetetlenek, persze lehet velük gond, ugyanúgy, mint a többi alfával, abban az esetben, ha elhanyagoljuk a kötelező cseréket.
Persze ezeket is szét lehet hajtani, bár eddíg az összes hozzáértő dízelguru, akivel csak találkoztam, azt mondja, ezek elnyűhetetlenek.
Kompressz úr2006-12-26 21:21:50 // 1587
2.0 TS-sel ezt nem úsztad volna meg 12 alatt.
Zsolt1552006-12-26 21:17:21 // 1586
Nekem 2 dízel autóm is volt, és a számos jó tulajdonságuk ellenére is harmadjára inkább benzines választottam.
Tapasztalatból ismerem a Peugeot, és az Opel dízeleit. A tapasztalat eddig az, hogy az első 100-150 e.km-en nincs sok gond velük, de aztán utána kezdődik a ...! Az Opelnél a 150LE változat rendszerint sokkal hamarabb letérdel. Általában az EGR hibája miatt, de sok egyéb más gondok is felmerülnek.
Kapok is kollégáimtól, hogy a FIAT-tól átvett dízelmotorok (1,3-as, és 1,9-es) ilyenek, meg olyanok!
Ebben van valakinek tapasztalata???
Zsolt1552006-12-26 21:16:24 // 1585
Nekem 2 dízel autóm is volt, és a számos jó tulajdonságuk ellenére is harmadjára inkább benzines választottam.
Tapasztalatból ismerem a Peugeot, és az Opel dízeleit. A tapasztalat eddig az, hogy az első 100-1500 e.km-en nincs sok gond velük, de aztán utána kezdődik a ...! Az Opelnél a 150LE változat rendszerint sokkal hamarabb letérdel. Általában az EGR hibája miatt, de sok egyéb más gondok is felmerülnek.
Kapok is kollégáimtól, hogy a FIAT-tól átvett dízelmotorok (1,3-as, és 1,9-es) ilyenek, meg olyanok!
Ebben van valakinek tapasztalata???
Robert-jtd2006-12-26 21:07:30 // 1584
És van rokonod a sejkek között?:)))
Mert annélkül nemtudom nemtudom:-)))
Robert-jtd2006-12-26 21:05:45 // 1583
Upsz!a hideg futkos a hátamon ilyen értékek hallatán:)))
kando.2006-12-26 20:59:21 // 1582
Még a végén benyás gépet veszek a kormos helyett.. :PPP
Asse baj, ha V6 :-DDD
Poló2006-12-26 20:56:43 // 1581
Reméljük, örökre ;)
Robert-jtd2006-12-26 20:52:01 // 1580
Sz.tem az sem olyan vészes ha a sok dugót is figyelembe vesszük.
Mondjuk a másik 3kategória az nekem is naggyából ennyire szok kijönni.
Mondjuk multkor tartós 160-170közötti tempónál 7.3 ra jött ki,de mióta benne a p.box sz.tem kevesebbet fogyaszt úgy 0.3-0.5dcl ig 100km-n:)))
Poló2006-12-26 20:49:58 // 1578
A benya olcsóbb :)
Don Gombóc2006-12-26 20:48:47 // 1577
Ha az a város nagyon dugós és araszolós volt az akkor belefér. Nekem sajna a duplája benyából. :)
Halesz2006-12-26 20:39:04 // 1576
Természetesen a városi fogyira értettem :)
Robert-jtd2006-12-26 20:31:25 // 1575
Mire érted,hogy aggasztóan sok a városi fogyi-ra vagy a többi mért eredményre?:))
Szerintem mind a három kategória rendbe van,a városi fogyihoz nemigen tudok ho.szólni én ugyanis jobbára városon kivül hajtok:))
Halesz2006-12-26 20:19:15 // 1574
Na srácok, mértem egy kis fogyasztást, szerintetek ezek jó adatok?
Autópálya, kis szembeszél, 6. sebességben és 1,9 mjtd.
100-as tempó, 1,900 fordulatszám, aktuális fogyasztás 4,3-4,6 L
130-as tempó, 2,400 fordulatszám, aktuális fogyasztás 6,3-7,0 L
150-es tempó, 2,800 fordulatszám, aktuális fogyasztás 6,9-7,2 L
Városban viszont most sikerült csinálnom egy 9,8-as átlagfogyit... Sok dugó... Ez kicsit aggasztóan sok volt...
Wickey2006-12-14 00:44:49 // 1573
halálosan.
Öreg és kopott V6-ba te mit töltesz? Ultra Mega Racing Turbo-t 7ezer/liter áron? Amit fent betöltesz, az egyből folyik is ki a főtengelyszimmeringeknél, meg bele a kipufogóba... :-)
Ferke2006-12-13 20:19:22 // 1572
Igen, a gyári lesz belőle. 3e huf, tehát nem vészes. Ami vészesebb, az az intercoolertől feljövő 54mm átm. cső, ami az akksi felett megy át. Na ez is kell, mert most le van ragasztva, megrepedt.
GTPeti2006-12-13 19:59:59 // 1571
Kieg., ha az ára ugyanannyi, akkor inkább az Elaforgnál rendelj. Elvégre ők támogatnak "minket", nem olyan távolságtartó cég.
GTPeti2006-12-13 19:59:04 // 1570
Én anno rendeltem intercooler elé műanyagot (merthát kicsit elapróztam ugye...), 4,5kHUF volt. A Rover alkatrészboltos barátom meg is jegyezte, hogy Roverhez ez min. egy huszas lett volna. Szóval talán nem olyan vészes az a cső sem. És rendelni (pl. a Hegyaljánál) meg tuti lehet.
GTPeti2006-12-13 19:33:13 // 1569
Az gáz. De miért nem rendelsz gyárit? Nagyon vészes $$?
A termo. cserét az én szerelőm is rendkívül élvezte. Különösen "pozitív" volt a véleménye a hőcserélő rögzítéséről... (De én akkor is örülök, hogy ilyen is van az autóban. Az ő bevallása szerint ilyet amúgy csak japán autókban szokott látni...)
Ferke2006-12-13 11:03:32 // 1568
Valszeg amikor cserélték a termomat, megnyigázták a csövet, és most picit szivárog, tehát szétment. De nap kapok sehol.:(
Selmak2006-12-13 10:42:03 // 1567
Nekem egy kis vákuumlabda van EGR-n, igaz ez 105 lovas JTD.
GTPeti2006-12-12 22:34:15 // 1566
Wickey, a 20W50-es ásványiolajat tényleg komolyan gondoltad????
GTPeti2006-12-12 22:31:13 // 1565
Ferke, mi az oka, hogy kicseréled az a csövet? Elöregedett?
Ferke2006-12-12 10:15:20 // 1564
Na kicsit összezavartál, nekem pont olyan van, mint amit DZ166 berakott képet, a 1532. hsz.ben.
Kompressz úr2006-12-11 21:48:12 // 1563
Elijesztettem mindenkit?
Kompressz úr2006-12-09 20:59:53 // 1562
Attól függ melyikről beszélsz...
Goodboy2006-12-09 09:07:29 // 1561
Ferke cimbi!tisztázzük mit értessz EGR alatt mert lehet ,h mindketten mást!Az EGR a tüzfalon van a fékfolyadék tartály mellet ,kis fekete henger ami van kétcsö ill elektr csati,na én ezt hagytam meg a elektr miatt!Ami a kipuff csonkon van visszavezetö azt ez a kutyu vezérli ,ami ,ha nagy a turbo nyomás elvezeti a gázt (zöldekmiatt) a mociba a szivoágba egy csövön keresztül én ezt nyirtam ki és dugoztam le igy már nem megy vissza a sok szutyok a mociba!Egyröl beszélünk?Ja amugy az enyém amikor lefujkod1.6-1-7 barnál ez a kutyu szépen hallhatoan cicereg azért van még meg!
FRob2006-12-09 08:14:18 // 1560
gondoltam hogy hasonló leszen a válasz :)
na majd kipróbálom a közeljövőben
Ferke2006-12-09 00:14:57 // 1559
Hát ez csak úgy tud kiderülni, ha ledugózod, tehát kikötöd az egész egr-t szerintem.
uaz146ti (kispali kisebbik fia)2006-12-08 23:50:22 // 1558
bazz a 150 pacis 1.9 jtd nem tudja az euro 4-et?
Ez sztem gáz!!!:(
FRob2006-12-08 16:39:41 // 1557
:)) na majd akkor ha legközelebb széjjelszeded akkor csinálj rólla pár fotografát
FRob2006-12-08 16:39:06 // 1556
nade ha szépen lassan megyen elfele
egyébként a kérés arra irányult, hogy nyitott egr-en elmehet e a turgbónyomi
vagy nem?
Ferke2006-12-08 16:35:29 // 1555
Most már jókor mondod, már összeraktam!:))) De lehet, hogy szét fogom szedni egy még alaposabb tisztítás erejéig, és akkor végigfotózom.
Ferke2006-12-08 16:34:22 // 1554
a a túrónyomásoddal gond lenne, akkor azt éreznéd a verda teljesítményén is rendesen.
FRob2006-12-08 16:09:05 // 1553
az jó lenne ha valaki pár fényképet csinálna a szerelésről
az enyém pl mocskosul tud füstölni ha melegen megtaposom
elképzelhető hogy ez a nyavajás nem zár el és folyamatosan szívja a meleg kipufgázt?
vagy akár itt a turbó nyomás is elmehet?