Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia
joe752007-02-28 21:41:14 // 2452
Vasárnap :Kiskunkalas-Maranello 1040 km( egy kis eltévedéssel ) 121 km/h-s átlagsebesség és 6,5 L-es átlagfogyasztás.
Kedd: Maranello-Kiskunhalas 1021 km 128 km/h-s átlagsebesség 6,77 L-es átlagfogyasztás.
A fagyasztások nem computer szerintiek, mert a gyári mérés még tájékoztató jellegűnek sem jó. Kifele 5,8-at hazafele 6,0-t mutatott. Szóval jó 7-8 decivel kevesebbett mér a valóságnál. Azért így se szar.
Diesel rulez.:)
GTPeti2007-02-28 20:02:35 // 2451
Olyan gépnél, amelyik nem siránkozik le köll húzni. Amelyik meg igen, be kell fogni a száját egy sw update-tel. Ez az én véleményem. :))
Goodboy2007-02-28 19:19:57 // 2450
Én közlöm a tapasztalatokat!Qrva jo lett,és szép is!!
Keyko2007-02-28 19:19:23 // 2449
Na igen!Aztán most szerinted ki mond igazat?! : )
Szerintem nagy jelentősége nincs az egésznek!
Keyko2007-02-28 19:15:13 // 2448
Emlékszel múltkor amikor az IC csőröl beszéltünk?!(az enyémen volt egy 2 cm repedés)
Mivel 58ezer!!! az új! : ) Ezért gondoltam,megbuherálom én! Bementem az egyik vasboltba kérdeztem a fickót 50es csövük van-e?
Nem csak 50 es csövük volt de 52es is : ) Örült a fejem...
Kérdezem mennyibe kerül? Azt mondja - 3120FT métere! - : )
Kérdezem- nem baj,ha nekem csak 10cm kell!?
-Nem persze-
És már vágta is!
320 Forintomba került!!!
Vettem hozzá két bilincset ,plussz 150FT!
470Ft ból megoldottam az 58 ezres problémát!
Na ezt csak azért meséltem el,hogy tudd hova kell menni csőért! A vasboltba : )
( a praktikert meg a többi gagyi boltot felejtsd el ott nincs)
Én a héten rendelek a rubinás' csövet!Ha meglesz és összeraktam közlöm a tapasztalatokat!
GTPeti2007-02-28 19:09:07 // 2447
Az én barátom is autószerelő és (legalábbis a pár évnél idősebb autóknál) azt vallja, hogy "az EGR hülyeség, le kell húzni, ennyi".
Keyko2007-02-28 19:00:08 // 2446
Köszi! Megnézem majd!
Többieknek(is)! :
Az EGR-el kapcsolatban szólnék hozzá!
Lekötöttem én is,én nem éreztem semmi érezhető javulást!Arra figyeljetek,hogy kell neki 2-300km(állítólag) amire realizálódik a dolog!
Barátom(szakértő) észrevette,hogy belebuzeráltam' ő azt mondta,hülyeség hozzányúlni a vezérlés miatt!Más barátom(ő is szakértő: ) azt mondta semmi baja nem lesz jó az úgy! : )
Na mivel én tényleg nem éreztem javulást ezért inkább visszaállítottam mindent az eredeti állapotba!
Aztán,hogy mi az igazság a fene se tudja : )
u.i:Valakinek van tapasztalata ezzel kapcsolatban az írjon!
Goodboy2007-02-28 18:45:18 // 2445
Gyere bátran én szivesen segitek neked ,komám!Én már kijártam ezt az iskolát nem kevés idöt és pézet rá forditva ,igy én csak azt ajánlom ami tuti!!Ja meg occcso péz!!!!
GTPeti2007-02-28 18:42:42 // 2444
Írhattamvolna így is: ungarische autókereskedők...
GTPeti2007-02-28 18:36:18 // 2443
"de bütyköltek vele eladás előtt" Na ja, Classic Auto. Amúgy a képeidet nézegetve, szerintem a te gépedet is megnéztem anno. ('06 jan. végén feb. elején.) Szépnek találtam, amúgy. :)
BambiSW2007-02-28 13:17:45 // 2442
Köszi Zepi érdekelne, nekem a váci emberé van meg. Ez a cső dolog is érdekelne, én úgy emlékszem, nekem az egyenes is jó. Majd megnézem.
Selmak2007-02-28 11:26:28 // 2441
Alu a szívósor a JTDken.
kru2007-02-28 11:16:17 // 2440
megértesem szerint akkor van korom, mikor gyorsítasz, mert az injektor már pumpál eszeveszett módon, de a levegő még csak a cooler-ben "töszörög".
de vélelmezem te is ezt értetted padlógáz alatt.
az EGR is csak félterhelésnél van nyitva, gondolom azért, mert akkor van több korom, amit után kell égetni. de ez csak tipp...
Wickey2007-02-28 10:48:14 // 2439
5 éves lesz az autóm áprilisban, és kábé 170ezer lehet benne. (Az óra most jutott el 100.000-hez, de bütyköltek vele eladás előtt.)
Egyszer már megszorult a VGT, azóta nem közlekedek padlógázzal, hogy ne égjen bele lehetőleg még több korom. A kasszához nem fáradok, átépítem sima, nem változó geometriás Garret-re. Max. kicsit nagyobb lesz a turbólik.
kru2007-02-28 05:42:01 // 2438
w, az egr konkrétan a szívósorra van rácsavarva, a pillangószelep vagy mi a retek után ömlik be a korom...
egyébként zsákutca at egész, vgt-stől, mindenestől, 150ekm/5év, tessék a kasszához fáradni, ahogy gtpeti írta nagyon találóan.
Wickey2007-02-27 23:35:52 // 2437
Kultiválom amikor ilyen pöpecül működik az internet. Sponsored by Dunaweb hogy gyújtsam rájuk a fél megyét.
Wickey2007-02-27 23:32:54 // 2436
Szívósorban mit keres korom?
Jaaa... EGR-ből jön? Ki kéne kötni a fenébe, csak a baj van vele.
Amúgy persze, van értelme. Csak okosan. Azt se tudom milyen anyagból van a szívósor, de ha fémből akkor nekiesnék féktisztítóval vagy karburátortisztítóval. Az nem kérdez, hanem tisztít :)
Utána viszont alaposan el kell mosogatni a cuccot. Intercoolert meg eszedbe ne jusson átmosni gázolajjal. Amúgy hova vezet vissza az EGR pontosan? Turbo elé, vagy mögé? Ha a turbó és az IC mögé, akkor azok elvileg nem lehetnek már kormosak.
Wickey2007-02-27 23:32:32 // 2435
Szívósorban mit keres korom?
Jaaa... EGR-ből jön? Ki kéne kötni a fenébe, csak a baj van vele.
Amúgy persze, van értelme. Csak okosan. Azt se tudom milyen anyagból van a szívósor, de ha fémből akkor nekiesnék féktisztítóval vagy karburátortisztítóval. Az nem kérdez, hanem tisztít :)
Utána viszont alaposan el kell mosogatni a cuccot. Intercoolert meg eszedbe ne jusson átmosni gázolajjal. Amúgy hova vezet vissza az EGR pontosan? Turbo elé, vagy mögé? Ha a turbó és az IC mögé, akkor azok elvileg nem lehetnek már kormosak.
Wickey2007-02-27 23:32:32 // 2434
Szívósorban mit keres korom?
Jaaa... EGR-ből jön? Ki kéne kötni a fenébe, csak a baj van vele.
Amúgy persze, van értelme. Csak okosan. Azt se tudom milyen anyagból van a szívósor, de ha fémből akkor nekiesnék féktisztítóval vagy karburátortisztítóval. Az nem kérdez, hanem tisztít :)
Utána viszont alaposan el kell mosogatni a cuccot. Intercoolert meg eszedbe ne jusson átmosni gázolajjal. Amúgy hova vezet vissza az EGR pontosan? Turbo elé, vagy mögé? Ha a turbó és az IC mögé, akkor azok elvileg nem lehetnek már kormosak.
Goodboy2007-02-27 22:03:08 // 2433
én már titokban vártam ezt h bedöljön a buli!(bocs))
GTPeti2007-02-27 22:01:05 // 2432
Lehet, hogy elkiabáltam. :(( Most meg mindenki elment. Bocs az OFF-ért.
GTPeti2007-02-27 21:57:22 // 2431
Totál OFF, de itt legalább van élet:
Most olvasgatom az ilFerro-s topicot az indexen. Azért nem semmi... Emlékszem a várpalotai talin mondta pont egy kartács, hogy gondolkozik a 156-os 159-re cserélésén+matrica. Ennek úgyis csak két vége lehet... 1. Vagy az "übergáz" jelképe lesz (van) a matricás autó 2. Vagy kipukkad a lufi (... vagy mindkettő.)
GTPeti2007-02-27 21:53:35 // 2430
Ez van. :))
Az EGR SZVSZ ugyanolyan zsákutca, mint a VGT. Vagy lehet, hogy csak én vagyok túl konzervatív. Kopó (sőt, garantáltan és programozottan kopó) alkatrészek, tessék a kasszához fáradni...
Jó a VGT azért vmivel tovább húzza, de a végén úgyis a korom győz. :((
Goodboy2007-02-27 21:49:21 // 2429
oké Kru!mi az ami igy lefoglal ,mit gájázol?
kru2007-02-27 21:47:11 // 2428
majd valami összedobok, kép nincs, csak egy vázlatot skicceltem fel, de ha szombaton is dolgozik és pár óra, akkor megvárom és közben eldumálunk - majd ha kicsit végre jobb idő lesz, hogy enné meg a fene.
Goodboy2007-02-27 21:42:59 // 2426
ha tudsz küldj át képet a cooler csövezésedröl,v agyj linket,azt rákészülunk!!pár ora és megvan!!
Kovi2007-02-27 21:41:16 // 2425
Köszi hétvégén megnézem!!!!!
kru2007-02-27 21:40:37 // 2424
az konkrétan fasza :-)))
nézd, az enyémen tuti nem lehet lehúzni, mert csiripel, hogy havaria van.
kru2007-02-27 21:39:38 // 2423
zepi, köszi! mivel az autóval kell lemennem, amihez a cső kell, meg kell majd szervezni, ezért mondtam a szombatot, de majd szólok időben.
GTPeti2007-02-27 21:39:30 // 2422
Nekem konkrétan fityeg rajta egy belga cetli, miszerint lehúzva hagyni. :))
kru2007-02-27 21:38:02 // 2421
konkrétan motorvezérlő lámpát biztos égne. nem tudom, ha gondolod majd utánanézek, ha találok valamit.
egyébként te lehúztad a csatit vagy csak kérdésként merült fel?
kru2007-02-27 21:36:24 // 2420
képem nincs, de a szívósor elején, nem sokkal az IC-től jövő vastag cső után van felcsavarozva a szívósor oldalára, a tűzfal felől, egy elég nagy darab fém öntvény, ami egy műanyag motorban végződik, alulról meg kapja a "friss korommal teli kipufogógázt"...
GTPeti2007-02-27 21:35:53 // 2419
Hmm. Gondolom lenne valami tünete, ha az én elektronikámt tiltakozna. Konkrétan égne a pilács és/vagy nem menne (jól) az autó.
kru2007-02-27 21:34:38 // 2418
elég volt levenni az egr-t, hogy sírva fakadjak... meg a szívócső nyomásérzékelőjét kiszedni...
kru2007-02-27 21:33:40 // 2417
gtpeti, ez ügyben nem tudok nyilatkozni, gondolom a 16V/20V, de a franc se tudja, lehet, hogy a 2.4 10V 150LE is.
Goodboy2007-02-27 21:33:32 // 2416
nem hajtják,hanem patentivekkel hegesztik össze nézd meg az oldalamat!!
GTPeti2007-02-27 21:33:22 // 2415
Gumija válogatja, hogy melyik mennyire. A jobb tesztekben ezt is vizsgálják. Eredmény: Néhány guminál elég kevés a ráhagyás. Értsd: 10-20kmh és pukk! 230-cal menni egy 190-re specifikált gumival, legalábbis meggondolatlanság. SZVSZ
kru2007-02-27 21:31:56 // 2414
zep, attól függ majd az embered mit tud kihozni a saválló csőből. nekem egy 50-es saválló kellene (nem 60-as) és ahhoz majd egy 50-es darab a turbóhoz meg egy 50/55-ös szűkítő az IC felére, mondjuk a szűkítőt megveszem, az rövid,
de kérdés az ember mit hajlítgat a csőből, mert ha csak egyenes, akkor kell valami 130 fokos könyök is vagy tudomén...
Kovi2007-02-27 21:31:01 // 2413
Sziasztok.
Már régebben láttam itt az ERG szeleppel kapcsolatos infokat de most nem találom.
Tudna nekem valaki segiteni hogy hol találom ha meg akarom tisztitani????
És hogyan kezdjek neki???
Goodboy2007-02-27 21:30:25 // 2412
vedd le a cooler csövet azt nyulj bele !!na az van végig!!!én már megrendeltem a tömitéseket is hozzá 3200 ft a gyári!!
GTPeti2007-02-27 21:30:04 // 2411
kru, mi számít újabbnak? Nálam pl. le van húzva a csati.
Goodboy2007-02-27 21:28:48 // 2410
Kru!Kérdezz!!Nekem van centiben is,mi kööllll???a héten én is megyek venni egy két db ot!!
kru2007-02-27 21:27:22 // 2409
kösz, szólok majd, meg bambival vehetünk közösen csöveket, mert ahogy néztem, rubena egyenes csövei méterben vannak.
kru2007-02-27 21:26:35 // 2408
wickey, szívósor pucolás, van értelme? csurog van korommal, legalábbis nekem. (na jó, ez túlzás, de rendesen tömve van.)
persze miafasznak, ha úgyis megint telemegy...
kiváncsi leszek Zepi, tiéd mennyire.
Goodboy2007-02-27 21:25:09 // 2407
Lezsirozom neked ,csk szolj idöben ,h mikor jönnél!!!!
Wickey2007-02-27 21:23:43 // 2406
A kulcsszó mint minden esetben a "hosszútávon"-on van.
A téligumi hosszútávon, tartósan bírja melegedés, káros deformáció, futófelület leválás, és durrdefekt nélkül a 190-et.
Attól sem lesz semmi baja, hogy én 3 percig mentem vele 200 fölött, és kevesebb mint egy percig belekóstoltam a 230 fölötti tartományba.
Legalábbis párszor már nem lett :) Amúgy meg az is lehet hogy csak a matrica volt 190-es, és a gumik meg 210-esek vagy 240-esek. :) Azér' csak egy német autópályán használt 3.0 24V-hez vették anno :)
kru2007-02-27 21:23:35 // 2405
zepi, majd le kellene, csak az a problémám, hogy nincs szabadságom, olajcserére is hajnalban járok. nem tudom, szombaton az ember fogadóképes-e vagy ilyesmi.
Goodboy2007-02-27 21:22:24 // 2404
akkor lebeszéljem a sráccal, a csövezést mikor jösz?
kru2007-02-27 21:21:19 // 2403
nem ragozok én semmit, az egyenes cső nekem nem jó, megnéztem saját szememmel!