Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia
Selmak2007-03-03 14:06:01 // 2502
Alacsony kéntartalom éppen hogy NEM TESZ JÓT az CR szivatyúnak és befecsiknek. a PD ha lehet még érzékenyebb a kénhiányra.
Nekem a SPURI nevezetű üzemanyag adalék vált be. Literenként + 7Ft és minúsz pár dc fogyi + NO FÜST. Tuningolt jürgeneket is leszokatatja a ködölésről.
kru2007-03-03 13:54:00 // 2501
és persze nem minden alkalommal.
ellenben erősen gondolkodom, hogy egy jó ideig átállok az agip bluediesel-re.
kicsivel igaz olcsóbb, de ismerős szerint kicsit kevesebbet is fogyaszt belőle, így kb. ugyanott van és ami lényeges, hogy állítólag alacsonyabb a kéntartalma, ami alapvetően szétk...ja a renccert.
azt nem tudom, az omv alpesi diesel is alacsonyabb kéntartalmú-e vagy annak csak a dermedési pontja van adalékokkal lehúzva?
kru2007-03-03 13:51:00 // 2500
ja, most szereztem egy doboz protec-et, azt akarom úgy csinálni, hogy finoman bemelegítem a motort, aztán 3-asban vagy 4-esben 3500-4000 tájékán huzamosabb ideig kergetem, hátha kikormolódik rendesen a renccer.
azt nem tudom, hogy full tankra töltsem rá vagy inkább akkor, amikor már csak 8-10 liter van benne.
állítólag lehet ezt a protec-et gázolajszűrő cseréjekor magába a szűrőbe is tisztán tölteni.
Süti2007-03-03 10:00:41 // 2499
Én már cseréltem azt is (szinte mit nem) bár nekem nem cseppent meg ilyenek,hanem nem indult be a kályha
Süti2007-03-03 09:58:54 // 2498
Szellem jelenségnek hívják,más márkáknál is előfordul))))
Süti2007-03-03 09:56:33 // 2497
A pro-tecet szoktam bele töltögetni,de nem kell minden alkalommal
lausz2007-03-02 10:49:13 // 2496
heló dieselesek,volt már valakinek gondja,a magasnyomású
szivattyúval,szivárog,néha cseppen,
van valami tömítés készlet hozzá,vagy?
zoo2007-03-02 10:02:53 // 2495
nekem kedden cseréltek ki egy izzítógyertyát. a tűzfalon megbontottak egy kis műanyag dobozt, abban csak egyszerűen kimérték az ellenállását egy villanyszerelők által használt feszmérővel, és meg is lett, hogy melyik a hibás. nem kell számítógépre dugni. ja, és nem nagyon érdemes cserélni az összeset, mivel egy gyertya nekem 6500 pénz volt. de ha vkit annyira felvett a pénz....;-) az egész csereművelet nem vett igénybe 20 percnél több időt.
kru2007-03-01 22:53:14 // 2494
sztetek miafaszé kapcsol be a ventillátor 1-es fokozat időnként egy picit, amikor a hőfokjelző még szinte meg sem mozdult és mondjuk alapjáraton ketyeg a cucc. miért gondolja, hogy neki már hűteni kell?
ja, klíma nem jön annyira szóba, mert kinti hőmérséklet mondjuk 3-4fok.
kru2007-03-01 22:11:53 // 2493
ezt felejtsd el, ez maximum akkor igaz, ha annyira szar a turbó, hogy a motorolajat löki hozzá a levegőhöz és azzal jár a motor, de hamar felszippantja a teknőből a tartalékokat, szerintem :-)))
BambiSW2007-03-01 21:35:56 // 2492
Igen valóban a gázolaj nyomásmérésből esetleg ki lehet okoskodni valamit, egy jó számítógép segítségével. Bár ez a sok minden egy kicsit aggasztó! Benzines cimboráimat mindig avval hergelem, hogy a dízel azért jó mert ha beindul, akkor az aksit és a generátort akár ki is lehet hajítani, akkor is megy... Asszem ez nekünk így már nem játszik :(
Zsolesz2007-03-01 21:34:40 // 2491
Én ezt itt Pécsen hallottam tegnap.
kru2007-03-01 21:25:54 // 2490
Ilyet én is hallottam, de nekem azt mondták, hogy csak a határmenti részekre, Győr-Moson, Vas éri meg nekik átkamionozni... nem tudom, mi igaz ebből, talán valami bennfenntes ember tudna mondani valamit.
kru2007-03-01 21:23:37 // 2489
Mi alapján kompenzál az ECU?
Ja, Bambi, elég sok okosság van azért:
- van ugye légtömegmérő, ami levegő hőmérsékletet is mér,
- szívósor légnyomásmérő és hőmérséketmérő,
- van főtengely fordulatszám mérő
- szögsebesség mérő vagy mi a retek
- gázolaj nyomásmérő
- gázolaj hőm. mérő
- hűtővíz hőm. mérő
meg ki tudja még mi a szösz, azért ez alapján csak van mit számolgatni...
Zsolesz2007-03-01 21:18:35 // 2488
Múltkor azt mondta az ÖMV-n a srác hogy a prémium és az alpesi dízel (és 100-as benzin de az ugye ebben a topicban nem játszik) szóval ezek ausztriából jönnek az összes többi magyar üzemanyag. Én már várom a prémiumot mert ez az alpesi csak a hideget bírja de szerintem azon kívül ugyan az mont a sima
kru2007-03-01 21:14:27 // 2487
ja, nekem csak ufi (mármint a gyári dobozos szerintem az).
olajcsere 10-12ekm-ként, de üanyag. szűrő 20e, lehet, hogy azt is sűrűbben kellene?
süti, milyen adalékot nyomatsz bele?
nekem eddig Forte Advanced Formula Diesel Treatment, de büdös drága és csak Angliából volt forrásom, nehézkes, elvileg nem lehet légipostázni, stb.
Van magyar Forte képviselet is, de ők ezt nem tartják, nem tudom miért.
Ajánlottak Pro-tec diesel system cleanert. De azt sem lehet kapni nagyon boltban.
Vagy valami cetánszám-emelőt használsz? kicsit félek ezektől a tömítések miatt, bár nyilván a kúton tankolt élből tele van már adalékokkal.
Semmi teszkós vagy kutas adalék szart bele nem öntenék.
kru2007-03-01 21:06:09 // 2486
így történt, mármint gépre tették :-)
az van, hogy az ECU kompenzál, nem teljesen értettem meg a dolgot, de szögsebességet meg tudomén mit néz a főtengelyen, stb. és kitalálja.
lényeg, hogy van egy nominális érték, ahhoz képest a tényleges eltérhet, ha úgy gondolja. ennél mélyebben én sem értek hozzá.
Zsolesz2007-03-01 20:30:44 // 2485
Engem azért zavar. Pl ebbe egy pócvágenes már beleköt hogy jó jó de mégiscsak olasz...
Zsolesz2007-03-01 20:29:57 // 2484
Ez a próbalámpás dolog már megvolt és negatív. Azért mondtak még lehetséges hibaként érintkezési problémát.
A felvillanást meg még nem tudtam megszámolni. Főleg hogy közben el is szoktam indulni. Menet közben meg ugye telefonálni kell nem a műszerfal villogást számolni :))
Goodboy2007-03-01 20:29:04 // 2483
Nekem kettö éve villog az izz gyertyá jele ,és indul mint a doxa!!Köll az nekünk bele??
Buddha2007-03-01 20:24:40 // 2482
Van egy egyszerű módja! Lehúzod a csatlakozókat a gyertyákról, és az érintkezőjükhöz egy próbalámpával áramot adsz! Ha világít nincs szakadás a gyertyában! Ám ettől még lehet zárlatos, de az ritka hiba. Általában elég benne az izzószál!
Én valójában egy egyszerű dróttal szoktam megnézni, de az gyakorlat nélkül veszélyes! Ha testhez érinted véletlenül hegesztés lesz! :-)
Üdv.
Ja, az izzítás többféle hibát is jelezhet tudtommal! A felvillanások száma és ideje tájékoztat a hibáról, de ezt már nem tudom...
Zsolesz2007-03-01 20:02:47 // 2481
Na ja. Ahogy néztem elég jól hozzáfeérhető. Csavarhúzóval és fogóval javítható :))
Süti2007-03-01 19:58:59 // 2480
Ha egy szerelő szemszögéből nézzük akkor az összeset cserélném.Elég szivatós helyen van ugye)
Zsolesz2007-03-01 19:56:24 // 2479
Ja és állítólag nem szükséges az összeset cserélni csak ami rossz (már ha rossz). Bár hogy ezt hogy állapítják meg nem tudom mert egyáltalán nem értek hozzá
Zsolesz2007-03-01 19:55:04 // 2478
Nekem is ugyan ez volt a hiba. A legjobb hogy nem is mindig csinálja. A számítógép szerint izzitógyertya túlfeszültség vagy valami ilyesmi volt a hibejelzés. Azt mondták nem feltétlen gyertya probléma lehet ott más is vagy csak egy sima érintkezési probléma a relé-gyertya környékén.
Kovi2007-03-01 19:39:49 // 2477
O.k. Köszönöm majd cserélem mindet.
Süti2007-03-01 19:31:06 // 2476
Én úgy tudom,de javítson ki ha valaki jobban tudja,hogy akkor villog indítás után,ha nem megfelelő az izzítás mértéke.Ez pedig cserére utal.Ha meg cserélek?mind cserélem.Szerintem
Süti2007-03-01 19:28:37 // 2475
Ha gépre teszik beindítják,akkor látják,hogy melyik mennyit nyom mennyire ingadozik az érték,vagy stabilan áll.Ennek több oka is lehet:1 porlazstócsúcsok eltömődése 2 nagynyomású pumpa
Mondjuk ajánlott dolog tank le,kipucol,csúcsok ki,lepucol,üzemanyagszűrő csere(csak ufi)adalékolt gázolajjal feltankolni,oszt goooo)
Süti2007-03-01 19:24:52 // 2474
Az nem árt,ha kiszeded őket,megpucc aztán beszer,csak vigyázni kell a lehúzásnál,meg a nyomócsövek szopathatnak közben)
BambiSW2007-03-01 17:28:37 // 2473
Te ezt én nem értem :(((
Hogy mérték ki, hogy túltöltenek, ha ki se szerelték őket? Mi alapján kompenzál az ECU? Sztem itt nincs mindenféle lambdaszonda meg egyéb varázslat! A koromról meg én sem gondolnám, hogy tartozék:) Bár tudom (sajnos tanultam...), hogy ha maximalizáljuk a teljesítményt akkor a reakcióban sok-sok koromnak kell keletkeznie. Na de 140Le/305Nm-t egyátalán nem gondolnám maximumnak :)
GTPeti2007-03-01 13:02:14 // 2472
gát=gáz természetesen. :)
kru2007-03-01 12:54:52 // 2471
Lehet, hogy te azt hiszed, hogy egyet izzítasz, de az izzítógyertyák utánizzítanak egy ideig, amíg az ECU úgy gondolja. Csont hideg motornál tovább is (fél perc, mittudomén).
Mielőtt élből cserélsz, vidd el valamelyik szervízbe, szerintem, olvassanak rá.
Bár lehet, hogy azt javasolják, amit Süti is.
Nem tudom mennyibe fáj egy készlet izzítógyertya.
Süti2007-03-01 12:29:51 // 2470
Cserélj izzítógyertyákat(
Kovi2007-03-01 12:26:07 // 2469
Sziasztok.
Van egy kis gondom.A következö a jelenség: az izzitó lámpa néha elkezd villógni álltalában indulás után mikor már eggyet izzitottam.
Mi lehet a gond????
GTPeti2007-03-01 11:48:43 // 2468
Látod az gát. Mert az nem is falslevegő (- mert ugyanúgy le van mérve -), hanem szűretlen levegő. Sokkal rosszabb. :((
Mielőbbi javítást neki!
(És ettől elvileg nem, hogy rosszabbul megy, hanem jobban megy a gép, mert kicsi az ellenállás. Szerintem.)
Azokkal a hatlapfejű csavarokkal nekem is volt esetem. A fejük szépen korrodált, megnehezítve a kioperálást. Most tettem be bika kereszthornyos csavarokat és egy hosszú csavarhúzóval sokkal egyszerűbb a szerelés.
kru2007-03-01 06:08:09 // 2467
:-))) az új árhoz képest féláron? bármikor!!! :-))))
Keyko2007-02-28 23:49:50 // 2466
Na az enyémnek nem sír a szája' : )
Közbe rájöttem,hogy miért megy szarabbul a gép!
A légszűrőház tetején a 3 csavarból csak kettő van meg!Hogy a harmadik hova lett az rejtély!: )
A lényeg az,hogy falslevegőt szív ezerrel!
Persze pont a belső csavar hiányzik amihez nem lehet hozzáférni csak ha lebontom a fél autót! : )
Goodboy2007-02-28 22:39:46 // 2465
én eladnám a helyedben fél áron !!Tudnék rá vevöt azonnal:):):):
Satti2007-02-28 22:37:36 // 2464
Az olajkályha tartozéka a korom is:-)
Goodboy2007-02-28 22:34:39 // 2463
ez tudod milyé lehet??Meee dizel!!!!!!
kru2007-02-28 22:28:58 // 2462
:-))) én ilyen szempontból télleg beteg vagyok és nagyon kevés szerelő bír elviselni emiatt...
jó az úgy, másnak is ilyen és hasonlók. engem nem érdekel más és bazz, fizetek nem, büdös a munka? na szóval ez az én keresztem.
de eddig még bárhová nyúltam, ott KOROM ült, vastagon :-)))
Goodboy2007-02-28 22:25:58 // 2461
tudom,h ez a háklid ,te Alfa hipohonder!!:)DDD
kru2007-02-28 22:21:15 // 2460
:-)))) engem nem izgat a fogyasztás, évi 20-30ezer km-nél rohadtul mindegy :-))) volt már off-os autóm, amit nem kellett kérni, hogy 25 fölött egyen, jóféle 98-ast...
tgabika2007-02-28 22:20:39 // 2459
Nekem most pályán, végig 150-el, 6,5 lett a fogyi. Egész jó!
kru2007-02-28 22:18:01 // 2458
elmondom miért, az előző tulaj nagyon sokat városozott, meg van egy gyanú, hogy szutykot tankolt bele, kimérettem az injektorokat, és túltöltenek nagyon, ami sokminden miatt lehet, de alapvetően azért, mert az ECU kompenzál!
ennek alap oka, hogy iszonyat korom az injektor.
minekután kb. 1000 forint 5db O gyűrű, nem vesztek semmit, ha belekukkantunk, max. megnyugszom.
én már csak ilyen vagyok...
Goodboy2007-02-28 22:12:23 // 2457
Milyé köll ez?Nem látom értelmét,én stedtem már ki a porl csucsokat és az izz és tök tiszta ,pedig enyimé kormol picikét!!
Goodboy2007-02-28 22:10:16 // 2456
Mázlista !!az enyém garázsban eszik ennyit!!na meg 1300 km ként egy váltot!Oszd el !!Cserélunk nem fog többé izgatni a fogyasztás!DDD
kru2007-02-28 22:08:37 // 2455
ja, bambi én step-by-step haladok. első miniprojekt, az injektorok kiszerelése és tisztítása. (gázolajba áztatott finom ruhával megtörölgetni, semmi több és semmiféle szer). ha kedv és energia lesz, akkor kiváncsiságból ugyanez az izzítógyertyákra, főleg, ha az injektorokat nagyon vastag korom borítja.
szívósort egyelőre nem bolygatom.
kru2007-02-28 22:06:32 // 2454
Joe, az teljesen király, nekem a szerintem jóval könnyebb 156sw-vel a 2.4 20V kb. hasonlót produkál. 5.3-5.9 között ír átlagot és a tényleges fogyi 6.5-6.9 körül alakul.
Ellenben ha kicsit meghajtom, akkor csúnyán megszalad, legutóbb kiégetés címszóval volt némi 190, meg 170-160-ak, na egyből 7.7 lett a fogyi... De ez már csak ilyen.
kru2007-02-28 22:02:58 // 2453
Enyém siránkozik! De nem csak a lehúzásra, a ledugózásra is a dög!!!
Maradt a sw update, amit egyelőre hanyagolok...